Защо децата ни малко успяват? - Седем причини.

  • 12 797
  • 270
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 1 278
Няма защо да противопоставяме работещите срещу неработещите, това е въпрос на избор.

Аз, да ти кажа, на работа извън дома не ходя наистина, но пък за сметка на това, съм на нон-стоп-часов работен ден и успявам да си открадна само някой и друг трейнинг или ритрийт във форума. При това с цената на гора от ръчички, които искат да пишат вместо мен или пък правят пода на кабинета на кабинетно съдържимо без под Laughing

Така че, неработещи не виждам, опозиция - няма, а комунизмът е постороен.  Wink  Grinning

# 91
  • Мнения: 5 877
Деметра,
разбирам решението ти, още повече че вероятно имаш много повече опит от мен.
Статията обаче визира един общ случай и общо взето налага извода, че успехите и неуспехите на децата са отговорност изцяло на майката, вместо на образователната система например.
А това е доста удобно за самата образователна система.
Ако имаше натиск и воля (ей, като щурм унд дранг прозвуча) за качествено държавно образование, може би нямаше да бъдеш принудена да вземеш такова решение.

# 92
  • Мнения: 1 278

Зависи от много неща.........ако до момента на пубертета си се справял добре ........Не виждам защо , през пубертета трябва да има проблеми........

Това ми прилича на много истинно твърдение, особено, ако под "проблем" се има предвид търсенето на емоционални заместители. Иначе, че хормоните са си хормони... това е неизбежно.

# 93
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Правилно няма неработещи сред нас  Laughing вси1ки работим дали в дома или извън него  Hug

1етоь, 1етох статията, линка на която даде мaikata, и това по-долу са основните изводи, който някак не съвпадат с написаното в при1ина №2:

Основен извод (деца до 41/2 години):

Децата за които се грижат само майките им не се развиват разли1но от тези деца за който освен майките им се грижат и други (в изследването се визират бащите, детегледа1ки, ясли и градини).

1. Децата в ка1ествена (дефини1ия дадена и вкл^1ваща брой деца, съотношение  брой детегледа1ки към деца и др.) ясла имат по-добри езиково развитие и развитие на възприятията през първите 41/2 години. Тези деца са също така и по-кооперативни в сравнения с деца които са посещавали ясла с по-ниско ка1ество (пак дефинирана по дадени критерии).

2. Децата с по-дълъг престои (в брой 1асове) в среда на отглеждане без майката показват по-проблемно поведение в тази среда (ясла и градина) от деца които стоят там по-малък брой 1асове.

3. Деца, посещаващи ясла/градина имат по-добри езиково развитие и развитие на възприятията, но също така показват пове1е проблеми в поведението в яслата/градината отколкото деца отглеждани отглеждани от детегледа1ка.

Характериститите на родителите и семейството са много по-силно свързани с развитието на детето отколкото кой гледа детето през деня.
Тук се визира и социо-икономи1еската среда, образование на родителите, и т.н.

Все още не мога да се вкл^1а с ли1но мнение по при1ина 4, поради липса на възраст на изследваното дете  Joy Joy Joy

# 94
  • Мнения: 1 278
Статията обаче визира един общ случай и общо взето налага извода, че успехите и неуспехите на децата са отговорност изцяло на майката, вместо на образователната система например.

Е, чакай да свърша с причините, де  Grinning
Започвам да си мисля, че не подходих правилно като реших да ги пускам на части. Май така причините заприличаха на хвърлени твърдения извън контекста на цялата статия и прозвучаха доста конфликтно.  newsm78 Ще взема да пусна останалите наведнъж, но по-късно или утре, защото сега ще направя... внимание!!!...Turn Off Computer  Grinning


Ако имаше натиск и воля (ей, като щурм унд дранг прозвуча) за качествено държавно образование, може би нямаше да бъдеш принудена да вземеш такова решение.

За съжаление наистина щурм унд дранга е само в душата ми в момента (респективно на другите апокалиптички като мен  Crazy).
Но всъщност най-голямата ми тревожност идва от това, че качеството на образованието на образователите е умопомрачително. Нямам предвид богата обща култура, която придобиват, а педагогичното и психологичното обучение, което получават. Дор не настъпят там промени...

# 95
  • Мнения: 1 278
Да, GI, и аз хвълих един бърз поглед в началото на изследването и на мен ми се стори, че това изследване не е подходящото изследване за доказване на твърденията в причина № 2.

Но въпросът, който искам да задам (защото още не съм го прочела файла) е изследванията само върху деца до 4 години и половина ли са правени. Тоест наличните деца на съотвентната възраст към момента ли?

Защото за мен въпросният емоционален дефицит се явява като проблем далеч по-нататък във времето. Мисля, че въпросният дефицит е много повече проблем на вече възрастния човек, отколкото, докато е бил дете. И тук трябва да направя едно важно уточнение - ходене на ясла не е автоматично равно на дефицит, но може да бъде сериозна предпоставка. И обратното - вкъщи с мама не е автоматично равно на емоционална стабилност, но е една много добра предпоставка!

# 96
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Всички ви разбирам. Всички сте прави. И въпреки нелицеприятния ми автор, който Деметра цитира, с ръка на сърце казвам, че нейното мнение за родните учебни заведения е и мое мнение.
Там е работата, че сме в такъв период (дано да е само период), че на повечето родители им е страшно трудно да отглеждат децата си.
Честно казано, за себе си не намирам нищо в подобни статии, дискусии и дори кавги. Знам едно - приказките не помагат, действия трябват (къде е знамето?).
За мен важен е въпросът - какво мога да сторя аз, за да променя нещата.
Гласувайте за мен, ще се кандидатирам.
Все едно за какво.

# 97
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Да, GI, и аз хвълих един бърз поглед в началото на изследването и на мен ми се стори, че това изследване не е подходящото изследване за доказване на твърденията в причина № 2.

Но въпросът, който искам да задам (защото още не съм го прочела файла) е изследванията само върху деца до 4 години и половина ли са правени. Тоест наличните деца на съотвентната възраст към момента ли?

Да, Demetra, изследването се отнася за деца до 41/2 години. Авторите следят деца от 1991 до сега и са публикували анализите си в тази възраст 0-41/2 години. Предполагам 1е ще изляват анализите и за по-късна възраст, тъй като децата които те следят сега са на 15-16 год.
Аз казвах по-нагоре 1е у1астваме (тези на който децата ходят на ясла/градина) в експеримент но никой не ми обърна внимание Joy Joy Joy..

Защото за мен въпросният емоционален дефицит се явява като проблем далеч по-нататък във времето. Мисля, че въпросният дефицит е много повече проблем на вече възрастния човек, отколкото, докато е бил дете. И тук трябва да направя едно важно уточнение - ходене на ясла не е автоматично равно на дефицит, но може да бъде сериозна предпоставка. И обратното - вкъщи с мама не е автоматично равно на емоционална стабилност, но е една много добра предпоставка!

Може и да си права но това изказване си е доста спекулативно тай като не е основано на никакви данни Thinking
За деца до 41/2 години следвайки публикацията не е противопоказно а дори има и доста предимства, след като се намери златната среда разбира се.
За по-голяма възраст няма данни и всеки може да си прави хипотези. Примерна такава е 1е детето ще има по-добри социални умения, по-адаптивно към разли1ни ситуации в живота и съответно ще живее в по-добра икономи1ески среда с възможнност да се стимулира неговите таланти (при двама работещи родители) Laughing.

# 98
  • София
  • Мнения: 6 999
Нещо повече – изследванията на Pisa и TIMSS недвусмислено посочват, че причината за ниската успеваемост не се крие единствено в слабостите на образователната система. Ето ви и доказателствата:
  • българските учители са сред най-образованите;
  • българските ученици идват от по-образовани семейства в сравнение с тези от много други страни, които дават по-добри резултати от нашите;
  • 80% от гимназистите ходят на частни уроци;
  • материалната база и условията в училище през последните години са се подобрили.


Въпреки това едва 2% от 15-годишните ученици покриват световните критерии за образованост.

Хе, ще ме извинявате, но никое от изброените не гарантира добра успеваемост.
То и аз съм сравнително добре образована, но нещо не се справям с това да науча Дариа, да познава буквите... виж майка ми се справя в пъти по-добре от мен със средното си специално  Mr. Green

Писах преди малко, но ми даде грешка и заминА:

Основния проблем на БГ образованието е, че от ченгелчетата та до университета то се базира на това да се наизустяват определени текстове и норми, правилни отговори, формули и правила... вместо да се учи как да се намират отговори на въпросите, как на един и същ проблем има няколко възможни, верни отговора, къде се намира информацията, която ни е нужна, как да се синтезира, как да се мисли, как да се обобщава и прочие...
Колкото и реформи да се правят в образованието докато основата му не се промени - нищо няма да се получи, колкото и да са образовани учителите, родителите и прочие.


