Какви умения би трябвало да има едно 5 годишно дете ?

  • 2 408
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5
И при нас е така , например може да отбелязва по- голямо и по- малко( на игри в/ у карти от хипо Ленд мисля ,че бяха)  , решава най- елементарните задачи , рисува страшно красиво единственото , което не може е аз да диктувам и тя да пише цифричките след 5 разбъркано . Но отново казвам стигнах до извода , че просто и трябва време и така Simple Smile Благодаря на всички!  А колкото до умения и знания , как да го кажа , знанията ги има до някъде , но не е ли умение ( за нейните години говора) да може да ги пише разбъркано , това имах предвид  Simple Smile

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбрала е какво се случва с числата до 5. Нататък не е. Ще узрее.

# 17
  • Мнения: 6 180
Моята вкъщи научи числата от стенния часовник. Сега, смята не на сметалото, а пак по часовника. С мъжа ми се шегуваме, че ще трябва да купим за училище, ако няма.


# 18
  • Мнения: 2 052
Дъщеря ми е на 5 г и 4 м . Знае и пише цифрите до 20 едно след друго , но се затруднява  като я карам да ми ги пише разбъркано . Например до 5 нямаме проблем  , като я помоля след 5 да ми напише 7 се чуди и чуди и не знае и не може да ми го напише , сякаш не го знае , а когато ги пише под ред от 1 до 10 всичко е окей  Sad Моля за съвети , как да и помогна да ги запомни или още е рано и да не я измъчвам ?!
Благодаря предварително!

Погледнете тази книжка,
https://www.fiut.bg/s-birane-i-izvazhdane-enciklopedija-s-kapacheta.html
ако не за директно занимаване на детето, то поне за идеи как да поднесете различните концепции.
Детето на някакъв бъдещ етап ще разбере, че може да напише пет с думата "пет" и цифрата 5, че 5 е повече от 4 и по-малко от 6, че 5 ябълки и  5 самолета все е 5, ще направи разлика между 5 като числително бройно и пети като числително редно итн. Обръщайте му внимание в ежедневието на такива неща под формата на игра - кой си е изял първи закуската, кой втори, трети итн, бройте етажите в сградите, чиниите в миялната, вземете книги от библиотеката вкъщи и ги сложете на различни купчинки, за да демонстрирате разликата, а по-късно и съотношението, въобще - визуализирайте по възможно най-елементарен и достъпен начин. Математиката се възприема като някаква тежка скука, обаче е езикът, на който е написан заобикалящият свят, разбирането на едно основно ниво на математиката е умение за справяне с живота. Помогнете на детето си да стартира без блокади и да види непосредственото приложение на нещата, които му обяснявате, плавно и на игра ще станат нещата със сигурност. Казвам го като човек, който винаги се е чувствал силно изтормозен от математиката.

# 19
  • Мнения: 1 041
На 5 години, четях книжки и смятах с + и - до 20. Помня че имахме сметало май се казваше, та мама така ме учеше. На азбуката пък с картинки. А-за агънце, М-за мама... Зависи от детето, аз обичах да уча сестра ми пък на 8г още не знаеше азбуката.

# 20
  • Мнения: 163
Бих Ви препоръчала да погледнете в НАРЕДБА № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование, има я в интернет. Там ще прочетете  какви са   държавните образователни стандарти за всяка възраст. Като детски учител бих Ви посъветвала да не се притеснявате ако детето посещава детска градина. На тази възраст не е необходимо да знае цифрите до 20, напротив. Важно е да осъзнае какво означава числото, че показва брой на предмети и съответно да познава цифрата му - на нейната възраст децата познават цифрите до 5, броят в прав и обратен ред.

# 21
  • Мнения: 9 003
Albena1509
трябва ли да могат да пишат буквите или цифрите на тази възраст?

# 22
  • Мнения: 10 746
Има едни много хубави образователни книжки и флаш карти в Била, Кауфланд, Лидл... За всяка възраст. За писане с флумастер върху тях, триещи се. Моето дете е отличник по математика благодарение на тях. Много съм доволна, че съм дала пари за тях, вместо за играчки. С буквите ни е още трудно, защото първо беше научил английските, но с времето и още книжки, ще влезем в час и с тях.

# 23
  • Мнения: 2 052
Отличник в първи клас ?!🤣
Работете с детето, аз имам две деца и виждам огромна разлика в потенциала на всяко едно,  макар и да съм се занимавала с тях еднакво,  Първият ми син попиваше като гъба, на малкия сега се налага да повтарям многократно едни и същи неща докато ги запомни -нещата се случват , но доста по-бавно. Определено смятането в тази възраст е много по-лесно за децата от писането и четенето , затова аз наблягам на последните (сега е на 6 год). Харесвам едни книжки на издателство Скорпио за предучилищна групи - може да ги погледнете в Интернет. Аз започнах по-сериозно сега да работя с детето,  преди това само ако пожелае , без да го пресирам. Миналата година умееше да брои до 100, да смята до 10, да определя първи звук в думата и броя на сричките, азбуката я научи още на 3-4год. Но като цяло има време да се научат, големият ми син отиде в първи клас без да може да чете, научи се много бързо и вече е 8 клас, все отличник. Сега ми прави впечатление , че децата отиват в първи клас четящи, и смятам и малкия да го науча, за да не чувства подтиснат от факт , че не може чете и да е спокоен и уверен, понеже е по-чувствителен .

Общи условия

Активация на акаунт