На мен много ми липсват първичните обяснения на реакциите. Ето например това с отказването на храната и пищенето при вида на нова храна. Има го и при нас, в началото е много объркваща, когато детето писне, майката обикновено решава че не харесва нещо и гледа да "потули" нещата. За това не знам кога за определено нещо е време да се случва, и трябва да се настоява и по какъв начин. Например в началото на темата има, че за вестибуларния апарат е добре детето да се люлее. Обаче повечето от вас знаят да седне детето на люлката, това какъв продължителен процес, почне ли детето да се люлее, те нещата свързани с люлеенето се случват от по-лесно.
Друго за което се сещам, преди около месец я накараха да сипва вода в чашки за чай. Много се трудихме, оказа се че това е упражнение за ориентиране в обемите. След него много по-адекватно играе на пясъчника, ориентира се когато й е пълна кофичката, за малко и много като обем. Обаче аз нямаше да се сетя да й покажа това с обемите, нито тя се сещаше да настоява да прави неща като преливане или пълнене.
Забелязала съм, че повечето от нашите деца редят много добре пъзели и форми, но са зле в ролевите игри и имитацията. И това според моите наблюдения е, защото имат притеснения и страхове от заобикалящия ги свят или неизследвани области. От друга страна света е около нас и няма как да им го покажем с няколко занимания в затворена стая.
martin4e, Дара също къса пластелина по подобен начин. Аз я карам да прави топчета и когато съм около нея, тя го прави. Но това с късането на дребно също е някакъв вид проблем, не знам какво да го правя. А за късането на хартя бях на едно място, където децата ги караха да правят топки от хартията и да ги хвърлят подобно на снежни топки, това на фона на зимна песен.