Авиокомпания "ГъливЕър"

  • 4 865
  • 62
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11 198
GullivAir



Седалище: София

Редовни линии:
Бургас, България
Скопие, Северна Македония
Тирана, Албания
Русе, България (предстои: 2022 г.)
Букурещ, Румъния (предстои: 2022 г.)
Солун, Гърция (предстои: 2022 г.)
Чикаго, САЩ (предстои: 2023 г.)
Ню Йорк, САЩ (предстои: 2023 г.)
Делхи, Индия (предстои: 2023 г.)

Сезонни чартърни линии:
Пунта Кана, Доминиканска република
Ла Романа, Доминиканска република
Момбаса, Кения
Мале, Малдиви
Матала, Шри Ланка
О-в Пукет, Тайланд
Невшехир, Турция (от София и Варна)
Бодрум, Турция
Анталия, Турция
Таранто, Италия
Махе, Сейшели (предстои: 2023 г.)


Уебсайт: http://gullivair.com


Последна редакция: ср, 02 мар 2022, 20:50 от diziler

# 1
  • София
  • Мнения: 872
Ще следя темата с интерес. Не съм ги чувала до момента.

# 2
  • Мнения: 11 198
Те си летят редовно до Бургас.
От 26 март тръгват  полетите до Скопие, цена от 59 лева на посока. Ранни и неудобни полети от 6 сутринта.
От 19 март стартират и полетите до Тирана, в удобни часове, 12.30 ч. на отиване, 17.45 ч. на връщане, но цените са от 100 евро (196 лв) ДВУПОСОЧНО.

# 3
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Ползвала съм ги по маршрут София - Бургас. Те са единствените по тази линия в момента.
Сайтът им е малко дървен, контакти трудно се намират...Иначе полета си беше изпълнен по всички правила.

Към момента действат повече като чартърна авиокомпания. Ползват се за Малдиви, Доминикана, Тунис, Египет, Турция, Шри Ланка...очакваме Тайланд, Сейшели и т.н. на есен. По чартърите билети не се продават.

# 4
  • Мнения: 11 198
Да, за съжаление билети по чартърите не се продават.
Ето и някои от стартовите дати на чартърите:

Италия
Таранто-Гроталие - Международно летище "Марчело Арлота" (от 29 май 2022)

Сейшели
Mахе – Международно летище "Сейшели" (от 29 януари 2023)

Тайланд
О-в Пукет - Международно летище "Пукет" (от 28 октомври 2022)

Турция
Невшехир – Международно летище "Кападокия" (от 24 април 2022)
Анталия - Международно летище "Анталия" (от 3 април 2022)
Бодрум - Международно летище "Милас" (от 24 май 2022)

Последна редакция: ср, 02 мар 2022, 20:52 от diziler

# 5
  • Мнения: 508
Какво означава, че билети за чартъри не се продават? Как се пътува с чартърен полет?

# 6
  • София
  • Мнения: 1 951
С туристическа агенция и пакет, включващ хотел.

# 7
  • Мнения: 11 198
Да, за чартърите никога не са се продавали билети. Само през турагенции минават. Иначе инфо за полетите има тук. И поне няколко агенции продават пакети за тези дестинации.
Мен по-скоро ме интересуват редовните полети, защото само за тях мога да си купя билети. Безумно е да бутнат такъв неудобен час за Скопие,  в 6 сутринта. И ако трябва да си в 4 през нощта на летището... супер! Каца в 5.30 македонско време, а на връщане пак в 6 сутринта. Тоест с недоспиване и с такси в двете посоки. Чувствам как самолетите ще са полупразни. Македонците пътуват предимно на запад, както и ние. Да пуснеш самолетна линия между две бедни държави, чиито граждани традиционно не пътуват една до друга...  Но това си е политически проект! По-добре да имаше от Скопие/Охрид до Варна/Бургас лятото. Да идват хората на море.

# 8
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Билети за чартърите могат да се закупят през туристическа агенция. Но са на запитване и за да няма грешни очаквания - никак не са евтини. Чартърните авиокомпании не са лоу кост.
Относно полетите до Скопие: линията е политическо решение. Не съм много убедена, че ще я бъде повече от месец, два. Часовете зависят от договорените слотове за кацане на летищата, което определя и таксите, съответно се отразява в цената на билетите. Плюс, че авиокомпанията си има и други линии, които обслужва, а не е с някаква огромна флота.

