Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 17

  • 5 714
  • 99
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 16 165
Зависи за коя част на центъра става дума.
Авт. 413 също стига до центъра на София.
Има и други удобни линии с 1 прекачване.
Центъра е широко поняятие, но като не са с кола хората явно знаят схемата на гр. транспорт.
Не бих оприличила кварталчето като покрайнина.
Крайни квартали за мене са разни Вади, Ливади и долини, но нямам нищо против тях.

# 91
  • Мнения: 224
Да, придвижването ще става с градски и/или таксита.

# 92
  • Мнения: 6 441
Но пък 413 директно може да те остави до метростанцията..

Района никак не е лош, само да не става дума за онзи блок, за който спомена Aisha. Той стоя на скелет накъде от около 2009 насам - втория блок след картинга в посока студентски

# 93
  • Мнения: 18 746
294 също е довеждащ транспорт до метрото.
Харесвам тази част на СГ.

# 94
  • Мнения: 224
Но пък 413 директно може да те остави до метростанцията..

Района никак не е лош, само да не става дума за онзи блок, за който спомена Aisha. Той стоя на скелет накъде от около 2009 насам - втория блок след картинга в посока студентски
Просто събирам мнения за района, но хубаво е, че споменахте този блок, за да се вземе под внимание, ако се гледа имот там.

# 95
  • София
  • Мнения: 23 198
280 също има спирка доста наблизо.
по Г.М. Димитров пуснаха през седмицата 288, пътува от Слатина до мол парадаис.
67, 204, 413, 299, 88 са на две спирки от метрото.
Много зависи хората закъде искат да пътуват.
Аз живея и работя в района, детето ми учи тук.
В центъра ходя рядко, така че не ме вълнува особено дали ще пристигна за 20 или 40 минути.
Ако се ходи всеки ден на работа си е важно какви са връзките до центъра или където и да е там.

# 96
  • Мнения: 74
Здравейте! Какви са ви впечатленията от 6-етажните панелни блокчета в карето между механа Дойран и Лидл на Тодор Каблешков по улица Ген. Стефан Тошев, Красно село. Освен, че са от около 65-та/66-та година и са населени предимно с възрастни хора, и са на сравнително добра локация, не съм запозната с други детайли, свързани с тях и самия района. Продават се 2 апартамента едновременнно в един от тях, различни входове - надявам се това да е чиста случайност, а не поради някаква неприятна причина свързана със стабилността на самия блок, в кръга на шегата разбира се. Smile Всякаква информация от запознати с тези блокчета и района би била от полза!  Simple Smile

# 97
  • София
  • Мнения: 2 470
Не мога да кажа нищо конкретно за блоковете, но кварталът е спокоен, с редовен транспорт и много, много зелен. Толкова зелен, че чак става проблем като не се окоси на време. Метрото е малко далеч (примерно 12-15 минути пеша) и съответно го няма съпътствщия колорит. Има тролеи и автобус, които са редовни. (не грнтирам за час пик)
Паркирането е проблем като в доста от кварталите.
Супермаркети и малки магазинчета, училища, поликлиника.
Няма голям парк наблизо, но има доста междублокови пространства.
Като цяло е хубав, стар квартал.

# 98
  • Sofia
  • Мнения: 2 374

Аз само да попитам - защо да е някакво конституционно право живущите в центъра да могат да си паркират автомобилите там на общинските улици?! Някой ви е длъжен ли? Купете си гараж.
Паркира се срещу заплащане. За семейство с два автомобила за синя зона е 450 лв годишно. Без гарантирани паркоместа, отделно в някои зони направо е невъзможно да се паркира в радиус от няколко километра.

Отделно в повечето градове по света има рестрикции за влизане в центъра.
Това е доста под пазарната цена за паркинг на два автомобила, за месец (не година). Тук за едно паркомясто се изисква 300 лв на месец, така, че не като да кажеш "ама ние плащаме за паркинг, но дори не ни го гарантират" - практически, всеки ден си намираш място, просто е споделено и всеки ден е в различна точка, НО го имаш и го ползваш. Не вярвам през ден да обикаляш уличките около вас и най-накрая да паркираш в Младост.

И тъй като данъкоплатците сме всички, без значение кой е от центъра и кой е селата, то ако може да паркира някой за Х пари живеещ в центъра на общинска собственост, то е редно да може да паркира там, срещу същата сума живеещ в друг квартал - както и обратното, т.е. човек от центъра да си паркира безплатно, примерно в Люлин. Сега това не е така. Човек имащ правото да паркира срещу смешна сума в центъра, може да паркира безплатно в околността, но не и обратното.

Аз съм много за и другите предложения - да се разрешава закупуване на автомобил срещу доказано право за паркиране (пак без значение дали става дума за център или краен квартал). По същия начин, както се ограничава по екологична категория.

Поне по конституция всички сме равни и съм много ЗА това всички хора да се третират с един аршин.
Тази глупост с местожителството е част от тоталитарното минало, където хората ги пращаха къде да живеят и къде да работят. Тези които искат връщане на този тип режим - лъжат жестоко, защото утре може да ги пратят да работят в следващите 30 години във Вълчедръм и ако откажат да ги пратят в Белене.

# 99
  • Мнения: 2 321

Аз само да попитам - защо да е някакво конституционно право живущите в центъра да могат да си паркират автомобилите там на общинските улици?! Някой ви е длъжен ли? Купете си гараж.
Паркира се срещу заплащане. За семейство с два автомобила за синя зона е 450 лв годишно. Без гарантирани паркоместа, отделно в някои зони направо е невъзможно да се паркира в радиус от няколко километра.

Отделно в повечето градове по света има рестрикции за влизане в центъра.
Това е доста под пазарната цена за паркинг на два автомобила, за месец (не година). Тук за едно паркомясто се изисква 300 лв на месец, така, че не като да кажеш "ама ние плащаме за паркинг, но дори не ни го гарантират" - практически, всеки ден си намираш място, просто е споделено и всеки ден е в различна точка, НО го имаш и го ползваш. Не вярвам през ден да обикаляш уличките около вас и най-накрая да паркираш в Младост.

И тъй като данъкоплатците сме всички, без значение кой е от центъра и кой е селата, то ако може да паркира някой за Х пари живеещ в центъра на общинска собственост, то е редно да може да паркира там, срещу същата сума живеещ в друг квартал - както и обратното, т.е. човек от центъра да си паркира безплатно, примерно в Люлин. Сега това не е така. Човек имащ правото да паркира срещу смешна сума в центъра, може да паркира безплатно в околността, но не и обратното.

Аз съм много за и другите предложения - да се разрешава закупуване на автомобил срещу доказано право за паркиране (пак без значение дали става дума за център или краен квартал). По същия начин, както се ограничава по екологична категория.

Поне по конституция всички сме равни и съм много ЗА това всички хора да се третират с един аршин.
Тази глупост с местожителството е част от тоталитарното минало, където хората ги пращаха къде да живеят и къде да работят. Тези които искат връщане на този тип режим - лъжат жестоко, защото утре може да ги пратят да работят в следващите 30 години във Вълчедръм и ако откажат да ги пратят в Белене.

Хубави размишления, но синя/зелена зона има в много квартали извън центъра, така че няма смисъл да се стига до Белене.

Общи условия

Активация на акаунт