Второкласници - 2023/2024

  • 12 305
  • 247
  •   3
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 252
Дъщеря ми изобщо не я записах за Кенгуруто днес. Пробва да решава едно състезание от предишната година,  но изобщо не разбираше и търсеше моята помощ. На седмата задача прибрах листчето. За мен това си е шок, предвид, математическите способности на баткото,  който от 6 годишен се явяваше на математически състезания и печелеше медали. От другите състезания, тази година пожела да се яви само на таралеж природа, математика и  английски език.

# 196
  • София
  • Мнения: 2 437
Ами аз съм в лек шок, как моето момиче не разбира елементарни (според мен) условия на словесни задачи. Затова и я карам да чете, явно ѝ липсва значението на немалка част от думите. Например миналата седмица почти се разплака на задача за нарциси и гербери. След разговор установих, че не знае какво е гербер и че когато се пита колко цветя са общо, тя брои само нарцисите. 🙄😔

# 197
  • Sofia
  • Мнения: 6 083
Дъщеря ми изобщо не я записах за Кенгуруто днес. Пробва да решава едно състезание от предишната година,  но изобщо не разбираше и търсеше моята помощ. На седмата задача прибрах листчето. За мен това си е шок, предвид, математическите способности на баткото...
И ние сме така с нашия батко.
Изобщо не си давам зор да записвам второкласничката по състезания.
Няма никакъв смисъл.

# 198
  • Мнения: 2 050
Моят син каза , че задачите не били трудни, което означава , че най -вероятно ги е проспал, но пък последните две видях , че ги нацелил като отговори. Той има силно логическо мислене, но слаба концентрация. Почти невъзможно е да остане концентриран 1ч и 30мин .

# 199
  • Мнения: 2 710
Дъщеря ми изобщо не я записах за Кенгуруто днес. Пробва да решава едно състезание от предишната година,  но изобщо не разбираше и търсеше моята помощ. На седмата задача прибрах листчето. За мен това си е шок, предвид, математическите способности на баткото...
И ние сме така с нашия батко.
Изобщо не си давам зор да записвам второкласничката по състезания.
Няма никакъв смисъл.
В нашето семейство разликата е между мен и трите деца. Аз ходех по олимпиади, завърших МГ и бях от добрите, но не бях в отбора. Трудно ми е да преглътна, че няма с кого да си решавам задачите, но единствения полезен и за мен и за тях ход е да ги оставя на мира. От една страна ги травмирам, а от друга аз силно се изнервям. С каката беше най-трудно, но тя ме отрезви. Имах надежда за близнаците, но и тя умря. Започвам да си мечтая, че генът може да се прояви при внуците. Няколко мои приятели и приятелки от детството, които не се справяха много добре в училище, имат много умни деца. Генетиката ми се подиграва. Голямата ми дъщеря е човек на изкуството. Работи като интериорен дизайнер и шефовете и клиентите и са доволни от работата и. Малката е най-умна от тримата и е от силните деца в класа, но не блести по математика. Момченцето е сред слабите деца в класа. Малките имат предимството, че говорят и един чужд език, защото баща им не е българин.

# 200
  • Sofia
  • Мнения: 6 083
И моите големите са двуезични. Малката още не е проговорила (а е на почти 2г), но това е най-вероятно заради двуезичната среда.

Та при второкласничката и аз наблягам на втория й език, поне да има нещо, за което да се захвана. И като навърши годините/8кл./, най-вероятно ще я пускам по олимпиади с езика. Слава Богу отдава й се. Но математиката е пълна скръб.

# 201
  • Мнения: 9 893
Така е, децата не са като родителите си, и това е хубаво. Ще успеят да постигнат свои собствени успехи и да покорят своите си предизвикателства, без да са в сянката на родителите си:-)

# 202
  • София
  • Мнения: 2 437
Аз още не мога да преглътна липсата на всякакъв интерес към ученето у голямата. И двамата с баща им сме били отличници с лекота в основното училище, с малки усилия в средното и завършихме заедно Право с 6.00 на трите държавни изпита. Само който го е минал знае за каква отдаденост и усилия става въпрос.
Това, каката, вятър я вее, ученето е нещо, което се случва на другите. Не е глупава, напротив, всички учители я хвалят как от две думи разбира всичко, но е ужасно мързелива, без грам амбиция.

Второкласничката също се опитва да мързелува, но по стечение на обстоятелствата съм си у дома и я натискам да се старае. И тя е умна, говори чудесно английски, който научи сама от филмчета и клипчета. Даже някои думи ѝ идват първо на английски. Но ако я оставя, няма да прочете и ред, няма да реши и една задача. "Скукааа". Само това чувам. Чудя се ние ли бъркаме някъде? Четенето на текст отживелица ли ще стане? Може ли да се учи чрез видеоклипове? Достатъчно ли би било? Твърде много ли я натискам?
Абе сигурно ще се оправят в живота, ама жалко за потенциала.

# 203
  • Мнения: 718
И моят второкласник е от мързеливите. Има моменти на просветление и подхваща да чете книга. И баща му, и аз сме учили без никой да ни натиска, но ето, че с детето е различно. В училище всичко му е елементарно, съответно започва да му става скучно. Казала съм му: ние с баща ти сме учили. Ти си реши искаш ли да успееш или искаш да си посредствен. Казах му, че на състезания по математика няма да ходи да се излага, щом не иска да решаваме задачи. Това явно го амбицира, та поне на Математика без граници взе медал с 20 минутно решаване на задачи. Ами не знам какво е това поколение, но като учител на деца в гимназиален етап мога да кажа, че има деца, които ги гледаш,че не им пука, учебници не ползват, но имат добра обща култура. Казват: от интернет знаели всичко Simple Smile Да са ни живи и здрави децата, а нашите нерви да са железни. Всичко ще си дойде на мястото, вярвам.

# 204
  • Мнения: 9 893
Ако мога да се включа - щом всичко му е елементарно, значи е съобразително и способно дете. За мен, трябва непременно да го запишете на кръжок, който да му е интересен. Непременно. Никакво оставяне да лентяйства. Защото ще отвикне да учи и в горните класове няма вече да му е лесно. Мини няма да знае как да учи. За мен оставянето да лентяйстват е много опасно в началните класове

# 205
  • Мнения: 718
Благодаря за съвета. Опитвам се да не го оставям. Ходи на два езика, като английски НЕ понася, въпреки че харесва учителката си. Другия език учи с желание. Ходеше на роботика с огромно желание, но след 4 месеца вече и това му е скучно. В чудо съм се видяла.

# 206
  • Мнения: 2 710
Моят син иска да учи корейски. Английски учи само в училище и говори свободно италиански. Мисля да му угодя. Училище с английски ще търсим в осми клас. Момиченцето говори италиански по-добре и от брат си, но казва че мрази английския. И двамата ми правят забележки, като говоря италиански. Няма да ги пресирам. Ако не сега, английският ще ги настигне в гимназията. Другите предмети съм ги оставила да си ги учат в училище. Учителите им са добри. Неграмотни няма да останат. Спокойна съм, защото с каката превъртях образователната система. Освен знания важен е и личния пример. Аз винаги съм работела и съм държала да се развивам. Каката в училище я мързеше яко, но сега не остава без работа и иска да се развива.

Последна редакция: пн, 25 мар 2024, 15:05 от Monza

# 207
  • Sofia
  • Мнения: 6 083
Моята второкласничка пък иска да учи японски. И като цяло я влече всичко свързано с Япония. Не знам дали ще се задържи този интерес, но за всеки случай аз вече се оглеждам за училище с японски.

# 208
  • София
  • Мнения: 797
Мен ме озадачава, че нито едно от двете ми деца не чете, колкото мен. Подчертавам, че в тази възраст и двамата не са имали лични устройства. Вярно е, че доста рисуват, но с четенето удрям на камък, а аз четях като змей.

# 209
  • Мнения: 9 893
Стига дееее...вашите отсега знаят какво искат! Браво и на тях, и на вас! Аз това нещо го разбрах горе-долу в края на гимназията:)

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт