Моля за вашата помощ - домашно по литература за 5 клас.

  • 24 572
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 6 743
Може да ви се стори смешно, посмейте ми се, но помогнете МОЛЯ  Praynig
Синът ми е в 5 клас и в момента учат старогръцка, скандинавска митология и библейския мит за сътворението на света и човека.
Миналата седмица писахме домашно което според мен си беше ок, но госпожата му написала рецензия "Пиши по задълбочено"  Shocked И за мой ужас му дала за домашно няколко въпроса на които според мен тя желае да развие цяла тема ....и аз съм в шах.
Ето въпросите:
1.Според един от митовете на древните гърци бог Прометей създал древните хора от пръст и вода.Сравнете идеята за произхода на човека в старогръцката и скандинавската митология с тази в библейския разказ.Какви представи за природата и мястото на човека в света стоят в основата на тези разкази?
2.Каква е основната разлика между историята на възникването на света в митовете, в които има много божества, и в библейския разказ?Помислете кои истории подчертават повече самото творение и кои открояват и ролята на твореца;в кои стабилността на света се постига чрез преминаване през дълъг процес на сътресения и борби и в кои не е така и защо?
 Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Честно казано първо съм в потрес как един петокласник би разбрал всичко това  #Crazy, и как би отговорил така, че да не личи родителска намеса , а в същото време да задоволи госпожата която желае по-задълбочени размисли???
На мен ми идват идеи за конкретни отговори с по едно - две изречения само  Blush
Моля дайте съвет и идеи  Hug   bouquet

# 1
  • Мнения: 2 096
Тази госпожа да не е объркала 5 и 9 клас?
Въпросите биха могли да се зададът и по просто. Тя какво лексика ли демонстрира?
По въпроса: незнам какво точно учат в 5 клас. Аз лично бих искала среща с учителката? Съжелявам че не мога да помогна по темата.

# 2
  • Мнения: 3 423
Бих пратила Жоро нула едно
да я поразклати тази другарка,
пардон, госпожа. Друго спасение
няма. Какви са тези дълги изречения,
какъв е този зор, не запек, ами
хемороиди ще му излязат на човек,
докато се задълбочи в смисъла.
По точка две основната разлика е,
че в митовете има много божества, а
в библейския разказ Бог е един. Точка.
Няма какво да се задълбочаваме.
Другото е четене на основния материал,
чертане на таблици, плюсове и минуси.
И много псуване по адрес на госпожата.
Впрочем аз бих я попитала, как дефинира
"задълбочено". Какви са критериите й.
Най-сериозно. Бих отишла и бих поискала
писмено да си каже, какво точно иска.
Ти що не говориш с нея?

# 3
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Леле, божке! Ами тези умници ще карат децата да четат "Златната клонка" във втори клас! Shocked

# 4
  • Мнения: 4 806
Май си е за Инспектората ...
Това, обаче, след като се изпълни рецептата на Лиска.
Гротескно е да се избиват комплекси чрез деца. И жалко до немай къде.

# 5
  • Мнения: 6 993
Ох, честна казано, не знам какъв е скандинавския мит. И защо учат скандинавски митове Shocked
Иначе можех да ти го напиша като петокласник, то акълът ми е толкоз...и с малкото филология, щях да звуча като задълбочен петокласник. А така зададени тия въпроси са за дипломна работа по културология Rolling Eyes

# 6
  • Мнения: 1 187
Лелеее какви са тези въпроси  Shocked Shocked Shocked ???
Съжалявам, че не мога да помогна  Confused

# 7
  • Мнения: 3 447
Кажи й на тая госпожа, като е толкова отворена, първо, че не Протеметей създава хората от пръст и вода, а синът му - Девкалион, барабар с жена си Пира, ги създава от камъни. Второ, става дума не за първоначалното им създаване, а за пре-създаването им след Потопа. Така че би следвало да се търсят паралели между митовете за Потопа в едната и другата митология и съответно, между Девкалион и Ной. Пусто, не ми е тука Скандинавската митология и не помня как беше там сътворението newsm78 Твърде е възможно да е имало Потоп и там, обаче, в повечето митологии го има.
По втория въпрос: при монотеистичните религии (християнството) ролята на Твореца е водеща, много ясно. Той е единствен, абсолютен и безгрешен, затова прави света от раз такъв, какъвто е (е, Грехопадението малко му разваля работата Wink). При политеистичните религии (древногръцка, скандинавска) равновесието в света се установява с цената на много битки, кръвопролития и династични борби - нормално, много богове, всеки иска да докопа баницата. В тези религии боговете имат много повече човешки черти и далеч не са безгрешни. В общи линии, тъй като политеизмът датира от по-предишен етап на общественото развитие, божествата са директно отражение на действителността. След това вече хората започват да мислят по-абстрактно и създават идеализации.
Ако се сетя още нещо, пак ще се включа Simple Smile

# 8
  • Мнения: 25 610
Ба...му, това българският образователен чиновник няма спирка, бе!  ooooh! Да оставим настрана изказа и трудността на задачите, ама има и фактологически грешки или аз понятие си нямам от гръцката митология (пък що така си мислех обратното досега?  newsm78).
Първо, Прометей не е бог, а титан - има известна разлика.
Второ, доколкото си спомням, не той създава хората, но за това няма да споря, не ми се рови сега да видя кой аджеба точно ги създаваше според древните гърци.
Най-значителното и човеколюбиво дело на Прометей е, че дава огъня на хората и затова е наказан - прикован на скала и т.н., и т.н.

# 9
  • София
  • Мнения: 6 743
Благодаря ви момичета  Hug   bouquet
Аз най-първо се засилих да и напиша една дъъъълга бележка на госпожата, но после реших, че ще отида лично  ooooh!, защото инак, ще ми трябва цяла тетрадка  Mr. Green
А въпросите са от учебника за 5 клас на "Азбуки - просвета"  Shocked #Crazy Shocked #Crazy
Написахме домашното.Той се сети за доста неща, но мен ме подаразни забалежката в предното домашно  Rolling Eyes
Не знам какво да ви кажа , освен, че съм наистина в потрес  ooooh! ooooh! Tired

Дона, а аз изобщо не бях чела скандинавска митология  Embarassed .Там мъжът и жената са направени от два дънера, които боговете (трима на брой - Один, Вили и Ве) намерили на брега наморето  Rolling Eyes

# 10
  • София
  • Мнения: 6 743
А в предното домашно писахаме за разликите и приликите между гръцката и скандинавската митология.Описахме наистина важните такива , а тя беше изпраскала въпросната рецензия  Close

# 11
  • Czech Republic
  • Мнения: 2 777
Не знам защо ми се струва, че въпросната учителка е доста вярваща и по този начин явно се опитва да насочи вниманието на сина ти към християнството. Може и да не съм права, но начинът по който са поставени въпросите и се изисква сравнение говори, че това сравнение според нея, трябва да е в полза на христянството! Може би е достъчно, ако напишете няколко добри думи за Библията. Във всички случаи обаче, си поговори с нея и ако е необходимо с директора на училището!

Успех!

Написах това преди половин час, но имах поблем със сървъра...
От отговoра ти Дамаянти виждам, че преди е писал само за скандинавската и гръцката митология - значи може би съм права - това я е подразнило, искала е да пишe повече за Библията.

# 12
  • Мнения: 3 216
Добре де,но не трябва ли ,за да има задьлбочен отговор да се изучва и вероучение? Аз не бих могла да отговоря на тези вьпроси. А и нямам спомен да сме изучавали скандинавска митология. Няма лошо да я изучават децата-даже много хубаво,но как може да изискват  сравнения. Ми ако в класа има деца от друга вяра и не са запознати с християнството?

# 13
  • Мнения: 3 447
А и нямам спомен да сме изучавали скандинавска митология.
Скандинавска не сме учили изобщо... а не помня старогръцката кога се е учила и по какъв предмет, но не е било в 5 клас, де. Тия се оляха отвсякъде Tired

# 14
  • Мнения: 3 216
Малеееее какво ли ще учат като дойде на моят синковец времето ooooh!

# 15
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
А и нямам спомен да сме изучавали скандинавска митология.
Скандинавска не сме учили изобщо... а не помня старогръцката кога се е учила и по какъв предмет, но не е било в 5 клас, де. Тия се оляха отвсякъде Tired

По мое време древногръцката- в 8 клас. Но сега програмите са много по-сложни и натоварващи.

# 16
  • Мнения: 3 861
Дамаянти, ти ме хвърли в джаза  Shocked
тая даскалица в ред ли е?
Хубаво си решила да си поговориш с нея, само да не се настрои срещу детето Confused
Но това не може така, те тези деца съвсем ще ги побъркат

Такива теми в 5-и клас  Crazy

# 17
  • Мнения: 1 100
Аз съм 9ти клас и уча точно това.  Shocked   В пети клас трябва да се четат по-леки разкази.  #Crazy

# 18
  • Мнения: 11 004
Такива теми пишехме в 8-ми клас  #Crazy Тогава учехме древногръцка митология  newsm78

# 19
  • Мнения: 25 610
Всъщност не се нахвърляйте на учителката. Едва ли тя си е измислила въпросите (за толкова пари как ще седне да мисли, моля ви се!), нито тя налага точно този материал да се изучава в 5-ти клас (сравнителна религия, баси!  ooooh!)
Другаде е заровено кучето, другадееее...  Thinking

# 20
  • София
  • Мнения: 5 828
Да уточня, понеже и ние сме по същия учебник, въпросите не са измислени от госпожата, а са написани в учебника по литература, след като са дадени:
1.Произход на света и на боговете от старогръцката митология
2.Имир, леденият великан от скандинавската митология
3.Библейски мит за сътворението

И ние трябва да отговаряме, но понеже сме болни, ще стане събота и неделя Simple Smile

# 21
  • Мнения: 1 533
Смятам, че правите лоша услуга да пишете домашните на децата си в 5 клас. Гледам и в другата петокласна тема в друг подфорум същата тенденция. Разбирам в 1-2 клас да им се стои на главите докато свикнат с прехода от детска градина към по-сериозен режим, да им се създадат навици за учене, но да им се смила материала от родителите, да им се резюмират уроците писмено от родителите в "разбираем" вид, да им се пишат домашните - това не го разбирам. Ако всички родители оставят децата сами да се справят и всички или повечето деца не могат да се справят и го кажат в прав текст на учителите си - може и материалът да се опрости, като видят че децата не могат да се справят.

# 22
  • Мнения: 413
Ако всички родители оставят децата сами да се справят и всички или повечето деца не могат да се справят и го кажат в прав текст на учителите си - може и материалът да се опрости, като видят че децата не могат да се справят.

Едва ли  Peace

Не пиша домашни ( и мойта щерка е в 5-ти клас), но определено се налага понякога да "смилам" материал и да обяснявам. Не мога да очаквам на някой да му дойде акъла да опрости материала.
Погледнах нашия учебник - на "Просвета" е, но другия вариант. И там се иска сравняване, но въпросите са поставени далеч по-разбираемо. Все си мисля, че една учителка би трябвало да прецени докъде се простират възможностите на деца в 5-ти клас и да "смели" също малко тоя материал.

# 23
  • Sofia
  • Мнения: 6 935
Леле, божке! Ами тези умници ще карат децата да четат "Златната клонка" във втори клас! Shocked


Приятно съм изненадана , че си чела Фрейзър!  Grinning
Интересуваш ли се антропология и митология или си черпила "приказен" материал от там?

# 24
  • Sofia
  • Мнения: 6 935
А така зададени тия въпроси са за дипломна работа по културология Rolling Eyes

Не са!

# 25
  • София
  • Мнения: 4 867
виктория е в пети клас. учи същите неща. не ме е търсила да помагам за домашно по литература. дали да не й надникна в тетрадката?
като прочете скандинавския мит преди 1-2 седмици (който аз лично не съм чела), много се забавляваше да ми казва: "голямо дърво си, мамо!"  Joy

така поставени, въпросите звучат объркващо. ако детето съумее да схване идеята на задачата (т.е. да опрости формулировката на въпросите), домашното не би трябвало да го затрудни - работа с готови текстове е.

аз лично не бих написала домашното на детето си.

# 26
  • Мнения: 306
а ти пита ли прословутата госпожа дали скоро е била на психо преглед???  newsm78 ще ни уморят децата #Crazy

# 27
  • София
  • Мнения: 6 743
Не става дума в момента кой и дали пише домашното на детето си в 5 клас.Става дума за това, че едва ли са много децата които ако им беше "хвърлено" така домашното (огррадени въпросите в учбника) , биха се справили сами без помощ от ваша страна.
Та той чете въпроса и ми казва, че не схваща смисъла.Самите митове  ги е чел, както и написаното в учебника!То аз като ги прочетох ми трябваше доста време да осъзная за какво иде реч  Tired
Както и да е - каквото написали - това е!Здраве да е!Благодаря ви пак и лека вечер  Hug

# 28
  • София
  • Мнения: 4 867
дамаянти, заповядай в темата за петокласниците в "нашите деца". там обсъждаме доста неща, включително и несъобразената им учебна програма.

# 29
  • Мнения: 465
Е като си представя че догодина моя син ще е в 5клас. направо ooooh!

# 30
  • София
  • Мнения: 3 160
Лелеее че то аз сигурно няма да мога да напиша "задълбочен" отговор на това....а съм учила гръцка митология, скандинавска, признавам си, не съм и чела Embarassed , но Прометей наистина е прикован на скалата защото е дал на хората огъня.

# 31
  • Мнения: 3 447
Леле, божке! Ами тези умници ще карат децата да четат "Златната клонка" във втори клас! Shocked


Приятно съм изненадана , че си чела Фрейзър!  Grinning

Ти пък... какво толкова изненадващо има в това някой да е чел Фрейзър Simple Smile

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 6 935
Дона, повечето хора не са и чували за него.
и не е задължително

# 33
  • Варна
  • Мнения: 1 306
Аааа, моля, моля - ние не сме "повечето хора", а интелектуални форумки!  Crossing Arms

# 34
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Аааа, моля, моля - ние не сме "повечето хора", а интелектуални форумки!  Crossing Arms
Тъй-тъй!
И няма какво да се оплаквате, че от децата ви се иска задълбочен анализ на творби с теологическа насоченост в пети клас, от отрочетата на такива майки се очаква да надминат настоящето интелектуалното ниво на същите преди да са завършили средното си образование, а от внуците - в края на основното.  Еволюция му е майката!   Naughty

(Дрънкам си аз, щото още сме в първи клас... newsm78)

# 35
  • Мнения: 172
Здравейте, и моят син е 5-ти клас и аз също смятам че са страшно много натоварени тези деца.Те нали са по нова програма и имам чувството че им е смъкнат материала от 8-ми-9-ти клас.Ние пък на една песен /мисля че беше "Слънчова майка"/ трябваше да пишем от името на слънцето.А при "Тримата братя и златната ябълка" трябваше да се раздели на епизоди.Направо съм се видяла в ужас със този 5-ти клас.

# 36
  • Мнения: 6
ето една идея за помощ и от мен, макар и с малко закъснение - пробвай със списание "Ученически свят" за 5. - 8. клас. Има много полезни материали по литература за домашно в пети клас, пък и по други предмети.

# 37
  • София
  • Мнения: 4 867
добре де, само аз ли не мисля, че искат от децата твърде много?
преразказването на текст от името на друг герой може да бъде много забавно и определено развива въображението и абстрактното мислене като цяло.
разделянето на текст на епизоди (особено повествование като приказката за братята и ябълката) не е трудно.
сравнението на текстове на ниво пети клас също не би трябвало да ги затрудни.

започвам да си мися, че повредата е в моя телевизор и пропускам нещо съществено.  newsm78 довечера ще взема да прочета учебника на виктория и да й проверя домашните  smile3529

# 38
  • Мнения: 3 740
добре де, само аз ли не мисля, че искат от децата твърде много?

И аз, и аз! wavey

Добре де, искаме децата да се научат да мислят, как да стане това, ако задачите не ги затрудняват? Нали смисълът е да се качват стъпало по стъпало нагоре, не да се въртят около познатото.
На мен ми харесва, че изучават митологиите на различни народи. Харесва ми, че ги учат да съпоставят и анализират. Да, не винаги учителите уцелват мярката, да, понякога се налага децата да ни попитат и нас, за да разберат нещо по-добре. Но нали затова сме родители - да ги подкрепяме в приключението, наречено знание.
За протокола: дори не знаех, че Камен е стигнал в училище до скандинавската митология. Но винаги с удоволствие му помагам и обяснявам, ако ме помоли. И още нещо, не смятам, че е особено начетен или добър в анализите. Но не пропускам случай да му насоча вниманието в тази посока.

# 39
  • Мнения: 1 533
Добре де, искаме децата да се научат да мислят, как да стане това, ако задачите не ги затрудняват?

Точно така си е! Ако детето знае че при най-малката трудност майка му ще седне и ще му напише домашното, хич няма и да си напъне мозъка, което не е упрек към никого. Просто така сме устроени, като опре ножа до кокала, човек върши чудеса. Не ставса въпрос само за уроци и домашни.

# 40
  • Мнения: 2 716
И ааааз. Ама ние сме майки на генийчета  bowuu
За митологиите- вероятно е трябвало да направят сравнение, което учителката е направила пред тях. И много вероятно е, да им е залегнало и в плана в тетрадките. Сега ще се консултирам с 5-класничката.

# 41
  • Мнения: 2 716
1.Според един от митовете на древните гърци бог Прометей създал древните хора от пръст и вода.Сравнете идеята за произхода на човека в старогръцката и скандинавската митология с тази в библейския разказ.Какви представи за природата и мястото на човека в света стоят в основата на тези разкази?
2.Каква е основната разлика между историята на възникването на света в митовете, в които има много божества, и в библейския разказ?Помислете кои истории подчертават повече самото творение и кои открояват и ролята на твореца;в кои стабилността на света се постига чрез преминаване през дълъг процес на сътресения и борби и в кои не е така и защо?
Отговори на детето:
1. Защо Прометей? Товаоще не сме го взели.
2. В митовете с много божества, повече се говори за самите божества. Даже в някои митове човека изобщо не се споменава. Там дето има повече божества се бият, а когато е само 1, няма с кой да се бие. И за това по-бързо става развитието на света.
рр/ в отговорите няма нито 1 моя дума; детето мисли около 10 секунди преди да започне да отговаря. Следователно,те наистина учат тези неща и трябва да ги знаят.  Naughty

Общи условия

Активация на акаунт