Мошеническа фирма за асансьори - за новодомците!

  • 21 244
  • 80
  •   1
Отговори
  • Мнения: 359
И такова нещо имало!  #Cussing out На тези, на които предстои закупуване на жилище - внимавайте и обърнете внимание, за да не ви дерат после! Моля също, ако някой е имал такъв проблем (и особено ако го е решил) да пише!

Та нанесохме се в чисто новия си блок и тръгнахме да сключваме абонамент с фирма за поддръжка на асансьора. Обаче се оказа, че асансьорът ни работи единствено със специален софтуеър, който го има само фирмата, извършила доставката и монтажа (и вноса - асансьора е испански, разбирате ли Twisted Evil). Звъниме, естествено във въпросната фирма (ще я напиша коя е по-късно, няма да ги жаля!) и те ни искат месечна цена за поддръжка 3 пъти по-висока от нормалната и не, нямало да ни предоставят софтуеъра (без който все едно нямаме асансьор)!!!!  Shocked Та купуваш си кола, ама не ти дават ключовете... Един вид, сега сме принудени да сключим договор с тях (за 2 години, забележете, не за 1, както е нормално!), а на тях нищо не им пречи да ни поискат и 3000 лв. на месец за поддръжка! Да не говорим, че гаранционният срок за асансьора течал не от момента на монтиране (или пускане в експлоатация, или нещо подобно!), а от момента, когато асансьорът е напуснал фабриката в Испания!!!  #2gunfire Все едно си купуваш телевизор, ама гаранцията му тече откакто са го натоварили на кораба в Китай, примерно!

И през ум не ми е минавало за подобни проблеми, иначе щях да огледам всички договори и пр.предварително! Затова и го пиша - дано помогне на някой след нас - ние вече се прецакахме. Сега евентуално предстои Комисия за защита на потребителите.


# 1
  • София
  • Мнения: 7 980
Това ми звучи доста абсурдно...Те на практика са ви продали неработещо съоръжение... Аналогията с компютрите не е подходяща, тъй като отвсякъде можеш да си закупиш софтуер...Догововора за изработка и монтаж виждали ли сте го?

# 2
  • Мнения: 359
Да, в договора не пише и думичка по въпроса. И, на практика, съоръжението е неработещо, да.

# 3
  • Мнения: 1 541
Котково, къде живееш, и в нашия блок имаме подобен проблем - тоест не знам какъв е точно, защото управителя се занимава, но ми стана нтересно дали не сме съседи?

# 4
  • София
  • Мнения: 6 011
Провери дали вносителя на тези асансьори работи с други фирми за поддръжка. Обикновено всеки вносител/производител работи с няколко фирми и е възможно цените да варират.
Пиши ми на лични ако искаш кой е вносителя и коя фирма иска да ви го поддържа, както и исканата цена, ще се опитам да помогна.

# 5
  • Мнения: 359
Ники, вносителите ни обясниха, че имало, видиш ли поне 10 фирми, които работят с тези асансьори. "Чудесно, казвам аз, дайте ми телефоните, защото вашите условия и цени не ни удовлетворяват!" И какво мислите?! Дават ми 1 (един!!!!) телефон и когато се обадих на него, хората ме препратиха обратно, защото те били една и съща фирма на практика, били под шапката на вносителите, те им плащали и им приемали поръчките  #Cussing out Можете ли да си представите такава наглост!!!  #2gunfire

Тези дни смятам да напиша името на фирмата, за да си имате едно на ум. Засега се въздържам, че още "си говорим" с управителя, макар и на все по-приповдигнат тон.

 b]Naneto[/b], ние сме в Хиподрума.

# 6
  • Мнения: 734
Защо не опитате да сезирате отговорните за това институции - Комисия за защита на конкуренцията, Комисия за защита на потребителя? Колкото и да е странно, все пак от време на време и те си вършат работата като хората. Ние имахме подобен проблем с нашия блок. Искаха ни сума почти 3 пъти по-голяма от пазарната, отново за испански асансьори ставаше въпрос. Е, да, ама омекнаха (без въпросните комисии) и сега сме към тях, но месечната такса поддръжка е съвсем нормална. А и до колкото знам гаранцията започва да тече от момента на монтажа, всяко друго твърдение е пълен абсурд. Какво го интересува потребителя колко време даден продукт е пътувал или висял по складовете?  ooooh! За абсолютно всички стоки гаранцията започва да тече от датата на закупуване/монтаж.

# 7
  • София
  • Мнения: 7 980
Нали преди пускане в експлоатация на сградата, асансьорите минават някакви тестови изпитания. Как са го минали, при положение, че той не може да се движи без този софтуер?
kotkovo, хвани някой юрист да ви погледне договора и им изпратете мило писъмце на тема "как продавате съоръжение, което не функционира". 

# 8
  • Мнения: 734
Нали преди пускане в експлоатация на сградата, асансьорите минават някакви тестови изпитания. Как са го минали, при положение, че той не може да се движи без този софтуер?  

Много просто, правят тестовете, всичко е наред и след това си прибират платката...

# 9
  • София
  • Мнения: 7 980
То това е ясно, въпросът е, че от юридическа гл. точка те им продават, респ. приема се, работещ асансьор. Тоест доколкото съоръжението е предадено като работещо, дотолкова трябва сега да влезнат в сила гаранционните условия, тъй като в момента не работи. Аз заради това питах дали има нещо писано за софтуера - някъде да се задължават да си го купуват допълнително. Въпросът е с предимно юридически характер и някой специалист ще му се израдва...

# 10
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
имаше една структува за защита правата на потребителите ... да ли няма да свърши работа

# 11
  • Мнения: 359
Да, мисля да се обърна към Защитата на потребителя. Въпросът е, че изчаквам да видя дали няма да се разберем - още "текат преговори", засега без преки заплахи, но и до това ще стигнем.
No name, коя е вашата фирма, да не е същата?!
А в договора - не, не пише и думичка за софтуеър.

# 12
  • София
  • Мнения: 4 397
Как се казва въпросната фирма, така и не разбрахме, би ли споделила.

# 13
  • Мнения: 359
Уникен ЕООД

# 14
  • Мнения: 734

Същата е, kotkovo, същата. Договорът, който е подписан с тях в момента е съвсем приемлив. Но до колкото знам, бая разправия беше паднала. Лошото е, че дори алтернативните фирми за поддръжка, като чуят, че асансьорът е монтиран от тях, отказват да поемат случая. Действайте и ги притиснете.  Peace Стискам палци! Не може да си правят, каквото искат!

Общи условия

Активация на акаунт