Спиди или Еконт за онлайн търговия

  • 6 007
  • 16
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 501
Здравейте !

Искам да попитам тези от вас ,които продават онлайн кой куриер използвате Спиди или Еконт .Моля споделете мнения и за двете  фирми .

# 1
  • Мнения: 4 009
Спиди е по-евтино

# 2
  • Мнения: 95
Още един глас за Спиди - по-изгодни, коректни и любезни са. Никога не съм имала проблеми с тях, докато Еконт на няколко пъти забутаха пратка.

# 3
  • Варна
  • Мнения: 36 614
Спиди. Основно заради цената.

Освен това Еконт не изплащат наложени платежи преди 12,00 на обяд, в някои случаи е неудобство. Спиди изплащат през целия ден, взимала съм дори сутрин с отварянето на офиса. Единствено не изплащат в събота, но това не е толкова съществено.

# 4
  • София
  • Мнения: 3
и аз препоръчвам и гласувам за Speedy.
В еконт искат регистрация когато продаваш, което не е нужноо

# 5
  • Мнения: 14 864
Каква регистрация искат от Еконт, дето не я искат от Спиди?
Ние ползваме и двете. Еконт са с по-широка мрежа, имам чувството, че въя всяка паланка имат офис, но са доста по-скъпи. Друг плюс им е, че имат бърза рецепция - опаковаш си пратката у вас, слагаш товарителница и после влизаш в офиса и я оставяш, не чакаш на опашката. При Спиди това нещо го няма официално и може да ти направят проблем и в офисите, и хората от опашката.

Последна редакция: чт, 24 фев 2022, 07:43 от Нарцùса

# 6
  • Мнения: 18 530
Твърдо Еконт. Те са най-коректни и изплащат обезщетение при загубена пратка. С няколо други куриера ставаме на детективи и сами си издирваме практите къде са изчезнали. На черен петък с един куриер много пратки изчезнаха буквално. Не искам да си спомням Simple Smile Не всички се намериха.

# 7
  • Мнения: 372
Неизбежно е да работите и с двата, защото има доста хора които искат със Спиди, защото е с 1 и нещо по евтино. Ноо, но системата за подготовка, изпращане, пренасочването евентуално на пратки, ВСИЧКО е на светлинни години по напред от Спиди. Наложените платежи Еконт ги изплаща по банков път, при Спиди уж пак може, но беше нещо голямо извъртане да се направи, и така и ме съм. Но както ви казаха по горе, то на Спиди така или иначе трябва да чакаш на опашката, докато на Еконт, разбираш се с управителя да работиш само с неговия офис, дават ти торбички, ти си подготвяш пратките онлайн, опаковаш ги, пишеш последните 4 цифри от товарителницата с маркер, да се виждат, ако ще пращаш много на ден, може направо да си вземеш направо етикетен принтер. Заобикаляш опашката пред Еконт и си влизаш като "пич", хората те гледат на кръв, даже някой може и реплика да ти вкара, 😀, ама общо взето се по научиха, че хората с опаковани пратки влизат директно.

Та в заключение, почни и с двете, пък после ако си насмогмеш на работата, може директно да им казваш, че работиш само с Еконт.

Последна редакция: ср, 02 мар 2022, 08:50 от Ивайло Петров 684444

# 8
  • Мнения: 14 864
Ох, че сте ми специалисти...

Авторке, първото, което трябва да направиш - свързваш се и с двата куриера и казваш, че си фирма и ще пращаш пратки на клиенти, искаш оферта. Пращат ти оферта, ако те устройва - подписваш договор, предоставяш банкова сметка за изплащане на наложени платежи и парични преводи. Има разлика между двете - наложен платеж ползваш, ако пращаш с издаден от теб касов бон и/или фактура. Паричен превод ползваш, ако ти не издаваш касов бон. Второто не е незаконно, ако имаш анекс към договора с куриера за ПП, но ще е малко по-голяма играчка за счетоводителя ти да проследи въпросните ПП.
После - и двата куриера имат платформа, в която ти правят регистрация и там ти си създаваш товарителници.
За Еконт - както нагоре писах, имат опция за бърза рецепция - опаковаш пратката у вас/в офиса, изпечатваш си сама и слагаш товарителница, после носиш до офис, прескачаш опашката и оставяш пратката - без чакане - като за да ползваш тази услуга, подписваш анекс към договора. Ако заявиш куриер да дойде да вземе пратките от теб, вместо да ходиш до офис, се оскъпява по ценоразпис с 2-3 лв на пратка, зависи и от теглото ù. Ако нямаш анекс за бързата рецепция, ще ти искат ЕГН и три имена за пратките с наложените платежи.
За Спиди - пак в системата им правиш товарителници. Можеш да заявиш куриер да дойде, можеш да ги занесеш ти. Разликата в цената е 1-2 лв по-скъпо да дойде куриер при теб. Спиди официално нямат опция за бърза рецепция. Ако пращаш с наложен платеж, задължително ти искат ЕГН и три имена.
И при двата куриера можеш да си зададеш в системата етикет ли да ти печатат товарителница, или с обикновен принтер на лист А4.
Опаковки - и на двата куриера се продават пликове на стекове и се заплащат. Виж цени в нета. Аз лично препоръчвам да вземеш небрандирани сиви пликове, мисля, че бяха на Екстрапак - цените им са същите като куриерските, и са по-дебели и здрави.
Ако се сетя още нещо, ще дописвам.

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 26 389
Вчера сутринта получих известие за пратки в Спиди и още от обяд започна звъненето за напомняне,днес пак два пъти звъняха 😤
Много досадни 🤨
Досега не съм отказвала или връщала пратка.Взимам си я когато мога,на 3-4ден...
Нали 7дни е срока?!

# 10
  • Мнения: 14 864
7 дни я пазят. Не е речено непременно да се взима в последния възможен момент.

# 11
  • София
  • Мнения: 1 010
Откакто една дама тук написа, че е блокирала номера на Спиди го направих и се родих. Сега вече не могат да ми досаждат - аз знам до кога трябва да си взема пратката. Има и друг трик - ако я пренасочиш към същия офис в края на изтичането на срока текат нови 7 дни. Разбрах го лятото като пътувах

# 12
  • София
  • Мнения: 862
Здравейте! Бих искала да ви попитам, защо разликата в цените на Спиди и Еконт (DHL услугата) е толкова огромна?
За пратка до Гърция платих около 9 лв. на Спиди (собствена опаковка).
А DHL щеше да ми струва 120 лв.

# 13
  • Мнения: 357
Чудя се на "невероятното" съотношение висока цена-ниско качество на услугата в Еконт.
Толкова ли не могат да направят две гишета за получаване на пратките???
Едното за получаване на пратки, отваряне на пратката и тест, а другото получаваш и заминаваш.
За да се спести време и избегнат опашки.
Очевидно това е сложен въпрос за фирма, която умее да изисква пари, но не и да гарантира качество на услугата.

# 14
  • Мнения: 14 864
Доставка до адрес. Ама претенциозните клиенти нямат толкова пари.
В колко теми ще копипейстнеш поста, впрочем? Не е много...адекватно.

Общи условия

Активация на акаунт