КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 15 - изпитите

  • 66 947
  • 644
  •   1
Отговори

Анкета

Одобрявате ли изпитите като форма за прием в частните училища? След като гласувате, можете да се обосновете в темата.

Опции:

  • Мнения: 4 877

ДОБРЕ ДОШЛИ В

КЛУБА НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ!!!




Мили мами и татковци,

с пълна сила продължаваме и дискусиите за ЧДГ, ЧУ + възможностите за кандидатстване след 7 клас+ възможностите за висше образование. Въобще поддържаме всички рубрики от предните теми. Ще продължим да обсъждаме и таксите на ЧДГ и ЧУ. В предната тема в края възникна казус около таксата на едно ЧУ, дано го разплетем сега. Ще следим и друг повдигнат въпрос от предната тема - за сградите на някои ЧУ, които трябва да бъдат постоение в скоро време.



Ето и новината от БАЧУ, че не трябва да има увеличение на таксите за следващата учебна година:
Строят 10 частни училища
http://dom.dir.bg/2009/04/24/news4349393.html

Дадени са разре­шения за строителс­твото на 10 частни училища в София, но всичко зависи от отдаването на тере­ни, обясни вчера Милка Славчева, председател на Българската асоци­ация на частните училища. Тя допъл­ни, че няма да има увеличение на так­сите в частните шко­ла. Средно тарифи­те са около 3000 евро на година. В мо­мента в България действат около 100 частни училища, 42 детски градини и 59 колежа./в. "Телеграф"





Ето резултатът от анкетата в миналата ни тема към 31 май 2009 г.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=391753.0



    "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ или ЧУ за 1 дете през следващата учебна година?" Таксaта е в ЕВРО и е за храна, транспорт и допълнителни занимания за година, по-високите суми са заради чуждите ЧУ и градини.



до 1000 Е    - 7 (11.1%)
1000 - 1500 Е    - 5 (7.9%)
1500 - 2000 Е    - 6 (9.5%)
2000 - 2500 Е    - 7 (11.1%)
2500 - 3000 Е    - 8 (12.7%)
3000 - 3500 Е    - 6 (9.5%)
3500 - 4000 Е    - 9 (14.3%)
4000 - 4500 Е    - 1 (1.6%)
4500 - 5000 Е    - 1 (1.6%)
5000 - 5500 Е    - 1 (1.6%)
5500 - 6000 Е    - 3 (4.8%)
6000 - 7000 Е    - 3 (4.8%)
7000 - 8000 Е    - 4 (6.3%)
8000 - 10 000 Е    - 1 (1.6%)
10 000 - 15 000 Е    - 0 (0%)
15 000 - 20 000 Е    - 0 (0%)
над 20 000 Е    - 1 (1.6%)


към 31 май 2009 г.:
Общ брой гласове: 63




Пределната такса, според анкетата, за частно образование за 1 дете е 3500-4000 Е с включени храна, транспорт, допълнителни занимания. Но с близки резултати от гласуването са и другите стойности до 3000 Е.





Нека сега си попълним и анкетата "Одобрявате ли изпитите като форма за прием в частните училища? ". Защо?





Важно е да спомена и мотото на нашето клубче:

"Животът е пълен с възможности. Искам да дам максимално най-много от тях на детето си да избира. Накъде ще тръгне в крайна сметка е негов избор, но от мен искам да получи билети за най-различни посоки".
radmila



Старите ни теми:

КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 1 част
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=278827.0


КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 2 част + анкета "Най-доброто частно основно у-ще"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=280201.0


КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 3 част + анкета "Най-добрата ЧДГ"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=281630.0


КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 4 част + анкета "Най-добрата ЧГимназия/колеж"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=286564.0

КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 5 част + анкета "Профил на родителите"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=291097.0

КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 6 част + анкета "Защо се ориентирам към частно образование за децата/детето си? 150 ПРИЧИНИ!"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=293924.0

КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 7 част + анкета "На какви занимания или игри от вашето детство бихте искали да научите детето/децата си през ваканцията/лятото?"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=297145.0


КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 8 част + анкета "СЛЕД 7 КЛАС"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=305330.0


КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ДЕЦАТА СИ - 9 част + анкета "ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=309102.0


КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 10 - ПОДГОТОВКА ЗА СЛЕД 7 КЛАС
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=312366.0


КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 11
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=320440.0



КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 12
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=341499.0


КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=373299.0


КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 14 - ТАКСИТЕ
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=391753.0







Заповядайте при нас!

Последна редакция: нд, 31 май 2009, 17:38 от Странджата

# 1
  • Мнения: 4 877
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ЗАПОЗНАЙТЕ И СЪС СЪВЕТИТЕ НА НАШИЯ ЛОГОПЕД:

КОНСУЛТАЦИИ И СЪВЕТИ ОТ НАШИЯ ГОСТ-ЛЕКТОР sophsan

1.   ЛЕГОТО помага ли за фината моторика? Кои други играчки препоръчваш и за какво? СПомена за пъзели и концентрация.
Легото и въобще конструкторите помагат по-скоро за развитие на мисленето, на въображението и в частност и за фината моторика. Пъзелите стават и за концентрация, и  за развитие на мисленето. За развитие на вниманието може да се правят следния тип упражнения - различаване на предмети от околната среда, групирани по даден признак - напр. посочване на всички дървени неща в стаята, всички кръгли, всички едноцветни и т.н.; използване на игри тип "Лото" с цел откриване на 2-3-4 и повече еднакви картинки и т.н.
2. Има ли занимателни детски книжки, които да ни препоръчаш и с които да се справим като родители по време на игра?
В предучилищна възраст много успешно работя с "Моливко" и бих искала да препоръчам серията от 15 книжки "Книга за детето". Тя съдържа 5 заглавия: "Моят свят", "Аз и другите", "Аз и природата", "Аз празнувам", "Светът е голям". Също бих искала да препоръчам книгите на Фидана Даскалова, издадени от издателство Даниела Убенова - "Моят речник", "Моят език", "Моята граматика", "Трудните и хитри звукове", "Пред прага на училището" и т.н. Наскоро издателство "Фют" е издало чудесен "Картинен буквар", който може да се ползва при деца от 1-7год.
3. А спорта (кои спортове)? Спомням си, че в ДГ логопедката го занимаваше с някакви физически упражнения, които са свързани с различни мускулни групи - не само за фина моторика. (не знам дали са вкъщи нейните тестове с детето - бяха много интересни) Защо се наблюдават всички групи?
Да, това са упражения за развитие на грубата/общата/ моторика. Спортът е нещо чудесно, действително. Зависи от конкретното дете - ако има логопедичен проблем, от нуждите му, от възможностите му, от темперамента му. Работила съм с момиченце, на което препоръчах художествена гимнастика, на едно момченце - карате и ти.н.
4. Кога е мързел и кога несръчност? Разпознава ли се?
Да, разпознава се от специалист. Има специални проби, които му позволяват да направи тази диференциална диагностика.  
5. Има ли спасение от грозното писане при момчетата?
Зависи на какво се дължи, това пак е специфично и зависи от конкретния случай.


6. И още малко кога при логопед - при какво ниво на неразпознаване на цветовете, посоките, звуците...? Хиперактивен - задължително ли на логопед?
В най-общи линии ще дам насочващи маркери кога е добре родителят да направи логопедична консултация:
Ако до тригодишна възраст :
* детето Ви не говори

Ако в предучилищна възраст детето Ви :

* има проблем с овладяването на цветовете
* не се ориентира в посоките ляво-дясно, горе-долу
* е несръчно и се затруднява да се облича само, да закопчава копчета, да връзва връзки
* не артикулира /произнася/ правилно, пропуска или заменя някои звукове - с, з, ц, ш, ж, ч, щ, р, л, к, г, т, д, в, ф
* се затруднява да изговаря многосрични думи - размества, пропуска или разменя сричките в думата
* не подрежда правилно думите в изречението
* се затруднява да разказва, спазвайки последователност
* говори с дрезгав, прекалено тих или писклив глас
* заеква

Ако в начална училищна възраст детето Ви :

* не се справя с овладяването на писането, четенето или смятането, въпреки че е достатъчно умно, понякога с прояви на хиперактивност с или без дефицит във вниманието. Хиперактивните деца задължително ходят на логопед.  
И последно бих искала да кажа, че логопедичната консултация и терапия не са нещо страшно или травмиращо за детето. Всичко се поднася в игрова форма, с много нагледни средства.  По-добре, ако един родител има притеснения да направи консултация, на която логопедът може и да установи, че това са само родителски притеснения. Но, ако пък наистина има проблем, е добре да не се губи време и да се започне навреме терапията.

-кои са проблемните буквички? Как се коригират и кога?
Възможно е да нарушено звукопроизношението на к, г, т, д, с, з, ц, ш, ж, ч, щ, р, л. Най-рано подлежат на корекция к,г,т,д - към 3г.в. На по-късен етап с,з,ц,ш,ж,ч,щ - към 4г.6м. -5г. И най-късно р, л - може да се изчака до към 5г.6м.-6г.в. Това са най-често срещаните нарушения на артикулацията, имала съм обаче деца, които не са можели да казват и в,ф, например.
- какви упражнения се правят?
При такива нарушения се започва с т.нар. артикулационни упражнения - логопедът показва под игрова форма на детето упражения за раздвижване на езика и устните пред огледало. Впоследствие се пристъпва към постановка на звука - тоест приучаване към правилна арикулация. След което следва етап на автоматизация на новия звук - постепенното му включване в речта - автоматизация в срички, в думи, в изречения, в текст. Когато е необходимо се прави диференциация между два звука, които са били заменяни един с друг, например - ш-с.
- как се работи за фина моторика?
За развитие на фината моторика са полезни редица упражнения, които препоръчваме да се правят от родителите в домашна обстановка - работа с пластелин, оцветявяне на фигури без да се излиза от контура, нанизване на макарони за момченца и на мъниста за момиченца, рязане с детска ножичка, откопчаване и закопчаване на копчета, накъсване на лист хартия на малки парченца и т.н.
- тестове за констатиране на проблем/непроблем?
Тези тестове са специализирани, с тях работи конкретният специалист.
- как се работи за концентрация?
Много полезни са пъзелите, проследяване на лабиринти, на преплетени линии и т.н. Има и специални тестове.
- кога чужд език? А втори чужд език от гл.т. на логопеда?
Според един френски детски психолог Жан Пиаже детето до 7г.в. трябва да е овладяло поне два езика.   Според логопеда трябва да е добре овладяна структурата на родния език и тогава да се премине към овладяване на чужд. Тоест, ако едно дете е със специфично езиково нарушение, при което страда цялата езикова система - граматика, семантика и т.н., не е подходящо изучаването на чужд език преди да са коригирани проблемите в родния.
- до каква възраст на логопед?
Няма правила. Има и възрастни, на които им се налага да ходят на логопед - пациенти след инсулт, заекващи, нуждаещи се от корекция на дикцията и т.н. Разбира се, колкото по-рано е диагностициран проблемът, толкова по-благоприятна е прогнозата. Най-благодатна за корекционна работа е предучилищната възраст.  