# 9
  • Мнения: 11 198
Точно така, и аз знам, че нощните и ранните сутрешни часове са с по-ниски летищни такси. Не са удобни за пътниците, но цената на билетите уж е по-ниска.
Ето вижте билетите за Тирана... Хубави, удобни часове, ама от 196 лв нагоре (двупосочен), тоест най-ниската цена е 100 евро

# 10
  • Мнения: 5 916
Галактик, а има ли опция някоя агенция да се съгласи да продаде билет + друго настаняване по желание на клиента(а не тези, които са им пакетни)?

100 евро за двупосочен не е висока цена в днешни времена. Особено, ако е с чекиран багаж. Турците до Истанбул държат около 200 евро от години.

Последна редакция: пт, 04 мар 2022, 11:24 от Fancy

# 11
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Галактик, а има ли опция някоя агенция да се съгласи да продаде билет + друго настаняване по желание на клиента(а не тези, които са им пакетни)?

Да, но е на запитване. И поне аз когато съм смятала не се пести нищо. По-скоро човек има удобството да лети директно. Чисто финансово не е изгодно.

# 12
  • Мнения: 289
Точно така, и аз знам, че нощните и ранните сутрешни часове са с по-ниски летищни такси. Не са удобни за пътниците, но цената на билетите уж е по-ниска.
Ето вижте билетите за Тирана... Хубави, удобни часове, ама от 196 лв нагоре (двупосочен), тоест най-ниската цена е 100 евро
И аз малко се изненадох от цените,очаквах да са по-ниски, честно казано.А те на принципа на лоу кост ли ще се развиват,  някой има ли представа?

# 13
  • Мнения: 11 198
Gullivair не е лоукост авиокомпания

# 14
  • София
  • Мнения: 1 326
А някой дали има впечатления от чартърните им полети (Доминикана, Шри Ланка, Малдиви) - любопитно ми е как е обслужването на борда и доколко условията (храна, напитки и т.н.) се доближават - или пък не - до тези на по-големи компании, като Condor, примерно, или Air Europa...

# 15
  • София
  • Мнения: 1 951
Пътували сме до Малдивите с тях. Всичко беше ОК. Само, че няма индивидуална ентъртейнмънт система на борда. Имаше 2 хранения, но не помня точно каква беше храната. Мисля, че имаше избор от 2-3 неща. Раздаваха еднократни маски и се сменяха през 4 часа. Няма четки за зъби, чехли и т.н. Имаше одеялца доколкото си спомням.
Самолетът беше с разпределение 2-4-2.

# 16
  • София
  • Мнения: 1 326
Благодаря, dechy. Това ме интересуваше, ще летим с тях след седмица и се чудех как ще е на борда...

# 17
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
До колкото знам менюто е изготвено от шеф Манчев. Поне така се похвалиха.
Последно споменаха, че ще пускат по чартърите за екзотиките големите машини с бизнес класа. Тя се доплаща между 600-1000 евро според дестинацията. Седалките стават на легла в бизнес салона.

# 18
  • Мнения: 2 992
Търся инфо за полета им София - Ню Йорк.
Заложен е в лятното разписание на Летище София, но не откривам някъде да се продават билети.
Някой да има инфо?

# 19
  • Мнения: 11 198


 Българската авиокомпания GullivAir е в напреднала фаза да стартира дългочакваните директни полети от страната ни до Съединените щати. Летището в София вече е сертифицирано за такива полети.

Очаква се още това лято да летим от София до Ню Йорк и до Чикаго. Вече има и заявени слотове за юни, но реално се очаква двете държави да бъдат свързани по въздух от юли.

Седмично ще има по три полета до двете американски летища, научи Bgtourism.bg. Самолетите ще имат капацитет да извозват по 269 души. До Ню Йорк ще се стига за 9 часа, а до Чикаго – 10.

Скоро GullivAir стартира полети до Скопие и до Тирана. Авиокомпанията ще лети и до Делхи, а дестинациите, до които самолетите ще летят се очаква да нараснат на 11.

СОФИЯ-НЮ ЙОРК: от 15 юни в сряда, петък и неделя - 9.00 ч.
СОФИЯ-ЧИКАГО: от 15 юни: в сряда и неделя 9.00 ч., петък 8.35 ч.

Последна редакция: сб, 19 мар 2022, 11:35 от diziler

# 20
  • Мнения: 11 198
Полетите за Русе се отлагат за есента или зимата

Летище Русе няма да бъде пуснато в експлоатация през април, както неотдавна беше обявено. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Владимир Върбанов. Зам.-министърът е в Русе за участие в "кръгла маса" за екологичния транспорт, която се проведе в Русенския университет.

