Децата, училището и ние

  • 7 894
  • 309
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 12 494
Ами животът е джунгла. В училището учат, че не всичко е игра, че има скучни неща, които да се свършат, учат се на йерархия в колектива и намиране на мястото си. Всички искаме децата ни да са лидерите, но реално няма как всички да са лидери. Ще се научат и, че понякога се налага да си взаимодействат с хора, които не харесват особено. В живота иначе ще сменят работа след работа при най-малката спънка. Идеален колектив няма да намерят и със свещ да търсят. Освен това усвояват и знания, защото не всеки родител може да замести учителя, хайде да сме честни. И аз съм учител, ама не начален - нямам подхода, търпението и знанията (методиката) на началния учител. Както не съм и много други професии. Мога да покажа, обясня, допълня някои неща, но съвсем различно е основана на образованието да я дам аз.

# 286
  • София
  • Мнения: 62 595
Животът не е джунгла, макар че това не е точния израз, защото джунглата е подредена, а не е хаос. В училище често социалната част е много неприятна - шум, простотия, булинг, незаинтересованост. Когато събереш на едно масто много деца с различни социални, културни и всякакви характеристики със съответните родители, когато правилата са хлабави или не се следи за спазването им, тогава стават проблеми често. Групата не е най-умното нещо, на което може да разчита едно дете и да се учи от нея. Децата премълчават или не разбират доста неща и затова не се оплакват. Тези неща се чуват после, след години. А не се оплакват, защото възрастните рядко реагират адекватно.

# 287
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Е, който оцелее в джунглата, ще оцелява и след това. Оцеляват най-приспособимите, нали знаете, не умните и яките. А ако остане вкъщи, няма да му се налага да оцелява и после ще му е трудно.

# 288
  • София
  • Мнения: 62 595
Чудничко! После се чудим защо децата имат проблеми.

# 289
  • Мнения: 6 847
Как се възпитават лидери?
Те не се ли раждаха такива....
Все едно някой, на когото генетично е заложено да е висок 1.8м, с тренировки и внушение да порасне 2.2м.....

# 290
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Как се възпитават лидери?
Те не се ли раждаха такива....
Все едно някой, на когото генетично е заложено да е висок 1.8м, с тренировки и внушение да порасне 2.2м.....
Не е все едно.
Лидерът зависи в каква среда е расъл, а тя е в началото семейна. Често мама взема решения вместо детето или му предлага наготово.

Чудничко! После се чудим защо децата имат проблеми.
Какви проблеми?

# 291
  • Мнения: 6 847
Лиляна, средата е важна, но все съм чела, че лидер се раждаш. Дори средата не може да те спре. Би ли споделила как едно дете се възпитава да е лидер, ако няма качества за такъв?
Аз пея ужасно фалшиво, нямам музикален слух и преди години с приятелка оперна певица се хванахме на бас как ще ме научи да пея, защото съм интелигентна. Е, научих да пея вярно една проста мелодия, но Мария Калас не станах....

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
Интересно, какви проблеми? Ето, такива - първо късогледството на учителите е проблем. С невинен поглед питат "какви проблеми?". Поведенчески, несигурност,  апатия и какви ли не.

# 293
  • Мнения: 12 494
Аз също смятам, че лидерските качества са заложени по рождение на някои хора. Но групата трябва да го признае за водач. Никой не може да спусне лидера с парашут. И съвсем не е задължително да е отличникът или най-възпитаният. За да си лидер трябва да имаш идеи, да умееш да убеждаваш, да имаш плам, който да предаваш на останалите, а и харизма.
Обаче в групата се разпределят ролите и всеки научава къде му е мястото в йерархията. Един повежда, а останалите го следват.

# 294
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Слух и ръст са физически данни. Лидерсвото е умение, което се придобива. Нямам опит с възпитаване на лидери, не ми е било за цел. Имам поглед над децата, на които преподавам, лидерите се сменят, няма някое, което да е започнало да лидерства, защото така се е родило. В момента имам лош пример за лидер, който не знам как успява, но ги владее, манипулира и използва. В семейството положението е тежко, труден развод, ту при единия, ту при другия. Единият действа със заплахи, другият с тревоги и ето го детето, научила се е да се приспособява в трудна среда и не ѝ е трудно да владее класа си. Е, не позволявам своеволия, но тя е добричка с мен, знае кога да се въздържа. Личи си обаче семейното държание, личи си обаче, че ако беше израснала в друга среда, някои черти щяха да са по-меки.

# 295
  • Мнения: 29 915
Хората и особено децата търпят промени и развитие. Може като дете някой да се е изявявал като лидер, по-късно да се стопи тази му черта и обратното.
Всеки се ражда с темперамент, но характерът се променя, макар и не коренно.

Пример - деца, които като малки обичат да се изявяват на сцена, да речем, после се променят и спира да им харесва. Или обратното - като деца са свити, после в тийн годините се записват на курс по актьорско майсторство и заобичват изявите.

# 296
  • София
  • Мнения: 62 595
Може, може да се спусне, и още как! Групата в един момент се подчинява, защото е "отгоре", а това придава и някакъв ореол на недосегаемост.

# 297
  • Пловдив
  • Мнения: 23 875
Аз също смятам, че лидерските качества са заложени по рождение на някои хора. Но групата трябва да го признае за водач. Никой не може да спусне лидера с парашут. И съвсем не е задължително да е отличникът или най-възпитаният. За да си лидер трябва да имаш идеи, да умееш да убеждаваш, да имаш плам, който да предаваш на останалите, а и харизма.
Обаче в групата се разпределят ролите и всеки научава къде му е мястото в йерархията. Един повежда, а останалите го следват.
Е то точно умението да убедиш групата да те следва те прави лидер. Лидерите не ги назначават.


От моите деца имам само един лидер, от вътре му идва.

# 298
  • Мнения: 12 494
Андариел, моите наблюдения са различни. Лидер е този, който умее да води за добро или лошо. Но аз лично спуснат отгоре лидер не съм виждала.
Права си, Лиляна, влиянието над групата може и да е със заплаха, но го слушат и уважават колкото и да е странно. Групата го е признала за лидер, вече ако ние като учители успеем да го привлечем на наша страна, вече ще имаме влияние чрез него над групата и да, това облекчава нашата работа. Иначе отличникът на класа може да е "спуснат" като председател на класа, да, но ще има ли уважението и ще бъдеи следван от класа? Ще може ли да ги обедини?

# 299
  • Мнения: 18 733
Едно е да има заложби, друго е да ги развие. С талантите е както с всичко останало - има природа\ген, но трябва и подходяща среда\условия.
Преди време четох една от големите ни тенисистки да разказва каква огромна роля за нейната кариера е имал дядо ѝ - той продавал ниви, за да може тя да тренира и да участва в състезания. Та талант, ген, характер, но трябва и подходяща подкрепяща среда.
 
Слагам интервюто на Цв. Пиронкова, понеже примерът с продадените ниви има връзка с темата за децата и усилията, които семейството им влага - https://www.marica.bg/sport/tenis/cvetana-pironkova-mechtaq-za-t … kademiq-v-plovdiv
А стотици други деца не са имали кой да ги подкрепи в развитието на заложбите им.
Сетих се за един разказ на Марк Твен за нереализираните таланти на земята Simple Smile

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт