Детските игри...

  • 20 362
  • 40
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 588
Дъщеря ми е на 2 години и 4 месеца, със синдром на Даун и отскоро ходим на логопед, което ме кара да преосмисля отношението си към детските игри и към познавателните игри изобщо.

Нека дам пример. Дъщеря ми постоянно се разкарва напред-назад с някое списание, разглежда го, и "чете". Със сигурност все има някаква полза от това "четене" и разглеждане, макар че ми е трудно да я формулирам (най-елементарното - разгръщането на страниците една по една е развитие на фината моторика). От друга страна имаме една малка книжка, страниците на която са разделени на 2 части и на тях има мами-животни и деца-животни и целта на заниманието е да се намерят съответстващите части - например мама-котка с децата-котенца. Това разглеждане вече има и по-силен "познавателен" момент и помага на детето да осъзнае смисъла на картинките, а не просто да ги разглежда като шарени странички.

Въпросът ми е разделен на няколко части:

1) Какви са любимите игри на децата ви?

2) Имате ли някакви "купешки" (или "некупешки") игри, които да имат познавателно значение, харесват ли те на децата ви и ако не особено, как успявате все пак да ги накарате да се занимават с тях?

3) Имате ли игри, които развиват фината моторика и какви? Какво правите, за да заинтересувате детето с тях?

Забелязвам, че Хриси много не издържа с игрите, които аз й ги давам и при които трябва да се изпълни нещо. Може би усеща някаква принуда ли, що ли...

Тези дни купих една малка, но чудесно илюстрирана книжка "Дядовата ръкавичка" (на издателство "Фют", худ. Биляна Господинова), четохме я, разглеждахме я, коментирахме я, особено преди сън... Е, там вече май успях да я заинтригувам... Сега ще търся от същата поредица още книжки.

Та така, споделете вие какво правите, за да развивате умствения потенциал на детето си...

Последна редакция: сб, 28 окт 2006, 16:42 от Мария

# 1
  • Мнения: 888
Моето момиченце поне за момента няма открито умствено изоставане, но има диагноза ДЦП, която в повечето случаи се свързва с проблеми както физически, така и психически...затова я водя на психолог 1 път в седмицата!Не мислете, че там я подлагат на някакви изтезания... Wink, напротив времето минава в игри...и на нея явно много и харесва!както психоложката ми обясни-"детето не очаква от теб /майката/ да играеш с него, а очаква всичко останало-хранене,обслужване,грижи...,затова трудно можеш да го въвлечеш в игри", за другите хора това е по- лесно/...Аз лично препоръчвам среща с психолог, който би могъл да даде съвет за конкретни игри и занимания, съобразени с възрастта и проблемите на детенцето!
Теа е по-малка /1година и 5 месеца-1г.3 месеца коригирана възраст/ и затова не знам точно дали нашите занимания биха били от полза за твоето детенце, но ето някои неща, които се учи да прави... - Теа харесва да слага кубчета, квадратчета...в музикална кутия, след това да ги вади, да се опитва да ги вкарва през верните отвори;много и хареса да рисува,т.е.цапа с ръчички във водни бои /има безвредни бои за малките деца/ и след това да маже по лист хартия ;след това да гони сапунче в малко легенче с вода за да измием омазаните ръчички...;за фината моторика харесва да се заиграва с ципове, копчета...върху дрехите..., за да не стане беля естествено:);опитва се да хваща пръчица и да удря с нея по клавишите на малко крокодилче с метални пластинки /не знам как се казва играчката  Confused /; учи животните, но с картинките нямаме големи постижения, по-скоро с реални играчки- плюшени или гумени...
Книжките при нас са на почит само за късане, така че не мога да дам идеи по този повод!Теа все още възприема книжките като хартия и интерес никакъв не представлява какво точно има в самата книжка...затова трудно си четем и приказки- тя непрекъснато иска да дърпа книгите! Wink
Дано съм ти била полезна с нещо, макар че мислите ми са доста хаотични!Успех мила! Hug

# 2
  • Мнения: 888
Ето открих още малко неща, които друга майка е писала преди време:
Повечето неща са за по-големи деца, но можеш да откриеш нещо и за вас!
 
