първи работен ден-пустият му ЕС, върна ни в първи клас

  • 5 487
  • 77
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 211
Не знам за вас, но аз и колегите ми в бранша (спедиторския) се чустваме сякаш никога досега не сме работили работата си.
Цялата нормативна уредба е нова, митничарите още нямат инструкции за работа, фактури не можем още да издаваме, хаос отвсякъде.
При вас как е?

# 1
  • Мнения: 1 417
Абе, не точно така ама счети ми се обади, за да ми каже, че има нови ф-ри, да ходя да си вземам някакъв нов ДДС номер, кой знае колко човека чакат Close, нещо си по касовия апарат ново, по вноса имало много нови неща ама утре щяла да ми ги каже Confused Въобще нови хора ще ставаме, по- европейци Mr. Green

# 2
  • София
  • Мнения: 18 679
При нас е ужас и безумие, само дето още не осъзнаваме колко е ужасно ConfusedТова, дето го учих пет години, уйде у барата...Сега всеки един регламент, който е в противоречие с наш закон, има преимущество и следва да прилагам регламента ShockedКак се изчита това нещо, те са хиляди и хиляди ooooh! На всичкото отгоре още тази сутрин в 9 и нещо вече имахме чакащи клиенти, а дори нормативната ни база не е изчистена ooooh!Ще стане страшно!!!

# 3
  • Мнения: 3 423
Нищо не ме учудва. Така ще да е.
И по-стегнато даже ще става. Кеф!

# 4
  • Мнения: 3 344
При нас е ужас и безумие, само дето още не осъзнаваме колко е ужасно ConfusedТова, дето го учих пет години, уйде у барата...Сега всеки един регламент, който е в противоречие с наш закон, има преимущество и следва да прилагам регламента ShockedКак се изчита това нещо, те са хиляди и хиляди ooooh! На всичкото отгоре още тази сутрин в 9 и нещо вече имахме чакащи клиенти, а дори нормативната ни база не е изчистена ooooh!Ще стане страшно!!!

А при нас всичко е нормално - по старому си караме Joy

# 5
  • Мнения: 479
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

# 6
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Днес не издаваме фактури.
Един клиент ми каза, че до 14-ти няма да издават фактури.

# 7
  • Мнения: 3 569
И ние не издаваме фактури... Ден-два ще е така и после нещата ще се оправят.

# 8
  • Мнения: 7 114
Нищо не ме учудва. Така ще да е.
И по-стегнато даже ще става. Кеф!
Имаш право, но няма никакъв кеф, а само хаос.
Митниците са се окопали, защото нищо не им е ясно. Пак.
На фактурите нищо не им пречи да се издават. Само да има единно становище дали да продължат номерацията си или да бъдат нулиране.  И такава двойна дейност се задава. Работа за целия китайски народ. Един бъркоч със служителите в бранша настава. Мисля си за абонамент за вестник "Весьолье картинки".

Новият номер е ДДС номера - БУЛСТАТ-а с едно BG отпред.

# 9
  • Мнения: 479
идентификационния номер по ДДС засега е равен на Булстата с BG отпред,
Фактурите започват номерацията от 1; Само когато е необходимо данъчния номер се въвежда с деветки

# 10
  • Мнения: 3 537
Уффф ooooh!да, всичко сменяват с ново,фактури и тем подбни.Стана ми ясно днес сутринта като отидах да си плащам тока, не можело до 8-ми,всичко подменят ново и там.... Crazy лудницата ще е пълна с тоя европейски съюз..... Crazy

# 11
  • Мнения: 5 647
Не знам за вас, но аз и колегите ми в бранша (спедиторския) се чустваме сякаш никога досега не сме работили работата си.
Цялата нормативна уредба е нова, митничарите още нямат инструкции за работа, фактури не можем още да издаваме, хаос отвсякъде.
При вас как е?

Така е. Митничарите и те не са наясно, а клиентите си искат стоката. Не знам какво ще става и аз съм се хванала за главата. Няколко износа и внос ми висят.
А някой да знае нещо за декларация T2L?



Митниците са се окопали, защото нищо не им е ясно. Пак.

Стоките за Евро съюза не би трябвало вече да се обмитяват и част от митничарите по митническите бюра ще ги съкратят. Поне такава  е приказката. Иначе миналата седмица 3 дни едно EUR1 ми вадиха....



# 12
  • Мнения: 3 211
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда
Отстрани може и така да изглежда, зависи какво работиш, вече на края на работния ден все още няма яснота, на някой са актуализирали програмите, други-не са, а пък стоката трябва да се обмитява, не може да чака и да трупа денгуби. Такива глупави процедури се очертават Stop Типично по български, всичко става ясно в последния момент.