По думите на Върбанов, летището вероятно ще започне да функционира до края на годината. Все още не е изяснен въпросът за финансирането на ремонтните дейности. Освен това трябва да се обследва пистата, да се назначат хора, които да отговарят на всички изисквания за обслужване на летището, трябва да има наземен оператор.

По думите на кмета на Русе Пенчо Милков, отпуснатите от държавата 2,6 млн. лв. за възстановяване на летището са по сметките на общината, но още не могат да се ползват. Причината е, че сумата може да се използва от община Русе, когато бъде верифицирана от ЕК, че не представлява нерегламентирана държавна помощ.

"В разговори сме с Министерството на финансите, защото такова нещо не е правено от община - да общува с ЕК и да верифицира средства, т.е. да се удостовери, че това, което държавата ни е решила да направи в Русе, не е държавна помощ", обясни кметът Милков. Той допълни, че освен "ГъливЕър", вече и други оператори са проявявали интерес към летището.

През ноември миналата година тогавашният служебен министър на икономиката съобщи, че полетите Русе - София се очаква да бъдат възстановени в началото на тази година.

Aepoпopтът ce нaмиpa нa 15 ĸм oт Pyce и e в близocт дo c. Щpъĸлeвo. Летището е създaдeнo ĸaтo вoeннo, нo cлeд пocтpoявaнeтo нa пътничecĸи тepминaл e изпoлзвaнo и зa гpaждaнcĸи пoлeти дo 1991-a гoдинa. Πpeз 2015-a cтaвa изцяло coбcтвeнocт нa oбщинa Pyce.

Oт ĸoмпaниятa "Гъливeъp" още в средата на миналата година бяха заявили, чe имaт интepec ĸъм pecтapтиpaнeтo нa линиятa Pyce - Coфия. Когато пoлeтитe cтaнaт peaлнocт, щe бъдe пycнaтa oбcлyжвaщa aвтoбycнa линия Pyce - Щpъĸлeвo.

# 21
  • Мнения: 11 198
Цели 22 души са пътували с първия полет до Скопие Grinning

Цялата статия

# 22
  • Мнения: 11 198
От 17 юни GULLIVAIR стартира полети от София до Солун,  три пъти седмично: вторник, петък и неделя

# 23
  • Мнения: 11 198
Първият полет на Гъливеър от София до Тирана

# 24
  • Мнения: 11 198
Ето видео, което напра популярност през последните 2 дни. Екип на БТВ се вози с Gullivair по линията София-Скопие . А на борда - цели 6 души Wink
Друг екип на bTV тръгна по същото време и стигна с автомобил от центъра на София до центъра на Скопие по-бързо, а и за доста по-малко пари Wink

# 25
  • Мнения: 2 992
Мисля си и се надявам, че отсечки като Скопие и Тирана, целят да пълнят полетите до САЩ, които аз продължавам с нетърпение да очаквам.
Мислите ли, че все пак ще ги пуснат това лято?
Продължавам да карам близки хора да не си купуват билети на други авиокомпании , с идеята, че Гъливеър ще пуснат полетите до САЩ.
Ама почнах да се чудя дали не правя лоша услуга, защото ако не пуснат полети, то другите цени ще са отхвърчали още повече.

# 26
  • Мнения: 11 198
Продължавам да карам близки хора да не си купуват билети на други авиокомпании , с идеята, че Гъливеър ще пуснат полетите до САЩ.
Странно. Ако трябва да се избира, защо трябва да е скъп директен полет, вместо по-евтин с прекачване в Западна Европа? Ще дадеш ли 100-200 евро отгоре, само защото е директен полет от София? Прекачването при дългите полети си има своите предимства... малко да опъне човек крак, да се разходи... 3 часа до Лондон, леко почивка и после 5 часа до Ню Йорк Wink
Но да не гадаем... първо да видим какви цени ще пуснат Гъливеър до САЩ. И да, супер ранния полет от Скопие до София е с цел да има удобно прекачване за тези, които ще продължат до САЩ Wink

# 27
  • Мнения: 4 391
Мисля си и се надявам, че отсечки като Скопие и Тирана, целят да пълнят полетите до САЩ, които аз продължавам с нетърпение да очаквам.
Мислите ли, че все пак ще ги пуснат това лято?
Продължавам да карам близки хора да не си купуват билети на други авиокомпании , с идеята, че Гъливеър ще пуснат полетите до САЩ.
Ама почнах да се чудя дали не правя лоша услуга, защото ако не пуснат полети, то другите цени ще са отхвърчали още повече.

