Математически турнири 1-4 клас. Тема №57

  • 59 930
  • 751
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 528
Има ли някой четвъртокласник, който да може да реши задача 29?
Признавам, два дена умувам, но нито мога да разбера условието, нито решението от горния сайт.
🤔
Смятам, че условието е некоректно, непълно и неадекватно.


505.41 на прима виста виждам като решение

# 61
  • Мнения: 29 871
Аз също не го схванах. Нито задачата, нито решението....

# 62
  • Мнения: 500
Моето дете не е взело предвид, че прозведението трябва да е най-голямо и е сметнало за отговор 505*41.
Правилният отг. мисля е: 404*52, тъй като тогава прозиведението е по-голямо.

# 63
  • Пловдив
  • Мнения: 1 000
Явно аз съм в грешка, че не мога да схвана условието. Смятам я за некоректно подадена, но ме разубедихте.
Да, верният отговор е 404 х 52 или 42 за сбор на звездичките.

# 64
  • Мнения: 29 871
Аз все още не мога да го схвана. Ако беше с буква, отговаряща на цифра, някак по-нормално ми се струва за деца 4 клас.

# 65
  • Мнения: 652
404 х 52 или 42 за сбор на звездичките.
Моето дете така го е решило.
Питах го как се е сетил и ми каза, че като виждаш 2020 ти става ясно, че само 2 варианта има за трицифрено число умножено по едноцифрено да се получи 2020 ( 404 х 5 или 505 х 4). Втория вариант отпада, защото се получава 505 х 41 = 20705 и НЕ е възможно най-голямо произведение. И тогава остава 404 х 52 = 21008 и сумата от цифрите под звездичките се получава 42.

# 66
  • Мнения: 29 871
Така, както е зададена задачата, аз я разбирам някакво трицифрено число да се умножи по двуцифрено и резултатът е трицифрено, което се събира с 2020 /с изместване на цифрите с една напред на 2020/ и се получава 5-цифрено.
Не мога да я разбера точно....

# 67
# 68
  • Мнения: X
Задачата е неразбираема, защото ние не сме се учили да умножаваме по този начин, но явно за децата е лесна, защото те са учили и упражнявали умножението точно така:

първите три звездички - 404*2 = 808, после 808 се събира с 404*5 или с 2020, т.е. с 50*404 = 20200, ама едната нула е пропусната, защото числото е изместено наляво. Или с две думи 404*52 = 404*50+404*2, което реално е лесна задача и би следвало всяко дете да може да я реши.

Трудното тук е да съобразиш кои са тези две числа, чийто произведение е най-голямо.

# 69
  • Варна
  • Мнения: 676
И всичко това за около 2.5-3 мин., колкото се падат средно на една задача??

# 70
  • Мнения: X
Ами то не е всичко това, съобразява се само, че 404*5 и 505*4 правят 2020. Намирането на втората цифра става за секунди. Никой не кара децата да обясняват решената задача на хора, които изобщо не са решавали подобни задачи.

# 71
  • София
  • Мнения: 2 780
Задачата е неразбираема, защото ние не сме се учили да умножаваме по този начин, но явно за децата е лесна, защото те са учили и упражнявали умножението точно така:

първите три звездички - 404*2 = 808, после 808 се събира с 404*5 или с 2020, т.е. с 50*404 = 20200, ама едната нула е пропусната, защото числото е изместено наляво. Или с две думи 404*52 = 404*50+404*2, което реално е лесна задача и би следвало всяко дете да може да я реши.

Трудното тук е да съобразиш кои са тези две числа, чийто произведение е най-голямо.
А вие как сте учили умножението ми стана интересно? И при нас си беше така.

Такива задачи са доста застъпени на курсовете, но ако човек се сблъсква за първи път с тях ще му отнеме повечко време, вярно е. То времето е основен препъникамък на много състезания. Иска се и голяма доза автоматизиране.

# 72
  • Мнения: X
sadlady, и аз това се замислих, как аджеба съм учила умножението и нямам отговор. Явно съм забравила, пък бях редовна на олимпиадите по математика в тази възраст и съм изрешила доста задачи през живота си.

# 73
  • Мнения: 29 871
Чак сега схванах.
Първата тройка на числото не е резултатът от ***х**, а само от втората цифра по трицифреното, т.е. това е разписване надолу на умножение на дву- и трицифрени числа, а самият резултат е под втората черта.

# 74
  • София
  • Мнения: 2 780
Вероятно и вие така сте го учили, просто сме го позабравили покрай калкулаторите Joy То си е нормално, де Simple Smile Иначе ми стана интересно, защото аз съм виждала разни японски и американски методи за умножение, които уж трябва да са по-лесни, но на мен не ми се струва така. По-скоро е въпрос на навик Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт