Защо децата ни малко успяват? - Седем причини.

  • 12 775
  • 270
  •   1
Отговори
# 30
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Това не са важните неща- за картичките, пясъка, вилиците и т.н.......децата просто си играят......

Важно е да се научат да владеят и разбират чувствата си, да анализират и да се самоанализират.....да се научат, че доброто отношение към хората и търпението са положителни качества, че хората са по- важни от вещите..............че парите се изкарват с работа...че са само пари и не са най- важното в живота.......да са внимателни към живинките........да уважават себе си и желанията си, но да умеят да изчакват и да се борят за тяхната реализация..........

Това са важни неща.........а не - какво е станало през 1215 год...или коя е Мария Кюри......или колко е 215 по 64........


Според мен затова не успяват, защото фокуса е изместен........

# 31
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Според мен в училище децата трябва да научат- как да общуват, как да отстояват и да защитават тезата си аргументирано, да развият собствен стил на писане и поведение,т.е. да развият индивидуалността си ,  да открият силните си и слаби страни,  да се научат да четат и слушат, да водят дискусия, да работят в екип, да откриват положителните страни на човека срещу себе си и да се концентрират върху тях.и т.н.........

# 32
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Според мен в училище децата трябва да научат.............
Няма как да стане.....тези способности се изграждат и затова се работи непрекъснато.....нашата образователно система няма как да те научи на подобни умения.

Във връзка с поставените две точки предлагам на вашето внимание книгата Прекалената любов на родителите
Въпреки, че на Деметра в друга тема не й хареса заглавието, в нея се обсъжда именно проблема, че родителите не могат да намерят "златната среда" между прекалената свобода и прекаления контрол и се случва да изпадат от едната крайност в другата, а именно крайните методи възпитават цитираните по-горе тинейджъри-разрушители.
Книгата е на популярен език (на моменти дразнещ), кофти хартия, но основно се набляга на това как да се изградят качествата, изброени от secretgarden в двата й постинга.

ПП: Ако в момента не бях на работа и нямах пролука, щеше да ми е неколкократно по-трудно да мисля за тези неща......снощи си играх с колички, докато ни озвучаваше "баткото с кораба" (Star wars I, състезанието с шейните) и ме цепеше главата.

# 33
  • Мнения: 5 877
Според мен в училище децата трябва да научат- как да общуват, как да отстояват и да защитават тезата си аргументирано, да развият собствен стил на писане и поведение,т.е. да развият индивидуалността си ,  да открият силните си и слаби страни,  да се научат да четат и слушат, да водят дискусия, да работят в екип, да откриват положителните страни на човека срещу себе си и да се концентрират върху тях.и т.н.........
Хубав постинг.
Предложения как да им помогнем да използват детската градина и училището, за да го направят (такива, каквито са)?

# 34
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Според мен в училище децата трябва да научат- как да общуват, как да отстояват и да защитават тезата си аргументирано, да развият собствен стил на писане и поведение,т.е. да развият индивидуалността си ,  да открият силните си и слаби страни,  да се научат да четат и слушат, да водят дискусия, да работят в екип, да откриват положителните страни на човека срещу себе си и да се концентрират върху тях.и т.н.........
Хубав постинг.
Предложения как да им помогнем да използват детската градина и училището, за да го направят (такива, каквито са)?


Нямам  Thinking ...освен тотална ангажираност на родителя........непрекъснат анализ на случките в училище........приятелчетата........Незнам.........няма да ни е лесно

# 35
  • Мнения: 5 877
подробно, подробно
въпросът не е само към теб -
какво искаме да научи детето в училище и как можем да му помогнем
първо, второ, трето.
Интересувам се като човек, който няма отговор и тепърва ще мисли.

# 36
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 196
...какво искаме да научи детето в училище и как можем да му помогнем
първо, второ, трето.
Интересувам се като човек, който няма отговор и тепърва ще мисли.
И аз искам да знам  Confused
Подариха ми преди седмица Ръководст& … 80;ще и още не съм я започнала Embarassed

# 37
  • в гората
  • Мнения: 1 486
Малко отиваме встрани от темата, но надявам се, че е продуктивно. Попаднах на една статия тук http://www.mediapool.bg/show/?storyid=120877&srcpos=7 и си позволявам да цитирам един пасаж:

"Майката и българското семейство губят функциите си, а изконни родови традиции, типични за историята ни, изградени следствие на семейната сплотеност, семейния бизнес, семейната култура се разграждат. Свидетели сме на образуването на новата родова култура, тази на комунистическата и посткомунистическа олигархия. Тъжно явление е, че не майката и семейството в България, а най-големите “родолюбци” и “филантропи”, които спонсорират поправката на училищата и храмове на вярата, са бандитите с пари, спечелени от кръвта на български малолетни наркомани, от сълзите на български момичета проститутки и с парите на кредитно ограбените поколения, включително децата на утрешна България."

Колко тъжно и верно...



# 38
  • Мнения: 3 405
MardiGras, тук уцелиха десятката.
secretgarden , това е изход, това което предлагаш за ангажираността на родителите.
Обаче е трудно, но не е невъзможно.
Аз смятам себе си за ангажиран с детето си родител. Понякога дори прекалено. Но има моменти, когато той просто отказва да контактува, казва "да не говорим повече за това".
По-късно измъквам информация, но искам ли разговор очи в очи той не ми съдейства, ако не желае.
Освен това ми предстои да се дипломирам в магистратура по психология Confused
Имам доста книги, американските са перфектни в повечето случаи, но за нашите деца някак си не пасват изцяло. А и възпитание по книга не е особено успешно. Трябва обич, спокойствие, разбиране, поглеждане през очите на детето, твърда ръка, точно фиксирани граници на добро и лошо, никакви компромиси по отношение на прекрачването им от всички членове на семейството, изпускане на парата в определени моменти, познаване на приятелското обкръжение.
Приятелското обкръжение ще стане водещо в годините на пубертета - най-трудната възраст.
Всички си обичаме децата и е хубаво, че имаме желание да се ангажираме с цялостния им живот, а той през повечето време ще протече в училище. Натам трябва да насочим усилията си.

# 39
  • Мнения: 2 839
Незнам какви са им изследванията и наблюденията, но ми е много интересно защо нашите деца като занимат в чужбина и покриват тестовете за ниво винаги се оказват в по-горен клас.
Причината за това е, че на тези изпити в чужбина се явяват само деца далеч над средното ниво на българския ученик. Мисля, че ако пробно се проведе един САТ тест примерно в България, резултатите ще са плачевни.

Иначе по темата ... съгласна съм ... и за родителите, които сякаш като цяло нямат никакъв интерес към децата си, и за учителите, които могат малко повече практика да прилагат в обучението, за да предизвикат интерес. Друго нещо според мен е много важно, а се пропуска масово в БГ - извънучилищните занимания. Дали ще е спорт, танци, кръжок, няма значение, въпроса е времето и съзнанието на децата да се ангажира с полезни дейности, или поне най-малкото да се отклонява от вредните такива  Twisted Evil

# 40
  • Мнения: 5 877
А според мен извънучилищните занимания не са малко, но са изкуствени, като добавка.

# 41
  • Мнения: 1 278
Имаше един много свеж проблясък на Боян Биолчев преди няколко седмици  - приблизително казваше, че най-големият проблем на бг образование е феминизацията. Младият човек е поет от различни женски колективи от най-невръстна възраст, и когато изкласи университета, учуден пита "къде е мама" ...
Може би не яслата, градината...като институции създават емоционални дефицити, а точно това разводняване на образа на майката с толкова други жени  newsm78
Бащата, дори и работещ, рядко би могъл да се опасява от алтернативен източник на бащински авторитет нейде из образователно-възпитателните ни институции  Wink

Много интересно казано.
Аз също мисля, че не става въпрос за самите ясли и градини, а за физическото отсъствие на майката през деня в този период. Отсъствието може да създаде този дефицит, а не яслите.
Напълно вероятно е да се заблуждаваме, че децата могат да контролират и да организират в определени часове от деня потребността си да общуват с нас. Така, както ние сме се научили да го правим. Вярвам, че тази потребност се появява в случайни часове и моменти от денонощието и, че именно отсъствието ни в тези моменти, създава емоционалния дефицит.
Говорим за най-ранното детство на човека - основно първите три години от живота му, когато да се удовлетворява въпросната потребност от общуване е важна предпоставка, за да бъде уверено и самостоятелно детето по-нататък.

# 42
  • Мнения: 3 405
А според мен извънучилищните занимания не са малко, но са изкуствени, като добавка.

Освен това са и скъпи и трябва да се задели голяма част от семейния бюджет, за да се достигне пълна и разностранна ангажираност. Изискват и свободно от работа време на родителя, който ще води и взима детето и така поне 3 пъти в седмицата.

# 43
  • Мнения: 2 839
Нямам предвид, че са малко като предлагане, а че много малък процент от децата посещават такива занимания. Масовата практика е - от училище, в къщи, пред телевизора, на компютъра, на масата и така до безкрай. От там и още един проблем - децата масово са затлъстяли  Rolling Eyes

# 44
  • Мнения: 3 405
Деметра, така е  Grinning

За съжаление има деца, които стоят сами у дома си. Давам един пример с дете, първокласник. Родителите са разделени, бащата не се интересува, само в много редки моменти на бащинско чувство или не знам какво се сеща, че има син.
Майката работи, за да издържа себе си и детето, издръжка не получава, бащата твърди, че няма как да я плаща.
Детето е само през деня ( през лятото това е цял ден ) с компютъра, който е подарък от татко му.
Няма да говоря какво й е на майката, детето какво е. И това не е майка, която нехае за детето си, станала е кожа и кости и няма друг избор.
То самия пример не е за коментар и ще помоля да не го коментирате.
Но го показах, защото има много такива случаи. За съжаление Sad

Общи условия

Активация на акаунт