- кога трябва да е първата среща с логопед?
В момента, в който майката има притеснения относно езиково-говорното развитие на детето си, тя би могла да потърси консултация с логопед. Широкоразпространено, но за съжаление погрешно мнение, дори сред личните лекари е, че дете под 5г. не може да работи с логопед. Вече има и т.нар. "ранни логопеди", които работят и със съвсем малки деца - под 1г.в. Зависи, разбира се, от проблема, който има всяко едно дете. Тази ранна терапия е наложителна при деца с ДЦП, с цепки на устна и небце и т.н. Общо-взето все повече майки се ориентират правилно и правят първа консултация между 2г.10м. и 3г.6м. Става въпрос за деца, които не проговарят до тази възраст. Тогава е абсолютно задължително да се проведе логопедична консултация, колкото и да не обичам думата "задължително".   Други майки търсят логопеда, когато детето им е около 5г.в. във връзка с това, че не произнася правилно определени звукове, заменя ги с други или има липсващи такива. При такъв тип проблеми обаче е добре да се отиде на логопед до към 4-4г.6м. Веднага ще кажа защо - логопедичната терапия е продължителна, отнема години, като детето трябва да бъде подготвено за училище. Защото част от нарушенията в предучилищна възраст прерастват в т.нар. "специфични обучителни трудности" в начален курс и това е възрастта, в която някои родители стигат до логопеда. След като са се чудили защо детето им има трудности с овладяването на четенето, писането и математическите умения. И ако ми позволите някой път аз да избера тема, бих искала да кажа няколко неща точно за този проблем.  
- как се работи с малки деца - само говор или цялостно наблюдение?
Логопедът прави задължително невро-психологично изследване, когато започва да работи с едно дете. Това изследване помага както да се диагностицира проблемът, така и да се изгради правилната стратегия за терапевтична работа. Тъй като езикът и говорът не са нещо изолирано, винаги се работи комплексно - развитие на фина и обща моторика /там, където се налага/; развитие на когнитивните процеси - памет, внимание, мислене; развитие на езиковите способности; преодоляване на артикулационни проблеми /свързани със звукопроизношението/; в начална училищна възраст - работа над писмената реч; при заекване - дихателна терапия и т.н. Всяка терапевтична програма е строго индивидуална - според проблемите на детето. Моят съвет е всеки родител, който има възможност да присъства, когато логопедът работи с детето, както и да изисква логопедът да описва в тетрадка, това което прави на всяко занятие. Задължително се отработват в къщи подадените от логопеда задачи. За да има ефект е изключително важно веригата логопед-дете-родител да сработва правилно.  
- кога се коригира "Р"?
Много родители се притесняват, че 3 год. им дете не казва "Р". Бих искала да им кажа, че няма място за притеснение. "Л" и "Р" са двата най-трудни звука за артикулация и те се появяват най-късно в езиково-говорното развитие на детето. Би могло да се изчака до 5г.6м-6г.в. преди да се потърси логопед. Той ще установи дали е налице анатомичен проблем /къса подезична връзка/. Ако това е така, ще ви насочи към стоматолог-хирург, който с лека манипулация да освободи езикът и едва тогава ще започнете работа с логопед. Ако не е налице такъв проблем, венага се започва логопедична терапия.





КАКВО Е ДИСЛЕКСИЯТА?

Дефиницията, най-общо използвана днес, е тази, формулирана от Световната здравна организация в рубриката F81, озаглавена "Специфични нарушения на развитието на училищните умения". Дислексията е синдром, който включва три симптома - специфични нарушения на четенето , специфични нарушения на писането  и специфични нарушения на математическите умения
Симптомите на дислексията варират при различните хора и могат да приемат различни форми, произходът на всяка от които, се корени в трудности при:
- овладяване на азбуката
- овладяване на писането
- различаване на букви - напр. ръкописна  "д" от ръкописна "в"
- четене на дума или текст
- образуване на срички
- познаване на часа
- научаване на таблицата за умножение
- следване на определен маршрут
- определяне ляво/дясно, изток/запад
- писмено изразяване
- намиране на "точната" дума

Съвременните автори обобщават някои от грешките, допускани от дислексиците:

1. Невъзможност да се откриват разликите между звукове, букви и думи - напр.  при писане с ръкописни букви  В се бърка с Д, М се бърка с Л,  П се бърка с Т,  И се бърка с П,  ЕН се чете като НЕ,  ОТ се чете като ТО и т.н.
2. Трудност да се "напусне" края на реда, намиращ се в дясно и да се "открие" началото на следващия ред, намиращ се в ляво. Мос и Даниелс описват тази невъзможност и я наричат "линейна дислексия".
3. Невъзможност да се произнесе нова дума, с тенденция да се гадае фонетичната й структура - "институция" например се превръща в "инстилуция".
4. Помръдване с устни и тихичко четене по време на упражнения за четене на ум.
5. Невъзможност за пълно разбиране на прочетенето.
6. Неправилно произнасяне на гласните - напр. "флакон" се превръща във "флокон".
7. Замяна на звучни и беззвучни съгласни - напр. "кожа" се превръща в "коша".
8. Разместване на букви, което може да доведе и до инверсия на звукове - напр. "тир" се превръща в "три",  или обратното "три" - "тир", "аеропорт" се превръща в "ареопорт".
9. Добавяне на неприсъщи за думата фонеми, които образуват епентези - напр. "пръстен" се превръща в "пъръстен".
10. Изпускане на срички - напр. "медикамент" се превръща в "мекамент".
11. Заместване на един звук с друг звук, на една дума с друга дума - напр. "един" се превръща  в "една".
12. Слято писане на думи - напр. "майкаси".
13. Добавяне на думи - напр. прочитане на "имало едно време наистина" вместо "имало едно време".
14. Изпускане на думи, феномен, наречен "отказ" - напр., ако трябва да прочете "един от най-интересните", прочита "един от най-" и спира.
15. При четене на глас - незачитане на ритъма, на фразите, на пунктуацията.

