Пътуване със самолет

  • 3 488
  • 83
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 410
Турбуленцията е еднаква за целия самолет и зависи от времето и дали пилотите ще минат през най-гадното място или ще заобиколят. За 20 години и към 150 полета не ми се е случвала страшна турбуленция, тоест нещо по-сериозно от това да внимаваш да не ти се разлее питието...

# 76
  • Мнения: 1 710
Аз също знам, че местата в самолета нямат никакво значение, защото ако има турбуленция, тресе навсякъде. Въпреки това съм чела мнения, че при крилата се усеща най-леко, но не виждам логика. Единият резултат от турболенцията е лекото пропадане, което е за целия самолет, включително и крилата. Другото е друсането и пак е за всички.
Не знам и дали и до колко големината на самолета има значение. Не съм летяла нито с джъмбо джет, нито с А 380, но освен на масовите 737 и А320 съм се качвала и на по-голяма машина и пак имаше лека турболенция. Обратното - с по-малкия Ембраер почти не я усетих, въпреки предупреждението на пилота, че предстои. Така че не знам. Знам само, че не е страшно. Само веднъж съм попадала на по-сериозна турбуленция и тогава напитките наистина се разляха. Това беше неприятното. А самото пропадане траеше секунди и беше сравнимо със спускане с виенско колело Wink Нищо екстремно и нищо страшно и то при положение, че беше силничка турболенция. Така че, когато човек е подготвен с информация и знае, че това не крие риск за самолета, а за пилотите е нещо напълно обичайно, може да е спокоен.

# 77
  • Мнения: 4 410
То не точно за турбуленцията, а въобще. Логиката е, че ако си представим самолета да е закачен за нещо, то е за крилата. Те носят цялата тежест. Представи си, че си протегнала пръст и на него хоризонтално седи една пръчка, ако се клати тя се клати около пръста ти, и най-много се движи в краищата, така и самолета ще се клати повече в двата края и най-малко при крилата.
Ама да си призная наживо не съм обръщал внимание.

# 78
  • Мнения: 33
Турбуленцията не зависи от класата.
Справка в учебниците по физика от по-малките класове.
Може не съм запозната, както казах за това питах, понеже са ми го казали.

# 79
  • София
  • Мнения: 13 485
Ето най-общо какво е турбуленция и защо е еднаква за всички пътници в самолета:
"Турбуленция е явление в следствие на променящия се въздушен поток от топъл и студен въздух по време на летене със самолет. Освен турбуленция явлението е известно и като „въздушна яма“. Когато самолетът навлезе във въздух, който се движи, траекторията на самолета се променя. Това движение нагоре или надолу, пътниците чувстват като леко пропадане. Преминаването на летателната машина от възходящ въздушен поток в низходящ или обратното поражда некомфортното лекото подрусване наречено турбуленция.
Неприятното явление плаши доста пътници, макар че е напълно нормална за въздушните полети.
Турбулентността може да се предизвика от различни прегради – планини, конвектни движения, от гръмотевични бури, от струйни течения и пориви на вятъра и от всичко което нарушава равномерния поток на въздуха под влиянието на атмосферни фактори."

# 80
  • Мнения: 33
Ето най-общо какво е турбуленция и защо е еднаква за всички пътници в самолета:
"Турбуленция е явление в следствие на променящия се въздушен поток от топъл и студен въздух по време на летене със самолет. Освен турбуленция явлението е известно и като „въздушна яма“. Когато самолетът навлезе във въздух, който се движи, траекторията на самолета се променя. Това движение нагоре или надолу, пътниците чувстват като леко пропадане. Преминаването на летателната машина от възходящ въздушен поток в низходящ или обратното поражда некомфортното лекото подрусване наречено турбуленция.
Неприятното явление плаши доста пътници, макар че е напълно нормална за въздушните полети.
Турбулентността може да се предизвика от различни прегради – планини, конвектни движения, от гръмотевични бури, от струйни течения и пориви на вятъра и от всичко което нарушава равномерния поток на въздуха под влиянието на атмосферни фактори."
Не звучи толкова страшно

# 81
  • Мнения: 5 182
Представи си, че си протегнала пръст и на него хоризонтално седи една пръчка, ако се клати тя се клати около пръста ти, и най-много се движи в краищата, така и самолета ще се клати повече в двата края и най-малко при крилата.
Да, ама в случая и пръста ти, и пръчката се движат нагоре-надолу, въртят се заедно и т.н. Самолета не е попивателна, за да се клатушка току-така с носа или опашката нагоре-надолу около някаква ос, в случая крилата Simple Smile
На теория, тъй като крилата имат повече площ моооже би имат по-голяма поплавност, която дава повече стабилност, но това няма общо с това, че самолетът е закачен за крилата Simple Smile

# 82
  • Мнения: 8 973
Пък що се отнася до най-безопасни места, това е опашката на самолета, последните 6 реда.

# 83
  • Мнения: 41
И аз летях два пъти. Беше ме страх, но повече ми беше любопитно. Изпитвах лек страх (като гледах да не му обръщам внимание , даже почти не) и огромен прилив на щастие, чувство , че живееш и голямо вълнение. Иначе се подготвях около 6,7 месеца и го мислех и се нервирах… обаче в крайна сметка си казах: или се изправи срещу страха и виж какво ще стане , или си стой у вас и живей с чувството какво ли щеше да е ако..
Резултатът е : доволна доволна доволна! Добре , че се реших ❤

Общи условия

Активация на акаунт