Внос на авомобил как най-изгодно!

  • 2 774
  • 10
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 259
Здравейте.Имам няколко въпроса относно внос и покупка на автомобил от ЕС.
Препоръчан търговец или както там се нарича ще ходи да я пазари и докара на ход/1000лв.за услугата/.

1.Да направя ли пълномощно на човека,който ще ходи за нея до Германия ?
2.Плаща ли се още еко такса?
3.Какви са разходите горе долу след като дойде в БГ?
4.Какво е по специфичното  при този вид услуга?

Ако темата не е за тук,извинете ме Hug

# 1
  • Мнения: 4 785
Най-изгодно е да я качиш на автовоз - стига да има кой да удари едно рамо. Транспортните разходи падат, на митницата минава лесно автомобила, таксите са по-малки. Еко такса има. Има да платиш за транзитни номера /около 160 евро бяха в Германия/

Ако оабче си решила да ходиш сама /или мъж, роднина се тая/ няколко съвета

- Запази си отрано билет Уиз ейр примерно - страшно евтино е.
- Ако тепърва ще обикаляш - кола под наем. Около 120 евро за 3-4 дни са.
- Талона на колата си е техен, но задължително свери с номера на рамата, да си нямаш главоболия!
- Транзитни номера - червените взимай с тях колата трябва да е минала TUV. Ако вземеш жълти - ТУв не ти трябва, но не можеш да минеш през Сърбия, а през Румъния - там ще си оставиш тампони и окачване, откак преди 2 автовоза си останаха на пътя там - тц. За предпочитане е Сръбската граница - големи нещастници са, ама друг вариант е Ферибот на Солун... Абе ако си от Германия, примерно най-добре от Сърбия да я транзитираш - от гл.т. на парите. Ако си през Румъния - и на ферибот ще я качиш. Не знам какви бяха таксите за отделна кола, ама някъде към 30 евро да са.
-По пътя плащаш винетки или такси по магистралите
-После следва регистрация тука, Каско, Го и разбира се подмяна на талона с български.

Истината е, че ако тръгнете лично да си взимате колата са страшни разправии. Смятай грубо - 150 евро за билет, ядене ~30-50 евро, поне по 30 евро на вечер за спане, мин. 150-200 евро бензин към България, 150 евро номера, застраховка и между 50-70 евро винетки и такси, сложи и 50-те лв. рушвет на сръбската граница /няма да минете без тях/ = минимум 650-700 евро разходи. Това са само, за да я докараш тука. После имаш още неща и пари. Ако пазариш автовоз е между 500-800 лв. за да я докара. Така, че това е евтиният вариант - стига да намериш как.

Много внимавайте каква кола взимате - отидете с технически грамотен човек. Масово се замазва състоянието на колата! Има си много тънкости за познаването състоянието на колата - трябва да ги знаете иначе взимате насляпо. Успех. Peace 




# 2
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 145
Най - изгодно :
Цитат
Много внимавайте каква кола взимате - отидете с технически грамотен човек. Масово се замазва състоянието на колата! Има си много тънкости за познаването състоянието на колата - трябва да ги знаете иначе взимате насляпо.
ако не - имате шанша да купите подобна "морга", на тези, които се продават в автосалоните тук...
Транзитните номера - цената е различна и зависи от това дали е за една седмица или месец и дали се минава през Сърбия. Най-евтиното мисля е около 60 Е за седмица, но трябва да се мине през Румъния.
Еко такса се плаща.
Успех   bouquet
Гледайте да купите кола от собственик - ако е от Грмания -  германец, а не от сърбин, поляк и т.н. Това са търговци - като тукашните. Купуват строшени коли и им "замазват " дефектите.

# 3
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
На автовоз Peace


•ºt®eisyº•™ ти е дала мн.полезно инфо  Peace възползвай се  Wink

# 4
  • Мнения: 2 259
Страшно благодаря за информацията! Hug

# 5
  • София
  • Мнения: 18 679
1. Да, задължително, иначе няма как да сключи договор от твое има. После пред КАТ имай предвид, че ще ти искат декларация, че си дал пари на еди кой си да ти купи автомобила, ако транзитните номера са на негово име.
2.Да, има еко такса.
3.Ами зависят от състоянието на колата. Нашата дойде преди 2 дни, та ми е пресно-пресно Laughing Никакви разходи нямаме по нея технически, защото я купихме току що обслужена в сервиз, с книжка там, ала-бала. Така че разходите са за гражданска, каско, екотаксата. Всичко това си зависи от самата кола, можеш да си ги провериш предварително, според годината и мощността.
4.Най-специфичното е да уговориш точно колко ще ти вземат за услугата, защото нашият съвестен докарвач към комисионната си сложи и транспортни разходи, нам си какви още разходи и всякакви глупости и сега иска една сума, двойна и малко от горе на това, за което говорихме в началото #Cussing out

# 6
  • Мнения: 2 135
Най- добрия вариант- купуваш си я оттук. Можеш да огледаш безброй коли. Да закараш в сервиз. Ако си мислиш , че препоръчания търговец ще ти избере най-хубавата кола грешиш. Ще вземе най-евтината. А ако си му дала пари предварително няма какво да направиш.
Сравни цените в www.mobile.de   и www.mobile.bg  тук са по-евтини.
Никой от търговците не пазарува от първа ръка, а от турски  и руски плацове.

# 7
  • Мнения: 4 785
Най- добрия вариант- купуваш си я оттук. Можеш да огледаш безброй коли. Да закараш в сервиз. Ако си мислиш , че препоръчания търговец ще ти избере най-хубавата кола грешиш. Ще вземе най-евтината. А ако си му дала пари предварително няма какво да направиш.
Сравни цените в www.mobile.de   и www.mobile.bg  тук са по-евтини.
Никой от търговците не пазарува от първа ръка, а от турски  и руски плацове.


Значи купувайки от човек /собственик директно/ си има предимство. Все пак не може да продаде пълна бракма, при положение, че я продава лично. Рискът е умерен.

Гледайте добре вратите - дали се затварят добре. При удар на колата, те се деформират и колко да са изправяни ламарините - те винаги са индикатор /почти винаги/. Друг номер да видите за удари е - изкарайте колата на вън, да има дървета примерно. Клякате при при предния фар и гледате отражението отстрани на колата - ако някъде си криви или е различно от останалата част - там е имало удар - не може да се изправи перфектно, не лични, обаче един удар си носи последствията - така, че... а често колите са удряни - не говоря за лек удар - тогава е само ламарина, става дума за по-сериозен. Още един номер - където има уплътнения - леко ги "поотлепете" - ако боята е различна, шансът колата да е пребоядисвана, заради удар е бая голям. Но това за по-нови модели - старите са пребоядисвани в повечето случаи.

Гледайте гумите дали са равномерно износени - ако не са има проблем в окачването. Ще трябва да се прави реглаж, амортисьори, нови гуми - смятате си парите, дали си заслужава.

Ако под капака всичко е мръсно и замаслено - откажете се. Обаче те са хитри и чистят, така, че на това не разчитайте много. Вадите клечката на маслото - има ли златисти и сребристи отблясъци - моя съвет е - не тази кола. Маслото на пипане трябва да е като...олио, де да знам как да го обясня. Отвийте и капачката на маслото, ако има бяло под нея, има вода в клапите - а тва хич не трябва да се случва. Може да има и просто конденз - зависи от количеството.

Под капака кво още да гледате...дали не е прегряван мотора - по радиатора се познава, ако е ръждив.

Палите колата на празни обороти - трябва сама да си качи 1000-1500 оборота. Тука може да разберете дали са натискали яко колата по пътя - ако на отворена капачка за маслото, излиза струя горещ въздух... по-добре не. А и оборотите на празен ход до 3-4 минутки трябва да паднат на 700-800! Гледайте и какво излиза от ауспуха - трябва да е незабележим дим. Ако е бял, гъст дим - но иде реч за вече загрят двигател -  Naughty, а пък ако е черен - няма какво да го мислите - не е това колата. Може да отидете и рязко да изфорсирате двигателя - трябва да качи много бързо оборотите и много бързо да ги свали.

Гледайте хубаво за ръжда по праговете. И си записвайте всичко дето не ви харесва - за да се пазарите за цената после  Sunglasses За километрите на колата - често връщат километражите, да не кажа винаги. Обаче... изтритите педали, дръжка на шофьорската врата, волан не всеки се сеща да смени, а и не всеки се вглежда чак до там, а те ясно говорят за множко километри. Щях и да забравя - преди за запалите двигателя, той трябва да е студен - щото ако е предварително подгрят...няма да си проличат проблемите. Затова преди да запалите, отворете и го пипнете  Peace Ако колата е и за повечко парички я закарайте за преглед в сервиз,да видят на компютър компресия и пр. Даже тва с компресията го направете.


Най-добре си вземете човек, който разбира. Но купуването директно от човек е не чак толкова рисковано, но със сигурност е по-скъпо! Така, че ако се спазят тия неща, то от чужбина е по-евтино и също не много рисковано.

Аз си везех последната кола от човек тук в България. Понеже подразбирам от коли, имаше и други хора с мене - харесах колата, беше с около 2000 лв. по-скъпа от същите модели, тук пак в България - но беше адски запазена, много готин цвят, цената беше качена и заради джантите - то всъщност те струват 2000 лв. И колата нямаше основни забележки - само някои, които човека си каза, аз видях, че е така и всичко ок. След половин година ми изби 2-ри цилиндър, няма компресия, гарнитури, глави, водни помпи, ремъци и т.н. та над 1000 лв. Просто това си е кола втора употреба - няма гаранция, че днес е в много добро състояние, а утре няма да има нужда от основен ремонт - и имам още какво да й оправям.

Замислете се, ако сте тръгнали с бюджет 20 000лв за втора употреба - вземете малка кола, ма нова - Поло, Опел Корса /в момента имат намаление на новите модели/ - страшна кола!, Голф 5-ца... за мен са проблем малкото коне - към 75-80, но ако не са,...

Ако бюджета е по-малък - то втора употреба, но внимателно избирайте Peace И ако имате 6000лв., не взимайте кола за 6000лв. - имате задължителна смяна на консумативи, застраховки, Го, регистрация, такси и пр.  Party

# 8
  • Мнения: 166
Vali:),

Съвет от мен - при поръчка на кола от чужбина, действително трябва човекът, който я избира да разбира от автомобили и най-важното да можеш да разчиташ на него.
Има много хора, които си изкарват прехраната с това и може да те уверяват как ще ти вземат най-добрата кола, само да им кажеш изискванията си.
Все пак рискът е голям - друг ти избира колата, ти я виждаш само на снимка, а като дойде у нас и ако не ти хареса или се окаже че е била удряна при катастрофа, има ръжда и др. В случая си пред свършен факт - колата е закупена на твое име, а освен това може да се изръсиш с повече пари от договореното.

А от друга страна - в известна степен нещата са и въпрос на късмет!

За автокъщите в БГ съм чувала какви ли не неща - задължително си връткат километража назад с 50-100 хил., ако колата е удряна я оправят и я продават и т.н.

Ето тук има интерсни неща по този въпрос:
http://cars.bghot.com/

Желая ти късмет и успех!

# 9
  • Мнения: 4 651
Внимавайте с посредника само да кажа аз. Баща ми така изгоря с едни 6000 лв, вече 5-6 години, ни кола видя ни пари.

# 10

Общи условия

Активация на акаунт