Игри за подобряване на фината и общата моторика 
Първоначално се тренират обемните движения. Подобряването на общата моторика – с акцент на подсилване областта на таза и раменете – ще окаже влияние и на функциите на фината моторика и по-малките движения. Описаните игри ще повлияят и върху двете споменати области включително и върху говорните умения и работата с числа.
Игри насочени към подобряване на общата моторика:
1. игра на войници.  Например подлазване и прелазване на одеала и възглавници,  пълзене под столове и ниски масички.  Организираме играта като приключение като минавайки трасето се събира съкровище.  Може детето само да избере пътя по който ще мине и да включи елементи за разнообразяване на сюжета.  За награда му пригответе изненада-например книжка,  която ще му прочетете или нещо вкусно за хапване.
2. Игра с топка.  Използвайте по-големи топки или бавно движещи се предмети като балончета или кърпи от плат,  които детето трябва да хваща или да се цели в тях.  Седнали на земята си подавайте търкаляйки топка.  Ако детето трудно хваща може да го търкаляте по масата и детето трябва да го хване преди да е паднал. Може и да го лови в някакъв кош или тенджера. Играйте повече игри с конкретна цел,  напр.  Ритайте предмети във “футболна” врата или между колчета,  като постепенно стеснявате разстоянието между тях.
3. Игра с топка и ракета.  Това са различни разновидности на игрите тенис,  федербал,  хващане на топка в ръкавица и др.
4. Батут.  Скачането на трамплини и батути е идеално за подобряване на стабилността и равновесието.
5. Творчески игри подобни на рисуването.  Използвайте “инструменти” с големи дръжки,  използвайте различни възможности,  напр. Бояджийска четка,  бои в чашка,  големи тебешири.  Детето с проблеми в координацията не обича да рисува с молив,  затова ще трябва да измисляте нови начини и да търсите нови пособия и техники,  за да го мотивирате.  За него е по-лесно да рисува върху отвесна повърхност (стена,  дъска) отколкото върху водоравна (върху масата). Можете да закачите листа на стената.  Може да рисува клекнало и това да развива стабилността му.   
6. Изработване на колажи и други творчески изделия от остатъци – направете например робот от кутии и рула от тоалетна хартия.  Оставете да действа детската фантазия.
7. Късането и мачкането на хартия добре подсилва ръцете. Вестниците се късат лесно и по-удобно се държат.
8. Работата с глина,  меки материали,  и тесто също отлично действа за подсилване на ръцете и раменете.  Скрийте стотинки в купчина глина и помолете детето да ги открие. Пръстите трябва доста да поработят. Колкото глината или пластелинът са по-твърди,  толкова повече сила ще трябва да използва детето.  Ако искате да направите работата му още по-сложна,  сложете материала за няколко минути в хладилника.
9. Игрите със строители са най-важни за децата с лоша координация. Те ще се затруднят да отделят и сглобят частите. Оставете детето да работи на земята.
10. Стрелбата в цел помага да се подобри способността за преценка на разстоянието и силата,  с която трябва да се хвърли предметът.  Упражнете първо хвърляне на по-голяма топка,  напр.  Детски боулинг, нанизване на рингове на пръчка. Тези игри подпомагат координацията око-ръка.
11. Скачането на въже освен общата моторика тренира ритмичността  и повторяемостта.  По време на скачане могат да се рецитират стихчета или да се пее.

Игри за развитие на фината моторика
1. Замесване на тесто за печене – подходящо за подобряване на фината моторика и привикване към различни повърхности
2. Щипките за пране използвайте за да закача детето малки кукленски дрехи на ниско въже или да ги закрепя със щипките върху кутия за обувки.  Използвайте зарче,  което да показва колко щипки да извади детето от кутията.  Подберете щипки с различна големина,  за да развиете сръчност и сила.
3. Изработка на таралеж от клечки за зъби и пластелин
4. Пускане на монети в касичка
5. Пъхане на топчета в пластмасови бутилки
6. Изберете подходящ пъзел – с големи елементи и с интересна картинка
7. Компютърни игри – изберете подходящи за възрастта игри,  които да се управляват с мишка

Упражнения за ръцете
1. Захванете палците на двете ръце и дърпайте в обратната посока
2. Притиснете длани като за молитва и натискайте
3. Седнете,  сложете длани под бедрата си и се опитайте да се повдигнете
4. Навийте листове хартия на руло като работите последователно с двете ръце
5. С палец и показалец събирайте стафиди (боб или леща) – едновременно с двете ръце или с редуване
6. Мачкайте мека топка
7. Играйте с ластик или конец като с помощта на двете ръце го преплитате и получавате различни форми
8. Стискане на шише. Напълнете пластмасово шише с боя и оставете детето с изстискване да рисува върху голям лист хартия.
9. Смесете боя с пясък,  за да бъде нарисуваното релефно.  Най-напред оставете детето да работи с пръсти,  след това с крайчеца на молив,  накрая с четка.
10. Пластмасови букви – опипвайте ги,  проследявайте ги с очи,  назовавайте,  обрисувайте.
11. Изработвайте букви от глина или пластелин
12. Рисувайте върху ръката на детето,  а то да познае какво сте нарисували.  Това е трудно за детето с диспраксия,  защото има затруднена представа за собственото си тяло.
13. Рисуване в пясък.  Напълнете сандъче или леген с пясък.  Детето може да рисува с пръст,  с клечка в сух или мокър пясък.

# 3
  • Мнения: 2 531
Темата е много полезна, само заглавието нещо не ми харесва... как така да има специални игри? Просто някой деца постигат нещо по лесно/ с 2-3 повтаряния/ и на по ранна възраст от други!А според мен игрите са едни и същи и еднакво полезни за всички!
 

# 4
  • Мнения: 1 588
Темата е много полезна, само заглавието нещо не ми харесва... как така да има специални игри? Просто някой деца постигат нещо по лесно/ с 2-3 повтаряния/ и на по ранна възраст от други!А според мен игрите са едни и същи и еднакво полезни за всички!
Сигурно си права... Може би ще преименувам темата...

# 5
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
В руските сайтове има страшно много информация и пособия за така наречените развиващи игри. Иначе прилагането им е много индивидуално, според интересите на детето. Моята дъщеря е с ДЦП и  разстройство от аутистичния спектър. Нейните игри са стериотипни, тоест повтаря едно и също нещо,другото което прави е да тича из стаите напред назад и да си бърбори нещо или да пее. Не мога да й ангажирам вниманието с книги, но пък обича да си разглежда едни с дебели корици и предмети или животни. За фината моторика я карам да си развива бонбончета, оставям я да си къса книжки ако желае. Преди година се научи да скача на пружиненото легло и го прави с голямо удоволствие. това укрепи мускулите й и подобри координацията. Научи я да отскача 1-2 см от земята, което преди ми се струваше невъзможно. Иначе аз си играя с нея като я подмятам нагоре (вече по-рядко, защото е по-тежка), правим кълбо напред, лягам по гръб, слагам стъпалата си на гърдите й и я повдигам на "самолетче". Всъщност използвам всякакви подхвърляния и подскачания, заради равновесието, но вие може би нямате този проблем. Много обича да пише на магнитната дъска, тя е много удобна, защото нищо не се цапа и написаното веднага се трие. Е, пишем държейки ръката й, но важното е, че ме търси да правим нещо заедно. Играем на Балона се надува, на Дай бабо огънче, където най-интересната част е с кучето, другото го претупва.
Използвам много компютъра. Свалям й снимки на животни от Интернет, като отдолу й пиша думичката. Също съм й свалила и много тапети с филмови герои - мики маус, мечо пух. После гледаме филмчето и й обяснявям всяка сцена, разбира се не наведнъж. Така учи нови неща, значението на думите.
С игрите от типа Монтесори изобщо не мога да й привлека вниманието. Нейните интереси са от областта на музиката и шоу програмите и аз използвам това, купувам й списания и й показвам "звездите", говоря й за тях, с каква коса са, с какво са облечени, какво правят..
Трябва да усещаш детето си, ти ще намериш сама най-подходящото за нея. Използвай ако има желание неща от ежедневните дейности, защипване с разноцветни щипки на картинки , метене, готвене.
Иначе предложения за игри много, но дали ще се заинтересува - друг въпрос.

Последна редакция: сб, 28 окт 2006, 23:36 от ljuboznatelna

# 6
  • Мнения: 3 504
Здравейте и от нас, да се включием и ние. Какво е любимото на моята Гери - тя също "чете" шарени книги, учебници, вестници, но много обича да пише върху тях. На какво играем - танцуваме, играем с кубчета - бързо се включва, нарежда, после ги прибираме, играем с пластелин - при първия й допир с него много добре се справи с движенията на ръката. Ако реши тя ще го направи, но няма ли интерес, не можеш да я накараш. Работата е там, че това което е интересно за нормалните деца - да им четат приказки, да оцветяват, да гледат анимационни филми, да си играят с кукли-хранене, обличане - това нас не ни вълнуват.  За това ми е трудно да кажа, какви игри. Да си играем на "дзак", на гоненица - да, това ни допада.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 356
Белослава много харесва книжките, разглежда ги, носи ги и сочи картинките да й казвам думички, кое какво е. Е, като се заразглеждат за по-дълго или я оставя да ги гледа сама започва да ги къса. Лепила съм ги 100 пъти, но тя си ги познава и си иска в определен момент различна. По книжките се учихме как казват животните - преди 2 месеца казваше как правят всички животни, но сега дали й омръзна и не ще.  Thinking

От играчките обича по-техничарските - тези, които правят нещо, или такива, в които тя трябва да прави нещо. Напр. когато ходихме на логопед се влюби в пускането на предмети през дупчица (тапи, монети в процеп). В къщи съм изрязала дупка-квадратче и пускаше кубчета от малко строителче. Тези дни с учудване забелязах, че хвана малкото строителче и почна сама да си го сглобява, без да съм й показала и много се зарадва. Купих й едно влакче с пръчки, върху които се нанизват кубчета с дупка, научи се веднага и много се радва като го направи успешно, една такава горда от себе си. Аз винаги й казвам: "бравооо". С кубчета от голям строител не й е интересно.

Фенка съм на пъзелите и купих един с животинки, всяка животинка е едно парче. Не може много да хване идеята, но тя сочи кое животно иска да извадя и после питам къде трябва да се сложи. Ако празното място е едно се усеща за къде е парченцето, но ако са повече от две празни, не ги различава. Играе с пъзела под мое наблюдение, защото иначе ще загубим частите за минути  Laughing

Понякога вади чинии от шкафа и ги реди по земята, или тича по терасата или си пее. Като пусна ТВ се хипнотизира.  ooooh!

А, обича да й правя сапунени мехури, като види шишенцето и започва да крещи: "бониии" (балони), но не издържам дълго, защото ми се завива свят след известно време духане. Тя ги гони и пищи.

# 8
  • Мнения: 3 504
Гери също може да познае, да каже от книжка, че това е куче, пате, пипи, не харесва вече изписани, издраскани книжки, вестници, иска си други нови, по-големи. Сигурна съм, че децата могат много неща, но просто още не са ни ги показали, както се казва не им е дошла музата да го направят.

# 9
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Ето един линк за меки книжки http://www.danilova.ru/phpbb/viewtopic.php?t=3854
още една интересна идея, може би за по-малки деца http://www.danilova.ru/master/for_kids_igrushki_20.htm
Ето и разни самоделки за развиване на фината моторика:

Когато имам повече време, ще потърся още, виждала съм много интересни играчки, които можем да направим сами.

# 10
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Ето какъв пъзел съм взела, но за съжаление не й е интересен



Такива по принцип в България трудно се намират, но ето какво имат в Русия:



С удоволствие разглежда книжките от тази поредица:

# 11
  • Мнения: 2 242
Мария, ако не сте се срещали с nnnnina непременно го направете. Тя може да те научи на много неща. Включително игри.

# 12
  • Мнения: 1 588
както психоложката ми обясни-"детето не очаква от теб /майката/ да играеш с него, а очаква всичко останало-хранене,обслужване,грижи...,затова трудно можеш да го въвлечеш в игри", за другите хора това е по- лесно/...
Аз също го чух това нещо от една психоложка, когато Хриси беше на 1 година. Интуитивно усещам, че има нещо вярно, но практически не знам дали е възможно. Нямам друго по-голямо дете, което да си играе с нея. В момента при нас срещите с психолога - логопед са 1 път в седмицата и аз по-скоро говоря за времето между тези срещи, как да го използваме, за да се "упражнява"...

От друга страна, вярвам, че приказките и песните (люлчини и др.) са се появили, защото майките са искали да въведат децата си в един прекрасен и нежен поетичен свят. Защо игрите правят изключение?

Хриси на времето също не проявяваше интерес към куклите, но аз й показах, как куклата може да танцува и да "говори". И тя започна да се заиграва с нея, а после научи още как може да я гушка, да я храни и да я разхожда с количката.

Много благодаря на тези, които пуснаха в темата линкове и примери. Страхотни са! Днес ще си направим слънцето с щипките...

# 13
  • Мнения: 1 234
Мария, страхотна е идеята за тази тема, и аз се чудя отдавна, че ни е нужна... Peace
Та понеже и ние отскоро ходим на логопед и в Карин дом също, и мога да дам идеи за игрички.
     За развиване на финната моторика - малки стъклени топчета /лимки/, се поставят с два пръста хванати в кутия с малка дупка...Това Марти го харесва много...
     Друга игра е различаване на цветовете - 2 сапунерки - червена и жълта, и съответно по 10 примерно жълти и червени копчета да се поставят поотделно. Тази игра, иска повече съсредоточаване, и не я долюбваме много, но пак се опитваме, въпреки, че като се съсредоточи ги слага правилно, но напоследък се забавлява и се залива от смях, като сбърка /понякога умишлено, нарочно/, и аз кажа "Нееееее"...
    Игра, която с особен интерес играем, е вгнездяване на числа /продава се и по магазините всичко по 1 лв/, вече сигурно и със затворени очи ги слага, замисля се само на 6 и 9, и понякога ме бута да помагам.
    Също може да изрежете от гланцова хартия квадратчета и триъгълничета и с ваша помощ, с лепило да лепите на лист хартия къща, и после да се дорисува, например комин, трева, слънце...
    Има едни картонени пъзели, от малко части, мисля, че Любознателна е показала от този тип. Например мечо от 4-5 части.
    По Марти разбирам, че сложните неща не ги харесват, трябва да е простичко, да го разбират, за да им е интересно. Например кубчетата, със сложните картинки не ни привличат, защото не разбира всъщност какво да нареди, но мечо от 5-те части, го харесва и вече го реди абсолютно сам.
   Това са няколко идеи...май поста стана дългичък...дано помогне на някой. Аз харесах вече няколко идеи от горните  Laughing

# 14
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Мария, още ти е мъничко детето, дори и децата без здравословни проблеми се трудно се заиграват на тази възраст. Щом детето има готовност да учи и подражава, няма да ти е трудно да играеш с нея. Сюжетно-ролевите игри са си точно подготовка за живота, разиграват се различни ситуации, с които детето може би ще се сблъсква в бъдеще. Аз срещам силен отпор от страна на Наталия, заради спецификата на проблема й, у нея просто липсва интерес и има силно желание да е сама. Но с другите си деца нямам проблем със заиграването, вдетенявам се напълно Wink Много полезни за фината моторика, от там за речта, са игрите с пръстите на ръцете - дай бабо огънче,"ходене" с показалеца и средния пръст, дин дин вранке, театър на сенките,  - стига детето да се опитва да ги имитира.
http://igrushka.kz/vip48/teaten.php - това е твърде сложно, но другите които открих са придружени със стихчета на руски, просто не вършат работа, трябва да се импровизира някак.

 

# 15
  • Мнения: 2 232
Страхотна е темата Мария Hug.Ние за сега понеже сме още малки само може да взимаме примери от идеите, които са много сполучливи.Благодяря на Любознателна и др. мами за хубивите идеи.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 630
Моята дъщеря е на същата възраст като детето на Мария и със същата диагноза. По същият начин като Хриси тя не обича много образователните игри. Тя не обича занятията по принуда и имам чувството, че не иска да показва знанията си.
  Другата ми дъщеря, когато беше на тази възраст с удоволствие строеше кули от кубчета, къщи, правеше сложни конструкции с конструктори. На Лиза и е досадно да играе с кубчета, максималното, което може да направи с тях е да постави няколко кубчета едно върху друго, ако я карам да прави нещо, тя категорично ще ми откаже да се занимава с тях. От образователните играчки и харесват само чашките, които могат да се пъхат една в друга и да се строят кули с тях.
 

   Таркалцето на втората снимка също е любима играчка и предполагам, че за да го търкаля също се изисква някаква координация, защото в началото предпочиташе да си го носи, а не да го бута. В момента това търкалце е опасно оръжие, уж го търкаля и като минава покрай холната масичка, тя много бързо го завърта и задължително уцелва някоя чаша с кафе, ако сме си прикрили чашите, гледа да цапне някой по главата с това чудо.
  Много обича да прелива вода от една чашка в друга, предполагам, че защото не аз съм я карала, а защото тя си измисли тази игра, лятото играеше на терасата с две кофи и една чашка, а сега играе в банята като пълни това тиганче и го излива в пласмасова капачка от студен чай.


Тя много старателно пренася пълното тиганче до капачката и внимателно го изсипва. Мисля, че това е много добро упражнение за фината моторика и координацията.
   Игрите които играем заедно са: да я премятам по всевъзможни начини, да я подхвърлям, да я разлюлявам с главата на долу, да я въртя, игрите с топка също са сред любимите и. Като беше по-малка и не можеше още да хваща топката играехме с лепкаща се топка. Слагах Лизито седнала на секцията и хвърлях топката, като и съобщавах, топката падна до Лиза, зад Лиза, над Лиза. Не знам дали посоките и станаха ясни по този начин, но играта играехме докато на мен ми омръзне, на нея не и омръзваше. Аз съшо хващах топката и я поставях под кутията или вътре в кутията и и съобщавах къде е преди да и я подам. Сега обича повече просто да си подаваме топка и най-весело е ако цялото семейство участва. Също и харесва да и я подавам в люлката и тя хем да се върти и люля, хем да ми я подава. Между другото четох, че при люлеенето мозъкът активно сортира различни усещания и това повишава способностите за обучаване. Така, че люлянето също е много образователна игра.
   Спок пише, че за децата е много полезно да се ровят в пясък, да мажат, мокрят, че за тях това действие е като за нас да прочетем хубава кнга. Така, че оставям Лизка да се маже, да се заравя в пясъчника и не и се карам колко се е изцапала.
    Лиза много обича да разхвърля, но разхвърля контролирано, т.е може да изкарва съдържанието на шкафовете в които смятам, че няма нищо опасно за нея или ценно за мен. Тя много добре се развлича така, а аз през това време мога спокойно да свърша някоя работа. Да върна нещата по места не ми отнема кой знае колко време след това. Иначе Лиза знае, че не бива да пипа печката, да бърка в контактите и в туалетната (случвало се е, но при категоричната ми забрана, детето спря да прави тези неща).
   Позволявам и да се катери където иска, в началото стоя до нея, докато уменията и не се затвърдят и рискат да падне не стане минимален. Сега тя се катери по столове, скача от масата в хола, ако има кой да я хване, обича да се покатери на леглото да се поразходи по него, прави опити да скача, но засега само пружинира, като застава на пръсти и после отпуска петички харесва и със засилка да се хвърля напред и да пада като талпа, явно добре преценява разстоянята, зощото засега не се е удряла.
  Нещо, което ме притеснява е, че тя много рядко се съгласява да отговори на въпроса  "къде е?", например вчера бяхме на вилата, в двора при нас се е заселила една котка. Питам Лиза "Къде е котето?", тя по никакъв начин не ми показва, че ме е чула, не поглежда нито към мен нито към котето, продължава да си играе с играчка-катерица на колелца. Казвам и "Покажи играчката си на котето" и тя веднага скоква и носи играчката си на котето. По същият начин като я попиташ "Къде е дядо, баба, тати, кака, и т.н?" - тя няма да покаже, но на молбата "Хвърли топката към вуйчо или кака" - тя ще я подаде на точния човек и играта ще и е забавна. В книжките също рядко е в настроение да покаже това което искаш. В редките пъти когато се съгласи разбирам, че тя всичко знае и помни, но защо толкова рядко се съгласява да ми покаже това?
    Лиза на моменти много обича да четем книжки, носи ми ги, насажда се в мен и слуша. После за 1-2 месеца изобщо изгубва желание да четем, после пак за известно време и е забавно.  Четем основно бебешки книжки, с много картинки и не винаги спазвам реалния текст, а по скоро разказвам по картинки, като си преправям гласа, възклицавам, махам заплашително с пръст на непослушните герои. Това я забавлява, но напоследък бързо скоква от мен и отива да прави нещо друго. Много и харесваха преди време разказчетата с картинки на Сутеев: "Трите котета", "Пиленцето и Патенцето", "Корабчето", "Кой каза мяу?", "Капризната котка", но напоследък не задържа толкова дълго вниманието си върху някаква книжка. Това е странно, защото тя много обича да ходи на куклен театър, на цирк, на всякакви детски представления, докато сме там тя през цялото време стои кротко и пляска на нужните места.
  С пластелини, теста все още не можем да играем - Лиза все се опитва да ги хапне. Щипки не може още да отваря, тях само ги сортира или ги изхвърля през терасата.

Ако се сетя нещо друго с което се занимаваме с Лиза ще пиша.

# 17
  • Мнения: 1 588
Миналата седмица (от една книжарница пред кино "Изток") купих едно много хубаво китайско дървено домино с гравирани върху него комбинации от по 2 диви животни - общо 28 плочици. Хриси по принцип обича да вади от кутийка и да слага в нея разни неща. Та днес с това се занимаваме - да вади плочиците от кутийката и да ги слага вътре пак - като целта всеки път е картинката да е отгоре, а не отдолу. Засега среща затруднения с посоката на плочиците, като ги слага вътре, но може би е въпрос на още малко упражнения. Ама пък за сметка на това "брои": де, ти, тетити...

Последна редакция: пн, 30 окт 2006, 13:43 от Мария

# 18
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз също преосмислих начина си на игра с детето, откакто тръгнахме на логопед. Наистина при Нина има много идеи как да се занимават децата. Мисля, че след 2 годишна възраст децата трябва да учат и да им се показват разни неща, няма кой да го направи, ако не майката или друг човек. Много ми иска да разгледаме основни групи играчки, които трябва да играем с децата. Вярно е, че трябва да се съобразяваме с детето, но всички умения са важни, така че дори и да не и е интересно нещо, то е по-скоро защото им е трудно и се отказват. Тук съм показала някой от нашите занимателни игри, на мен ми е много трудно да си измисля сама на какво да играем, но като видя полезна играчка, научава неща.
- тук са кофичките и играчка с различни форми за пръстите

- това са 2 дървени играчки с топчета, тази в ляво се местят торчетата по-редове и нагоре надолу, дясната е много хубава, малко скъпа и си мислех да ви питам дали сте виждали други "Smart Frames".

- тук са пригодени - червила дълги, които отваря и затваря/координира си ръцете/, гъбата мечо много си играехме аз да я скрия в шепи и тя да рови и да търси и изведнъж мечо изкача, после кутийка с гумичка, ама гумичката изчезва като се натисне едно бутонче и тя рови, търси, ядосва се, после има част от един конструктор тип лего, него го строим заедно, към него има и конче и замък и и е интересно, кутия с форми, има най-различни по магазините, но тези са хоризонтални, повечето са за длагане вертикално и е трудно.
Моето дете книжки много трудно чете, но забелязвам, че каталози с играчки например, чете с голям интерес. Като и обядня, че някоя игречка я имаме, може и да не от каталога я свързва с картинката. Аз се чудя за животните, защото като не са виждали поне на нея й е трудно да ги оприличи.
Та ако искате и идеи за полезни играчки от БГ магазини да споделим. Дървените ни играчки са Симба - http://www.simba-dickie.com, на сайта има страхотни пъзели, но се чуда дали се внасят

Последна редакция: пн, 30 окт 2006, 15:41 от tigonew

# 19
  • София
  • Мнения: 4 412
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=108366.0 - има много насочващи занимания, този линк с играчки е от темата http://www.sensorysmarts.com/toys.html

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=127366.0 - тук са игри с пръсти и ръчички, може да се свалят и песни по текстовете

# 20
  • Мнения: 2 232
Любознателна, а първият пъзел от БГ ли е?И изобщо от къде ги намирате този вид играчки?Аз от известно време търся най-обикновенни дебели рингове и от кофичките които влизат една в друга и още не съм намерила.
Само на пазара на Кр. Село има един детски магази където има от дървените модели( За нанизване на различни форми и др. подобни),също  пъзели не с много части, и доминото за което Мария спомена.Само там съм намирала играчки от този вид.Трябва да го посетя тези дни да видя какво още има.

# 21
  • Мнения: 1 588
Забелязвам, че Хриси много не издържа с игрите, които аз й ги давам и при които трябва да се изпълни нещо. Може би усеща някаква принуда ли, що ли...
Да коригирам това си твърдение... Оказа се, че тя отблъсква игрите, където не се чувства сигурна какво точно да прави. Игрите, които са й ясни, не ги отблъсква, а ги изиграва с мен до край и е доволна, че може да ми угоди и ще бъде похвалена.

Днес ще й направя още една игра с 9 картинки на различни познати й предмети, които ще трябва да разпознава и да слага на вярното място на основния картон.

Tigonew, мерси за 2та линка. Много ми хареса темата за игрите с пръсти и ръчички. Форумът на бг-мамма си е направо съкровищница...

# 22
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Любознателна, а първият пъзел от БГ ли е?И изобщо от къде ги намирате този вид играчки?Аз от известно време търся най-обикновенни дебели рингове и от кофичките които влизат една в друга и още не съм намерила.
Само на пазара на Кр. Село има един детски магази където има от дървените модели( За нанизване на различни форми и др. подобни),също  пъзели не с много части, и доминото за което Мария спомена.Само там съм намирала играчки от този вид.Трябва да го посетя тези дни да видя какво още има.
Пъзела е от един магазин от световна верига, който засега е само в Пловдив. Казва се JYSK.

# 23
  • София
  • Мнения: 2 356
Любознателна, а първият пъзел от БГ ли е?И изобщо от къде ги намирате този вид играчки?

Moя e oт Хиполенд в Sky City под завод Електроника.

Оня ден взех от там и това конструкторче:

но май е малка за него защото не може да ги сглоби, нали трябва двете кръгчета да са перпендикулярно едно на друго. Засега ги сглобявам аз, защото като не успее, много се ядосва.