ИЗВЕСТНИ ДИСЛЕКСИЦИ :

Ханс Кристиян Андерсен
Марлон Брандо
Агата Кристи
Уинстън Чърчил
Том Круз
Шер
Уолт Дисни
Томас Едисон
Алберт Айнщайн
Майкъл Фарадей
Огюст Роден
Наполеон
Упи Голдбърг
Леонардо Да Винчи
Джордж Вашингтон
Стивън Спилбърг
Принц Чарлз

Държа да подчертая, че при хората с дислексия не са засегнати умствените способности, Напротив, те дори са обикновено в горните граници на тестовете за интелигентност. За да не става тук прекалено дълго,  ако ви е интересно, бихте могли да прочетете още един мой превод за дислексията:
http://logopedia.dir.bg/_wm/library/item.php?did=214238&df=8&dflid=3
Ако имам възможност тези дни ще снимам диктовки на деца с дислексия и ще ги кача, за да видите реално за какво става въпрос.

ЛЕКТОР: СОФИ

Последна редакция: нд, 31 май 2009, 17:37 от Странджата

# 2
  • Мнения: 4 877
Дискусии с продължение от предната тема:

Има тема в бгмама с участието на г-жа Фандъкова, където се повдигна въпроса за сградата на ЕСПА:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=401034.0


Направи ми впечатление, че една от най-обсъжданите теми с г-жа Фандъкова е сградата на ЧУ "ЕСПА". Има категоричен отговор, че ЕСПА няма право да ползва сградата след 2010 год. Моето питане е това какво ще рече, кой месец на 2010 год????????
Ако е януари 2010 какво става с децата, чиито родители сега плащат 4400 евро за обучение през учебната 2009/2010 год?????



За ЕСПА _ Предполагам, че имат предвид края на 2010 г. В такива случаи училището се мести лятната ваканция и уч. година 2010/2011 трябва да са в нова сграда. Само си разсъждавам - нямам някакво конкретно инфо  Peace



Rila доколкото знам терена им е предоставен отдавна. Досега не са правили нищо .... Може пък да се се надявали на нечии протекции в общината или знам ли ... и аз само гадая.
Но е факт, че качествена сграда за училище трудно се вдига за година дори и с много пари - справка комплекса на БШ, който е наистина впечатляващо начинание и беше добре подпрян финансово от Овъргаз.
Дано успеят да се справят, защото и родителите от квартала са прави да претендират за владеенето на ОДЗ-то и предоставянето му за нуждите на ДДГ. От друга страна и родителите на деца в ЕСПА не биха искали децата им да се подмятат из София....
Пределна мобилизация им е нужна. Поне сега в условията на криза имат известни предимства - има наличен ресурс от изпълнители, по-евтини материали и изобщо, ако имаш пари сега е добре да се строи.



Дано ЕСПА не се крепят на някакви надежди и да си работят по училището. На общината няма да им мигне окото да изгонят децата и посред зима, както се случи с нашата градина. Просто не трябва да се оставят нещата за последния момент или да се оставят родителите в неведение по въпроса, защото накрая се получава твърде неприятно за всички.


и още:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=391753.270



Друга дискусия от предната тема е за таксите в БШ.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=391753.270

Последна редакция: нд, 31 май 2009, 16:29 от Странджата

# 3
  • Мнения: 7 263
Гласувах.
не само одобрявам наличието на приемен изпит, но и не бих дала детето си в училище, в което няма начален подбор по даден критерий.

В училището, което посещава синът ми освен приемен изипит има и непрекъснати тестове по специалния предмет - поне веднъж месечно, както и тестове на края на всеки раздел при останалите дисциплини.
Също така има изискване за наличието на минимален успех по специалния предмет и начилието на минимален среден успех за преминаване в следващата учебна година.


За да направим и кратък анализ на анкетата с таксите приключила в миналата тема- прехвърлям поста си тук.


Пределната такса, според анкетата, за частно образование за 1 дете е 3500-4000 Е с включени храна, транспорт, допълнителни занимания. Но с близки резултати от гласуването са и другите стойности до 3000 Е.


Смятам, че анкетата показва разумно гласуване и че явно това са средните стандарти на профила на българския родител, който би насочил детето си към ЧУ. Нека не забравяме, че в някои семейства говорим за повече от едно дете посещаващо ЧУ.
И нека подчертаем излишно, че това е таксата с включени храна, транспорт, допълнителни занимания!

Последна редакция: нд, 31 май 2009, 18:23 от Lennyh

# 4
  • Мнения: 4 877
Да, определено бяха интересни резултатите за таксите. Направи ми впечатление - максимумът - 3500-4000 Е и натрупванията преди това. Изключвам до 1000 Е (до 1000 Е    - 7 (11.1%), защото, според мен, това не е реална такса за ЧУ или лизензирана ЧДГ.


1000 - 1500 Е    - 5 (7.9%)
1500 - 2000 Е    - 6 (9.5%)
2000 - 2500 Е    - 7 (11.1%)
2500 - 3000 Е    - 8 (12.7%)
3000 - 3500 Е    - 6 (9.5%)
3500 - 4000 Е    - 9 (14.3%)

# 5
  • Мнения: 7 263
Изключвам до 1000 Е (до 1000 Е    - 7 (11.1%), защото, според мен, това не е реална такса за ЧУ или лизензирана ЧДГ.

За детските градини признавам, че тепърва ще се ориентирам, ако не успеем да се класираме като начало в ДДГ, но на първо ченете съм чувала доста такси от порядъка на 500-700Е. Сега се замислям върху това дали имат лиценз именно на детски градини и ясли или по-скоро използват някаква друга форма за представяне на дейността си.

# 6
  • Мнения: 4 877
Беглият ми поглед върху няколко лицензирани ЧДГ показва, че се движат в порядъка 500-700 лв., като по-високата такса включва транспорт, няколко хранения, езики и доп. занимания.

# 7
  • Мнения: 4 877
Стана дума вече в друга тема, че ще има Фр. лицей и във Варна, но сега мярнах инфо и го слагам и тук:


Френско училище откриват наесен във Варна


Донка Христова

4 ще са първите групи в новото международно френско училище "Шарл Перо", което се открива на 1 септември, съобщиха от Франкофонския център във Варна. Около 60 деца на възраст от 3 до 7 години ще са първите ученици, които ще учат по френска програма, съобразена и с българската образователна система. Вече започнаха записванията в новото частно училище, признато официално от министерствата на външните работи и на образованието във Франция. 6000 лв. е годишната такса, която ще се плаща за обучението, уточни Десислава Ганева, президент на асоциацията на родителите "Шарл Перо", главен инициатор за откриване на международното френско училище във Варна.
Около 100 училища в 38 страни работят по същата схема - 25 учебни часа седмично с целодневно обучение от 8,30 до 18 ч. Подобен е и френският лицей "Виктор Юго" в София, обясниха от Алианс франсез - Варна, които имат пряко отношение към подготовката на бъдещите ученици. (От февруари м.г. те провеждат курсове с най-малките.)
Сутринта децата ще учат френски език, а след обяд ще имат свободни занимания и ще усвояват и други езици - български, а след 5-годишна възраст - английски или испански. Школото ще се помещава на ул. "Константин Доганов" 48, където децата ще разполагат с класни стаи, физкултурен салон, столова.
25 ученици от 8 националности са записани вече в новото училище. Всяка година класовете ще се увеличават с един, за да се стигне до пълния курс на обучение.

http://more.info.bg/article.asp?articleID=814609&topicID=178&issueID=2520

# 8
  • Мнения: 4 877
Гледам анкетата и виждам, че има отрицателни гласове за прием с изпит в ЧУ. Интересно ми е как може да става подборът за най-желаните ЧУ, където съотношението кандидати : места е доста голямо. Някъде и повече, отколкото е съотношението за АК.

# 9
  • Мнения: 2 992
Има различни мотиви и ЗА приемен изпит и СРЕЩУ.

Разбира се, че училищното ръководство преценява как и дали да подбира децата си.
Но факт е, че когато едно училище стане желано за повече деца и родители, то децата биват пресявани чрез изпит.

Мое мнение е, че едно 6 годишно дете не бива да бъде подлагано на изпит, а училището , ако е добро ще изгради знания в детето. След като вече детето е обучавано в едно или друго училище , може да бъде изпитвано, за да се провери усвоило ли е материала. Но вече е факт, че и на 6 години ги препитват, по създадени от училището критерии, заради наплив. Това само ме навява на мисълта, че са твърде малко добрите/желаните училища

# 10
  • Мнения: 8
Zdraveite.
Azam novak i mnogo molia niakoi ako ima informatsia za sofiiska chastna angliiska gimnazia ( v sgradata na 34 sou) da pishe. Blagodaria predvaritelno!

# 11
  • Мнения: 7 263
Мое мнение е, че едно 6 годишно дете не бива да бъде подлагано на изпит, а училището , ако е добро ще изгради знания в детето. След като вече детето е обучавано в едно или друго училище , може да бъде изпитвано, за да се провери усвоило ли е материала. Но вече е факт, че и на 6 години ги препитват, по създадени от училището критерии, заради наплив. Това само ме навява на мисълта, че са твърде малко добрите/желаните училища

Напълно споделям това мнение.
И според мен едно 6-7 годишно дете би могло да се представи супер на такъв изпит, но ако е малко по-затворено и срамежливо би могло и да не покаже нищо \ това обаче далеч не означава, че е глупаво\.
Друга тема е, че наистина в училищата, в които кандидатите са в пъти повече от възможността за прием наистина трябва да има ясни критерии за класиране и отсяване на кандидатите.
Добрите училища и държавни и частни се броят на пръсти - това е факт.

# 12
  • Мнения: 22 521
Мое мнение е, че едно 6 годишно дете не бива да бъде подлагано на изпит, а училището , ако е добро ще изгради знания в детето. След като вече детето е обучавано в едно или друго училище , може да бъде изпитвано, за да се провери усвоило ли е материала. Но вече е факт, че и на 6 години ги препитват, по създадени от училището критерии, заради наплив. Това само ме навява на мисълта, че са твърде малко добрите/желаните училища

Напълно споделям това мнение.
И според мен едно 6-7 годишно дете би могло да се представи супер на такъв изпит, но ако е малко по-затворено и срамежливо би могло и да не покаже нищо \ това обаче далеч не означава, че е глупаво\.
Друга тема е, че наистина в училищата, в които кандидатите са в пъти повече от възможността за прием наистина трябва да има ясни критерии за класиране и отсяване на кандидатите.
Добрите училища и държавни и частни се броят на пръсти - това е факт.
Toва са и моите мотиви,за да гласувам против изпитите при първолаците.Моя син ,например, хикак не е на вълна цифри,букви,учение.Това не значи,че е глупав или не се справя.Просто е дете,което предпочита да играе и да се весели на тази възраст.Един такъв изпит би го затруднил,определено.

# 13
  • Мнения: 7 263
Сега съзирам известна противоречивост в мненията и тълкуванията на въпроса за анкетата.
Значи принципно аз съм за приемни изпити и входящи тестове, но с уговорката че това касае децата от 4-ти клас нагоре.
За възрастта 6-10 години не съм толкова категорична. Особено за предучилищна и първи клас. От друга страна и Росс и Странджата са прави, че това остава единственият критерии за класиране на децата в добрите училища, в които има наплив и където просто не могат да се запишат всички желаещи.
Във втория случай съм раздвоена - от една страна е очевидно, че трябва да се въведе някакъв подбор, който трябва да има категорични и прозрачни правила и те да важаг за всички кандидати без изключение. От друга може би на децата, които не се представят на ниво първия път трябва да се даде още един шанс / стига да има свободни места/.
Накрая пак стигам до извода на Росс - очевидно местата, които са търсени са доста ограничени Sad

# 14
  • Мнения: 22 521
Не бих имала против тестовете да са съобразени с възрастта на децата.Но не можем да очакваме,че две деца,дори минали през предучилищна подготовка,се справят еднакво и имат едни и същи знания,защото масово изпитите се базират на оределен учебен материал.За предучилищна и училище трябва да се изработи друга методика за прием на децата,който да не е изходящ от придобити знания,на тази крехка възраст.Трудоемко е,но със сигурност има примери в чуждите практики.

Общи условия

Активация на акаунт