първи работен ден-пустият му ЕС, върна ни в първи клас

  • 5 491
  • 77
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 6 573
И ужасто важния документ, по-съществен от фактурата - протокол за самооблагане. #Crazy
при нас е "за самоначисление", ама това е есамо , когато заприхождаваш стока от ЕС не и когато продаваш на БГ контрагенти

# 31
  • Мнения: 907
Като ви чета, имам чувството че влизането ни в ЕС е било голяма изненада Laughing
Тук едно време само вдигнаха % на ДДСто и имаше цяла година хората да си настроят счетоводните джаджи. Сума ти време умувахме над програмите как да работи сега, как да превключи след въпросната дата. Едно ДДС ...
Ама то мисленето май явно не го обичаме в БГ. Но затова паниките в последния момент са ни любими - без това ще ни е скучно. Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!

# 32
  • Мнения: 5 647
Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!

Имаше. Но, много малко си направиха труда да отидат на семинарите. По-горе съм писала.
Що се отнася до компютърните програми-аз в петък чаках до никое време в офиса да дойде IT-то и да въведе новата версия, но уви това не стана. Относно новите митнически декларации- няма отпечатани достатъчно бланки...

# 33
  • Мнения: 5 370
Хех....аз па си немам никакви въведения, ама то и не работя за българския пазар, де.
Само дето има опция да подменя старата песен...с нов глас, ма да видим. Flutter

# 34
  • Мнения: 6 206
Като ви чета, имам чувството че влизането ни в ЕС е било голяма изненада Laughing
Тук едно време само вдигнаха % на ДДСто и имаше цяла година хората да си настроят счетоводните джаджи. Сума ти време умувахме над програмите как да работи сега, как да превключи след въпросната дата. Едно ДДС ...
Ама то мисленето май явно не го обичаме в БГ. Но затова паниките в последния момент са ни любими - без това ще ни е скучно. Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!
Аз пък съм убедена, че това ни е целия проблем на българите. Във всяка област.
Всичко ни е в последния момент, все на един крак, но никога не си признаваме, все друг е виновен, все нещо е свършило или не е готово. Уж го правим, но не съвсем....

# 35
  • София
  • Мнения: 1 626
Ние пък ще пускаме фактури чак от другия понеделник  Mr. Green
А по въпроса за семинарите! Аз ходих! И професора водещ семинара каза така: "Все още не мога да Ви го обясня със 100% сигурност. Като се завърти веднъж колелото и мине януари, ще си направим още един курс и ще Ви отговоря на въпросите!"
А мен ме дразни друго! Ние например работим с Бизнес Навигатор. Новата версия е излязла, обаче не са направени стандартните типове документи, и трябва да си копираш старите и да си промениш сам всички настройки. Е защо не са направили една стандратна фактура и един протокол, пък на който не му вършат работа да си ги настройва допълнително  Tired
А между другото и на нас не ни пускат фактури доставчиците. Хаосът е навсякъде!

# 36
  • Варна
  • Мнения: 10 802
Сега разбирам защо нашата фирма удължи почивните дни след празниците чак до другия понеделник!  ooooh!

Утре ще се срещна с главната ни счетоводителка, ще има яснота по въпроса. Само знам, че при фактурите и ДКИ отпада понятието "данъчна, данъчно"...  Rolling Eyes Още преди Нова година бяха започнали нещо да вкарват в програмата ни според евроизискванията.  Confused

# 37
  • София
  • Мнения: 1 626
Освен че отпада "Данъчна/о", трябва да има поленце където да си пишеш ставката на данъка - съответно 0%, 7% или 20%. Има поле "основание за прилагане" - където ако си писал ставка 0% цитираш някакви членове от закона. На новите бланки идентификационния код е с BG отпред.
Абе въобще "Открийте 10-те разлики!"  Laughing
А за номерата на фактурите, доколкото разбрах от прочита на закона, не е задължително да започват с номер 1. Може да се продължи и със старата номерация. Ама ако е доброволно-задължително, значи почваме от 1 и тва е! Outta Joint

# 38
  • Мнения: 2 792
 Не знам дали ни върна в първи клас, но пак има побългаряване по идиотски начин  Close, от 28.12 влачим една сделка, за не малко пари и тъпата бюрократщина ни спъва с оправданието за новите правила. По неизвестни никому причини, системата за издаване на данъчни оценки за недвижими имоти, беше спряна и вкарана в процес архивиране на на 28.12.2006 в 15.30 часа, от което следва, че възможността да бъде извадена данъчна оценка на 29.12 е нулева. Оправданието е въвеждането на новите правила, между другото в провинцията не е имало проблем да се извади данъчна оценка на 29 и сделките са били възможни за изповядване, изводът що да не запразнуваме по от рано, не виждам друга причина  Close.
 Последствията за всички страни по сделката е, че в момента са във висящо положение  и нещата са на кантар и на игра на нерви.
  Моят личен извод е, че основната причина не е въвеждането на новите правила, а чудесното оправдание, което дава това въвеждане и въпреки че съм оптимист, скептицизма ми подсказва, че още доста време ще се сблъскваме с новия параграф 22 ( т.е. въвеждането на новите практики) Close

# 39
  • София
  • Мнения: 3 421
 Абе и аз ходих на семинар, но на много от зададените въпроси не можеха да отговорят или ни казваха "все още не е публикувано, не е сигурно, ще излязат допълнителни разпоредби".
 Вчера звъня в счетоводната програма и от там ми съобщават, че промените ще са готови след 15.01 newsm78
 Програмите за фактуриране още не са готови с бланките.
 Колегите вчера обикалят като луди да намерят нотариус(масово ще работят или от 11.01 или чак от 18.01.
 Навсякъде има "забрани" да се пускат фактури.

И с тези номера на фактурите още повече - хем всеки тръби, че трябва да започнат от 1, а всеки търси да прочете дали е сигурно newsm78

# 40
  • Мнения: 2 491
Какво сте се ошашкали бе хора? Всичко ще си дойде по-местата. Аз от вчера правя и износ и внос за ЕС и няма проблеми! Митници са опустели защото митничарите нямат много работа. Аз износа си го правя с CMR и фактури и като натовари камиончето направо тръгва-единственото допълнение е една таблица-дневник ИНТРАСТАТ, кочто се попълва при всеки внос/износ от и за ЕС, в нея се пише каква е стоката, държава на получаване и тем подобни и накрая на всеки месец се изпраща в Националната агенция по приходите. Фактури също издаваме от вчера, няма вече данъчен номер, новото е само че пред Булстата се слага BG.
Ние редовно получаваме стока от Китай и много други страни не членуващи в ЕС. Ако примерно стоката е китайска, но я получаваме да кажем от Франция и тя е платила мито за тази стока, тя автоматично придобива статут на Европейска така че до България идва свободно, ако не е платено мито за стоката пломбирват камиона и я изпращат с Т1, ние предупреждаваме митница по-рано(вече по новия закон е 24 часа по-рано, което незнам дали е възможно) правим транизит със новия софтуер и МИДО ПРО и така си освобождаваме стоката.
Апропо и ние ходихме на семинар. Ние доста преди първия работен ден се интересувахме как ще стават нещата, защото не можем да си позволим загуби/имаме доста внос-износ/ и засега работата върви.
А, митничарите са се шашнали от новия софтуер и още не могат да влезят в час, ама те и без това бавно влизат, така че е обяснимо Grinning

# 41
  • Мнения: 1 417
Въбоще не съм изненадана от хаоса, който възцари ConfusedНа управниците зора им беше да ни приемат в ЕС, пък от там нататък...ще видиме
Искам да попитам само за тоя ДДС номер, трябва ли да ходя да го вземам от някъде, защото така ми каза счети или той си е стандартен Булстат номер ама с BG отпред?[/color]

А някой може ли да ми препоръча програма за складово стопанство+фактуриране? От всичко, което изчетох в нета все на някоя нещо не и е в ред, та така и не знам, коя все пак е долу горе читава Confused

# 42
  • Мнения: 479
Гали, така е. Няма място за паника, нещата не са кой знае какви. И ние сме готови с новите актуализации на програмите с които работим. Там си има и Протокол, и място на сделката и за ДДС ставката, и за Интрастат и за митническа декларация, данни за Интрастат и всичко, което е нужно. Щом някои са успели да го направят значи не е толкова страшно. Нещата са описани в закона и в правилника за прилагането му.

Миши "ДДС номера" както му казваш е Булстата с "BG" отпред. Нашата програма с актуализацията вече го генерира автоматично за страни от България. Данъчен номер няма. Ако се налага вместо него се слагат девятки. Мога да ти препоръчам Work Flow, но съм сигурна, че има и други много добри. Зависи каква ви е дейността.

# 43
  • Мнения: 2 292
Въбоще не съм изненадана от хаоса, който възцари ConfusedНа управниците зора им беше да ни приемат в ЕС, пък от там нататък...ще видиме


На управниците зора им беше как да НЕ ни приемат в ЕС. Какви ли бъгове не се представяха, какво ли не направиха. то не беш неработещо летище, не беше авария в Козлодуй и невъзможност да включат аварийните помпи, не беше скапана юридическа система, не бяха разстрели, гафове, wdigane na cenite, sega i tezi nerazborii  ...
Сега като ни приемат дано има повече контрол , колкото и да не им се ще,

# 44
  • Мнения: 2 491
Ally McBundy е обяснила много добре за ДДС-то.
Няма вече ДДС, има булстат и индентификационен номер на фактурата. Този индентификационен номер е булстата+BG отпред.
Пример:
Булстат 111111111(примерен номер)
Индентификационен номер BG111111111
И двата номера присъстват във фактурата и не е нужно да вземаш никакъв номер отникъде, просто вместо ДДС-то се пише индентификационния номер(BG + Булстат)

Това е! Надявам се да съм била ясна!

Общи условия

Активация на акаунт