Изостава ли детето?

  • 4 375
  • 27
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 23
Здравейте. Пиша за втори път тук. Искам да попитам вашите деца между 2-3г. какви умения имат? Скоро заведох сина ми на логопед и тя ми каза, че изостава с месеци в развитието си и от тогава само се ровя в нета. И така.. искам да сверя часовника дето се казва Simple Smile

# 1
  • Мнения: 10 876
А какви умения има твоето дете? И как точно изостава според логопеда?

Просто ми е трудно да кажа какви умения има моето дете, щото не знам какво точно се очаква да прави. На 3 години е.

# 2
  • Мнения: 23
Значи сина ми е на 2,10г. Живее в двуезична среда и скоро тръгва на градина където ще му говорят на 3-ти език. Казва името си, годините си, имената на всички от семейството, храни се сам, може и да се съблече с малко помощ. Играе си сам и се радва много на деца, гледа ги с интерес и иска да си играе с тях. Познава цветовете, прави разлика между топло, студено и т.н. Прави изречения с по 4 думи, но без съюзи и все още не използва "аз". Също така казва примерно не "домати" а "амати" или на "моторче" "аторче" някои ги казва и правилно. Логопедката каза че "припявал" последната дума и че в грубата моторика изостава, също така че трябва да пие от чаша а той не иска и се надявам като тръгне на градина да свикне. Без памперс е от 2 месеца но не казва като има чиш, а след като се начишка, за това аз го водя през определен период и така..

# 3
  • София
  • Мнения: 28 690
Елизабет, опитвам се да се сетя какво правеше моето дете на тази възраст и ми се струва, че нещата се припокриват доста. Даже май твоето дете е по-напред с говора. Ако въобще има някакво изоставане, то трябва да е много миниатюрно.

П.П. Някъде във форума имаше тема, в която имаше информация какво би трябвало да бъде развитието на децата по възраст. Обаче коя тема беше Thinking

# 4
  • Мнения: 10 876
Според мен на детето нищо му няма. Моето беше даже и „по-зле” на тази възраст.

# 5
  • Мнения: 23
Абе и аз знам, че не е от "надарените" ама чак пък да изостава та чак и с месеци.. някак.. бях в шок😂 реших да пиша тук за да си сверя часовника. Незнам с какви деца е работила, защото каза че би го оценила на 2.. 2 и 1-2м.

# 6
  • Мнения: X
Най-добре да го види още един специалист, за да сте спокойна.

# 7
  • Мнения: 23
Говорих със специалист по детско ранно развитие, каза че няма за какво да се тревожа.. но исках да чуя и мненията на други майки.

# 8
  • Мнения: 2 491
Ако само в езиково развитие изостава, е напълно нормално, щом детето е в двуезична среда. В сайта на БАН има стандарти за развитие на децата от 0 до 3г. Може да потърсите и да сравните.  Но все пак имайте предвид, че те са усреднени, а всяко дете си е с индивидуален темп на развитие.

# 9
  • Мнения: 5 066
Детето май не изостава,а логопедката си търси клиенти.Според нея какво трябва да прави дете на тази възраст?

# 10
  • Мнения: 8 275
Ами направете консултация с още един логопед и ако той е на същото мнение, просто поработете с детето. На тази възраст упражненията не са висша математика и децата бързо наваксват.
На 2.3 месеца тръгна на ДГ и затова помня горе долу какво правеше.
Говореше с цели изречения като е имал много малко думи които не е изговарял целите. Беше без памперс. Ядеше сам. За обличането нямам спомен. Редеше пъзели от около 30 части. И лего. Риташе топка. На 2.8 месеца караше колело на две гуми. Бях в командировка когато ММ ми прати клипа.

# 11
  • Мнения: 23
Ами скача, рита топка, знае къде е 'ляво' и 'дясно' , кара кола с бутане с крачета и скутер но със седалка (с крачета бута). Колело неможе да кара сам (с три гуми) иска все да го бутам Simple Smile) разбира всичко което му говоря.. не обича лего или пъзели а от 18м. има.. четем много книжки, рисуваме, излизаме.. не искам да се хваля но аз наистина много се занимавам с него.. предполагам логопедката каза, че 'изостава' заради речта. А това с припяването на последната дума на изречението случвало ли ви се е? Отмина ли?