# 24
  • Мнения: 2 232
Открих от пъзелите с животинки на пазара на Кр. поляна в един магазин.Там има още много полезни играчки- от кофичките  с които се строят кули и влизат една в друга, герданите за низане, кубчеа и др. Имало е и от широките рингове, които търся, но в момента нямаше.Също и  музикални играчки.Ако някой се интересува от магазина къде е-ще обясня по-подробно.

Данет и Любознателна, благодаря ви, че ме насочихте , нищо , че съм намерила вече. Hug

# 25
  • Мнения: 1 588
Moя e oт Хиполенд в Sky City под завод Електроника.
Мъжът ми отиде до там и купи пъзела! Много благодаря за информацията!

# 26
  • София
  • Мнения: 4 412
Дени, много ми харесаха играчките
Deja Vu, кажи къде е магазина, ако можеш да снимаш герданите.

А какви игри са подходящи за въображението, след като се научат да загнездват и да слагат форми по местата им?

# 27
  • Мнения: 2 232
Дени, много ми харесаха играчките
Deja Vu, кажи къде е магазина, ако можеш да снимаш герданите.

А какви игри са подходящи за въображението, след като се научат да загнездват и да слагат форми по местата им?

Магазина се намира: както е спирката  на пазара на Кр.Полянана, зад нея има голям хр. магазин , но не съм обърнала внимание  кой е-нещо от рода на Фантастико или Фамиля, та точно зад него, на гърба му има магазини и един от тях към края е само с детски играчки.Там са.Снимки ще накарам мъжът ми да снима тия дни ище кача, сега няма да мога.
Аза последният ти въпрос , аз не знам, може би логопед или психолог трябва да ти разясни.

# 28
  • Мнения: 4 451
Любознателна, къде в Пловдив се намира този магазин откъдето си купила пъзела? Има ли и други интересни неща там?
Сега за нашите игри. Мими също не се вълнуваше от кукли, но след като разиграх няколко сценки с тях, сега умира да си играе с кукли тип "Барби". Тя много обича да ходим на кафе и аз използвах това при разиграването на сценка с куклите. В едната ръка държа куклата-клиент, а в другата куклата-сервитьорка. И започвам разиграването: "Ето Барби отива на кафе. Сяда на столчето. Идва сервитьорката и казва "Добър ден". Барби(тук сменям тембъра на гласа, за да се усеща разликата) отговаря:"Добър ден". "Какво ще желаете?"-пита сервитьорката и т.н.
На Мими и беше много интересно и започна сама да повтаря сценката и дори влага собствени идеи. Сега играем на магазин пак с куклите. Нареждаме на земята книжки, червила, кубчета и др. (това е стоката в магазина). Едната кукла е продавачката, а другата е купувача и пак импровизирам разговор. Сега вече сме си разпределили ролите. Мими е продавачка, а аз държа куклата-клиент. Но, разбира се, за да се стигне до тук, съм разигравала куклите сама, а тя ме наблюдаваше. И сега с удоволствие констатирам, че дори сама дава идеи.
Друго любимо нещо са и книжките. Особено обича списанията "Барби" и "Принцеса", които и купувам всеки месец. Там (особено сп. "Барби") са илюстрирани снимки с кукли, но със сцени от реалния живот - Барби е на плаж, плува във водата, пече се на слънце, Барби кара кола, отива на работа и т.н. Коментираме какво прави Барби.
Обича, когато и рисувам. И аз се възползвам от това - рисувам принцеса примерно и обяснявам- ето рисувам бритона, плитката, короната, зелена рокля, червени обувки. Така Мими научи цветовете и много нови думички. Вече може да рисува сама къщичка, слънце, момиченца.
Логопедката също ми е давала ценни идеи. Например как да си направим гердан. Това развива фината моторика. Нарязваме една сламка с ножичка на парченца. Взимаме конец и започваме да ги нижим. Първо ние показваме, после децата повтарят.

# 29
  • Мнения: 3 504
 Hug mari_anka, здрастии, какво става с теб, бебето се роди нали? Може би за това те нямаше според мен дълго време. Сега като видях, че си писала  newsm78просто не можах да повярвам.
Много се радвам, че с малката напредвате. Това, което прочетох звучи обнадеждаващо и лъха бая труд, вложен от теб и от специалистите, където я водиш.

Поздрави, обаждай се, пиши и на ЛС за повече подробности.

# 30
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
mari_anka , имате завиден напредък! Страхотно е, че детето се заиграва по този начин, това е много добър признак!
Магазина се намира срещу Метро,от станата на Технополис, там са цяла редица магазини, сред които и този. Струва си да се разгледа, има като цяло много интересни неща за дома. От играчките има и едни камиончета - дървени - с разни форми по тях, които се пъхат, и цилиндърчета, които се начукват с едно чукче. Ако си виждала Монтесори играчки ще се сетиш за какво става въпрос. Струват около 16лв, но щом сте на вълна кукли, едва ли ще представлява интерес.
Книжките с Барби и на нас ни помогнаха , дори оцветявките свършиха работа да научи глаголите "държи", "пие", "кара", "дава".

# 31
  • София
  • Мнения: 4 412
mari_anka, много благодаря за описанията на игрите
http://www.nienhuis.com/www_en_homepage.htm - това е линк към един от производителите на Монтесори материали

# 32
  • Мнения: 3 504
tigonew, благодаря   bouquetза линка, разгледах го, има доста интресни неща и ще се опитам да си набавя част от тези инструменти за монтесори.

# 33
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
[urlr]http://www.angelfire.com/pa5/as/asteachersites.html[/url]
Вижте какжо намерих дано е от полза

# 34
  • Мнения: 4 451
Здравейте!
От книжките за оцветяване купувахме тези с Барби (мисля, че са на Егмонт), но не ги оцветявахме, а по тях обяснявах действията. Много са хубави за целта. На всяка страница има само по една картинка - Барби пие чай, отива на бал, играе си с кученцето и т.н. Бяха ми много полезни, но май изкупихме вече цялата поредица hahaha
Сега сме на вълна кукли тип Барби. Все иска да и купуваме. Аз се чудих как да и обясня, че за целта са нужни парички и не може всеки път да се купува. Затова направих следното. В едно от списанията "Барби" имаше подарък плажно пластмасово портомоне от онези, които се слагат на врата. Сложихме го на вратлето и и  казах, че тук ще събира парички за кукла. Аз сложих първите стотинки, после баща и, калеко и т.н. Като събра нужната сума я заведох на магазина да си избере кукла. С моя помощ извадихме стотинките и я накарах да ги даде на продавачката. И съответно Мими получи куклата.
Друго, което мога да дам като идея е голяма бяла дъска на която се пише с маркери и после се трие с гъба. Тази идея пък я взех от логопедката Оля от София. Може да се закачи на стената (на подходяща височина, така че детето да може да пише на нея) или да се сложи на земята. На Мими много и харесва и все ме кара да и рисувам принцеси на дъската. Може да рисувате животни и различни предмети и така децата да научават нови думички и цветове.
Добра идея според мен са и дунапренените квадрати, в които са изрязани букви или цифри (сещате се, нали, тези дето са като пъзел). Подреждате ги на земята без числата. Подавате на детето примерно числото "три" и то трябва да му намери местенцето. В началото вие ще му помагате и ще видите как след време само ще започне да намира местата на всички числа без да се замисли. На нас ни бяха много полезни, защото освен всичко друго Мими вече познава всички букви и числа Simple Smile. Така се научават по-лесно.
Ако се сетя за още нещо ще пиша.
Rosoneri, да имам си бебче вече. Казва се Василена е се роди със секцио на 30-ти август. Бебка е добре, но за жалост аз получих много тежки усложнения след операцията и едва оцелях Rolling Eyes Лежах много време по болници и едва от около 20-тина дни съм си у дома. На всичкото отгоре и баща ми почина. Поради цялата тази лудница Мими от 2 месеца не посещава логопед, но от идната седмица ще започваме. При същата нашата си логопедка. Аз и друг път съм я хвалила. Казва се Ани Караманлиева. Благодарение на нея Мими успешно ползва вече думичките "на, със, във, върху, до, зад" във изреченията. Разбира се, не е само в това приноса и. Намерихме и психолог и тъкмо си записахме час и мен ме взеха в болница, но пак ще се обадим. Като добия впечатления от психоложката, ще ти пиша и ще ти дам координатите. Нещо друго, ако те интересува, питай и ще ти пиша Hug
ljuboznatelna, благодаря ти много!  bouquet

# 35
  • Мнения: 3 504
Марианка, здрастии. Благодаря, че ми отговори, от това което прочетох хич не ти е било лесно. Съжалявам за баща ти, моите съболезнования, било ти е много тежко.
От друга страна, живота продължава и много се радвам за бебчето - момиченце, дали сте й хубаво име. Да ти е жива и здрава, както и цялото семейство.
Вярвам, че всичко ще се нареди. Много съм щастлива за каката - вече така мога да наричам голямата ти щерка, че напредва, това е голяма радост за мен също, да знам, че децата ни навлизат така да се каже в нормални води. Гери е също по различна от преди, коренно се промени.
Ще чакам да пишеш за психоложката дали си доволна. Може да се възползвам от координати.
Успех, поздрави и на таткото.

# 36
  • Мнения: 126
Мили мами,
с радост се включвам в тази прекрасна тема.
Поради хронична липса на време, засега само ще ви предложа каталог, в който ще откриете много образователни играчки
Ето и още играчки

Поздрави и успехи на всички!

# 37
  • Мнения: 2 543
Ние си купуваме игри от Малък ЦУМ на Пиротска. Има много от пъзелите на "Educa", които са с много добро качество и много симпатични картинки. Ето няколко за пример:

Къде живея?
Малко, средно, голямо
Майки и бебета
Когато порасна (професии)
Формите
Числата
Противоположностите (дървен пъзел)
Цветовете (дървен пъзел)
Числата от 1 до 5 (дървен пъзел)
Моят първи пъзел

# 38
  • Мнения: 3 504
 Ieppe, благодаря, разпечатах си ги на цветно като картинки и ще ги търся. Горе-долу как вървят като цена, знаеш ли?

# 39
  • Мнения: 2 543
Картонените пъзели са под 10 лв., мисля че около 8 и нещо, а дървените са по-скъпи, не помня колко, обаче. Embarassed

# 40
  • Мнения: 2 232
Аз намерих дървен пъзел -5лв. и нещо беше и има всяка картинка къде да я хванеш за да я извадиш(по-горе обясних от къде)

Общи условия

Активация на акаунт