Осмокласници - 2023/2024 - Тема 2

  • 58 490
  • 919
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 488
Интересно! Не се ли почва от А1 в 8ми клас, едва ли не начално ниво. Какви преводи? Дали има практика да правят входно ниво и според резултатите учителя да прецени как и на какво ниво да преподава?
В съблекалня 2х2м за три класа момичета в 5 минутно междучасие... преобуване на маратонките ни е максимума Simple Smile Носи си и друг клин и тениска, ако се изпоти или нацапа да може да се преоблече, но си е мъка. Зимата ще е проблем, обаче.

Вероятно входното ниво би довело да резултати от нулево ниво до Б2. Няма как да разцепят часовете и затова почват от азбуката.

# 76
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 858
Зависи много от учителя. Класът на дъщеря започнаха по учебник за А2.

В съседен клас има дете, което никога не е учило ае. Не се съобразяват с него.

# 77
  • Мнения: 488
Това е някакво безумие. Как се очаква неучилото език дете да навакса? Ами децата в класа на дъщеря ви, които нямат А2.

# 78
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 858
Това е някакво безумие. Как се очаква неучилото език дете да навакса? Ами децата в класа на дъщеря ви, които нямат А2.
В класа на дъщеря ми всички са с ниво от А1 нагоре.
Училището приятно изненада с native speaker,  който ще води 2 часа.

# 79
  • Sofia
  • Мнения: 4 533
Тази работа с езика трябва да се премисли и да се уеднаквят възможностите за решение от какво ниво да се започва. Какви са тия импровизации, как ще зависи от конкретния учител... И не мога да разбера деца с високо ниво на език защо отиват в паралелки със същия език, ама това е друг въпрос. Остава и в немски и испански паралелки да не започват от азбуката, защото някои били на еди какво си ниво.

# 80
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 858
Тази работа с езика трябва да се премисли и да се уеднаквят възможностите за решение от какво ниво да се започва. Какви са тия импровизации, как ще зависи от конкретния учител... И не мога да разбера деца с високо ниво на език защо отиват в паралелки със същия език, ама това е друг въпрос. Остава и в немски и испански паралелки да не започват от азбуката, защото някои били на еди какво си ниво.
Ееххх, любим въпрос  Simple Smile
АЕ беше изборът, щото в мг се отива/остава не заради езика. Ама да не изместваме темата.

# 81
  • Мнения: 57
Някой има ли тестовете от притурката към учебника по български на БГ Учебник. Ако може на лично?

# 82
  • Мнения: 488
Тази работа с езика трябва да се премисли и да се уеднаквят възможностите за решение от какво ниво да се започва. Какви са тия импровизации, как ще зависи от конкретния учител... И не мога да разбера деца с високо ниво на език защо отиват в паралелки със същия език, ама това е друг въпрос. Остава и в немски и испански паралелки да не започват от азбуката, защото някои били на еди какво си ниво.

За МГ и ПМГ е ясно защо отиват, а за останалите вероятно, защото не им е стигнал балът за езикова гимназия/паралелка с друг пръв език.

Има и изключения от горното, но има и родители, на които не им е бил фикс идея децата им да знаят поне на ниво Б2 два западни езика до втори клас, нито са се били фиксирали в ученето на английски. Заради тези деца, логично трябва да се почва от азбуката и всякакви импровизации да са забранени на учителите и наказуеми.

# 83
  • Мнения: 617
В област Враца например няма училище с друг първи език освен английския, нито в Езиковата гимназия, нито в паралелките с ИИЧЕ. Ако някое дете желае да учи друг първи език трябва да отиде в друга област на общежитие или квартира. Не, че няма деца, които го правят, имам и една приятелка преди 30 плюс години го е направила точно заради езика и е много доволна, казва, че в гимназията са й били най-хубавите години, но не всяко дете е готово да се отдели на тази възраст. Моята дъщеря е в паралелка с ИИЧЕ, започнаха от А1, но ми се струва, че доста материал вземат. Учебниците още ги няма(поръчахме ги в училището), така че не мога да преценя дали госпожата дава нещо допълнително.

# 84
  • Мнения: 8 161
По-добре да има импровизации за занещите и да не тъпчат на А1, но... съобразено с нивото. При нас са започнали (отново) с дните от седмицата и елементарни думи, които повечето деца са учили още в началното (всички ФУЧ и ИУЧ бяха езикови при нас), но едновременно с това правят презентации, пишат и говорят с преговор/научаване на граматиката... Доколкото разбрах имат две деца на А1-2 ниво, повечето са В1.2-В2. Но нали се сещаме тези нова колко са условни.
При интензивно изучаване на език сина ми влезе в АЕГ на В1.2 излизе на В2 със знания и умения за ползване на език по множество учебни/житейски дисциплини, нищичко ама нищичко общо с моето В2 от курсове...

# 85
  • София
  • Мнения: 3 572
Синът ми е с ниво на АЕ между B1 и B2. Каза, че са почнали от ниво А1, защото имат дете, което не е учило АЕ досега или много малко (не разбрах точно какъв е случая), но казва че часовете са му интересни.

# 86
  • Мнения: 124
И при нас започват английски директно от А2, добре че синът ми го е учил. Аз не си представям както той идва от училище с немски/ руски и ако не беше учил английски да го започне от А2.
Това задание което са дали за книгата на някои деца, той го е правил като ходеше в Британика - там имаха да направят презентация - резюме на книгата и описание на герои, задаваха въпроси и трябваше да отговаря. Книгите предварително се одобряваха от учителите .

# 87
  • Мнения: 488
Синът ми е с ниво на АЕ между B1 и B2. Каза, че са почнали от ниво А1, защото имат дете, което не е учило АЕ досега или много малко (не разбрах точно какъв е случая), но казва че часовете са му интересни.

Данев каза, че почват от азбуката и който не го устройва, да не е влизал в английска гимназия.

# 88
  • София
  • Мнения: 3 572
Едно от предимствата на системата 1:1 е, че може да се дават индивидуални задачи на по-напреднали ученици, докато се минава основния материал. Отделно класната каза, че ще набляга на речников запас, така че въобще не мисля че им е скучно дори и да си мислят, че много знаят АЕ, понеже гледат филми без субтитри и гледат youtube подкастове без превод.

# 89
  • Мнения: 488
Така по-изостаналите по всеки предмет няма ли винаги да са по-изостанали?

Общи условия

Активация на акаунт