# 12
  • Мнения: 8 275
Имам приятелско дете което за разлика от моето около тази възраст не можеше да завърти педалите на колелото в правилната посока. И използваше доста по-малко думи. Сега след вашия пост се сетих. Оказа се някакво разтройство на речта /не съм сигурна за името/. Това били два от признаците. Доста работиха с детето и около втори клас навакса всичките дефицити.
Между другото, аз водех детето в логопедичен център без да има забавяне на речта. Просто от там научавах адски много развиващи игри. Като това че да духа със сламка в чаша с вода, правейки балончета много бързо изчиства изговарянето на шиптящи звуци.

# 13
  • Мнения: 23
Може да духа свещичка, може да духа със сламка и да прави балони в чаша, може и да духа от онези свирки за РД където са на ролце и се свиват и пребират.. сестра ми има момиче и на 3г. също неможеше да върти сама колелата а говореше от 1г., но възможно е знам ли.. ще потърся друг логопед

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Значи сина ми е на 2,10г. Живее в двуезична среда и скоро тръгва на градина където ще му говорят на 3-ти език. Казва името си, годините си, имената на всички от семейството, храни се сам, може и да се съблече с малко помощ. Играе си сам и се радва много на деца, гледа ги с интерес и иска да си играе с тях. Познава цветовете, прави разлика между топло, студено и т.н. Прави изречения с по 4 думи, но без съюзи и все още не използва "аз". Също така казва примерно не "домати" а "амати" или на "моторче" "аторче" някои ги казва и правилно. Логопедката каза че "припявал" последната дума и че в грубата моторика изостава, също така че трябва да пие от чаша а той не иска и се надявам като тръгне на градина да свикне. Без памперс е от 2 месеца но не казва като има чиш, а след като се начишка, за това аз го водя през определен период и така..

Това са основните неща, които привличат вниманието. Съмнявам се да си търси клиенти логопедката, но ако премълчи, ако е видяла тези маркери, това вече не е много добре. Това са неща, върху които вкъщи трябва да се обърне внимание. Пиенето от чаша, неизползването на АЗ не зависят от многоезичната среда. Детето трябва на тази възраст отдавна да се е научило да пие от чаша и това не е за угода на логопеда, а за правилното координиране на мускулите при дишане, преглъщане и наместване на езика, устните и бузите. Използването на "малките думи" и Аз също са важни за възрастта, пропускането на звукове и изопачаването на думите, което е присъщо за по-ранна възраст. За грубата моторика няма как да кажа, но ако детето е по-тромаво, некоординирано, трябва да работите вкъщи и върху това - да тича, да скача, да се катери, да качва стълби, да слиза по стълби, игра с топка и т.н.

Последна редакция: пт, 16 юли 2021, 07:59 от Andariel

# 15
  • Мнения: 23
Слиза и се качва по стълби сам като се държи с една ръка за парапета. Рита топка със сила хвърля и я на горе, тича, скача на два крака от 2г. Но все още не казва 'аз' опитвам се сега да му говоря така за да започне и той , защото имаме вина и ние вместо да му кажа 'Искаш ли?' му казвах 'Иска ли Арон... ' еди какво си.. и така.. не отричам казаното от нея просто исках мнение на други майки. Това за чашата същото го чух и от нея и сега от два дни се мъча и скрих шишето със сламка. Ще опитам да наблегна на тези неща сега да се надяваме че ще се наредят нещата. Виждам че някои думи се изчистиха, но има още какво да се желае. Примерно от 'куку' стана 'чичо' (така казваше) от 'пака' си  стана 'топка' или от 'сака' стана 'каска' но има много думи особенно по-дългите на които им изпуска първите срички. Има и думи които казва перфектно, но незнам..

# 16
  • Мнения: 585
Според мен е нормално на тази възраст да си има "свои" думички. То така се ражда и семейния фолклор със забавни думи от ранното детство. Деца на мои близки например често и до доста голяма възраст разместваха съгласни в думите - "гамазин", "гъзлавница" или пък заместваха една съгласна с друга "фадилник", учевник". Сега са големи хора и никога не е имало и повод за съмнение за изоставане.

# 17
  • Мнения: 4 785
Синът ми ходеше години наред на психомоторна кинезитерапия. От там знам, че при слизане и качване на стълби е много важно да редува краката. Въртенето на педали също е важно умение - то показва, че детето може да се концентрира върху едно-единствено нещо и да го направи. При сина ми това беше проблем и бяхме купили една тротинетка с педали, за да се научи у дома да ги върти. Навън ходеше с балансово колело откакто проходи, но уменията там са съвсем различни.

# 18
  • Мнения: 23
Синът ми ходеше години наред на психомоторна кинезитерапия. От там знам, че при слизане и качване на стълби е много важно да редува краката. Въртенето на педали също е важно умение - то показва, че детето може да се концентрира върху едно-единствено нещо и да го направи. При сина ми това беше проблем и бяхме купили една тротинетка с педали, за да се научи у дома да ги върти. Навън ходеше с балансово колело откакто проходи, но уменията там са съвсем различни.

Редува си крачетата от доста време, а за педалите знае как става и се е опитвал прави го примерно 1-2 мин. и казва 'мама бута' .. незнам дали му е трудно или иска просто по-лесния вариант

# 19
  • Мнения: 876
Моето дете на 3 години не можеше да прави и 1/3 от изброените неща. Беше в двуезична среда. На три тръгна на училище където се говореха нови 2 езика. Така че в момента е в 3-езична среда. Английският за момента не го поддържаме.
Сега е на 6 и според последните тестове по някои показатели отговаря на 4-годишно дете. Колело не кара, но от 10 дни плува сама. Научи се за 2 дни в басейна.
Дотук 3 години посещава логопед и психолог в училище, но терапията започна защото не знаеше дори и дума на езиците, които се говорят в училище. След това загубих бременност в големи седмици, което травмира и нея. После дойде пандемията, която травмира всички деца. И в училището решиха, че ще продължат работа с нея.

Тя от бебе още изостава във всичко. Пропълзя на 12 месеца. Проходи на 18 месеца. Махна памперса на 3 години. Винаги съм се водила по нейното темпо и никога не съм се водила по таблици. Или да съм я насилвала да прави неща, които не може или не иска.
За момента е страхотно развиващо се и щастливо дете. А аз - една спокойна майка.
Все някога ще се научи да кара колело - ако иска...

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Винаги историята си има предистория и нещата са навързани. Разбирам, че искаш мнение от други майки, а не от други специалисти, защото се надяваш на успокоение от типа "нищо му няма на детето, а пък моето..., пък сега..." или "логопедът си търси клиенти, затова ти казва така, за да те уплаши".  И още нещо - ако едно дете не прави някакви неща, които другите деца правят обичайно, то не е заради това, че "се лигави", а защото не може и не знае как. Детето не може да чете мисли, че трябва да пие от чаша, примерно. Трябва да го научим, колкото и досадно, мокро, изнервящо и мрънкащо да е цялото положение. Всички битови неща и по самообслужването детето трябва да ги може, за да се развива правилно и да говори. Говорът е само опашката на нещата, които не са се случили навреме.

# 21
  • Варна
  • Мнения: 25 277
Не помня кога пропи от чаша, но съм почти сигурна, че "аз" не е употребявал на тази възраст, вече много бърбореше, но думите бяха супер измислени от рода на "тиилизул" вместо телевизор. Педали също не е въртял, караше тротинетка, кракомобил и баланс байк, изобщо не съм го мъчила с педали. Ами не съм си и помисляла, че му има нещо и никой не ми е казвал, че изостава, камо ли с месеци. Не е работил ни логопед, ни дявол с него и си се развива съвсем нормално, има нормални постижения в училище и изобщо си е съвсем наред. Не съм логопед и не съм видяла конкретното дете, но като сравнявам с моето не виждам драстични разлики по описаното от Вас.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е и нужно непременно да работи с някого, макар че при описаното положение в градината ще изпратят бележка най-вероятно. Неслучайно написах за неща, които да се правят вкъщи, защото те са част от всички неща, които възрастните трябва да правят с детето си, за да се получат нещата. Природата ги е измислила нещата - детето трябва да се движи, да играе и да се подтиква към самостоятелност в хранене, хигиенни навици и т.н. Не знам защо винаги първата идея е за занимаване с логопед като има сто неща, които преди това детето трябва да научи. Дори в съвсем социален план дете, което тръгне първа група в градината с памперс, "авариите" са чести или да търси шише със сламка тип бебешко, вместо да пие от чаша като всички други деца, ще започнат да му се подиграват. Не разчитайте някой в градината да го научи, защото всички останали деца вече ще са научени. В първа група има доста деца, които са родени в края на годината и фактически започват ненавършили 3 години.

# 23
  • Мнения: 23
Да, има предистория и определено в важна. Логопедката ми зададе въпроси от бременноста ми до сега. Разбирам, че тези неща се учат вкъщи и съм пробвала много пъти. Никога за мен проблеми не са били мокрене, цапане или нещо подобно. Винаги съм стимулирала детето си да се справя само но и не съм го насилвала. Благодаря за отговорите на всички! Ще изчакам още малко до Септември сега ни предстои едно хубаво лято, после ще видим Simple Smile важното е детенцето ми е да щастливо, а аз като всяка една майка ще му помагам и ще бъда до него Simple Smile

# 24
  • Мнения: 4 785
Синът ми ходеше години наред на психомоторна кинезитерапия. От там знам, че при слизане и качване на стълби е много важно да редува краката. Въртенето на педали също е важно умение - то показва, че детето може да се концентрира върху едно-единствено нещо и да го направи. При сина ми това беше проблем и бяхме купили една тротинетка с педали, за да се научи у дома да ги върти. Навън ходеше с балансово колело откакто проходи, но уменията там са съвсем различни.

Редува си крачетата от доста време, а за педалите знае как става и се е опитвал прави го примерно 1-2 мин. и казва 'мама бута' .. незнам дали му е трудно или иска просто по-лесния вариант

Като знам колко тежки и трудно подвижни са триколките, не се учудвам, че на детето му писва. Синът ми на четири и половина заяви, че вече не иска балансово колело, а колело за големи (разбирайте, с педали). Получи колело с педали и вече съвсем спокойно ги въртеше самостоятелно, без да се оплаква. Преди това тренираше на триколката у дома и на кинезитерапията.

Моят съвет е ако имате някакви притеснения, да се консултирате с още един специалист - на първо място педиатърът на детето и персонала в детското заведение, ако ходи на такова. Особено вторите имат доста ясна представа какво би следвало да може да прави едно дете на определена възраст.
Поне на мен са ми отворили очите за много неща и техните предположения са се оказвали верни.

Пожелавам ви едно отморяващо лято и всичко да бъде наред. От моя опит с малко особено дете мога да кажа, че в общия случай, без да има неврологични проблеми, доста неща рано или късно се случват сами, но понякога е необходима малко помощ (или пък малко повече).

# 25
  • Мнения: 23
Благодаря ви! Педиатърът ни казва, че всичко е окей. Днес се чух по телефона с друг логопед ( препоръчаха ми я ) от това което тя ми каза е че трябва повечко упражнения за уста, езиче, да свикне да пор от чаша и т.н. И според нея до 2-3 месеца ще има резултат, но каза че няма нищо тревожно. Естествено каза че по телефона неможе да каже повече все пак от видеоклипчета неможе да прецени напълно. Както казах, ще изчакам до Септември. Надявам се нещата да се наредят. Simple Smile

# 26
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 327
Без да коментирам говоренето и пиенето от чаша, защото това са специфични неща, за които вече са се изказали хора, които разбират, искам да кажа, че си личи, че се занимавате с детето. Много е напред с другите неща от връстниците си, че и от доста по-големи деца.

Тя от бебе още изостава във всичко. Пропълзя на 12 месеца. Проходи на 18 месеца. Махна памперса на 3 години.
Написаното не е никакво изоставане, съвсем в норма си е било детето.

Последна редакция: пн, 19 юли 2021, 11:12 от 🌹 Mimi Rose 🌹

# 27
  • Мнения: 23
Без да коментирам говоренето и пиенето от чаша, защото това са специфични неща, за които вече са се изказали хора, които разбират, искам да кажа, че си личи, че се занимавате с детето. Много е напред с другите неща от връстниците си, че и от доста по-големи деца.

Тя от бебе още изостава във всичко. Пропълзя на 12 месеца. Проходи на 18 месеца. Махна памперса на 3 години.
Написаното не е никакво изоставане, съвсем в норма си е било детето.


Благодаря ви! Да, наситина отделям много време за него ☺ Между другото пие от чаша вече от 2 дни и съм много щастлива, че стана без да го насилвам. Сега иска да покаже на всички, че пие от чаша и се справя много добре. Днес дори не се наля дори и малко а минаха едва 2 дни 🥳😂 май за всяко нещо си идва време ☺ Вече дори не се сеща за шишето със сламка, а мама е много щастлива, защото и той е щастлив и го прави с желание което за мен е най-важното ♥

Общи условия

Активация на акаунт