А това за работещи-неработещи майки са бабини девитини: Има майки, който могат и по 10 часа на ден да работят и пак да учат децата си на нещо, има такива дето и 24 часа да са с детето си - все тая. Има и обратното - работещи, които нямат нищо общо с децата си и домакини, отдадени на семейството и децата, мотивиращи ги да израстват и да се развиват и извън дома.

# 99
  • Мнения: 5 877
Основният проблем на българското образование според мен е, че то престана да дава цялостна картина на света.
Нещо все се изсилва, нещо все наваксва.
Няма визия за това на какво искаме да научим децата. Общо взето е видно, че искаме да ги учим на езици и че искаме адски бързо да достигнат университетско ниво (и не за родните университети).
Няма последователност. Няма "бебешки стъпки". Няма елементарна връзка между ученото в един клас и ученото в друг.
Азбуката например се учи в детската градина, в предучилищната и в първи клас.
Западноевропейската литература е сбутана в един-два срока в гимназията, после от учениците се очаква да преджапат конспекта за матура, като пътьом усвоят всичко, което литературоведите от университета са писали като дисертация и после са намерили за добре да продадат на учебникарските издателства.

Най-хубавото, което помня от ученото в прогимназията, е моментът, в който всичко започна да звучи свързано и логично - физика, химия, биология, математика, щракна и се напасна в обща картина на света. Може да е било на елементарно ниво, но бих искала детето да усети по този начин смисъла от ученето по този начин.

# 100
  • София
  • Мнения: 6 999
... като пътьом усвоят всичко, което литературоведите от университета са писали като дисертация и после са намерили за добре да продадат на учебникарските издателства...

Ето това например - кому е нужно? Какво значение има кой как разбира и анализира дадено произведение? Благодарна съм на учителката си по литература, че ми пишеше 6-тици, въпреки че не съм прочела и една страница литературна критика в гимназията. Ми аз си имам собствено мнение за образа на Бойчо Огнянов, какво ме интересува какво е казал едикойси по въпроса. newsm78

# 101
  • Мнения: 25 808
Цитат
80% от гимназистите ходят на частни уроци;

Ето това е истината за българското образование!
Дадено е под аренда на печелбари - като се почне от авторите и издателите на учебници, та се стигне до същите тези учители, които в училище на нищо не могат да научат децата, но в собствените си домове - могат. За дебилите в МОН няма да отварям дума...
Днес прочетох в някакъв вестник - раницата на дете в 4 клас тежи 18 кг!!! ooooh!
 Коментарите са излишни...  

# 102
  • Мнения: 3 663
според мен основата на всичко е един родител да познава добре детето си
а това става само с комуникация
може 2 часа на ден да са, но качествена комуникация
общуване, което идва от сърцето
таня е още малка, но в момента е сякаш като отворена книжка за мен
почти винаги предугаждам реакциите й, сякаш усещам какво си мисли и чувства... наречете го 6-то чувство или както щете... сякаш съм вътре в главицата й, сякаш тя съм аз...
и при все това смятам е изключително самостоятелна и независима за възрастта си
за мен лично трите неща, които най-добре възпитават личността са труда, отговорността и свободата - свобода съм й дала почти изцяло, а на труд и отговорност се учи с всеки изминал ден
страшно се надявам да не загубя тази нишка между нас двете с времето

# 103
  • Мнения: 5 877
Кому е нужно - не знам. Имам преки наблюдения, затова го цитирах. Като се има предвид, че учениците (и студентите) не могат да вържат граматически и правописно правилно изречение...

за раницата в четвърти клас - аз в десети най-сетне се изхитрих, носех си само един дебел тефтер по всичкология и гледах от учебниците на другарчето по чин  Mr. Green

# 104
  • Мнения: 3 663
брат ми тази година завърши училище и майка ми (учител по професия:)) му държа реч един ден защо имал 3 по математика, а 6 по биология
и страшно ме изкефи, когато брат ми й каза - виж какво, аз си имам приоритети Simple Smile
та затова си мисля, че най-добре е да оставим децата да си имат приоритети (което не значи да се оставят без контрол, разбира се)
залитането от едната крайност - зубри се всичко наред - до другата - училището няма смисъл - е безпредметно за мен
друг е въпросът, че бих предпочела точно математиката да е сред приоритетите Wink

Общи условия

Активация на акаунт