Отговори
В нашето семейство възникна "проблем" - детето (което е на 8 год.) се занимава чрез частни уроци с музика; не че е гений (за нас - родителите то си е гения на мама и татко) , но й харесва и сега усилено се готви за кандистване в музикалното училище, но бабата и дядото (от тях зависим от положението, че те водят детето на училище и го взимат, а и нямаме финансова възможност да ангажираме друг човек) опорстват, че едва ли не ако учиш в подобно специализирано училище, едва ли не ставаш гола-вода по другите дисциплини (предмети - математика, български език и т.н.) и за в бъдеще след като се завърши подобно училище освен музикант, художник, хореограф друго не може да стане от теб (много им е любима онази поговорка, че "музикант къща не храни"). Опитваме се да им опорстваме и ние, че това - първо е даденост да си музикален (общата дума) , второ - е + за едно дете, че може нещо повече от другите и едва ли децата  които учат в тези училища са толкова "неграмотни" , та нали все пак има общи държавни изисквания за учебния материал в даден клас... Как се усвоя учебния материал в това или онова училище зависи от преподавателите ...
Родители какво мислите - дали наистина има равнопоставеност между специалните предмети и общообразователните (питаме конкретно за музикалното училище) или всичко е в името на музиката ( например), и как мислите - каква е реализацията на тези ученици (освен в специфичните области, за които са учили и са се подготвяли) ...

# 1
  • Мнения: 9 988
Конкретно в този случай става дума за малко дете, а не гимназист. До 7-8 клас музикалните и общообразователните предмети са в равновесие. Чак в гимназиалните класове настъпва голямата разлика.

Предполагам, че искате да запишете детето от 4 клас. Поне по мое време и в конкретно моето училище приемните изпити бяха след 3клас и след 7клас.
Ако сте сериозни в желанието си детето трябва да го чуе преподавател от съответното училище и да започне  подготовка. Има определени критерии, които детето трябва да изпълнява. Изпитите имат съответна програма.

Детето лесно може да се пренасочи към езикова, математическа или каквато и да е гимназия след седми клас. Така направиха мои съученици и въпреки че не са професионални музиканти имат по-специално отношение към музиката и са единодушни в мнението, че свиренето на инструмент ги е научило на дисциплина и ги е обогатило душевно.
Други се преориентираха след 12 клас и бяха приети право, но все пак случаите са единични.
В мнението на бабата и дядото има определена доза истина, но пак не е общовалидна.
Що се отнася до поговорката, че "музикант къща не храни" поинтересувай се от заплатите на учителите и оркестрантите и прецени за себе си.

Каква е реализацията на тези ученици освен в специфичните области?
Не съм сигурна какъв точно е въпроса, някои са следвали икономика след МУ, други право, трети англ. филология и работят по съответните специалности. Свиренето остава за удоволствие, не професия.

# 2
  • Мнения: 110
Малко късно видях темата. Моята дъщеря е в музикалното в Пловдив. Средата е съвсем различна от тази в общообразователните училища. Тя е 5-ти клас, но приемат от 1-ви. Музиката за мен е божи дар и вярвай ми детето ще е много щастливо, ако наистина иска да се занимава с това.
Що се отнася до другите предмети - преподавателите са по сериозни от някои други, които имахме преди това в 4-ти клас, държат да се знае много по всичко.
Чувала съм че деца от математическата ходят на частни уроци по математика например, така че какъв е критерият за това?
А що се отнася до реализацията на музикантите - тук няма такава. Ако обичаш детето си и то се окаже талантливо - навън. Аз не съм от майките, които връзват децата си за полата и не им дават да дишат и да бъдат щастливи, а щастието идва със себеизявата в това, което обичаш и можеш.
Така че успех на детето ти!   bouquet

Общи условия

Активация на акаунт