Montessori Schools

  • 6 555
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Той е такъв самосиндикален и не дава нищо да му покажеш как се прави, защото "всичко сам прави"  Laughing

Явно и вие сте самостоятелни и с мнение Wink по всеки въпрос.
Алиса ти е отговорила как стои положението с преминаване по нататък в Англия. Аз само да кажа че тук са най-разпостранени предучилищните (3-5) Монтесори у-ща. След това или в часно у-ще (което може и да работи по Монтесори програма) или държавно у-ще, които са по общообразователната с-ма в страната. Не знам дали ще е проблем това че детето е свикнало да "учи" по различен начин от предучилищната  Rolling Eyes. Ако някои има опит с по-голямки деца моля споделете newsm78

# 31
Здравейте,

Радвам се, че откривам тази тема в български форум. Аз съм монтесори учител в Канада с почти 10 години опит като гимназиален преподавател по литература в България /преди/. Разбирам, че липсата на традиции и познаване на  метода на Мария Монтесори в България, поражда въпросителни у родителите, и с право.
Бих отговорила с удоволствие, доколкото мога, ако имате въпроси за Монтесори училищата в Северна Америка - методи, организация на учебния процес, възраст на децата /има и монтесори и за 12-класници/, предимства и предполагаеми недостатъци, професионална подготовка на преподавателите и т.н. за каквото се сетите.

П.П. Прегледах сайта на т.нар. Монтесори училище в България. Единственото общо с методиката и идеята на Монтесори е името на училището. Жалко.

# 32
  • Мнения: 11 316
Еливко, стана ми интересно за процентите нормални и Монтесори часове.
Доколкото знам от нашето в Заарланд, часовете протичат смесено - всички деца са накуп, като по-големите показват на по-малките (малко тип килийно училище).
При вас така ли е? Понеже спомена за някакви разлики, та затова питам.
Дано намериш време да отговориш.
П.П. Нали бяхте във Франкфурт, това Меербуш пак ли е в Хесен или сте в друга провинция?

Будител, много се радвам, че се включи. По-лесно ще ни е, ако можеш да се регистрираш.

# 33
  • Мнения: 636
Будител, и аз с интерес очаквам твоя разказ "от първа ръка". Още повече, че съм в Канада и живо се интересувам от местните Монтесори градини.

# 34
  • Мнения: 8
Регистрирах се. Очаквам конкретни въпроси, ще ви отговоря с удоволствие и доколкото позволява моят опит.

# 35
  • Мнения: 636
Като начало искам да попитам следното:
Децата са в групи от различни възрасти. Това стимулира по-малките да се учат от по-големите и да се развиват сякаш по-бързо. Но как се отразява на по-големите, след като нямат по-висока летва  newsm78
До колкото знам минималната възраст е 2.5 г. Според твоя опит необходимо ли е да запиша детето в лист на чакащи още от сега?

Изобщо какви други предимства/недостатъци се наблюдават при деца, възпитавани по този метод?

# 36
# 37
  • Мнения: 3 161
Будител, интересува ме (в по-ранна възраст) как се решават проблемите с дисциплината. Имаме желание с няколко други майки да направим домашна детска градина и да прилагаме някои от Монтесори принципите и заниманията, но като съберем децата (без да ги занимаваме засега, просто си приказваме, те си играят) често настава лудница, те се превъзбуждат, крещят, спорят за играчки... За Монтесори заведенията съм чувала, че децата са изключително тихи и всеки се занимава сам с нещо. Но как се преодолява хаосът? Друг пример: моята дъщера (3 г) може да се занимава самостоятелно доста дълго време, но като се обърна - всичко е нагоре с краката, чекмеджетата са изсипани на земята, а тя старателно е прибрала част от съдържанието в торбички, кутии и т.н. - очевидно за нея това забавление има някаква образователна стойност, но хаосът после е страшен, а тя рядко се навива да прибира нещата.

И едно мнение за проекта Неогея (по който се учи в българското "Монтесори" училище - мнооого е странен. Преди няколко години попаднах на него и бях поразена от идеите - като от друга планета - някаква утопия беше. Може и да не съм била узряла за тази мъдрост, но определено не ме спечели, да не кажа друго.

# 38
  • Мнения: 8
За Емем

Вярно е за монтесори училищата, че са доста по-тихи от обикновените детски градини. Всичко е заложено в системата на обучение и структурата на самата класна дори. Използвайки естествения стремеж на детето да открива и изучава света наоколо се създават навици, които неусетно го въвличат само да проявява интерес към заобикалящата го среда, материали и т.н. Дисциплината е заложена в интереса на детето спрямо нещата около него. Когато то е заето с 'работа', то е погълнато, изследва, споделя с приятелите си, търси помощта, одобението на учителя, работи заедно с учителя. Още в началото на учебната година малките човечета се запознават с правилата в класната стая и в училище; с организацията на материалите в пространството; приучават се на привидно елементарни и незначителни неща - как се прибира столчето до масата, как си почистваш масичката след обяда, как си вземаш материалите от стелажите и лавиците, как трябва да ги върнеш,  подредени на същото място, преди да отидеш да си вземеш друга работа. Децата поемат изключително леко тези правила, на базата на повторението. Утвърждават и възприемат един от основните идеи на Монтесори - естественото чувство за ред у детето, което просто трябва да се пробуди с насочване. Според Монтесори чувството за ред се изработва до края на 4-та година. Детето научава несъзнателно, че всяко действие си има начало, среда и край - вземаш материала, работиш, връщаш го на мястото. Само на втория месец, класната стая добива нормален работен ритъм. Учителят направлява и работи заедно с детето.Когато някой смущава работата на другите, бива помолен 2 пъти да приключи, след което евентуално му се дава тайм аут, сяда излолиран на столче за няколко минутки, мислейки за погрешния избор, който е направил и съответно трябда да каже 'сори' на учителя или друго дете за лошото си поведение. Използваме системата на броене 1, 2, 3 и след 3, ако детето не направи това, което е необходимо, примерно да отиде да си избере работа, ние му даваме такава, по наш избор, защото то не се е възползвало от своя.
Конкретната идея да се превърнете от майки в учителки за децата си в нещо като домашна детска градина, според мен е задача нелека по отношение на дисциплината. Имам дъщеря на 4 и половина и тя не е в моя клас, именно поради факта, че децата не са концентрирани, когато учителят е и техен родител.
За проекта Неогея не мога да кажа нищо, не съм запозната. Бях студентка на невероятния проф. Янакиев, но идеите му за циганската азбука и пр. ми се струваха неуместни, а и експериментите като че ли потвърдиха това.
Ако се интересувате конкретно за друго, мога да ви изпратя  линкове за монтесори методи и идеи, но на английски.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

За Gery R.

Възрастта е 2.6 - 6 години по програмата Preschool. Обикновено всяко училище разполага с 2-3 класа от тази възрастова група, наричана Casa, примерно Casa 1, Casa2  или Red Casa, Blue Casa  и т.н вариации. Децата се разпределят все пак - примерно в единия клас 2.6г - 3.5 максимум 4г, с преобладаване на 3.5 годишните...другият клас 3.5г - до към 5-6, като преобладават 4-5 годишните. Разпределят се и според индивидуалното развитие. И така в един клас има 3 годишни до 5г. примерно. Стаята разполага с материали за всяка възраст между 2.6 и 6. Учителят е обучен точно за тази програма /такъв е и моят монтесори трейнинг/. Големите помагат на малките, което е изключително важно, защото един ден тези малки ще помагат  на идващите по-малки...учителят работи усилено с големите...Разбирате ли,че това въобще не е минус, а плюс. Системата е направена така, че всяко дете да намери съответната на възрастта и индивидуалното му развитие работа. Джон е на 6 и си работи с материалите за четене, събиране изваждане, умножение и деление, а Джеси е на 2.6 и учи числата от 1 до 9 примерно.... Освен Джони и Еми е на почти 6, те работят заедно, конкурират се, развиват чувството си на отговорност и толерантност спрямо малките /респективно по-слабите и беззащитните/. И така Джони на 6 чете и като отиде в обиковеното училище в първи клас другите учат буквите, а Джони има възможност да се яви на тест и да мине в по-горен клас, ако иска или пък отдавна знае нещата за първи клас и би се съсредоточил върху нови знания.
Цялата тази система обаче работи най-добре, ако детето е поне от 3 год. възраст в тази стая /училище/ ... на 6 при добър учител и все пак работа у дома, детето може да срича и се справя доста добре с четенето.

В Монтесори може да си дадете детето още от бебе, ако училището разполага с програма за infants или след 12 месеца, ако има toddlers група, там стоят до към 2.5 или докато се махнат памперсите. В Casa се влиза без памперс, дори при инциденти, не се позволява носенето на памперс.
Училището, в което работя тази година не е голямо като сграден фонд и имаме дълъг лист на чакащи за следващата година от сега, просто нямаме повече стаи. Ако сте се насочили твърдо за Монтесори, говорете непременно с директорите още отсега, питайте за трейнинга на учителите, влезте с детето в стаите, разгледайте, вижте базата, цените, запознайте се с евентуалните учители и направете преценка /майчино шесто чувство/ доколко детето ще се чувства добре точно с този човек.

Виждам, че живеете в Торонто. В Ричмънд Хил е Торнто Монтесори Институт, към който има и Монтесори училище мечта - от бебета до 12 клас .... базата е прекрасна....можете да опитате да разгледате, ще усетите истинският дух на монтесори обучението.

За още предимства/недостатъци, питайте конкретно.

Дано съм ви била полезна.
Поздрави!


Последна редакция: ср, 07 фев 2007, 08:37 от Будител

# 39
  • Мнения: 636
Будител, много благодаря за изчерпателния отговор! Описаните от теб методики за възпитание, образование и дисциплина съвпадат с вижданията ми.

Разгледах уебсайтовете на училищата в района на Мисисага, където живеем. Намерих 2 изцяло лицензирани. Като се постопли тръгваме на обиколка, защото съм чувала, че от училище до училище има разлика. Ти също го потвърждаваш. Ако нямаш нищо против ти в кое училище си?
Никъде не срещнах инфо за цената. Предполагам, че е различна, но в какъв диапазон се движи? Говоря за фул тайм 2-3 годишно дете.

А музикални, танцувални и творчески способности? Развиват ли се у децата? Има ли да речем музикални часове?

Последна редакция: ср, 07 фев 2007, 23:22 от Gery R.

# 40
  • Мнения: 8
100% вярно е, че от училище до училище си има разлика, както и от учител до учител в две съседни класни стаи. За съжаление не мога да бъда полезна на място, защото ние живеем в Barrie и аз работя тук. Тук цената за Casa варира от 700 до 900к.д. фул тайм. За before or after care се плаща допълнително. За по-малките toddlers е около 1000к.д., но вие сте за Casa.
Почти във всяко училище има часове по музика или танци, но според мен е крайно недостатъчно и не бива да се разчита на тях. Ако имате желание и детето също за развитие на музикални или артистични възможности, потърсете специални класове на друго място. Броят на часовете по музика, танци, арт зависи предимно от бюджета на училището, доколко директорът може да си позволи и кого може да наеме. Качеството на тези часове е пак според зависи. Преди 2 години бях в училище с прекрасна чернокожа учителка по музика, а тази, която са наели в сегашното училище е едно музикално недоразумение. Някои училища предлагат и часове по плейбол, други по карате и плуване, но последните две се плащат допълнително.

# 41
  • Мнения: 192
Будител, аз имам следния въпрос.  При нас Монтерсори у-щата са м/у 50% и 100% по-скъпи от обикновените Nursery Schools при равни други условия -- т.е. продължителност на учебния ден и ваканции.  Аз съм голям поддръжник на Монтесори методите, даже повечето играчки в къщи, както и занимания с децата ми са съобразени с тези методи.  Не мога да разбера, обаче, защо навсякъде поне тук в NY Metro Area изискват такава "премия" в цената.  Не виждам да се правят инвестиции в ремонт на класните стаи, има текучество на учителите (т.е. не им се плаща конкурентна заплата и т. н.) Да не би да има високи royalties за акредитация?

Ти имаш ли подобни наблюдения?  А другите родители?  И въобще, какъв е прагът в цената при който бихте сменили решението си да изпратите децата на Мотесори? 

# 42
  • Мнения: 3 161
будител, много благодаря и аз за подробния отговор!

Цитат
Ако се интересувате конкретно за друго, мога да ви изпратя  линкове за монтесори методи и идеи, но на английски.

Да, интересувам се и ще ти бъда благодарна. Няма да ме затрудни английският - това преподавам в СУ, но в момента си гледам децата (3 г. едното, 3 м. другото) и съм на друга вълна. Особено ме интересува чуждоезиково обучение в ранна възраст.

# 43
  • Мнения: 3 367
w охайо не е много по-скъпо (прискул);за К и нагоре нямам инфо
добра градина е около 160-220/седмица,Монтесори(зависи от мястото рабира се)мисля беше 179$/седмица
аз имам бюджет до к гледам ; ако мястото е в рамките на парите ни,но не ми хареса като база,учители и пр. това че е Монтесори не е от значение(както и се случи на парктика)

# 44
  • Boston, MA
  • Мнения: 3 105
Будител, аз имам следния въпрос.  При нас Монтерсори у-щата са м/у 50% и 100% по-скъпи от обикновените Nursery Schools при равни други условия -- т.е. продължителност на учебния ден и ваканции.  Аз съм голям поддръжник на Монтесори методите, даже повечето играчки в къщи, както и занимания с децата ми са съобразени с тези методи.  Не мога да разбера, обаче, защо навсякъде поне тук в NY Metro Area изискват такава "премия" в цената.  Не виждам да се правят инвестиции в ремонт на класните стаи, има текучество на учителите (т.е. не им се плаща конкурентна заплата и т. н.) Да не би да има високи royalties за акредитация?

Ти имаш ли подобни наблюдения?  А другите родители?  И въобще, какъв е прагът в цената при който бихте сменили решението си да изпратите децата на Мотесори? 

Да, същото е положението и при нас (Бостън).
При положение, че "нормалната" дейкеър струва 1200-1500 долара на месец, за тодлър, по-скъпото Монтесори ми идва ... много скъпо.  Laughing
Планирам да пускам сина ми на градина есента, ще бъде на 18 месеца, и гледам варианти, много ми харесва Монтесори системата, но цените ...  Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт