Седмокласници 2023/2024 - тема 4

  • 31 759
  • 775
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 18
Понякога се чудя защо си давам толкова зор при положение, че няма да сменяме училището и няма никакво значение какво ще направи на матурите.
Предполагам, че училището е частно иначе матурите имат значение.

Имах предвид, че няма да кандидатства, затова няма да има значение какво ще постигне на матурите - учи в Спортно училище и смята да продължи да се занимава със спорт.

Честит празник! Да си живи и здрави всички именици!

Съжалявам да чуя, че децата вече се чувстват доста стресирани, но вярвам, че коледната ваканция ще им се отрази добре.

Последна редакция: ср, 06 дек 2023, 15:09 от mshar

# 46
  • Мнения: 268
Преразказът наистина не е  в учебната програма за седми клас по БЕЛ. Изпитът е върху учебния материал  за трите години. Трансформиращ преразказ присъства само в учебната програма за пети клас.

# 47
  • Мнения: 82
Преразказът наистина не е  в учебната програма за седми клас по БЕЛ. Изпитът е върху учебния материал  за трите години. Трансформиращ преразказ присъства само в учебната програма за пети клас.

Изключително "мъдро" от страна на МОН! Изучават го в пети клас, след това две години забравят за него и после хоп ... на НВО и то с тежест 35% в оценката! Това си е направо отваряне на пазарна ниша за частни уроци и школи.

# 48
  • Мнения: 12 032
Въпросът е защо училищата не използват възможността за ИУЧ и ФУЧ и да организират в тях подготовката за НВО. В крайна сметка точно по резултатите на учениците на НВО родителите избират училище за децата си

# 49
  • Мнения: 762
При нас доколкото разбирам се учи допълнително упражняване на материал. По математика решавали задачи на дъската, а по БЕЛ попълват собника на Донка Кънева.
От началото на годината и те не са имали нито един преразказ, ОЛВ също веднъж...то явно просто не стига и времетето за подготовка в часовете в училище.

# 50
  • Мнения: 11
Въпросът е защо училищата не използват възможността за ИУЧ и ФУЧ и да организират в тях подготовката за НВО. В крайна сметка точно по резултатите на учениците на НВО родителите избират училище за децата си
Това зависи от учителят, реално той разпределя часовете си за ИУЧ и ФУЧ. Например ако са заложени 1 уч.час седмично ИУЧ, той има свободата да го отдели изцяло на БЕ, изцяло на лит., 50/50 или както си намери за добре. В някои училища има 0.5 часа заложени, в някои 1.5. При ФУЧ стои по същия начин въпросът, мисля. Отделно учителите имат право да създават клубове, които могат да посветят на такава подготовка. Аз в гимназията бях всяка година на клуб за подготовка за олимпиади по БЕЛ/биология, а в 11. и 12. клас клубът беше посветен на писане на есета/литературни съчинения. Та, мисълта ми е, че това се гласува като бюджет (ако не бъркам, защото все пак тези мероприятия се плащат на учителите) и след това учителят си създава програмата.

Направих материал в помощ при писането на тези. Ако някого му е полезно, ще го споделя. Младши учител съм, но файлът е проверен и одобрен от доста старши такива Simple Smile https://drive.google.com/file/d/1wyBV6b_bA3R0AgiJpI4kTj1WkJC14Ei … /view?usp=sharing

Последна редакция: ср, 06 дек 2023, 19:55 от Andersenche

# 51
  • Мнения: 228
Въпросът е защо училищата не използват възможността за ИУЧ и ФУЧ и да организират в тях подготовката за НВО. В крайна сметка точно по резултатите на учениците на НВО родителите избират училище за децата си

Така е в НПМГ - в 7 клас ФУЧ и ИУЧ стават само български и математика с тази цел. А защо другите училища не го правят, нямам представа. Родителите не изгаряме от желание да плащаме за допълнителни уроци.

# 52
  • Мнения: 6 002
И двете ми деца са били с ИУЧ БЕЛ и ИУЧ математика, даже ми е странно като разбера за различни от тези в 7 клас. В час по ИУЧ ползват

# 53
  • Мнения: 3 537
И на мен ми е странно, во моето дете е с ИУЧ английски и КМИТ. Те наблягат на pyton, нищо че ще имат изпит по бел и мат, а и на презентации по всеки предмет.

# 54
  • Мнения: 18
При нас също е ИУЧ математика и БЕЛ, а е спортно училище. По БЕЛ се подготвят с помагало "Работни листове" (не съм сигурна кое беше издателството). По математика уж решават задачи, но истината е, че учителят вижда зор да се справи с дисциплината, та колко остава време за решаване на задачи не се знае......

Та с математиката е зор. Ползваме два сборника вкъщи- този на Пенка Рангелова  и този на издателство "Рая" с подроните решение. Чудя се дали да й взема още нещо, с пробни изпити и тестове, като ме притеснява, че няма много време и не знам дали има смисъл. Някой може ли да препоръча нещо или може би онлайн ресурси с подобно съдържание?
Благодаря!

# 55
  • Мнения: 12 032
При нас ИУЧ е за двата чужди езика, защото това е профилът на училището. Обаче можеха да им слагат и ФУЧ за БЕЛ и математика. Или да направят нещо по проект за подготовка за НВО. Обаче не, не предложиха нищо. Гледам тетрадката на детето, планове, схеми не са лоши, но за да учат, да е ефективно трябва и да ги изпитват, и преразкази да пишат за домашно, и стихотворенията да учат, а не се дават такива неща, т.е върви се само по учебен план и толкова. Както писа някой по-нагоре - нищо допълнително и насочено към подготовката за НВО. Сякаш не искат учениците им да имат шанс да влязат после в горния им курс, а той е желан и високобалов в града. Докато НУИ например си подготвят децата така, че да издържат специалните си изпити и 90% да продължат след това в същото училище.

# 56
  • Мнения: 227
Ние имаме ФУЧ по двата предмета, точно за подготовка за НВО, но помагала не са  искали, не знам точно какво работят. На мен това , което ми стана интересно е, че в края на миналата година са питали кой иска да участва и кой разбрал, кой не разбрал- за всички 5 седми класа има една група ФУЧ.Много от децата изобщо не бяха разбрали за какво е това, някои явно бяха решили, че ще си спестят два допълнителни часа в седмицата, но най- изненадани бяха родителите, защото това го разбрахме на първата родителска тази година и повече деца не могат да се запишат.

# 57
  • София
  • Мнения: 285
При нас ИУЧ са БЕЛ и мат и в тези часове правят преразкази понякога. Имат нова учителка по БЕЛ. Тя е проверяваща на матурите и изглежда ще ги подготвя изцяло за тях. Всички контролни до сега са по формата на НВО, в ОП първата част, по ИУЧ - преразказ. Класното също ще бъде по този формат. Изглежда обещаващо. По мат е друга работа. Там учителката според мен идея няма какво има на матурата.

# 58
  • Мнения: 12 032
Плами, точно затова трябва информацията да се свежда и до родителите, те са тези, които имат последната дума.

# 59
  • София
  • Мнения: 5 954
Г-жата,  ако иска,  и с 3-4 часа седмично може да направи чудеса, ако не иска спасение няма... Flushed
Ние имаме 6, 7 часа по двата основни предмета , всяка седмица . Ами тази по Мат със 7 часа стегна децата и те вървят добре, въпреки че тя е строга и не признава хък мък .. никакви извинения за нищо, тежки домашни, но накрая класа са добре по математика ..
Тази по Бел със 6 часа седмично .... и нищо, високомерна с "огромен" опит и самочувствие.. Преподава напълно неразбираемо, изказва се метафорично... дава хай левъл тестове, накрая нищо. Оценки по симпатия. Никой не я харесва = никой не харесва Бел... това е.. Изобщо пълна пародия...Кой е виновен? Децата са виновни, че не учат. Да, така е, не учат много, да,  защото намразиха Бел и така върви.. как да наваксат в 7 клас

Няколко от нашите деца/от класа ни отиват в една и съща школа в 7ми клас и им казаха, по Математика сте много добре подготвени, сред най-добрите ,  по Бел сте зле, много зле ( там ги сравняват с други деца от други училища)  ...
Това е отзива, не е мой, ясно е какъв е проблема и от коя Г-жа идва... Коренно различна подготовка от едно и също училище, на едни и същи деца.. Confused

Общи условия

Активация на акаунт