ДОМОУПРАВИТЕЛ - Проблем и търся решение

  • 39 739
  • 128
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 209
Здравейте,

Позволявам си да копна тази тема от клюкарникам където няма отзиви засега, а ми е важно. Моля временно модераторите да не я трият. Надявам се тук да е по-интересна...

"Пускам тази тема с риск да наруша следобедния ви покой и защото вчера бях на общо събрание на нашето вертикално село с население от около 200 души. Та съм афектирана малко.

Събранието не се и състоя формално, защото бяхме незначителен брой присъстващи. Домоуправителят, които на добра воля 6г. прави чудеса от храброст му писна (и то разбираемо) и заяви, че се отказва и няма да бъде пъдар и майстор тричко вече. Естествено от по-старите собственици нямат желаещи да го заместят, а другите дето сме по-съвестни сме или новодомци в блока или хора дето от тъмно до тъмно сме на работа. Та в тази връзка днес се принудих да ровя и търся фирми предлагащи „професионален домоуправител”. Пуснах 10тина запитвания и сега чакам оферти.

Реших да си копирам запитването направо  

„..........
Проучвам възможността за ангажиране на професионален домоуправител за етажна съсобственост във вход от жилищен блок в .... Люлин.... Блокът е ЕПК на 14 етажа, по 6 апартамента ........ Към блока има прилежаща детска площадка и незначителни тревни площи ........
........
Във връзка с горното, бих искала да получа оферта, съдържаща информация за регулярност и цени на следните услуги:
1.   изработване и налагане на правилник за вътрешния ред в етажната собственост – еднократно, осъвременяване при необходимост;
2.   завеждане книга на собствениците и наемателите и поддръжката й- – еднократно, осъвременяване при необходимост;
3.   извършване на необходимите регистрации по ЗУЕС -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
4.   разпределяне на разходите за текуща поддръжка на сградата, определяне на такси – еднократно, в последствие-  веднъж годишно, осъвременяване при необходимост;
5.   регулярното и пълно събиране на таксите по т. 4 - ежемесечно
6.   разработване на механизъм за санкциониране на некоректни съсобственици, съобразно ЗЕС– еднократно, осъвременяване при необходимост ;
7.   почистване и хигиена на общите части- ежеседмично;
8.   техническа инспекция на електрически, отоплителни и ВиК инсталации в сградата; -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
9.   поддръжка на асансьорна уредба; при необходимост, осъществяване на контакт с оторизирания сервиз;
10.   организация на ремонтни и рехабилитационни работи на общите части- при необходимост ;
11.   поддържане на прилежащи площи; -сезонно почистване, ежемесечна оборка
12.   организация и провеждане на общи събрания, а при липса на необходимия кворум - събиране мненията на живущите с режим „на подпис” на база протокола от ОС- поне 2пъти годишно, както и при необходимост.
13.   други .
Тъй като нямам опит в дейността, моля, чувствайте се свободни да включите в офертата и всяка друга релевантна информация.
..................”

Мили мами, ниско прелитащи татковци и СССФ, моля, ако някой от вас е домоуправител на добра воля, работи като професионален такъв или има, какъвто и да е по-голям от моя, опит в материята на домашно-битово и гражданско превъзпитаване на незаитересован добитък от градски тип,  да ме посъветва какво да предприема по-натам, защото ще се съсипе за няма и месец доброто постигнато до момента.

За пояснение – това е вход, в който има охрана с камера, заключва се, боядисано е, вървят и двата асансьора, чисти се в и около блока, пощите са метални, етажните такси се събират читаво с малки изключения, т.е на фона на останалите квартални лудници нашата по-бива.

Моля, дайте нещо креативно относно организацията във входа, че се изчерпах. Личната ми визия по проблема е,  че се нуждаем от властолюбив, млад военен пенсионер, с много свободно време, без вила/село със здрави мускули, плашещ мустак, да налита на бой и т.н. .... въобще да си гледа входчето като бащиния... проблемът, е че няма наличен такъв. "  
 

Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:35 от harmony_broken

# 1
  • София
  • Мнения: 8 280
А никой ли от входа не иска да му бъде плащано за д бъде домоуправител / касиер.
При нас Домоуправителя "работи" free, на касиера плащаме 30 лв. като се редуват ме започнахме от най-горния етаж (всъщност той беше заинтересован тъй като му дължахме пари за ремонт на покрива).
Приятелка е касиер във входа си и взима заплата от 100 лв. Основната й задача е да събира пари за сметки да се грижи за отдаваните помещения под наем, да се разплаща, където трябва, да върши всякакви дребни услуги(търчи насам, на там плаща сметки търси майстори когато трябва, съхранява ключове купува крушки и раздава като изгори някоя на етажните площадки ...на скоро се възмущаваше, че някакви искали и тя да им ги сменя).

# 2
  • Мнения: 1 209
С касиера нямаме проблем- засега.
Домоуправителят не иска да му се плаща, а никой не пожела да стане- дори за пари.
Нека не забравяме , че сме в Бг и тук хората биха казали масово: на тоз му плащам , ще ми слугува, 4е ми е длъжен.

# 3
  • Мнения: 1 085
Може би е добре да наемете човек който да съвместява функциите на дневен портиер/домуоправител. Така хем ще познава хората от блока и ще има поглед кой платил, кой не, хем и ще имате по - голяма сигурност. Като гледам сте доста народ и портиерската заплата няма да е непосилен разход. За 500 лв все някой пенсионер ще се навие. Трябва само да сковете една кабина във входа. Не знам обаче, съседите ти как ще приемат тази идея. По - старото поколение, по всяка вероятност ще се опъне.

Последна редакция: вт, 26 май 2009, 20:29 от corset

# 4
  • Мнения: 1 209
идено , благодаря , търсим навитака оба4е. нашият сега ги е разглезил искат вси4ко на готово ама безплатно.

# 5
  • Мнения: 1 085
Все някой от блока ще има роднина или познат пенсионер, навит за 500 лв. Защо само ти да търсиш? Сложете обява на входа, че търсите човек на такава платена длъжност срещу заплащане. Трябва да е някой проверен, че да не ви докара крадци.

# 6
  • Мнения: 1 209
ако е външен, според мен следва да е ЮЛ, или ЕТ, макар да не нам дали ще се навият въобще.
извършвам предварително проу4ване, за да мога да изляза с нормално предложения на следващото ОС. без да се превърне пак в говорилня.

# 7
  • Мнения: 1 919
"професионален домоуправител"   напиши в ГУГЛЕТО излизат много фирми предлагащи тези услуги. Може да се свържеш с някоя и да поразпиташ информативно Rolling Eyes

# 8
  • Мнения: 1 209
В началния постинг пише, че съм пуснала 10тина  запитвания - издирих почти всички регистрирани в СФ фирми.  Няма да ги споменавам поименно -11 на брой са.

Поразпитването информативно се състоеше в изпращането на всяка от тях на заявка за оферта - също копната в постинга и  съобразена със ЗУЕС.

Пуснах темата за набиране на креативни предложения.

Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:35 от harmony_broken

# 9
  • Мнения: 1 919
"Пуснах темата за набиране на креативни предложения. " един вид питаш как да отсееш кандидатите ли newsm78  Извинявай за въпроса, но не разбрах  Embarassed
Дано някой се включи с "креативни предложения" Thinking

# 10
  • София
  • Мнения: 2 425
Така като гледам се справяте доста добре до сега, ще е жалко да се развали организацията ви.

В сграда на мои близки едни от живущите отказваха да плащат дължимите си мисични вноски и да поемат своята част от задълженията. Един от съседите беше адвокат и ги осъди да заплатят всичко дължимо до сега. От тогава ВСИЧКИ съседи в този вход си плащат редовно, поемат си реда за съвет на ЕС (от трима души - домоуправител, касиер и контролен) - въобще цари мир и разбирателство.

Това с входовете е малко с като с моркова и пръчката. Два пъти съм била домоуправител и веднъж касиер в две различни сгради и опитът ми е, че колкото повече са ангажирани лично хората с проблемите на входа и полагат те усилия, толкова повече в последствие се грижат и изпълняват съвестно задълженията си.

Може да направите ново събрание, като спазите всички изисквания ва Закона за етажната собственост, водите надлежно протокол и натоварите 3ма с дейността за период от 6 месеца - след това следващите за още 6, после за по 1 година. Така първите ще се навият, защото е "за кратко", вторите също.  Като дойде ред на третите, те вече ще имат 6-ма поддръжници, които знаят колко е трудно.

Поне при нас беше така, и двете сгради бяха току що построени и трябваше да се създаде някакъв ред. После всичко си влезе в релси и вече няколко години нямаме проблеми. Почти всеки е бил в тази роля и се съобразява с правилника и изпълнението му.  Peace

# 11
  • Мнения: 1 209
get_real , благодаря    bouquet

Очевидно престои голямо събрание съобразно ЗУЕС. Иначе протокол си водим всеки път и организацията е що годе стройна, но досега се нагърбваше 1 4овек само и нерви не му стигат ве4е.

Ще се опитам да ги прикоткам с по-къс срок, както предлагаш. След това подред на номерата или по етажи, може би. Ще видя Закона какво обхваща в тази си част.


Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:34 от harmony_broken

# 12
  • Мнения: 4 916
Така като гледам се справяте доста добре до сега, ще е жалко да се развали организацията ви.

В сграда на мои близки едни от живущите отказваха да плащат дължимите си мисични вноски и да поемат своята част от задълженията. Един от съседите беше адвокат и ги осъди да заплатят всичко дължимо до сега. От тогава ВСИЧКИ съседи в този вход си плащат редовно, поемат си реда за съвет на ЕС (от трима души - домоуправител, касиер и контролен) - въобще цари мир и разбирателство.

...

И при нас беше така, докато имахме външна фирма за тези неща  Laughing  рай беше тогава. Ама се напъна един от съседите, що да плащаме на фирма, като може на него  Laughing и свърши със стройната организация  Sunglasses Реши, че може да прави каквото си иска, ама нещо не уцели правилния подход.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 819
В нашия блок, след една година разруха и безстопанственост, най-накрая наехме фирма. Може би е една от тези, които си запитала за оферта. И те сложиха един невероятно оправен човек, под чието ръководство комплекса светна. Чисто е, тревата окосена и зелена, поправят се аварии веднага и никой няма никакви грижи - трябва само да си плащаме таксата... А ако някой не си я плаща, фирмата е упълномощена от Общото събрание да се обърне към дъсдия-изпълнител.

# 14
  • Мнения: 1 209
Етомира, може ли на лични детайли за фирмата и приблизително таксата й, както и това колко апартамента/етажа/живущи сте/нов или стар обект и пр.

  bouquet

Аргюн, мен точно това ме притеснява, защото границата между хъс в името на реда и общото благо Simple Smile и завземането на общите помощения за лични цели и паркинга за кококашник, примерно, е доста тънка .

Общи условия

Активация на акаунт