Монтесори предлага на децата „материализирани абстракции", тоест абстрактни идеи в конкретна форма, с която детето да може да борави по време на някоя дейност. Тя разработи цяла серия от образователни игри, които позволяват на детето чрез обикновен допир да овладее математиката, физиката, четенето, писането и пр.
И други специалисти по детско образование тръгнаха по нейния път. Така последователят й, белгиецът Жорж Кю-изнер, изобрети пособия, с които малките деца да учат аритметика и математика - така наречените линийки на Кюизнер. Те представляват летвички с различна дължина и различен цвят и засега са най-доброто средство за математическо обучение в предучилищна възраст. Детето се учи да събира, изважда, умножава и дели. Научава се също да проверява дали не е сбъркало. Все с линийките може да навлезе и в алгебрата.