не може да запомни! проблем с първолак

  • 14 227
  • 46
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 320
Здравейте! Имам следния проблем със сина ми, който е в 1-ви клас. Не знам точно от къде да започна, но с две думи не помни нищо от предадения му материал в училище. Въобще не знае какво се случва! Днес през ред пишем буквите "Ъ" и "У" и на следващия ред вече не помни на предишния коя буква е написал. В училище ме извикаха класната ръководителка и учителката от занималнята да разговарят с мен и с 2 думи ми обясниха, че проблема му е сериозен и, че училищния психолог иска да го праща на разни изследвания, тестове или и аз не знам какво точно. Пример учили за буквата "М", питат го коя е буквата, той казва "Ъ". Някакви прости думички като "има" няма никакъв шанс да прочете. По математика смята, събира без проблем и до тук....всичко останало му е пълна мъгла. Той е ужаснооо кротко дете, много притеснителен е. Страхува се да не сгреши. Реших, че проблема може да е заради учителките, другите деца, ако му се смеят, че греши, но вкъщи е по абсолютно същия начин-пълна мъгла! Плаче в училище като сгреши, заболява го корема, повръща. Започва да отказва да контактува с децата,а предпочита да си седи сам. Аз съм в пълна безизходица, не зная как да постъпя. Днес говорихме, но той не може или не иска да каже какво го тревожи. Всичко приключва със сълзи. Аз не му се карам, не го наказвам, разговарям с него, като с възрастен. Стремя се да съм предимно приятел с него, но въпреки това някъде бъркам и нещо изпускам. Изостава много с училищния материал, помагам вкъщи, в занималнята, учителката му обръща внимание, но той абсолютно не запомня нищо или пък отказва... не зная! В градината и в пред училищната група не съм имала такива проблеми с него. Пишеше сам печатните букви и ги познаваше, смяташе дори без сметало. Не зная какво се случва с детето ми, ако можете да ме посъветвате бих била благодарна. Дали да потърся психолог или невролог, идея нямам...

# 1
  • Мнения: 41 303
Може би е дислексия. Колкото по-рано говорите със специалист толкова по-лесно ще се намери решение. И не се шокира, нищо срамно няма. Дислексията не е малоумие, а просто лошо работещ "канал" за възприемане на информация. Обаче си има чалъми това да се заобиколи.

# 2
  • Мнения: 337
Консултирайте се със специалист. Той ще ви даде най-адекватни насоки.

# 3
  • Мнения: 1 272
Най-добре е да заведете детето при специалисти - психолог, логопед. Те най-добре ще преценят ситуацията и ще дадат план за действие.

# 4
  • София
  • Мнения: 11 745
Моят съвет е да потърсите специалисти психолог и логопед,които да се установят къде точно се крие проблемът.
И аз четейки поста ви си помислих за дислексия,но само можем да гадаем...
Сигурна съм,че след консултация ще откриете истината.Желая Ви успех!

# 5
  • Мнения: 289
Присъединявам се към горните мнения. Може би трябва да намерите начин да поговорите с детето / без то да Ви заподозре/ и да разберете дали не се притеснява от нещо конкретно - някое дете, учителка, обстановка. Трябва да се открие причината и да се отстрани. щом казвате, че преди е познавал буквите, явно е посещавал детска градина и подготвителен клас - там не са ли забелязали, че нещо се случва с детето.

# 6
  • Мнения: 2 755
Запазена ма®ка, детето успява ли да запомни песничките и стихотворенията, които чува? Ако ги помни, едва ли проблемът е в паметта. И аз като останалите, ще те посъветвам да се обърнеш към психолог и към логопед. Ако се окаже дислексия, детето ще бъде обследвано в Ресурсния център и ще има възможност да ползва ресурсен учител. Успех.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Чакай сега, детето не запомня или има проблем с четенето? Много често дислексиците помнят наизуст какво се казва в клас, но имат проблем с четенето и писането - разменят букви, сменят букви. Все пак, има голяма вероятност да е дислексия, по-добре заведи детето да го обследват, че да се хванат нещата още в първи клас!

# 8
  • София
  • Мнения: 16 103
Консултация със специалист е наложителна.
Но аз си мисля нещо друго - ако не ходиш на работа взимай го след часовете, да не остава на занималня. В къщи бавно и полека учете материала. Тъкмо като го вземаш ще разбереш от учителката по кой предмет какво са минали и ще преговаряте.
Предполагам, че закъснялото идване в класа също е от значение.
Първите дни са взели някакви уроци, той докато ги навакса и вече са се натрупали и нови неща. Отделно децата са си сформирали разни групички и той се явява по-късно и е малко неориентиран. Може и учителките да са направили коментар по този повод.
Затова се притеснява и го заболява стомах, според мене.
А да не би да му е мъчно за баба и дядо? Говорят ли си2

# 9
  • София
  • Мнения: 1 320
Tonita, да запомня. Още от детската градина, както и миналата година в пред училищната група е учил стихчета и песни. Много му вървят чуждите езици и има цял репертоар от английски песни. Лятото за седмица в Испания само като слушаше децата и се научи да брои, както и няколко фрази.

ili1, да посещавал е градина, а от миналата година е в това училище, в него изкара пред училищната група. По никакъв повод, никога не са говорили с мен учителите, че той има някакви проблеми с паметта.

Andariel, не запомня, от там идва и проблем с четенето, защото просто не знае кои са буквите. Вчера пишем буквата "Ъ", пише и повтаря коя е буквата и така 3 реда. Пишем след това един ред друга буква и го връщам на предишната буква с въпроса "Коя беше тази буква?" и той казва "забравих". Стигнали са до буквата 'М", взели са всички гласни, от които той познава само А, О и Е, но най-странното е, че въпреки, че ги познава тези 3 букви, за него буквата "У" също е "Е".

Aisha, аз събота и неделя се занимавам с него. За мен занималнята е полезна за него, защото е сред децата. Той е свит и притеснителен и има нужда да контактува повече с деца. Седенето вкъщи с мен няма да му е от полза, защото той ми плаче, намира си куп други оправдания да си почива и да не заляга над тетрадката. Това, че закъсня за училище за мен не е проблем най-малко пък общуването му с децата. Той ги познава от миналата година. Повечето деца общуват с него без проблем, защото той е тих, не е дразнител, не удря, не бута и т.н.. И разбираемо е да му е мъчно за баба му и дядо му, но това е ситуация с която той не се сблъсква за първи път, а в последните 4 години с края на лятото знае, че предстои раздяла с тях. Да, говорят си по телефона и скайп и смятам, че не са фактор.

Вече намерихме координати на някой специалисти и още тази седмица ще направиме нужните консултации. Ресурсната в училище иска да го наблюдава 1 месец преди да вземем някакви мерки, но аз не мога да чакам толкова и на него да му става все по трудно. Истината е, че до сега с него сме писали и учили само по математика, защото виждах какво става в тетрадките му, но по писане все има някакви 6-ци,усмихнати човечета или там подобни неща, с които ги поощряват и до петък, до разговора с класната ръководителка аз нямах представа какво се случва с него.

# 10
  • Мнения: 289
Да, няма смисъл да чакаш. Още тази седмица взимай мерки, защото с всеки изминал ден взетия нов материал се увеличава и става по-трудно.
Пожелавам успех ма милото детенце.
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

# 11
  • Мнения: X
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

Те и учителите би трябвало да имат търпение, а не да викат майката и да я стряскат с диагнози. И между другото тръпки ме побиват от вълната от съвети в темата, всеки от които се свежда до консултация със специалист. Детето е в първи клас. Може да му трябва повече време да се адаптира, може подходът да е неправилен, може всичко. Щом забравя какво е писал на горния ред, значи напълно се е "изключил". Според мене само търпение му трябва, но за съжаление в съвременното училище шансът му да получи диагноза е много по-голям.

# 12
  • Мнения: 41 303
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

Те и учителите би трябвало да имат търпение, а не да викат майката и да я стряскат с диагнози. И между другото тръпки ме побиват от вълната от съвети в темата, всеки от които се свежда до консултация със специалист. Детето е в първи клас. Може да му трябва повече време да се адаптира, може подходът да е неправилен, може всичко. Щом забравя какво е писал на горния ред, значи напълно се е "изключил". Според мене само търпение му трябва, но за съжаление в съвременното училище шансът му да получи диагноза е много по-голям.

От прегледа при специалист вреда няма да има. Даже всички ще се успокоят, ако авторитет им каже, че всичко е наред. Но ако се окаже, че има проблем, то колкото по-рано се открие, толкова по-добре. А учителите са длъжни да сигнализират, а не да "търпят" цяла година, а родителят да е в неведение.

# 13
  • Мнения: 46 557
В предучилищна също се учат букви. Тогава как беше? Името пише ли си? Буквите на членовете на семейството?

За Дислексията - малко по-различни неща съм чела за нея, това ми прилича по-скоро на липса на концентрация.

Имам сходен опит. Дъщеря ми също е много разсеяна и този начин на учене с по 3 реда писане има нулев ефект. И 5 листа да са, машинално пише, без да мисли, съответно не запомня нищичко.
Другото, което исках да попитам е - водили ли сте детето на очен лекар? Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

# 14
  • София
  • Мнения: 9 517
Първи клас наистина е много тежък - и за деца, и за родители. Може детето да е стресирано и затова да му липсва концентрация - моя момък във втори клас има дни, в които 2+2 не може да сметне. Но аз лично бих завела детето при специалист - първо при логопед /лично аз, де/. Успех, няма смисъл да се чака и да се тормозите - по-добре да проверите всички възможности и тогава да отдавате това състояние на стрес  Peace

# 15
  • София
  • Мнения: 1 783
Наред с изследванията при специалисти, трябва с четири очи да следите за емоционалното състояние на детето, отношението на учителите към него, което веднага, като в огледало, се отразява в отношението и на децата - всеки знае, че тактичността при тях е издигната в култ, толкова умело се грижат за психиката на децата, че някои носят травми цял живот.

# 16
  • Мнения: 11 953
Аз също съм За консултация със специалист.
Но тъй като имам първокласник ми прави впечатление нещо друго.Повечето деца, вкл. и моят син, са изключително честолюбиви.Не търпят провал, като че ли в тях е заложен модел на напредване, изпреварване, демонстриране на повече и още повече, разбира се, независимо колко родителите отричат роля в тази гонитба.Така едно по-чувствително дете, ако има колебания в уменията си, често отказва да работи или от стрес прави странни грешки.

В ДГ имаше случаи, при които синът ми демонстративно е затварял тетрадката и е казвал "Няма да пиша".После сама стигнах до извода, че той е наплашен от евентуален провал, изпитва страх, срам и т.н.

Когато започнаха да пишат ченгели и букви, употребявахме часове, без да преувеличавам.Напише две хубави букви, после една- нищо общо с другите.Или 4 пъти правилно една цифра, на петия път- огледално.Обясних му, че сега се учат, няма проблем и да сгреши, не е срамно, но след като е сгрешил, следва да опита пак.

В случая, вероятно детето от притеснение дали ще се справи допуска грешки.
Като цяло , в първи клас цари една атмосфера не на предстоящо радостно запознаване с науката, а атмосфера на кой в какво и с колко е изпреварващо напреднал.Впечатленията ми са от нашия първи клас, но и от многобройните теми за ниво и обучение на деца.В каквато атмосфера по-чувствителни деца трудно се справят.

Друго- има деца за които не е особено подходяща занималнята.Аз прецених, че за моето дете е така, има нужда от индивидуално внимание и обучение.Сама си измислям методики на обучение, сама свеждам и опростявам учението до познати, повторими и забавни модели.Иначе- същата работа- смята без проблем, с изписването на букви - къртовски труд положихме.

# 17
  • Мнения: 498
аз водих и двете деца на логопед един месец или малко повече за по един час на седмица. установих че и с двамата има какво да се работи, но с израстването/ дъщеря ми  е 1 клас/ проблемите при нея сами си изчезнаха почти напълно. установих че се срамува от провал, не иска да ми чете защото не можела бързо като мен и тя само реве и се тръшка, иначе е много добре пише на български и английски, знае всички букви от азбуките, изобщо сама си пише разказчета на двата езика. но аз съм строга майка и често повишавам тон заради харектера й - прави си каквото иска. в училище знае повече от другите и заради това не внимава какво се иска, а пише това което тя смята за необходимо. госпожата й ми прави забележки доста често в това отношение. при сина ми е друго - той прави каквото му се каже, слуша стриктно логопеда и изпълнява. дори сега в къщи си прави сам упражненията, които е запомнил, а е 3 група в детската градина. много е впечатлителен и емоционален, но обича да играе с всички други деца независимо на колко година са. от сънища си направи страхова невроза и затова гозаведох на психолог-логопед, спрях го от детската градина за известно време и нещата и тиковете отшумяха. прави ми впечатление че много трудно научи цветовете. сега трудно учи буквите, докато с числата и смятането няма изобщо проблем и все печелел 1 място в детската градина.
написах всичко това защото смятам че когато има проблем трябва веднага да се действа и да се потърсят хора които да помогнат, а не децата да се мъчат. и най вече родителя сам усеща какво трябва да промени или върху какво да работи с детето. аз даже си мислех да отложа сина ми с една година от 1 клас и ако видя че няма напредък до тогава ще го направя - не защото няма да се справи в 1 клас, а защото не виждам смисъл да се пренапряга, когато след цяла година ще му е по лесно.

# 18
  • русе
  • Мнения: 644
Дъщеря ми беше така първия срок на първи клас.Писане-ужасно все едно гледаш кардиограма,гледа една буква пък казва друга или просто си мълчи защото я е забравила.А четенето ни беше най голям проблем с това сричкуване ....голяма мъка .Реших че има някакъв проблем и говорих с класната тя ме попита дали детето е преглеждано от очен да не би там да е проблема.Нашата класна ме посъветва да изчакам до Коледа да видим как се развиват нещата и тогава да мислим за проблем,тъй като доста деца имат нужда от време да се приспособят към всичко което се изисква от тях.Така и направих изчаках и началото на втория срок тя вече четеше и пишеше разбираемо.Междувременно да кажа че се бях свързала с една фондация за дислексия,преди това в детската градина е ходила веднъж на логопед и психолог пак заради мои съмнения за хиперактивност но и това отпадна.Казват ми детето е много умно явно е по разсеяна и бързо се разконцентрира.Това което искам да кажа е че една консултация няма да навреди и ще успокой майката ,а на детето да му се даде време да се приспособи.

# 19
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 341
Може да опиташ едно упражнение: изписвате няколкото изучени букви на лист, назовавате ги, започвате да се редувате да си пишете буквите по гърбовете и да ги отгатвате. Подозирам, че неусетно ще си спомни всичко.

Друго упражнение: коя дума започва с изучената буква - в средата на коя дума има изучената буква - коя дума завършва с изучената буква - дума, в която буквата се среща два пъти. Нека визуализира и свързва буквата с предмети, които са му близки. Картинки и празни кутийки, отговарящи на броя на буквите. Сам да търси мястото на изучената буква, като спелува.
Училище, круша, кану, кукумявка


За да се оползотворят картинките и кутийките максимално, е третото упражнение: да попълни всички изучени букви на съответните места.

Накрая идва ред на курабийките. Даваш му да меси тестото и да оформя буквите, които му харесат. Кухнята ти ще е в брашно, но кефът цена няма.

Последна редакция: пн, 12 ное 2012, 15:53 от Саморая

# 20
  • Мнения: 24 467
Може би е дислексия. Колкото по-рано говорите със специалист толкова по-лесно ще се намери решение. И не се шокира, нищо срамно няма. Дислексията не е малоумие, а просто лошо работещ "канал" за възприемане на информация. Обаче си има чалъми това да се заобиколи.

И на мен това бе първото нещо, което ми хрумна. Едва ли е проблем с "паметта", щом е помнел и възпроизвеждал стихчета и думички на чужд език. По- скоро конкретен проблем с възприемане и възпроизвеждане на писмените знаци.
Първо огледай евентуалните физиологични проблеми, както са писали тук- зрение, концентрация, най- вече- дислексия.
А как се чувства детето ти в сегашния му клас, с конкретната учителка и децата? Какво ти споделя? Ходи ли с удоволствие на училище иначе, има ли някакви конкретни проблеми? В подготвителната група как се справяше с писането? Сега сочат звуци от дадени им картинки, изписват за фина моторика различни неща. На какво са му били поставяни тези "усмихнати човечета" досега?

Последна редакция: вт, 13 ное 2012, 10:15 от Judy

# 21
  • Мнения: 1 252
запазена ма®ка, горещо се надявам, че си завела детето на специалист и чакам да споделиш.

# 22
  • Мнения: 1 883
В предучилищна също се учат букви. Тогава как беше? Името пише ли си? Буквите на членовете на семейството?

За Дислексията - малко по-различни неща съм чела за нея, това ми прилича по-скоро на липса на концентрация.
Имам сходен опит. Дъщеря ми също е много разсеяна и този начин на учене с по 3 реда писане има нулев ефект. И 5 листа да са, машинално пише, без да мисли, съответно не запомня нищичко.
Другото, което исках да попитам е - водили ли сте детето на очен лекар? Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

И аз мисля като човечето. При нас се оказа хиперактивност с липса на концентрация. Още повече ,че писането и четенето не са му от любимите предмети. И естествено не  внимава в час и не слуша ,какво говори учителката.
Аз също миналата година се бях вкарала в такъв филм и мислех ,че е дислексия ,но с повече упражнения - почти всекидневни, в къщи / спрях го от занималня/, нещата лека полека си дойдоха на мястото. Чак втория срок се видя резултата.
Имали сме случай да пише 1 лист с буквата У ,и накрая като го попитах коя е тази буква, той каза "Не знам".
Но виж с математиката нямаше никакви проблеми. Винаги беше сред първите и  още  е.

Спокойно ,не се шашкай. Заведи го на логопед.

Сина ми и до ден днешен понякога не внимава в час по БЕЛ. Просто не му е интересно. Затова аз всекидневно проверявам тетрадки и препитвам  наученото.През ден давам упражнения или тестове. Така разбирам къде има пропуски.
Имам приятелка на която детето е с дислексия. Те имат  проблем и с математиката. Много често разменя цифри. Ако при вас го няма този проблем ,най- вероятно не е дислексия.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 010
... Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

И при нас беше сходно, въпреки че диоптрите не са толкова големи.
Зрението е сериозен фактор, а децата не могат да дефинират проблема и да кажат "Не виждам!" на тази възраст.

# 24
  • Мнения: 1 127
А как е със съня детето, нужните часове спи ли? Щото както знаем в дет.градина има и следобеден сън, а в 1-ви клас - не. В тая връзка сънят не е без значение за общия му тонус и паметта съответно. Peace

# 25
  • Мнения: 928
Факт е, че в първи клас всички са много разсеяни, но явно при него не е само това. Стреса им идва вповече. Стискам палци бързо да откриете проблема  Praynig

# 26
  • София
  • Мнения: 6 365
прилича ми на дете - силно стресирано от страх, че може да не се справи. не на дислектик. виждам подобни прояви у дома понякога.

а проблем с очите е редно да се провери при всички случаи.

бих заложила на консултация с детски психолог.

# 27
  • Мнения: 1 883
А , на мен ми е интересно какво е станало и какъв е  бил проблема.

# 28
  • София
  • Мнения: 11 745
Запазена Марка какво става?Надявам се на положително развитие... Peace

# 29
  • Мнения: 382
запазена ма®ка какво стана с детенцето?Намерихте ли разрешение на проблема? Hug

# 30
  • София
  • Мнения: 1 320
Пиша от телефона и нямам опция за български език! Предварително се извинявам. Не съм писала отдавна, просто съм изключила. Малкия има дислексия. Сега работи с логопед. Водиме го и на психолог. В училище е късно да почне да работи с ресурсен, а и не съм сигурна, че изобщо искам да работи такъв с него. Сега трябва да минем прегледи в комисия в медицинска академия за да.... не знам как се казва точно, с две думи да му дадат документ че е с дислексия. Жалкото е че трябва да мъкна пак детето при поредните доктори като опитно зайче. Тои самия не се чувства добре от всичко това. Сега ще започне тренировки по лека атлетика и се надявам да го откъснат от всичко това. И в залата поне няма да го третират като различен!

Последна редакция: пт, 29 мар 2013, 00:36 от Фран Джонсън

# 31
  • Мнения: 24 467
.... Малкия има дислексия. Сега работи с логопед. Водиме го и на психолог. В училище е късно да почне да работи с ресурсен, а и не съм сигурна, че изобщо искам да работи такъв с него. Сега трябва да минем прегледи в комисия в медицинска академия за да.... не знам как се казва точно, с две думи да му дадат документ че е с дислексия. Жалкото е че трябва да мъкна пак детето при поредните доктори като опитно зайче. Тои самия не се чувства добре от всичко това. Сега ще започне тренировки по лека атлетика и се надявам да го откъснат от всичко това. И в залата поне няма да го третират като различен!


Точно това е. Хубавото е, че сте намерили причината и специалиста.
В училище ще е най- често "отбий номер", като с повечето неща. Дръжте си на вашия човек.
И идеята със спорта е чудесна- да се чувства нормално детето, което си е нормално де, само дето при нас всяка отлика се счита за "ненормалност".
Успех ти желая. Има много деца с вашия проблем- израстват съвсем нормални хора, когато към тях се подходи правилно. Мисля, че вие сте започнали.

# 32
  • Мнения: 382
запазена ма®ка, не спирай да се занимаваш с детето, нека ходи и при специалист и ще видиш как след няколко години ще работи наравно с другите деца. Говори и с учителката му - нека поощрява успехите му и да съобразява задачите, които му дава, с неговото състояние. Ако трябва нека да разговарят със специалиста за начина на работа.

# 33
  • София
  • Мнения: 16 103
Хубаво е, че сте разбрали от къде идва проблема. Сега постепенно ще се реши. Аз също съм за ваш логопед, нямам вяра на безплатните в у-ще. Просто при частния  детето ще ходи на уроци, както другите на английски. Ходенето по доктори и комисии не е приятно, но трябва да го минете.
Постепенно с търпение всичко ще се преодолее. Да си спортува, това също ще му помогне. Имах такъв съученик до 8ми кл. Сега е известен  ортопед.

# 34
  • Varna
  • Мнения: 159
Важното е , че сте открили проблема. Лека-полека ще го разрешите. Най -добре с ваш логопед. Идеята за спорта е страхотна.

# 35
  • София
  • Мнения: 416
Здравейте. Продължавам да пиша в тази тема, за да не пускам нова, заради проблемите с моя първокласник. Става въпрос за това, че при диктовка той упорито бърка звучните и беззвучни съгласни и то в думи, в които те се чуват много ясно. Давам пример: думата ТЕЛЕФОН, в която се чува звука Ф, той пише В - ТЕЛЕВОН, друг пример - КОМИН, чува се звука К, той обаче пише ГОМИН, в думата ТРЕВА се чува В, той обаче пише ТРЕФА. Говорих с учителката, която ми каза, че за пръв път и се случва подобен проблем. Тя говорила също и с логопеда в училище, но и обяснили, че това не е за логопед.
Всеки ден след училище правим диктовки, той упорито си бърка буквите, аз го карам да ги изговаря, да ми казва правилната буква, с която се пише думата, да ми я напише и тогава всичко е ОК. Обаче започне ли се диктовка и проблемът се повтаря. Много се надявам проблемът да се оправи с възрастта и да не е нищо сериозно, но все пак приемам и други мнения.

# 36
  • Мнения: 134
maichence , ние имахме един такъв период.Оказа се, че синът решил да се застрахова.Разбрал, че нещо се чува, а друго се пише (ама не разбрал кога)и решил да пише все обратното.Доста смях падна, но обясних и разбра.Трябва детето да се научи да проверява с гласна след съгласната.

# 37
  • Мнения: 11 953
Оказа се, че синът решил да се застрахова.Разбрал, че нещо се чува, а друго се пише (ама не разбрал кога)и решил да пише все обратното

Много често повтаряща се грешка при децата е точно това- презастраховането при изписване на думи, в които няма съмнение кой звук се чува.

# 38
  • София
  • Мнения: 7 242
запазена ма®ка, хубаво е, че сте си признали, че има проблем и сте взели мерки. Това за спорта е много добре. Дъщеря ми имаше други проблеми, но много и помогна - дава самочувствие, измества фокуса от проблема.

maichence, а правилно ли говори сина ти? Дъщеря ми е в ПГ и не изговаря правилно някои звуци, "изяжда ги", бърза... Учителката й ме посъветва да я водя на логопед т.к. е възможно в 1-ви клас да има същите проблеми, които описваш.  На нас обаче не ни се иска, т.к. програмата й е натоварена, а и самата тя не желае. Затова би ми било от полза, ако майки със същия проблем споделят.

# 39
  • Варна
  • Мнения: 816
Здравейте. Моят син също много време бъркаше звучни и безвични съгласни . Пишеше дорта, вместо торта . Пратофчет, вместо братовчед. 3 години се борим с този проблем, вече много рядко бърка. Последно казаха че е с дислексия, но според нашия логопед не е . Учим двамата, ходи на логопед и на обучител за дислексията. Старая се да съм спокойна и да не го стресирам. Иначе спорта е чудесна възможност, дава страхотно самочувствие на детето. Ники е републикански шампион по спортна гимнастика и даже получава степендия за даровито дете от общината. Моят съвет е да бъдем по търпеливи с децата и да се радваме и на малките му успехи. Поздрави.

# 40
  • София
  • Мнения: 416
Благодаря на всички за отговорите. Вчера почти целият ден го отделих на Марти за диктовки. Оказа се, че той не е сигурен коя буква трябва да напише и подобно на детето на el_an се презастрахова. Обясних му, че пише тази буква която чува. Последните думи, които диктувах нямаше грешки. Ще продължа да се занимавам пак ежедневно с него и се надявам да се изчистят нещата.

# 41
  • Мнения: 11 953
Благодаря на всички за отговорите. Вчера почти целият ден го отделих на Марти за диктовки. Оказа се, че той не е сигурен коя буква трябва да напише и подобно на детето на el_an се презастрахова. Обясних му, че пише тази буква която чува. Последните думи, които диктувах нямаше грешки. Ще продължа да се занимавам пак ежедневно с него и се надявам да се изчистят нещата.

Когато диктуваш и предполагаш, че детето може да сбърка му казвай преди да напише думата , да ти изговори думата за проверка.Вкл. и за думи,при които се пише това, което се чува.Така и детето ще стане по- уверено.

# 42
  • Мнения: 8 912
Аз съм с дислексия, но сравнително лека форма. Изразява се в това, че когато пиша разменям буквите в някои думи. Обикновено става въпрос за съгласни, а не гласни букви. Също тако обратно броене или четене ми е леко трудно. Но! това никога не е спирало майка ми от допълнителни занимания като мога да кажа, че това не ми се е отразило по никакъв начин в живота - имала съм много добри и и отлични оценки в училище, прочела съм и продължавам да чета огромен обем от книги, работя в сферата на комуникацията.
За мен е важно на децата да не се насажда чувството за болестно състояние, защото дислексията не е такова, а да се възпитават и учат да живеят с нея.
Често казано първият пост на авторката ме наведе по-скоро на идеята за аутистично поведение, но щом за изяснили това с лекари специалисти всичко е чудесно!
Успех на всички и бъдете много постоянни и последователни с децата си  Peace

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
ако не беше написала сега, че си с дислексия, нямаше да позная! Наистина не ти личи в писането!  Simple Smile
Аз си помислих и за двете, ама нямам право, това не е като тук да си "хвърляме диагнози" една на друга в някой спор.

# 44
  • Мнения: 1
Здравейте! Имам следния проблем със сина ми, който е в 1-ви клас. Не знам точно от къде да започна, но с две думи не помни нищо от предадения му материал в училище. Въобще не знае какво се случва! Днес през ред пишем буквите "Ъ" и "У" и на следващия ред вече не помни на предишния коя буква е написал. В училище ме извикаха класната ръководителка и учителката от занималнята да разговарят с мен и с 2 думи ми обясниха, че проблема му е сериозен и, че училищния психолог иска да го праща на разни изследвания, тестове или и аз не знам какво точно. Пример учили за буквата "М", питат го коя е буквата, той казва "Ъ". Някакви прости думички като "има" няма никакъв шанс да прочете. По математика смята, събира без проблем и до тук....всичко останало му е пълна мъгла. Той е ужаснооо кротко дете, много притеснителен е. Страхува се да не сгреши. Реших, че проблема може да е заради учителките, другите деца, ако му се смеят, че греши, но вкъщи е по абсолютно същия начин-пълна мъгла! Плаче в училище като сгреши, заболява го корема, повръща. Започва да отказва да контактува с децата,а предпочита да си седи сам. Аз съм в пълна безизходица, не зная как да постъпя. Днес говорихме, но той не може или не иска да каже какво го тревожи. Всичко приключва със сълзи. Аз не му се карам, не го наказвам, разговарям с него, като с възрастен. Стремя се да съм предимно приятел с него, но въпреки това някъде бъркам и нещо изпускам. Изостава много с училищния материал, помагам вкъщи, в занималнята, учителката му обръща внимание, но той абсолютно не запомня нищо или пък отказва... не зная! В градината и в пред училищната група не съм имала такива проблеми с него. Пишеше сам печатните букви и ги познаваше, смяташе дори без сметало. Не зная какво се случва с детето ми, ако можете да ме посъветвате бих била благодарна. Дали да потърся психолог или невролог, идея нямам...


Здравейте какъв се оказа проблема при вашето детете.Така описано и моя първокласник е със същото поведение.

# 45
  • София
  • Мнения: 38 632
Тази тема е много стара. Почти съм сигурна, ч е е дислексия. Ако желаете, елате в темата за дислексията.

# 46
  • София
  • Мнения: 43
Моето дете когато беше в трети клас също се затрудняваше да запомня, помислих си да не би да е заради учителя - да е уплашен от него. Но се оказа че предмети като човекът и природата не му са толкова интересни.

Общи условия

Активация на акаунт