Бакшиш при онлайн поръчки на храна

  • 9 154
  • 174
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 5 275
Честно казано не съм обърнала внимание, само от таксиджиите съм с лоши впечатления. Но пък в пловдивските заведения се радват много, ако им оставиш 10% бакшиш на голяма сметка. Нещо, което също в други страни е нормално (ако обслужването е било ок). Като цяло не мисля, че бакшишът е задължение и не бих отишла втори пък там, където ме изнудват.

# 46
  • София
  • Мнения: 16 097
Когато се приема поръчката телефонистката  предупреждава, че ще пристигне напр. до 90 мин. Доставчика може да дойде на 25та мин, на 40та и на 85та. И ще е в норма. Отказите са малко, няма да срутят  заведението. Обичайно се ползват за безплатна храна на персонала или някой ги взема за в къщи.

# 47
  • Мнения: 21 552
Имаме дискусия с приятели кога се дава бакшиш на доставчика. Ако няма такса доставка е ясно, но ако си платил 3-4 лв. за доставката, давате ли бакшиш на куриера?

Не.

# 48
  • Другата България
  • Мнения: 37 552
Някой от този бранш да сподели, дали таксата за доставка отива при куриера.

Това няма никакво значение за мен, защото куриера получава пари за тази работа - не го прави благотворително и да живее от бакшиш.

Скрит текст:
Отделно, аз лично избягвам да поръчвам от места, които са решили да сложат 4лв доставка за цялата поръчка, без значение дали е 10лв или 80лв.

След някаква сума, би трябвало да става безплатна.
Имаш ли представа колко "пари" получава въпросният куриер за "тази работа"?
Която не е "кой знае каква"?
МРЗ. И някъде и понякога малко отгоре. На повечето места именно затова като доставчици работят млади момчета, основно през ваканциите, или такива, които по някаква причина са останали в родния град и нещо трябва да изкарват, някак. И да, както ти писаха и други, "живеят" от бакшиш. Те работодателите го знаят, това им е и оправданието за ниските заплати всъщност.
Заради това оставям, винаги. На заведение може и да не го направя, както и на друго място. Но на тези деца - защото те са по-млади и от сина ми, винаги давам. Няма да се въздигна с няколкото левчета, които ще дам, просто така ги чувствам нещата. И не се влияя от това дали съм чакала или не.

# 49
  • Мнения: X
Ама прав си е Папи, потребителят какво го интересува колко получава доставчика? Като не му допада заплащането, да се преориентира към друга позиция или друг трудов сектор. Като започнат масово да напускат, ще се вдигне заплащането в работните оферти за доставчик.

Клиентът не е благотворителна организация. Бакшишът е стимул за добра услуга, не задължение клиентът да осигурява добавки към заплатата на доставчика.

# 50
  • Мнения: 1 788
Като клиент хич не ми дреме колко получава доставчикът и какви емоционални или ментални затруднения изпитва, че да не може да си изиска заплата, която го удовлетворява от шефа си.
Понеже сме по-ниски от тревата пред шефчето, клиентът го отнася. С такова мислене си заслужават и безбакшишието.

# 51
  • Мнения: X
На мен ми е малко... не намирам думата - когато някой почне да брои и смята сложността на работата и по това да определя кой каква заплата заслужава.
В САЩ съм чувала, че сервитьори си делят бакшиша с готвачите. Независимо дали бакшиш е бил оставен, защото някои скруджовци и тарикати наистина не оставят - сервитьорът трябва да даде на готвача.
В други чужбини бакшишът също е задължителен.
Пиша го, понеже доста хора споменаваха нещо за чужбини и отговорности и някак кофти впечатление прави, че избирателно 'поемат' чужбинското.

# 52
  • Мнения: 1 788
А бакшишът в Норвегия е данъчно облагаем. Предлагам същото да се случи и в България тогава.
Бакшишът не е задължителен.
Там, където е, се дели между целия персонал.

# 53
  • Мнения: X
Нека си бъде.
Аз бакшиш винаги съм го приемала като плащане за обслужването, а не като подаяние. Твърдата заплата е да седят 'на разположение', бакшишът е конкретно за обслужването.
Никога не съм зависела от бакшиши, но за мен е обидно да се говори за заслужаване на заплатата. 470 лв и осигуровки на половината не мисля, че някой ги заслужава.

Последна редакция: пн, 20 юли 2020, 18:58 от Анонимен

# 54
  • Мнения: 1 788
Подписал си договор и знаеш условията предварително.
Всеки мислещ индивид знае, че допълнителното не е като даденото в договора и може и да го няма.
Нищо не ти е обещано на тоя свят, щото си в безизходица.

Пилот, примерно, не е офисна мишка, но как може да се сравнява отговорността на подобна професия с разнасянето на манджи?!
Пък никой от пасажерите като излиза след полета не ги замеря с пачки евро.

# 55
  • Другата България
  • Мнения: 37 552
И какво общо има всичко това с темата?
Нищо.
Написах по темата, че оставям бакшиш винаги при онлайн поръчки на храна, написах и защо.
Ако храната не ми харесва, правя рекламация при собственика, доставчикът няма никаква вина за това, той само я е доставил, не я е сготвил. Толкова.
Никой не е длъжен да мисли като мен.

# 56
  • Мнения: X
Аз не съм чула някой да става сервитьор, ако няма да има бакшиш.
Не разбирам сравнението с пилота. Неговата заплата е ниска ли? Не съм чула, щото. Ако не е доволен от заплатата, може да напусне, не да злобее за два лева бакшиш. Смешно е.
Пък и... аре ся, пилотът не спасява животи. Нещо много насериозно се вземате.
Братане, бизнесът за милиони откога разчита на квартални доставки?

# 57
  • Мнения: X
Ами разчита, пред глада всички са равни, особено през нощта, когато няма много опции Grinning

# 58
  • Мнения: X
Посред нощ богатият ще си викне готвача. Другите сте просто служители (нма да пиша бачкатори, че вечно някой ми се засяга) и имате избор - доставка или да си завлечете гъ*а до нонстопа отсреща. Или пък да наготвите, ама то хептен сложно.

# 59
  • Мнения: 1 788
В момента, в който се качиш на самолета, животът ти е в ръцете и уменията на пилота, не само на машината. Wink
Пилотът е учил и е инвестирал достатъчно време и пари, за да може един ден да има и висок доход.
Няма как разносвач на манджа, дето си е свирукал на дудук цял живот, да иска същия стандарт като на пилота. Всеки да си знае мястото.
Същото и с всяка офисна мишка - инженер, адвокат, финансист и прочие, чиито отговорности са далеч повече от това да не се разлее кафенцето или изстине пицата.

Общи условия

Активация на акаунт