Петокласници-2023/2024

  • 24 501
  • 763
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 638
И при набора с историята стават все по- "на Вие". Труден материал, голям обем. Ползваме готовите тестове, които и част от вас ползват, но той твърди, че до момента поне не е имало нито един въпрос от там. И на мен ми е непонятно защо Античността се учи в 5. клас. Откога е така? Преди години в 5. клас учехме Възраждането, ако не ме лъже паметта - цяла година учихме това. В 6. клас новата българска история, в 7. Античност. Сега е обратно - в 6. клас пък учат Средновековие, в 7. - българска история. Песен е 7. клас в сравнение с 5. и 6. Не е имал проблеми с изпитвания и оценки по история, но му е в пъти по-трудно, отколкото по другите предмети.
От поне 6 години, защото когато дъщеря ми беше в 5 клас, (2017-2018-та), също учеха древна история.
За нас пък това е най-леката част от историята, няма спорни моменти, няма пренаписване и драми.
После в 6-7 клас повече ще скубем коси на глупостите, които пишат в политкоректните учебници.

# 751
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Няма пренаписване, обаче има брутално сгъчкване на информация. Това коментираме и от това се възмущаваме. В един урок няколко хилядолетия и три-четири империи. Преди това милиони години развитие пак в няколко урока. Мдааа, много полезно и ползотворно, няма спор. Интересно за четене, но безумно за научаване и изпитване. А в крайна сметка децата ни ги изпитват на тая боза, не я четат ей тъй да им мине времето. Цялата антична история за да я проумееш и запомниш поне мъничко трябва да я четеш доста по-подробно. Така е няккаъв безумен сбирщайн.
Емил Соколов - преподавател от Бургас, много подробно го беше коментирал цялото това недоразумение с учебниците по история в българските училища. И как може да се подобрят нещата. Дано от МОН се вслушат най-накрая. То за нашите деца че е късно - късно е. Ама поне следващите да учат по нормална програма.

# 752
  • София
  • Мнения: 638
Ами няма как хилядолетна история да се разкаже без сгъчкване. Обясняваме и вкъщи, търсим допълнително инфо и така.
Но пък е интересно за доста от децата по мои наблюдения.

# 753
  • На морето!
  • Мнения: 5 756
Аз се дразня на програмата по История, много подробна до 1945 и после мъгла. Няма окупация, няма Народен съд, няма репресии- всичко е рози, безплатни почвики и ученически бригади.

# 754
  • Мнения: 459
Месечинке,успех на младежа на олимпиадата.На девойкаата е под въпрос участието още-те имаха много малко време за подготовка,много късно им казаха,по принцип тя е отказала,но госпожата е настояла...Има нещо нахвърляно,но и има още доста,а време няма...Не знам  как е при вас,тук всеки се ,,спасява,,сам и носи после написаното...Досега издирвах на какви листа трябва да е и какви изисквания...

# 755
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Да, самостоятелно вкъщи се прави първият кръг. Ами ние го написахме първо на компютър, защото по-лесно се редактира, после той го преписа (всъщност има да довърши 4 задача), защото според учителката трябва да е писано на ръка, за да си личи, че все пак е положил усилия той, а не му го е написал някой. Не сме чули за някакви специални изисквания... Утре ще го предава, надявам се госпожата да одобри формата.
Успех и на твоята дъщеря. Нищо не губят сега, нека опитат, виж, вторият кръг, ако додрапат ще е по-труден, защото няма да е дистанционен и не могат да ровнат в гугъл Laughing . Ще видим, до там да докараме.

# 756
  • shumen
  • Мнения: 18 032
Моя не можа да се яви на олимпиадата по География и още го е яд.
Днес съученик му каза,че ще имат на 20.01.олимпиада по Български.Сам пожела да се запише,но понеже още не е на училище заявление ще иска като се върне.

# 757
  • Мнения: 229
Зачетох уроците по история на големия син, сега в 7 клас - има го Народния съд, тоталитарно управление, общо взето като фактология и оценка на времето е що-годе близо до моите разбирания за онова време. Няма патос, но пък родовете ни на мен и баща им са пълни с примери за издевателства... От нас ще научат това, което липсва в учебниците. За Античността, логично, нямаме родова история. 😉 На мен самата ми е трудно да навържа епохите и да проследя например кое събитие с кое съвпада като хронология. Да, има ги годините, сигурно има някъде из учебника и съпоставки по хронология. Как си личи, че не чета!  😆 За уикенда съм му обещала заедно да намерим начин да сведем до минимум зубрашката част и да видим как да се помни всичкия този необятен материал по-поносимо.
С по-голямото дете нямах такива грижи. Лесна му е историята, с лекота чете и помни, за сметка на математиката. Е, при малкия пък е обратно...

# 758
  • София
  • Мнения: 412
Моля за помощ !Как се решава това и каква е логиката

# 759
  • София
  • Мнения: 3 709
Богородице!😂 Загубиха ме на споменаването на каната.

# 760
  • shumen
  • Мнения: 18 032
За мен няма логика в тази задача.
И пускам нова тема,ако някои може да сложи линк към старите.

# 761
  • Мнения: 229
Моля за помощ !Как се решава това и каква е логиката


В табличката отбелязвате кое къде не е. Когато на един ред или колона се получат три хикса (нещото не е там или в този съд не са три от течностите), значи четвъртото е вярното. Оттам пък слагате хикс (грешно) в съответната колона/ ред. Например от условието следва, че млякото не е нито в бутилката (1), нито в чашата или кутията (4) - остава да е в каната. От това следва, че нито сока, нито лимонадата или водата са в каната. И така с табличката до запълването й. Моето решение е: мляко - в кана; нат. сок - в кутия; лимонада - в бутилка и вода - в чаша.

# 762
  • Мнения: 2 810
Това щях да кажа и аз,  че таблицата отдолу е важна, но я снимайте.

# 763

Общи условия

Активация на акаунт