# 13
  • Мнения: 521
А като се внася стока от европейска държава ама тази стока е влязла във въпросната държава от страна не-член на Е.С. какво става? Какви документи се искат за да се удостовери, че във страната от която е дошла стоката са платени всички държавни вземания?

# 14
  • Мнения: 3 211
А някой да знае нещо за декларация T2L?
Това е декларация за произход на стоки, които са обмитени веднъж в Евросъюза (например от Китай), за да не им се плаща пак мито, а само ДДС

# 15
  • Мнения: 5 647
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда
Отстрани може и така да изглежда, зависи какво работиш, вече на края на работния ден все още няма яснота, на някой са актуализирали програмите, други-не са, а пък стоката трябва да се обмитява, не може да чака и да трупа денгуби. Такива глупави процедури се очертават Stop Типично по български, всичко става ясно в последния момент.

Ами как да е ясно като никъде нямаше публикувана информация относно обмитяването на стоките, а на митничарите като им правеха семинари за новите ЕАД, не знам кой отиде. Да не говорим, че не достигат и бланки, заради ограничените количества, които са пуснати.

# 16
  • Мнения: 583
ами така е-хубава работа, ама българска. ето например новият вариант на закона за акцизите излезе на 29.12.2006г.. на 30.12 вече започнаха измененията, правилник до последно на 30.12 нямаше, а същият влиза в сила от 01.01.2007г. познайте как се работи днес #Cussing out! чудя се тези в народното събрание цяла година не им ли стигна? newsm78

# 17
  • Мнения: 1 313
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

Аз работя като счетоводител. Не че е сложно, но нормално ли е на 27,28,29 да излязат 3 дръжавни вестника, в които са направени сериозни промени на почти всички закони, които засяга работата ми? Да имам да си чета почивните дни! Някой от тях освен това са неясни - няма време да се изясняват, защото от първи трябва да се работи по тях. Ние също посъветвахме клиентите ни да се опитат да не издават фактури няколко дни и да внимават какви приемат.
 А баща ми пише счетоводен софтуер - ами може да не е сложно но промените по всичко трябва да се отразят. Кога? На 27 излиза една поправка, тъкмо се синхронизира програмата с нея и на 29 друга!?!? Вярно, че ще е каша само една-две седмици, но можеха и две седмици по-рано да изкарат промените, за да не става така.

# 18
  • Мнения: 5 647
А като се внася стока от европейска държава ама тази стока е влязла във въпросната държава от страна не-член на Е.С. какво става? Какви документи се искат за да се удостовери, че във страната от която е дошла стоката са платени всички държавни вземания?

Ако стоката е оформена под режим Внос в страната членка, това означава, че тяе вече общностна  и в БГ не е необходимо обмитяването й. Изключение прави само, когато стоките са под режим Транзит, то тогава в БГ трябва да се платят митните сборове. ДДС и в двата случая се плаща тук.

# 19
  • Мнения: 1 492
А аз да питам за добра програма само за фактури?

# 20
# 21
  • Мнения: 7 114
И ужасто важния документ, по-съществен от фактурата - протокол за самооблагане. #Crazy

# 22
  • Мнения: 479
И ужасто важния документ, по-съществен от фактурата - протокол за самооблагане. #Crazy
Издаване на протоколи – код 09 за регистъра.
Протоколът по вътреобщностно придобиване ВОП има двустранен смисъл:
-   с него се самоначислява ДДС по придобиване /покупка/ т.е. ДДС се дължи както е при продажба  и
-   в същото време е данъчен кредит т.е. ДДС се иска както е при покупка.


Цитат
Чл. 117. (1) Протокол се издава задължително:
1. в случаите по чл. 82, ал. 2, 3 и 4 и чл. 84 - от регистрираното лице - получател по доставката;
2. в случаите по чл. 57 - от регистрираното лице - вносител;
3. в случаите на доставки по чл. 6, ал. 3, чл. 7, ал. 4, чл. 9, ал. 3, чл. 142, ал. 1 и чл. 144, ал. 4 - от регистрираното лице - доставчик.
(2) Протоколът по ал. 1 задължително съдържа:
1. номер и дата;
2. името и идентификационния номер на лицето по ал. 1;
3. количеството и вида на стоката или вида на услугата;
4. датата на възникване на данъчното събитие по доставката;
5. данъчната основа;
6. ставката на данъка;
7. основанието за начисляване на данъка от лицето по ал. 1;
8. размерът на данъка.
(3) Протоколът се издава не по-късно от 5 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем
Коментар: Протоколът изглежда като фактура и се попълва като фактура. Разликата е, че е избран вид на документа Протокол, който генерира код 09 за регистъра. Освен това трябва да се включи статус Обратно начисление, за да се включи в регистър продажби и в регистър покупки.

Цитат
(4) При изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издаден протокол, лицето издава нов протокол, който задължително съдържа:
1. номерът и датата на първоначалния протокол, издаден за доставката;
2. основанието за издаване на новия протокол;
3. увеличението/намалението на данъчната основа;
4. увеличението/намалението на данъка.
(5) Протоколът по ал. 4 се издава не по-късно от 5 дни от датата, на която е възникнало съответното обстоятелство по ал. 4.
Начисляване на данъка и документиране на доставката на обща туристическа услуга.
Цитат
Чл. 142. (1) Данъкът за доставката на обща туристическа услуга се начислява с издаване на протокол.
(2) Документирането и отчитането на доставката на обща туристическа услуга се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.

# 23
  • Мнения: 479
Документ Митническа декларация – код 07 за регистъра.
Цитат
Чл. 21. (1) Когато стоките се изпращат или превозват до трета страна, за доказване на доставката по чл. 28, т. 1 и 2 от закона доставчикът следва да разполага със следните документи:
1. писмена митническа декларация, в която доставчикът е вписан като износител на стоките, заверена от изходно митническо учреждение;
2. фактура за доставката;
3. документ за превоза на тези стоки.
(2) Когато стоките се изпращат или превозват до трета територия, за доказване на доставката по чл. 28, т. 1 и 2 от закона доставчикът следва да разполага със следните документи:
1. фактура за доставката;
2. документ за превоза на тези стоки;
3. писмено потвърждение от получателя, удостоверяващо, че стоките са пристигнали на територията на трета територия.
Тук по алинея 2 се има предвид доставки до ЕС, но до територии извън зоната.
Важна особеност е номера на МД: За митническа декларация/митнически документ, удостоверяващ приключване на митническите формалности, в полето се попълва номерът, под който е издаден, съгласно митническото законодателство, без датата. Попълването на този номер включва: буквен код, кода на митническото учреждение, митническия режим, поредния номер от регистъра, както и разделители между тях "/" или "-". Съдържанието е ляво изравнено. Полето се попълва задължително, като позициите, които не се използват, не следва да са запълнени със знак за "0".

# 24
  • Мнения: 5 647
Току що даваха по бТВ Столична митница- имаше двама митничари на кръст.   Wink

# 25
  • Мнения: 2 292
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

Аз работя като счетоводител. Не че е сложно, но нормално ли е на 27,28,29 да излязат 3 дръжавни вестника, в които са направени сериозни промени на почти всички закони, които засяга работата ми? Да имам да си чета почивните дни! Някой от тях освен това са неясни - няма време да се изясняват, защото от първи трябва да се работи по тях. ....

а какво общо има ЕС с това? Да не е трябвало да четеш ЕС вестници? чела си български държавни. Е като България си ги издава в последния момент и такива  newsm78 Какво е в иновен пустия ЕС , че България е още в 1 клас и пак е неподготвена за 2 ри  newsm78 

# 26
  • Мнения: 3 423
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

Аз работя като счетоводител. Не че е сложно, но нормално ли е на 27,28,29 да излязат 3 дръжавни вестника, в които са направени сериозни промени на почти всички закони, които засяга работата ми? Да имам да си чета почивните дни! Някой от тях освен това са неясни - няма време да се изясняват, защото от първи трябва да се работи по тях. ....

а какво общо има ЕС с това? Да не е трябвало да четеш ЕС вестници? чела си български държавни. Е като България си ги издава в последния момент и такива  newsm78 Какво е в иновен пустия ЕС , че България е още в 1 клас и пак е неподготвена за 2 ри  newsm78 

е, ся те излапаха природозащитничките.
знаех си аз, че не трябваше да влизаме в ЕС.

# 27
  • Мнения: 2 292
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

Аз работя като счетоводител. Не че е сложно, но нормално ли е на 27,28,29 да излязат 3 дръжавни вестника, в които са направени сериозни промени на почти всички закони, които засяга работата ми? Да имам да си чета почивните дни! Някой от тях освен това са неясни - няма време да се изясняват, защото от първи трябва да се работи по тях. ....

а какво общо има ЕС с това? Да не е трябвало да четеш ЕС вестници? чела си български държавни. Е като България си ги издава в последния момент и такива  newsm78 Какво е в иновен пустия ЕС , че България е още в 1 клас и пак е неподготвена за 2 ри  newsm78 

е, ся те излапаха природозащитничките.
знаех си аз, че не трябваше да влизаме в ЕС.

що ли ги приеха така насила  newsm78 я сега , като ги видят, колко са недоволни, вземат, че им кажат , че е било само шегичка и ще чакат с Албания  #Crazy
Брей все от всичко недоволни.
Аз си мисля, че при приемането на всяка една държава членка е имало в началото промени, преход, изясняване .

# 28
  • Мнения: 560
И на нас в хотела ни забраниха да издаваме фактури на туристически агенции и туроператори-ДДС-то щяло да е различно.Прибраха ни всички фактурници да не се изкушим.Също издаваме фактури от хотелската програма-там също щяло да има промени.Иначе всичко друго се е както преди.

# 29
  • София
  • Мнения: 6 568
ние пък вече фактурираме   smile3533ама за съпорт от 40 евра на час оставаше и да не фактурираме  smile3514

# 30
  • София
  • Мнения: 6 568
И ужасто важния документ, по-съществен от фактурата - протокол за самооблагане. #Crazy
при нас е "за самоначисление", ама това е есамо , когато заприхождаваш стока от ЕС не и когато продаваш на БГ контрагенти

# 31
  • Мнения: 907
Като ви чета, имам чувството че влизането ни в ЕС е било голяма изненада Laughing
Тук едно време само вдигнаха % на ДДСто и имаше цяла година хората да си настроят счетоводните джаджи. Сума ти време умувахме над програмите как да работи сега, как да превключи след въпросната дата. Едно ДДС ...
Ама то мисленето май явно не го обичаме в БГ. Но затова паниките в последния момент са ни любими - без това ще ни е скучно. Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!

# 32
  • Мнения: 5 647
Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!

Имаше. Но, много малко си направиха труда да отидат на семинарите. По-горе съм писала.
Що се отнася до компютърните програми-аз в петък чаках до никое време в офиса да дойде IT-то и да въведе новата версия, но уви това не стана. Относно новите митнически декларации- няма отпечатани достатъчно бланки...

# 33
  • Мнения: 5 370
Хех....аз па си немам никакви въведения, ама то и не работя за българския пазар, де.
Само дето има опция да подменя старата песен...с нов глас, ма да видим. Flutter

# 34
  • Мнения: 6 206
Като ви чета, имам чувството че влизането ни в ЕС е било голяма изненада Laughing
Тук едно време само вдигнаха % на ДДСто и имаше цяла година хората да си настроят счетоводните джаджи. Сума ти време умувахме над програмите как да работи сега, как да превключи след въпросната дата. Едно ДДС ...
Ама то мисленето май явно не го обичаме в БГ. Но затова паниките в последния момент са ни любими - без това ще ни е скучно. Слухове, неразбория, бе нямаше ли кой да образова хората какво става от 3ти януари??!!
Аз пък съм убедена, че това ни е целия проблем на българите. Във всяка област.
Всичко ни е в последния момент, все на един крак, но никога не си признаваме, все друг е виновен, все нещо е свършило или не е готово. Уж го правим, но не съвсем....

# 35
  • София
  • Мнения: 1 626
Ние пък ще пускаме фактури чак от другия понеделник  Mr. Green
А по въпроса за семинарите! Аз ходих! И професора водещ семинара каза така: "Все още не мога да Ви го обясня със 100% сигурност. Като се завърти веднъж колелото и мине януари, ще си направим още един курс и ще Ви отговоря на въпросите!"
А мен ме дразни друго! Ние например работим с Бизнес Навигатор. Новата версия е излязла, обаче не са направени стандартните типове документи, и трябва да си копираш старите и да си промениш сам всички настройки. Е защо не са направили една стандратна фактура и един протокол, пък на който не му вършат работа да си ги настройва допълнително  Tired
А между другото и на нас не ни пускат фактури доставчиците. Хаосът е навсякъде!

# 36
  • Варна
  • Мнения: 10 796
Сега разбирам защо нашата фирма удължи почивните дни след празниците чак до другия понеделник!  ooooh!

Утре ще се срещна с главната ни счетоводителка, ще има яснота по въпроса. Само знам, че при фактурите и ДКИ отпада понятието "данъчна, данъчно"...  Rolling Eyes Още преди Нова година бяха започнали нещо да вкарват в програмата ни според евроизискванията.  Confused

# 37
  • София
  • Мнения: 1 626
Освен че отпада "Данъчна/о", трябва да има поленце където да си пишеш ставката на данъка - съответно 0%, 7% или 20%. Има поле "основание за прилагане" - където ако си писал ставка 0% цитираш някакви членове от закона. На новите бланки идентификационния код е с BG отпред.
Абе въобще "Открийте 10-те разлики!"  Laughing
А за номерата на фактурите, доколкото разбрах от прочита на закона, не е задължително да започват с номер 1. Може да се продължи и със старата номерация. Ама ако е доброволно-задължително, значи почваме от 1 и тва е! Outta Joint

# 38
  • Мнения: 2 792
 Не знам дали ни върна в първи клас, но пак има побългаряване по идиотски начин  Close, от 28.12 влачим една сделка, за не малко пари и тъпата бюрократщина ни спъва с оправданието за новите правила. По неизвестни никому причини, системата за издаване на данъчни оценки за недвижими имоти, беше спряна и вкарана в процес архивиране на на 28.12.2006 в 15.30 часа, от което следва, че възможността да бъде извадена данъчна оценка на 29.12 е нулева. Оправданието е въвеждането на новите правила, между другото в провинцията не е имало проблем да се извади данъчна оценка на 29 и сделките са били възможни за изповядване, изводът що да не запразнуваме по от рано, не виждам друга причина  Close.
 Последствията за всички страни по сделката е, че в момента са във висящо положение  и нещата са на кантар и на игра на нерви.
  Моят личен извод е, че основната причина не е въвеждането на новите правила, а чудесното оправдание, което дава това въвеждане и въпреки че съм оптимист, скептицизма ми подсказва, че още доста време ще се сблъскваме с новия параграф 22 ( т.е. въвеждането на новите практики) Close

# 39
  • София
  • Мнения: 3 421
 Абе и аз ходих на семинар, но на много от зададените въпроси не можеха да отговорят или ни казваха "все още не е публикувано, не е сигурно, ще излязат допълнителни разпоредби".
 Вчера звъня в счетоводната програма и от там ми съобщават, че промените ще са готови след 15.01 newsm78
 Програмите за фактуриране още не са готови с бланките.
 Колегите вчера обикалят като луди да намерят нотариус(масово ще работят или от 11.01 или чак от 18.01.
 Навсякъде има "забрани" да се пускат фактури.

И с тези номера на фактурите още повече - хем всеки тръби, че трябва да започнат от 1, а всеки търси да прочете дали е сигурно newsm78

# 40
  • Мнения: 2 491
Какво сте се ошашкали бе хора? Всичко ще си дойде по-местата. Аз от вчера правя и износ и внос за ЕС и няма проблеми! Митници са опустели защото митничарите нямат много работа. Аз износа си го правя с CMR и фактури и като натовари камиончето направо тръгва-единственото допълнение е една таблица-дневник ИНТРАСТАТ, кочто се попълва при всеки внос/износ от и за ЕС, в нея се пише каква е стоката, държава на получаване и тем подобни и накрая на всеки месец се изпраща в Националната агенция по приходите. Фактури също издаваме от вчера, няма вече данъчен номер, новото е само че пред Булстата се слага BG.
Ние редовно получаваме стока от Китай и много други страни не членуващи в ЕС. Ако примерно стоката е китайска, но я получаваме да кажем от Франция и тя е платила мито за тази стока, тя автоматично придобива статут на Европейска така че до България идва свободно, ако не е платено мито за стоката пломбирват камиона и я изпращат с Т1, ние предупреждаваме митница по-рано(вече по новия закон е 24 часа по-рано, което незнам дали е възможно) правим транизит със новия софтуер и МИДО ПРО и така си освобождаваме стоката.
Апропо и ние ходихме на семинар. Ние доста преди първия работен ден се интересувахме как ще стават нещата, защото не можем да си позволим загуби/имаме доста внос-износ/ и засега работата върви.
А, митничарите са се шашнали от новия софтуер и още не могат да влезят в час, ама те и без това бавно влизат, така че е обяснимо Grinning

# 41
  • Мнения: 1 417
Въбоще не съм изненадана от хаоса, който възцари ConfusedНа управниците зора им беше да ни приемат в ЕС, пък от там нататък...ще видиме
Искам да попитам само за тоя ДДС номер, трябва ли да ходя да го вземам от някъде, защото така ми каза счети или той си е стандартен Булстат номер ама с BG отпред?[/color]

А някой може ли да ми препоръча програма за складово стопанство+фактуриране? От всичко, което изчетох в нета все на някоя нещо не и е в ред, та така и не знам, коя все пак е долу горе читава Confused

# 42
  • Мнения: 479
Гали, така е. Няма място за паника, нещата не са кой знае какви. И ние сме готови с новите актуализации на програмите с които работим. Там си има и Протокол, и място на сделката и за ДДС ставката, и за Интрастат и за митническа декларация, данни за Интрастат и всичко, което е нужно. Щом някои са успели да го направят значи не е толкова страшно. Нещата са описани в закона и в правилника за прилагането му.

Миши "ДДС номера" както му казваш е Булстата с "BG" отпред. Нашата програма с актуализацията вече го генерира автоматично за страни от България. Данъчен номер няма. Ако се налага вместо него се слагат девятки. Мога да ти препоръчам Work Flow, но съм сигурна, че има и други много добри. Зависи каква ви е дейността.

# 43
  • Мнения: 2 292
Въбоще не съм изненадана от хаоса, който възцари ConfusedНа управниците зора им беше да ни приемат в ЕС, пък от там нататък...ще видиме


На управниците зора им беше как да НЕ ни приемат в ЕС. Какви ли бъгове не се представяха, какво ли не направиха. то не беш неработещо летище, не беше авария в Козлодуй и невъзможност да включат аварийните помпи, не беше скапана юридическа система, не бяха разстрели, гафове, wdigane na cenite, sega i tezi nerazborii  ...
Сега като ни приемат дано има повече контрол , колкото и да не им се ще,

# 44
  • Мнения: 2 491
Ally McBundy е обяснила много добре за ДДС-то.
Няма вече ДДС, има булстат и индентификационен номер на фактурата. Този индентификационен номер е булстата+BG отпред.
Пример:
Булстат 111111111(примерен номер)
Индентификационен номер BG111111111
И двата номера присъстват във фактурата и не е нужно да вземаш никакъв номер отникъде, просто вместо ДДС-то се пише индентификационния номер(BG + Булстат)

Това е! Надявам се да съм била ясна!

# 45
  • Мнения: 479
.......
Искам да попитам само за тоя ДДС номер, трябва ли да ходя да го вземам от някъде, защото така ми каза счети или той си е стандартен Булстат номер ама с BG отпред?[/color]

........[/color]
Мише, за ДДС номера, който е на вашата фирма се ходи да се вземе от Главно данъчно. Носи си старото картонче /ако имаш такова/ за регистрация по ДДС, ще ти трябва и пълномощно от шефа на фирмата. Дават ти ново ламинирано картонче с новия идентификационен номер по ДДС, който е Булстата с BG отпред.

# 46
  • Мнения: 1 313
Изобщо не е толкова сложно, колкото изглежда

Аз работя като счетоводител. Не че е сложно, но нормално ли е на 27,28,29 да излязат 3 дръжавни вестника, в които са направени сериозни промени на почти всички закони, които засяга работата ми? Да имам да си чета почивните дни! Някой от тях освен това са неясни - няма време да се изясняват, защото от първи трябва да се работи по тях. ....

а какво общо има ЕС с това? Да не е трябвало да четеш ЕС вестници? чела си български държавни. Е като България си ги издава в последния момент и такива  newsm78 Какво е в иновен пустия ЕС , че България е още в 1 клас и пак е неподготвена за 2 ри  newsm78 

Аз в постинга си не съм писала, че смятам, че проблема е ЕС. Само обяснявам къде е трудността за мен - не в това, че са толкова сложни новите закони, а че се приемат в последния момент толкова много промени. Но това не се случва за първи път - предполагам няма и да е за последен.

# 47
  • Мнения: 7 114
Цитат
за ДДС номера, който е на вашата фирма се ходи да се вземе от Главно данъчно.
Къде по-точно?  От доста време данъчното не съществува. Не ми се вярва на "Дондуков" да са започнали да работят с граждани.

# 48
  • Мнения: 1 417
.......
Искам да попитам само за тоя ДДС номер, трябва ли да ходя да го вземам от някъде, защото така ми каза счети или той си е стандартен Булстат номер ама с BG отпред?[/color]

........[/color]
Мише, за ДДС номера, който е на вашата фирма се ходи да се вземе от Главно данъчно. Носи си старото картонче /ако имаш такова/ за регистрация по ДДС, ще ти трябва и пълномощно от шефа на фирмата. Дават ти ново ламинирано картонче с новия идентификационен номер по ДДС, който е Булстата с BG отпред.
  bouquet Ей за това явно става въпрос, някъде на Аксаков 21 ми каза счети. Все пак разбирам, че и без да съм го взела това картонче мога да пускам от новите ф-ри.

# 49
  • Мнения: 1 517
Що ревете, бре??? Всичко си е типично по български и хич не се учудвам. колкото до транспорта на стоки зад граница - и ние това умуваме сега.
 Peace

# 50
  • Мнения: 479
Да, Мише, ще можеш. Ако искаш да си вземеш картончето също ще трябва да си носиш и личната карта. Грешката е моя - на Аксаков е. Не пречи да издавате фактури ако нямате картончето, но трябва да си оправите касовите апарати за касовите бележки, ако издавате такива.

# 51
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
И аз съм счетоводител. И да ви кажа новите закони много ми харесват.
Още от ноември се знаеше, че ще има сериозни промени тъй, като примерно ЗДДС и ППЗДДС имаха някои противоречия с 6-та директива на ЕС.
Според мен логиката в нови закон за ДДС е много простичка.
Новия закон за Счетоводсство също ми харесва много.

# 52
  • Мнения: 5 647
А, митничарите са се шашнали от новия софтуер и още не могат да влезят в час, ама те и без това бавно влизат, така че е обяснимо Grinning

Е, вие поне в Севлиево си имате само една митница /или се лъжа?/, където предполагам ви познават.  Crazy

# 53
  • Мнения: 1 849
Извинявайте, може ли някой да ми каже от къде мога да си изтегля новия Закон за счетоводството. Тези които ми излизат в Гугал са стари. Благодаря

# 54
  • София
  • Мнения: 1 626
А може ли да обясни някой какво точно трябва да им се пренастройва на касовите апарати! Този код по ДДС ли е целта да пише на бележките?  ooooh!

# 55
  • Мнения: 1 983
T2L е печат, с който се удостоверява, че дадена стока с произход различен от европейски е придобила статут на такъв и са заплатени дължимите митни сборове от изпращача.Един вид, когато пристигне тук не се дължат митни сборове.Май това беше newsm78


А някой да знае нещо за декларация T2L?



[

# 56
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 406
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy

# 57
  • Мнения: 3 211
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy

Кой е платил мито и ДДС? Как сте ги платили на 30.12.06 (неработен ден??). А иначе аз вчера правих внос на стока пристигнала на 30.12.06 от Индия. Мито и ДДС се плаща по старите сметки, само че по новите ставки мито.
Дай подробности

# 58
  • Мнения: 479
А може ли да обясни някой какво точно трябва да им се пренастройва на касовите апарати! Този код по ДДС ли е целта да пише на бележките?  ooooh!
Да, слага се новия ИН по ДДС.
В Дейзи е лудница #Cussing out

# 59
  • София
  • Мнения: 1 626
А може ли да обясни някой какво точно трябва да им се пренастройва на касовите апарати! Този код по ДДС ли е целта да пише на бележките?  ooooh!
Да, слага се новия ИН по ДДС.
В Дейзи е лудница #Cussing out

Да, мерси! Разбрах го вече. Току що се върна касиерката с касовите апарати. Че при нас не една белята. Две фирми сме, и си имаме два.

# 60
  • Мнения: 2 491
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy


Нещо не ми стана ясно, щом сте палтили мито и ДДС значи стоката вече е с Европейски статут и може да се вземе свободно

# 61
  • Мнения: 5 647
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy


Нещо не ми стана ясно, щом сте палтили мито и ДДС значи стоката вече е с Европейски статут и може да се вземе свободно

И аз нещо не мога да разбера. Първо за стоката един път е платено ДДС-то, защото е пристигнала преди приемането ни в ЕС, второ, след 01.01 тя е със статут на общонстна и не би трябвало да ви я задържат.

# 62
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 406
Значи - ДДС-то и митото(има мито поради факта че в пратката като цяло освен стоки с произход Германия има и такива с произход Индия. А изпращача е фирма от Германия) са платени в трите работни дни между празниците, когато се очакваше да пристигне и пратката. (тук колегата, който се занимава с тези въпроси може би избърза с плащането). Само че пратката идва на 30.12 - вече почивен ден и от тогава стои в склада на спедиторската фирма.. и вече 3-ти ден ни мотаят, защото и на самата митница митничарите не са наясно как точно да процедират с такива пратки.

Това, което разбах от колегата е че пак се е наложило да пише митническа декларация, която обаче не може да се вкара въобще в програмата, защото новата програма е за стоки идващи от страни извън Европа, а на нашата митническа декларация пише произход - Германия..бе много объркано ми изглежда всичко..а иронията е, че вероятно ще се наложи да платим и магазинаж за пратката.. Crazy

Та с всички тези объркващи постинги исках да знам дали има и други като нас (пристигнала стока от Европа до 31.12.2006) и как са процедирали, за да си я вземат?

Последна редакция: пт, 05 яну 2007, 13:42 от Izida

# 63
  • София
  • Мнения: 1 626
Искам да попитам тези от вас, които вече пускат фактури на клиенти с програма.
Редактирахте ли в данните на клиентите ИН по ДДС?

# 64
  • Мнения: 521
Последно как е? Новите фактури от номер 1 ли започват или може да се продължи със старата номерация? Какъв е критерия?  Praynig

# 65
  • София
  • Мнения: 1 626
За номерация на фактурите от 1 - може!
Не е ясно може ли да продължат старите номера. Затова давай от 1 да няма проблеми!

Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?

# 66
  • Мнения: 521
Току що говорих с една одиторска фирма и ми казаха, че се продължава старата номерация на фактурите.

Не зная вече какво да правя!!! Цитирайте моля ви, къде в закона за ДДС го пише. newsm78

# 67
  • София
  • Мнения: 2 958
.....
Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?

Аз лично ще корегирам данните ,в момента на пускане на фактура.Няма да го правя предварително....та то иначе  ще трябва да спя в офиса. Crazy
Ние до 10-ти няма да пускаме ф-ри и засега инструкциите са ,ф-рите да започват от № 1.

# 68
  • Мнения: 6 390
Какво сте се ошашкали бе хора? Всичко ще си дойде по-местата. Аз от вчера правя и износ и внос за ЕС и няма проблеми! Митници са опустели защото митничарите нямат много работа. Аз износа си го правя с CMR и фактури и като натовари камиончето направо тръгва-единственото допълнение е една таблица-дневник ИНТРАСТАТ, която се попълва при всеки внос/износ от и за ЕС, в нея се пише каква е стоката, държава на получаване и тем подобни и накрая на всеки месец се изпраща в Националната агенция по приходите. Фактури също издаваме от вчера, няма вече данъчен номер, новото е само че пред Булстата се слага BG.
И аз не разбирам какво толкова има за шашкане, много добре е обяснила ГАЛИ Wink

# 69
  • Мнения: 1 417
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.

# 70
  • Мнения: 479
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.
Миши, ако внасяш от ЕС сделката е ВОД/вътреобщностна доставка/, ако изнасяш за ЕС е ВОП/вътеобщностно придобиване/. ДДС-то се начислява от фирмата, която придобива стоката, на мястото на придобиване, като това става не на митницата вече /за стоки от ЕС/ а с прочутия Протокол, който е нещо като фактура за ДДС-то, всъщност и фигурира в дневника за продажбите и покупките едновременнно, като по този начин всъщност сами си начислявате и отчислявате ДДС-то. Така се получава  всъщност описания в Закона двустранен протокол.

# 71
  • Мнения: 479
За номерация на фактурите от 1 - може!
Не е ясно може ли да продължат старите номера. Затова давай от 1 да няма проблеми!

Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?
Трябва да ги коригираш, не може да фигурират контрагенти във ф-рата без ИН по ДДС. Ние ги коригираме в процеса на работа
Номерата на ф-рите започват от 1-ца

# 72
  • Мнения: 1 417
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.
Миши, ако внасяш от ЕС сделката е ВОД/вътреобщностна доставка/, ако изнасяш за ЕС е ВОП/вътеобщностно придобиване/. ДДС-то се начислява от фирмата, която придобива стоката, на мястото на придобиване, като това става не на митницата вече /за стоки от ЕС/ а с прочутия Протокол, който е нещо като фактура за ДДС-то, всъщност и фигурира в дневника за продажбите и покупките едновременнно, като по този начин всъщност сами си начислявате и отчислявате ДДС-то. Така се получава  всъщност описания в Закона двустранен протокол.
Ally McBundy много си любезна, благодаря   bouquet Накрая и някой лев за консултации ще трябва да ти дам Mr. Green
Моля, те обясни ми само за последно, pls на кого ще привеждам ДДСто /преди беше на митницата/ и от кого ще си го вземаме обратно, става въпрос за внос от EU?Или това е само фиктивно, т.е на документи, нещо не мога да вдяна Confused

# 73
  • София
  • Мнения: 1 626
Ally McBundy и StaM, благодаря!
Аз снощи за последно като разглеждах програмата, видях че има бутонче "Попълване на ИН по ДДС" на контрагентите. И програмата сама маха данъчния номер и слага булстата с БГ-то отпред. Жалкото е само че става едно по едно, в смисъл не променя данните на всички контрагенти наведнъж.
Добре, че не разпечатах фактурите дето ги написах вчера!

# 74
  • Мнения: 521
Вижте какво пише в Правилник за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност

Глава петнадесета.
ДОКУМЕНТИРАНЕ НА ДОСТАВКИТЕ чл. 78 (3) Номерацията на документите не зависи и не се нарушава при изтичането на календарната година. При изчерпване на възможните номера лицето/клонът, след като писмено уведоми териториалната дирекция на Националната агенция за приходите, започва номерирането отново от "0000000001".

След това има изменение, което гласи: § 14. (Нов - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) Номерирането на документите по чл. 78, издадени след 1 януари 2007 г. включително, започва от "0000000001".

Ето и линк към самия правилник: http://odit.info/?s=2&i=596

Най-накрая сама си отговорих Simple Smile

Последна редакция: сб, 06 яну 2007, 12:44 от Синьорина Ломбарди

# 75
  • Мнения: 7 114
И наред с всички данъчни промени, още едно удоволствие за някои фирми.
Има някакъв Закон за свръхзапасите от земеделски и захарни изделия. Та той "урежда" въпросните собственици с подаване на декларация пред МИНСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ. Срокът е до 28.02.07.
Ако има някой, който е изтървал и тази информация, може да влее в сайта на МЗГ и да си погледне закона.
http://www.mzgar.government.bg/OfficialDocuments/Laws/zakon_za_svryhzapasite.pdf
чл.4, Приложение 2

# 76
  • Мнения: 955
http://www.microinvest.net/

И аз реших да споделя малко инфо:

Единственото безплатно софтуерче е на микроинвест  - Microinvest invoice

Миналата година ползвах на счетоводна къща КиК, обаче тази година са го направили 60 лева.
Много бях доволна защото е под ексел и ми даваше възвожност да си правя всякакви справки без да се налага да ги осчетоводявам в СП.

# 77
  • Мнения: 561
На нас счети ни каза, че може да започват фактурите с 200000..... а не с 0...., за да не се получава дублиране с предишни години. И ние така ги издаваме с 2...

Общи условия

Активация на акаунт