СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.

  • 92 672
  • 198
  •   1
Отговори
# 30
на единия е Carol Stock Kranowitz, а на другия: Michael C. Abraham

# 31
  • София
  • Мнения: 630
Това, че ще има достъпна литература за СИ и на български е чудесна новина Hug. Така повече родители, учители, специалисти и всички, които работят с деца с проблеми в сензорната преработка, ще могат да получат подробна информация. Дано скоро се появят и специалисти  като окупейшънъл терапевтите. Разбиране на нуждите на детето и съставяне на коректна терапевтична програма - ето за това си мечтая да имаме тук в България.

# 32
има едно малко проблемче - съвсем типично за БГ - нашето мило образователно министерство съчинява нови и нови бисери. Поредният беше съкращение на персонала в училищата, включително и в специалните. Така че отново се прояви българският талант - всеки работи всичко, без значение разбира ли го или не и доколко го разбира. По тая причина най-вероятно се работи в областта на нарушенията в сензорната интеграция, но няма щат за ocupational therapist. А и работата е копирана от колегите в САЩ и ще отнеме време докато се пречупи през нашия поглед, защото не цялата им практика е приложима у нас.

# 33
  LJUBOZNATELNA, 
ти си съкровище.Благодаря ти за превода и за това че ме информира къде да го открия.
 Между другото в Специализирана болница"Св.София" в Монтесори групата има модули,които се използват специално за деца с нарушения в ориентацията,и вече 2 месеца се опитвам да се докопам до тях.
  Не знам дали ще съм полеэна,но поне при нас има ефект,засега минимален,следния сенэорен масаж:
 С четка за дрехи,с не много мек косъм,с еднократни резки движения се  драэнят рецепторите по горната част на 2-те ръце,от китката по лъчевата кост до рамото,и на краката ,по големия пищял до тазобедрената става.Движенията се повтарят по 10 пъти-нагоре-надолу.След това пак по 10 пъти между 2-те лопатки и в горната част на гръбначния стълб  .Накрая се притискат 2-странно всички стави и с химикал /непишещ/се очертават кръгове по дланите,пръстите и където се сетиш.
   Понеже сме застрашени от диспраксия сега се опитвам,доколкото мога да "замаскирам"проявленията и,като се учим да режем пластелин с пластмасово ножче,да съблича и облича сама,макар и легнала,да се храни сама,макар че предпочита да яде с ръце,и т.н.
  Не знам при вас как е ,но откакто започнах да отказвам на Диана да правя всичко вместо нея,напреднахме доста.Вече,независимо  с колко ципа и закопчалки са затворени, не мога да си опазя червилата.Освен това е станала значително по уверена в себе си,дори преди 3 седмици ме изгони от сеанса си с логопеда,което колкото и странно да звучи считам за грандиозен успех.
  Имаме проблем с говора и не мога да разбера дали причината е че не изпитва нужда да говори,защото може да обясни почти всичко с жестове,или защото има проблем с артикулацията,или е засегнат говорния център в мозъка.
  Имаме проблем и с концентрацията на вниманието и ще съм благодарна на всеки,който сподели опита си в това отношение.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 412
Между другото в Специализирана болница"Св.София" в Монтесори групата има модули,които се използват специално за деца с нарушения в ориентацията,и вече 2 месеца се опитвам да се докопам до тях.
dada, защо е трудно - трудно приемат ли или как? Аз се чудя дали да не заведа дъщеря ми, защото съм разбрала, че е едно от малкото места, където са професионалисти в Монтесори терапията.

# 35
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
dada, пробвах с масажа, за него ми каза Darra, но нещо не мога да преценя твърдостта на косъма, веднъж се кикоти, веднъж хленчи...И не може да ги изтрае тези процедури до края. А за притискането Нина и Съни (пишат във форума) ми обясниха как точно става притискането на ставите, по-различно е от твоето описание. Освен това, от Дара разбрах, че това се прави много пъти на ден, през няколко часа. В какво се изразява всъщност ефекта?

# 36
Мога ли да задам един въпрос? Помествам го тук защото се случи на тези страници.

След като има възможност да пишат гости във вашия форум защо изтривате мненията?

Просто изказах мнение и нищо повече. Може би сте го изтрили защото във отговора към моя пост от страна на потребител nnnnina се съдържаше груба и некомпетентна информация свързваща сензоинтегративния синдром със диспраксиите, което е недопустимо!

# 37
Терминът Сензорно интегративна дизфункция означава в превод нарушение на процеса на обединяване на постъпващата от околната среда през 5те основни сензорни канала информация и нейната обработка. Но във никакъв случай под шапката на |СИД не влизат дизпраксиите, защото дизпраксията е нарушение на способността за волеви движения Пр: на ръцете и говорните органи. СИД всъщност е агнозия - нарушение на на възприятията, на рушение на висшите етажи на сензорна преработка при съхранени входни канали - Пр: зрение, слух и т.н.

# 38
  • Мнения: 485
Hope, никой не ти е трил мненията нарочно, просто всички мнения от 4.12. до днес са загубени- виж тук: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=148613.0

# 39
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Аз даже ти бях отговорила

сега ще напиша пак по памет - бях написал, че сък съгласна с теб и че да това са агнозиите, ама не само, и диспреаксиите - или по-точно идеаторните от тях, които имат отношение към гнозиса, както и нарушенията в камуникацията, предизвикани от различни причини, но и от нарушена интеракция между майката и детето

(е предишния път беше по-дълго)

# 40
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Мда, потвърждавам, че имаше отговор Simple Smile
Следващия беше на Гери, която питаше на какъв език си говорите, а следващия моя, където предположих, че на логопедски. Виновни няма  bouquet

# 41
  • Мнения: 126
Сензорна книжка за деца на BG пазар.
Ако някой се интересува, по-подробна информация съм публикувала в темата за подаръците.

# 42
                4НГ НА ВСИ4КИ И ДАНО 2007 Е ПО-УСПЕШНА ОТ 2006!!!
    ljuboznatelna,
Эа сенэорния масаж психолога ни ми каэа,4е веднъж на ден е достатъ4ен.Важно е многократно и по раэли4ен н-н да се дразнят центровете на равновесие и движение в мозъка в мозъка:Ние например постоянно се въртим,висим с главата надолу,пускаме ръце и се опитвам да я изненадвам,освен това се люлеем ,катерим и какво ли още не.Купихме си гумено кон4е,което също помага на равновесието,както и надуваем стол.
 Притискането на ставите става горе-долу така:например 1-та ръка е под петата,а другата е над коляното и натискат една срещу друга;1-та ръка е под коляното,а другата зад тазобедрената става и пак натискат една срещу друга.
  Ние използваме бебешка 4етка за коса с по-твърд косъм,но става и с 4етка за дрехи или с по-мека 4етка от пемза.
   Ефектът, засега минимален,се изразява в това 4е когато драска Диди не пробива листа с молива,а и ве4е  ме скубе по-малко ,когато ме гали.
  Сега обаче възникна нов проблем:съмняват ни се за диспраксия.Не мога то4но да цитирам,но беше нещо като "здравите хора въэприемат света триизмерно,а някои засегнати от ДЦП-двуизмерно,което ще е много голям проблем за нея",ако някой знае нещо за това,моля да сподели.
 Предварително благодаря.

# 43
Здравейте,
информация по въпроса за диспраксия можете да намерите в библиотеката на форума (публикувал - Анитка)


Ето и един полезен линк, в който също може да намерите информация:
http://www.handycup-bg.com/handycup_variant/bg/e107_plugins/cont … .php?content.15.4

Последна редакция: пт, 05 яну 2007, 16:53 от feruchka

# 44
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Диспраксиятa представлява нарушение на схемата за движение - всяко движение представлява верига от последователни по-малки движения. По някаква причина - тук има много мнения как точно става нарушението - се прекъсва веригата от последователни действия или те се изпълняват неправилно. Има различни форми на диспраксия - пространствена - нарушена е пространствената ориентация на детето за ляво, дясно и дву и тризмерно пространство, конструктивна - детето не може да извърши серия от градивни последователни действия, водещи до най-елементарно казано сглобяване на нещо, идеаторна - липсва идеята за конструиране на действието в неговата последователност и вербална - когато е нарушено говоренето по особен начин. При децата с ДЦП диспраксия има предимно на незасегнатите от парализата части на тялото, което създава много проблеми на детето при придвижване, писане, четене , при игра. Напр. При десностранна хемипареза се наблюдава диспраксия на лявата ръка - защото поема функциите на дясната, при положение, че дясната е водеща. Естествено това не са единствените обяснения. Случаите на диспраксия са много и както всяко друго нарушение няма два еднакви случая. Важното е да знаете, че терапията на диспраксията е много продължителна, защото се формират нови модели на движение, които много трудно се пренасят в нова ситуация и там по-често се разпадат. Семейството и обслужващите детето трябва да работят по едни и същи инструкции, за да не се обърква детето и да е ясна последователността на отделните групи действия. Това може да отнеме години и когато детето порасне и стане възрастен, пак да се появи двигателна ситуация, която да го затрудни. Това обаче не е страшно, защото ако правилно се води терапията на диспраксията, детето се обучава на специални стратегиия за реакция в нова ситуация, за да не стига до изключително стресови ситуации и детето да бъде сравнително сигурно как да реагира.  bouquet

Последна редакция: сб, 11 авг 2007, 17:38 от nnnnina

Общи условия

Активация на акаунт