Не е сигурно че ще тръгнат, и не е сигурно че ще са директни, може да са през Букурещ както чартърите им...
И цените не вярвам да са ниски. Лично аз предпочитам да летя с прекачване с голяма компания в алианс, отколкото директно с компания с два самолета и пет дестинации общо.

# 28
  • Мнения: 2 992
Въпрос на приоритети и на удобство!
Определено за хората, които пътуват често, това е незаменимо удобство.
За всички дестинации директният полет е в общия случай по- скъп.

Живея в друга държава и рядко летя с прекачване до САЩ. Ако не е драстична разликата в цената, предпочитам директния полет. И не е, защото не обичам да летя.

# 29
  • Мнения: 5 916
При отменен полет, предимството да те качат максимално бързо на алтернативен е назаменимо. Това, за което говори neuromancer. Играли сме го това от доста по-близка дестинация.
А при дълъг полет над 8 часа, аз лично предпочитам и малко да си почина на летище преди да продължа.

# 30
  • Мнения: 2 992
До САЩ най- късо е разстоянието с прекачване Лондон ( може и Португалия, но няма добра връзка от България).
Полетът от Хитроу е  над 6 часа.
На самото летище няма как да си починеш, защото минаваш голямо разстояние, за да стигнеш терминала с презокеанските полети и чакаш натъпкан , като сърдели секюрити чек. Най- бавният секюрити чек, който съм имала беше на Хитроу. Те ме отказаха да летя повече с прекачване.
Летя с директни полети от Амстердам. Полетът е 8 часа.
Този на Гъливеър от София се предвижда да е 9 часа.
Опцията да ти закъснее полет от София и да изпуснеш връзка и да чакаш някъде да ти търсят полет , също не е за пренебрегване.
Вариантът Гъливеър да не излети би бил технически проблем, тогава чакаш в най- лошия случай другия им самолет, но чакаш у дома!
Ако трябва да чакаш дълго, по IATA резолюции са задължени да имат договор с други авиокомпании да те премаршрутират с тях!
Но както писах , основно се налага премаршрутиране, при изпусната връзка, поради забавяне на първия полет.
Напълно безсмислен спор.
Както написах, всеки си знае за себе си.
А и темата е за Гъливеър . Можете да отворите тема директен или с прекачване полет предпочитате.
Много хора в САЩ го чакат този полет. В момента съм сред тях и коментират, че при директен полет, даже биха могли да си идват до България и за няколко дни.

# 31
  • Мнения: 4 391
Ако трябва да чакаш дълго, по IATA резолюции са задължени да имат договор с други авиокомпании да те премаршрутират с тях!

Не разчитайте на това. Уиз и Райън никога не премаршрутират с друга компания, за България Еър съм почти сигурен. Не мисля, че са задължени да имат договор с други компании изобщо.
Ако летиш с Луфтханза и има проблем, има още 3-4 полета същия ден, с Гъливеър следващия полет ще е вероятно след няколко дена.
Това да не се приема на нож, просто малко връщане в реалността. Нямам нищо против да пуснат тия полети, даже напротив, но съм силно скептичен докато не ги видя.

# 32
  • Мнения: 5 916
Ако трябва да чакаш дълго, по IATA резолюции са задължени да имат договор с други авиокомпании да те премаршрутират с тях!

Не разчитайте на това. Уиз и Райън никога не премаршрутират с друга компания, за България Еър съм почти сигурен. Не мисля, че са задължени да имат договор с други компании изобщо.
Ако летиш с Луфтханза и има проблем, има още 3-4 полета същия ден, с Гъливеър следващия полет ще е вероятно след няколко дена.
Това да не се приема на нож, просто малко връщане в реалността. Нямам нищо против да пуснат тия полети, даже напротив, но съм силно скептичен докато не ги видя.

Абсолютно. Точно това имах предвид. И не бих разчитала, че полета ще е 9 часа.
България еър трудно премаршрутизират и то само, когато имат договор с някой да му изпълняват полети. Както е с Австрийците от Виена.
Играли сме го с Аустриан. Качиха ни на първия възможен полет за България. Докато клиентите на БГ еър ги качиха на най-късния за деня, 3-ти след отменения.

Разбира се, че директен полет е по-добре от прекачване. Но ако дирекния беше Луфтханза например, а не новостартираща БГ компания, която дори имаше трудности с лиценза. Във втория случай бих предпочела Луфти с прекачване и по-ниска цена. Освен всичко казано, са и стриктно спазващи правилата за компенсации. За разлика от всеизвестни БГ компании.

# 33
  • Мнения: 2 992
Има разлика дали ще ти се наложи премаршрутиране заради:
- лоши МТО
- стачка на авиокомпания
- тегнически проблем
- изпусната връзка в междинна отсечка - Това е и НАЙ- честата причина за премаршрутиране. Това е и една от причините да предпочитам по- малко прекачвания, защото си зависим от всичко по- горе по две.

Сигурно вие предпочитате да летите София- Амстердам през Виена с Аустриан.
Е, аз при всички положения ще избера директния полет на България Еър, въпреки различната репутация на двете компании.
В първия случай, ще пътувам поне пет часа и пристигам винаги следобяд.
Във втория случай полетът е два часа и половина и каца в 9 сутринта ( от години това им е разписанието)в Амстердам и целия ден е пред теб.
Прост пример само.

Друг пример: След два дни пътувам от САЩ към Европа. Излитам в 9 вечерта американско, заспивам и се събуждам в Европа. Каца в 10 сутринта. Даже не се събуждам и за вода.
А и повечето полети от САЩ кацат сутринта в Европа и тепърва правиш връзка за някъде, ако ти се налага. Още по- малко искаш да кацнеш през нощта някъде и да се прекачваш полузаспал.

Последна редакция: пн, 11 апр 2022, 22:55 от rosss

# 34
  • Мнения: 5 916
Нон сенс е да сравняваш презокеански полет с двучасова дестинация в Европа, до която мога да се добера през поне още 5 други летища.
Мъжът ми постоянно лети през Виена. И последната компания, която е опция е БГ еър. Защото има в актива си вече безчет каселирани техни полети, без каквато и да било причина, в периода в който не дължат обезщетение. Обаче в този период цените на алтернативите вече са в небесата. Да обясня и причината. В летните периоди са къси на самолети, защото са отдадени за чартъри. А зимата си режат полети, които не са пълни над определен %.

Нямам никакво желание да споря. Всеки си знае. Аз от опит подхождам изключително резервирано и ще наблюдавам изкъсо какво се случва с линията.

# 35
  • Мнения: 4 391
Има разлика дали ще ти се наложи премаршрутиране заради:
- лоши МТО
- стачка на авиокомпания
- тегнически проблем
- изпусната връзка в междинна отсечка - Това е и НАЙ- честата причина за премаршрутиране. Това е и една от причините да предпочитам по- малко прекачвания, защото си зависим от всичко по- горе по две.

Сигурно вие предпочитате да летите София- Амстердам през Виена с Аустриан.
Е, аз при всички положения ще избера директния полет на България Еър, въпреки различната репутация на двете компании.
В първия случай, ще пътувам поне пет часа и пристигам винаги следобяд.
Във втория случай полетът е два часа и половина и каца в 9 сутринта ( от години това им е разписанието)в Амстердам и целия ден е пред теб.
Прост пример само.

Друг пример: След два дни пътувам от САЩ към Европа. Излитам в 9 вечерта американско, заспивам и се събуждам в Европа. Каца в 10 сутринта. Даже не се събуждам и за вода.
А и повечето полети от САЩ кацат сутринта в Европа и тепърва правиш връзка за някъде, ако ти се налага. Още по- малко искаш да кацнеш през нощта някъде и да се прекачваш полузаспал.

Виж сега, по принцип винаги избирам директен полет, освен ако е много (неоправдано) по-скъп, или нямам доверие на авиокомпанията. Примерно България Еър рядко ги ползвам и обикновено съм на тръни.
От видяното дотук се опасявам, че тази компания няма да е по-добра от България Еър, и предполагам, че цените няма да са ниски. Пак казвам, не съм категорично против, чакам да видя какво ще стане, но в никакъв случай не бих съветвал хора с настоящи планове за пътуване да чакат някаква имагинерна бъдеща възможност.

# 36
  • Мнения: 2 992


Примерно България Еър рядко ги ползвам и обикновено съм на тръни.
От видяното дотук се опасявам, че тази компания няма да е по-добра от България Еър, и предполагам, че цените няма да са ниски.

Когато отправна точка ти е Сифия и не е особено лесно да избягваш България Еър. Не казвам невъзможно, но си има дестинации, за които трябва да ги преглътнеш и ползваш, ако искаш директен полет.
Същото ще е и, ако има полети до САЩ.
Въобще не си въобразявам, че е възможно в скоро време чужд превозвач да иска или да направи отсечка София до САЩ. Това няма да са европейци. По някаква причина трябва да се сторим интересни на Юнайтед, Делта или Американ, но това са илюзии.
Така че оставам в очакване на Гъливеър.
Мъча се да се сетя дали преди година или две взеха разрешителното за кацане на Джон Кенеди.
Ско не пуснат билети скоро и тази година ще е отписана.
Но определено ще се радвам да има директен полет до САЩ

# 37
  • Мнения: 11 198
Сигурно вие предпочитате да летите София- Амстердам през Виена с Аустриан.
Е, аз при всички положения ще избера директния полет на България Еър, въпреки различната репутация на двете компании.
В първия случай, ще пътувам поне пет часа и пристигам винаги следобяд.
Във втория случай полетът е два часа и половина и каца в 9 сутринта ( от години това им е разписанието)в Амстердам и целия ден е пред теб.
Не говорим за прекачване при наличието на КЪСИ директни полети, а за наличието на дълги, презокеански полети, не правете такова сравнение. Полетите до Амстердам са удобни само в едната посока ... на запад. Да "Целият ден е пред теб", ако си в Амстердам, а и може да си хванеш всякакви връзки за... отвъд Атлантика. Аз съм пътувал през Амстердам за Южна Америка. Но на връщане в БГ "денят не е пред теб" в Амстердам. Трябва в 8 сутринта да си на Схипхол. Има следобедни варианти с Австрийските Амстердам-Виена-София и с Лухтханза Амстердам-Франкфурт-София. Аз предпочитам директните, когато става въпрос за сравнително къси полети. Ама като ще се лети до САЩ, едно "опъване на крак" и разхождане в някое западноевропейско летище, няма да се отрази зле. При всеки е различно, аз казвам как на мен ми е удобно. При дълги полети откачам (14-часовият Амстердам-Буенос Айрес не ми беше най-комфортното нещо, например).

# 38
  • Мнения: 2 845
А каква според вас е мотивацията да пуснат полет до Солун, което е изключително близка дестинация от София и хората ходят за уикенда? А не например до Атина, която е доста по-далече, има 1 директен полет (ако го има) и някой от лоукостите пускаше такъв лятото? За мен второто е много по-логично. Кой ще пътува до Солун със самолет?!

За Скопие и Тирана донякъде разбирам, има много бизнеси, които оперират на целия регион. На мен редовно ми се налага да пътувам и до двете, пътищата са кошмар, а до Тирана са си 8+ часа.

# 39
  • Мнения: 4 391
А каква според вас е мотивацията да пуснат полет до Солун, което е изключително близка дестинация от София и хората ходят за уикенда? А не например до Атина, която е доста по-далече, има 1 директен полет (ако го има) и някой от лоукостите пускаше такъв лятото? За мен второто е много по-логично. Кой ще пътува до Солун със самолет?!

гледат да няма конкуренция...
от солун има полети с гръцки компании до островите

# 40
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
А каква според вас е мотивацията да пуснат полет до Солун, което е изключително близка дестинация от София и хората ходят за уикенда? А не например до Атина, която е доста по-далече, има 1 директен полет (ако го има) и някой от лоукостите пускаше такъв лятото? За мен второто е много по-логично. Кой ще пътува до Солун със самолет?!

За Скопие и Тирана донякъде разбирам, има много бизнеси, които оперират на целия регион. На мен редовно ми се налага да пътувам и до двете, пътищата са кошмар, а до Тирана са си 8+ часа.

От Солун има доста нискотарифни полети до островите. Включително съм правила пакети с автомобил до Солун, нощувка, полет и почивка на островче....И определено има клиенти, които са ОК така. Излиза доста по-евтино от полет с прекачване през Атина. Освен това миналата година нещо се разминаваха връзките от София.

# 41
  • Мнения: 5 916
Това ни е стандартно действие за острови с по-дълги фериботни връзки. Паркингите до летището са с приемливи цени и имат охрана и навеси.
Да не говорим, че историята помни да сме пътували до Хиос за 50 евро трима с 3 чекирани с Елин еър.

В зависимост от цените им, ще са алтернатива на колата до Солун.

Последна редакция: ср, 13 апр 2022, 21:25 от Fancy

# 42
  • Мнения: 2 845
Има логика, мерси за включванията. Но пак Атина ми се струва като нужна дестинация, за бизнес особено. В България има много гръцки фирми и връзка столица-столица ми се струва перспективна.

# 43
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Има логика, мерси за включванията. Но пак Атина ми се струва като нужна дестинация, за бизнес особено. В България има много гръцки фирми и връзка столица-столица ми се струва перспективна.
Сега до Атина май е само една линия. Но бяха 3...и най-вероятно постепенно ще се върнат. Може би за това не се бутат и тези.

# 44
  • Мнения: 11 198
Живея в друга държава и рядко летя с прекачване до САЩ. Ако не е драстична разликата в цената, предпочитам директния полет.
Още нищо не са обявили. Кой знае какви цени ще изтрескат. А междувременно Австрийските линии пускат примоция за 688 евро София-Ню Йорк-София двупосочен (логично... през Виена).
Скрит текст:
И те са си скъпчии...

# 45
  • Мнения: 11 198
След фейк новината, че спират полетите до Скопие, вчера по националните телевизии пуснаха шефа на "ГъливЕър" да обясни защо са изчезнали от сайта полетите след 21 май. Той каза, че ще се сменят самолетите и с друга машина ще се лети до Скопие и Тирана, ще има нови слотове (явно други часове на полетите, което е добре) и ще се актуализират цените. Репортерката изрично го попита дали ще се покачат цените, той отговори, че няма как иначе, защото са се качили цените на горивата.

# 46
  • Мнения: 963
Това, че сменят самолета, не може да бъде оправдание за липсата на полети след 15 май. Кой е тоя мениджър, който си представя, че ще напълни самолет от днес за утре? Самолета си е самолет, но резервациите трябва да си вървят...

След фейк новината, че спират полетите до Скопие, вчера по националните телевизии пуснаха шефа на "ГъливЕър" да обясни защо са изчезнали от сайта полетите след 21 май. Той каза, че ще се сменят самолетите и с друга машина ще се лети до Скопие и Тирана, ще има нови слотове (явно други часове на полетите, което е добре) и ще се актуализират цените. Репортерката изрично го попита дали ще се покачат цените, той отговори, че няма как иначе, защото са се качили цените на горивата.

# 47
  • Мнения: 11 198
Е, очевидно е било и за тях неприятна изненада. Едва ли някой нарочно ще прави нещо в ущърб на компанията. Може да са били притиснати. Още не е ясно ще има ли полети до САЩ или не...

# 48
  • Мнения: 963
Тука въобще не става въпрос за полетите до САЩ, а за малък самолет, обслужващ близки дестинации.

Е, очевидно е било и за тях неприятна изненада. Едва ли някой нарочно ще прави нещо в ущърб на компанията. Може да са били притиснати. Още не е ясно ще има ли полети до САЩ или не...

# 49
  • Мнения: 11 198
Аз не казах, че има общо. Естествено, че презокеанските са им с големия самолет, същия, с който летят до Доминикана, него ще ползват до Ню Йорк и Чикаго, също до о-в Пукет и други азиатски дестинации. АТР72 е за Бургас, Скопие, Тирана и евентуално скоро до Русе, Букурещ и Солун.

Общото е, че бяха направили този неудобен сутрешен час от Скопие до София в 6.00 ч, защото идеята е била да прави връзка с полетите до САЩ. Той като кацне тук в 6.30 македонско, тоест 7.30 българско време, после има полети в 8.30 и 9.00 до Чикаго и Ню Йорк. Другите варианти за прекачване на македонците са през Белград с Еър Сърбия и през Истанбул с Турските авиолинии.

Отделно има много врътки, дето някои хора не ги знаят. Летището трябваше да получи лиценз за полети от/до САЩ. Не знам какви чак толкова изисквания и разлики има, щом се извършват други презокеански полети (до Доминиканската република). Но без този лиценз нямаше как да се разреши на "ГъливЕър" да летят до САЩ. Правителството искаше директна линия София-Скопие, "ГъливЕър" пусна тази линия (почти по принуда, но и защото си чакаше и разрешителното за Америка) и сега вече имат зелена светлина за полети до САЩ. Да видим дали са готови да ги изпълняват...

# 50
  • Мнения: 11 198

Това съобщи за TravelNews Янко Иванов, собственик и управител на дружеството.

Последният полет е осъществен вчера, на 30 май 2022 г.

На сайта на авиокомпанията не могат да бъдат направени резервации и занапред.

„Ще видим кога ще ги възстановим“, коментира Иванов.

Той не уточни причината за спирането на полетите, но вероятно е заради слаб интерес и липсата на пътници. От друга страна GullivAir има недостиг на малки самолети ATR 72, които използва по тази линия, но и до Скопие и Тирана. Тя разполага с три броя от този вид. Отделно има увеличение в търсенето на чартъри от туроператорите, твърдят от бранша. Между София и Бургас засега ще оперира всекидневно само „България Еър“ от 17 юни 2022 г.

Междувременно GullivAir възобнови полетите от София до Скопие, Северна Македония. Те обаче са с намалена честота в понеделник и събота, показва справка на сайта на авиокомпанията. До Тирана, Албания компанията лети четири пъти в седмицата – понеделник, вторник, четвъртък и събота. Линията е използвана най-вече от туроператорите, които предлагат пакети с хотелско настаняване за летни почивки по Адриатическото крайбрежие. Пътуват и самостоятелно хора между двете страни на екскурзии и по бизнес.

Авиокомпанията обяви още намерения да лети между София и Солун, Бургас и Букурещ и София – Русе. Засега няма обявени полети по тези отсечки на сайта й. GullivAir възнамеряваше още да пусне редовна директна линия до САЩ през този летен сезон. Тя има разрешения от миналата година да оперира до Ню Йорк от Департамента по транспорт на САЩ. След това получи такива и до Канада, Тайланд, Малдиви, Индия.

„Засега нямаме точна дата от кога ще тръгнат полетите до САЩ“, заяви Янко Иванов.

GullivAir разполага с три Airbus A330-200, които могат да извършват полети на далечни разстояния. По време на пандемията осъществяваше с тях основно чартъри от София и Букурещ до Мале (Малдивите), до Пунта Кана (Доминиканската република), Шри Ланка и Сейшелите, които бяха организирани от туроператори. Нови са планирани през есенно-зимния сезон.

GullivAir е регистрирана през 2016 г. под името "Топ джетс", сменено с настоящото в средата на 2020 г., показва справка в Търговския регистър. Тя е притежавана от фирмата "Еър логистик", която е еднолична собственост на Янко Иванов.

# 51
  • София
  • Мнения: 1 326
Някой тези дни да е успял да си купи полет до Бургас? Опитвам да букна през сайта им , но не става - излиза календарът с опция да избереш дата, но която и да въведеш, не я възприема...и дотам...

# 52
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Някой тези дни да е успял да си купи полет до Бургас? Опитвам да букна през сайта им , но не става - излиза календарът с опция да избереш дата, но която и да въведеш, не я възприема...и дотам...
Спряха полетите. Вижте България еър, те трябва да имат в момента.

# 53
  • София
  • Мнения: 1 326
Благодаря за информацията.

# 54
# 55
  • Мнения: 1
GullivAir са пуснали продажба на билети SOF-HKT-SOF за по 1700лв само за дата 27-ми декември и връщане 4-ти Януари 2023

# 56
  • Мнения: 11 198
Супер.  По принцип Гъливеър си използват този самолет и до Малдивите, до Шри Ланка, до Доминикана..  Ще имат и за Махе, Сейшелите на 29 януари 2023

# 57
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
Има чартър за Нова година до Пукет.
Абакс, Карта холидейз...

# 58
  • Мнения: 11 198
"Gullivair планират да върнат полетите до Бургас от летния сезон" (казва собственикът на авиокомпанията)

https://bgtourism.bg/gulliv-air-poleti-dominikana-tailand-161122-yanko-ivanov

# 59
# 60
  • Мнения: 11 198
Пуснати са билети на сайта на Гъливеър до о-в Пукет, двупосочни за 1030 евро. Има дати за февруари и март.

# 61
# 62
  • Мнения: 11 198


Gulliv Air започна поредицата от директни полети от София до Пукет (Тайланд) за 2023 г.

Първоначално въздушната връзка беше планирана да бъде всяка седмица, но полетите бяха намалени до общо 6 за първите 4 месеца на годината.


Вчера, от летище София, отпътува първата група. Следващият полет е на 24 февруари. През март датите са 10, 17 и 24, а през април е планиран полет за 7.04.

Припомняме Ви, че преди 2023 г. авикомпанията също извършваше полети до Тайланд. Последният бе за Нова година. Продължителността на полета е 10.30 часа. Цената на билета за посока е 1 026,81 лева.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт