На 5 години в първи клас?

  • 7 881
  • 292
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 38 905
По принцип е трудно да се направи. Може в предучилищна група, до обяд.
Освен това, като се има предвид средният ръст на 5 г дете, ще го смелят по коридорите на едно голямо училище, а предполагам във Варна е такова. Също така, в класа ще има едри момчета на 7г и 8 месеца.
Говоря от личен опит с декемврийче и януарче.

Последна редакция: чт, 18 апр 2024, 13:32 от Rockstar

# 136
  • Мнения: 10 644
Те на тая възраст момичетата са по-едри Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 137
  • София
  • Мнения: 38 905
Зависи. Моята дъщеря е родена декември, беше едно дребно и вредно, от най-дребните в 1 клас.
 Сега е 176 см. 😁

# 138
  • София
  • Мнения: 18 162
Правило за ръста няма, на 6 дъщеря ми беше по-висока от въпросното момче на 8, сега той е сигурно с две глави над нея. На 6 едната близначка беше с подобен на нейния ръст, сега е 177 см, тоест с 8-9 см по-висока от по-голямата.Едната спря да расте на ръст още преди 18, другата дърпаше нагоре до към 21..

Последна редакция: чт, 18 апр 2024, 14:48 от пенсионирана русалка

# 139
  • Мнения: 13 915
8г по мое виждане е късно за първи клас .
Година по-късно не е същото като година по-рано.

Отлагането от училище е сериозна процедура, а не точно прищявка на родителите. Отлагане не може да се случи, защото някои родител е решил че така е по-добре за детето. Трябва да има медицински показания.

# 140
  • София
  • Мнения: 18 162
Да, момчето, за което писах, падна лошо на главата си лятото преди първи клас и беше със сътресение на мозъка.Иначе щеше да си тръгне на 7.

# 141
  • Мнения: 6 847
Русалка, разбира се зависи  от детето, но момче на 5 години и 9 месеца с момчета на 7 и 8 месеца ми идва малко прекалено. Чисто физически няма как да е на тяхното ниво. Обикновено родителите се поддаваме на егото си, колко е умно моето дете, а в училище трябват и други качества. Едно е 6-годишна умна и оправна девойка, друго е 5 годишен умен младеж.

# 142
  • Мнения: 13 915
но момче на 5 години и 9 месеца с момчета на 7 и 8 месеца ми идва малко прекалено

Представете си в пубертета за какъв разкрач между него и съученичките ще говорим . А детето трябва да бъде на ниво, да не е аутсайдер, да е с възрастово подходящи теми и интереси. Ненапразно Виготски отбелязва, че има в тези периоди специфична възрастова психология. Не всичко нужно, за да си адекватен на връстниците си, "се побира" в знанията по математика.

Последна редакция: чт, 18 апр 2024, 19:25 от _re_ge

# 143
  • Мнения: 12 495
Точно така е. Нервно-психическото развитие съвсем не е без значение за вписването в средата. Емоционалната зрялост също.

# 144
  • София
  • Мнения: 18 162
Скрит текст:
В името на обективността ще кажа, че нашият случай не е много показателен, понеже на дъщеря ми й се наложи просто да порасне по-бързо. Родиха  се близначките, нея не я взеха в детската градина до нас,  нямаше свободна баба да я гледа, аз трудно щях да се оправям сама с 3, две бебета и  дете на 3 години. По принуда тръгна на английска забавачка на  3 години ( в която майка ми работеше като музикален педагог). Тя я водеше, тя я прибираше.  А там  децата бяха на по 6 години, учеха не само английски, а и букви, сричаха, имаха си и математика. Изкара там две години  с два поредни випуска и тогава майка ми се пенсионира. На 5  отиде в  предучилищната към кварталното ни училище, като и там беше с бъдещи първокласници на възраст над 6, а тя  беше едва на 5.  Идеята беше да повтаря и предучилищната.  Тръшна се обаче, че  всичките й приятелчета отиват в 1 клас, че не иска да  учи пак същото.. Едва тогава се обърнах за съвет към по-разбиращи от мен, не се опрях само на това, че можеше почти гладко да чете, даже и да пише. Отделно тогава не беше забранена явно диагностиката и  всички в  предучилищната правиха някакъв тест + събеседване (явно за целите на училището). С помощта на  учителката от ПДГ  получих инфо за представянето й.  Явно контактите 3 поредни години с по-големи деца я бяха превърнали в достатъчно зряла в емоционален  план  за 1 клас. И така тръгна на училище.. Малките си бяха в детска градина до трета група вкл., после отидоха в училищната предучилищна и си тръгнаха  на  7 години на училище. Та всякакви истории  и обстоятелства има, не знаем при  въпросното дете как стоят нещата.

# 145
  • Мнения: 12 495
Така е. Все пак в класа ще има деца, родени януари-февруари  2017 заедно с детето на автора, което е родено декември 2018. Това е доста голяма разлика във възраст и емоционално развитие. Не, че няма по-зрели деца и такива, които не отговарят на възрастта си.

# 146
  • Мнения: 10 644
Правило за ръста няма, на 6 дъщеря ми беше по-висока от въпросното момче на 8, сега той е сигурно с две глави над нея.
Тамън де, за 1-2 клас иде реч. И в класа на сина, и на дъщерята после имаше девойки с 40 номер маратонки, бабанки колкото г-жата. Общо момчетата бяха по-дребни. Момичетата бяха 4-5 нормални, останалите като на стероиди.
Може да си е ген, хранене, традиции в семейството, ама масово девойките стърчаха и се открояваха с екстремни мерки Simple Smile
Като ги гледам сега в 12 клас младежите понаваксаха, ама не и на акъл JoyJoyJoy

# 147
  • Мнения: 6 930
Доста се е изписало по темата, но все пак мога да отговоря по същество, защото съм в подобно положение.
Дъщеря ми вече навърши 6 и по всяка вероятност наесен ще е първокласничка. Още в началото на учебната година говорих с директорката, за нея беше важно, да знае от по-рано. В края на учебната година ще й издадат удостоворение за готовност. Предишния набор може да кандидатства през онлайн системата, за това също звънях в общината. Така че ако ви издадат удостоверението всичко трябва да е наред.
Хубаво е, че детето е умно, жалко е, че за тези деца нищо не се прави и няма никакви опции.

Ако трябва да взема лично отношение по темата и за мен има значение дали детето е момче или момиче и дали е родено в началото или в края на годината. Момче на 5 години вероятно ще е от най-дребните и психически и емоционално ще му е по-трудно да се приобщи. То просто ще е на различно ниво на зрялост, особено ако се съпостави с някоя съученичка, която ще е с близо 2 години по-голяма.

2-та километра до ПГ са нищо в нашия град. Само дето не е лошо да се провери дали и там не спят, защото да, чувала съм за ПГ където имат легла и се спи Flushed

# 148
  • Мнения: 314
Благодаря на тези, които са писали по същество. Няма как да отговоря на многото въпроси. Ще се спра на няколко.

Доста постове ме упрекват, че това решение (а то още не е решение) е плод на родителски амбиции. Не ми е все едно как се развива детето ми, но не мисля, че имам болнавите амбиции, в които някои ме упрекват. Не съм насилвал сина ми да учи каквото и да е. Сам ме моли всяка вечер да пишем и четем. Честно казано, мен някой път ме мързи и се опитвам да "мина метър", но е доста настоятелен.

Също така, не мисля, че е вундеркинд. Даже в началото се притеснявах за развитието му защото проговори сравнително късно. Казват, че може да е било заради многоезиковата среда, която можела да го обърка. Не знам. Но до 3-годишна възраст по-скоро изоставаше в развитието си - поне що се отнася до речников запас. После навакса и вече нямам никакви притеснения. На кратко - не мисля, че е вундеркинд. Просто мисля, че е здраво и добре развито за възрастта си дете. Нищо повече.

За ПГ - за съжаление, се оказа, че най-близката ПГ дори не е на 2км,  както мислех, а на почти 4. Както изглежда, ПГ във Варна все повече намаляват. Нямам идея защо е така.

Да, дистанцията има значение. Ако щете, може да ме обвините в мързел. Не ми пука особено ако го направите.

Всъщност, обвинението в мързел би било най-справедливо. Една от причините да обмислям да тръгне на училище още тази година е, че живеем на 100 метра от училище.

Днес отидох във въпросното училище. Заместник-директорът потвърди, че няма правни ограничения - можем да го запишем щом навършва същата година 6г.

Това, което ме разколеба е, че се оказа, че в това училище учат руски още от първи клас. Не мисля, че руският е особено нужен и затова не ми се ще излишно да товаря сина си с занятия по руски.

Та, ако го запишем в училище, няма да е в това. Което донякъде неутрализира един от факторите - близостта. Но има и други училища на под 1км разстояние така, че е възможно да пробваме там.

Да, леко ме безпокои фактът, че ще е с по-големи деца. Даже го питах какво мисли по въпроса - каза, че е ОК.

Трудно е да се каже как ще се адаптира. Аз бях на почти 7г като тръгнах в 1-ви клас, но имах проблеми. Не мисля, че е само до възраст, а и до индивидуални особености. В някои отношения мисля, че той се справя по-добре от мен. На мен социалните умения ми бяха слаба страна - и може и още да са. А той, определено, се справя по-добре отколкото аз на същата възраст. Гаранция ли е, че ще се справи? Не е. Няма как да знам. Но то това е така и ако тръгне след една година. Няма как да знам с кои деца и учители ще се падне. В тези неща няма гаранция.

На кратко - мисля, че интелектуално той е готов за материала от първи (или дори втори клас). Имам предвид български, английски и математика. Не ми пука какво ще научи по останалите. А и не ми пука ако на някой му пука, че на мен не ми пука. То, в общи линии, винаги ще се намери някой да те критикува - или, че имаш прекомерна амбиция, или, че пък - обратното - не ти пука. Все ми е едно. Така или иначе, ще вземем решението, което изглежда най-правилно според обстоятелствата.

Имаше и някакви коментари относно това, че не съм бил прав да правя връзка м/у късното тръгване на училище и късната еманципация. Аз мисля, че връзка има - и тя е нагласата в БГ да "бебешорим" децата. Та от там и късното им съзряване и еманципиране. Ако щете се съгласявайте с това - това е просто моето субективно мнение на човек израснал в БГ, но прекарал по-голямата част от съзнателния си живот другаде.

По принцип не ми пука особено за това, че маса постващи ще вмъкват къде явни, къде не толкова явно язвителни коментари. Приел съм, че "тука е така" - в БГ форум каквото и да е питаш повечето отговори няма да са по същество, а ще се опитват да ти обяснят колко си неадекватен.

Като цяло нямам високо мнение за образованието в БГ - от една страна защото съм израснал в БГ и то по време когато уж нивото в образованието  е било по-високо (дали е така не е съвсем сигурно). Видял съм също и образованието на Запад - като студент и впоследствие като университетски преподавател. Имал съм и достатъчно индиректни впечатление и от ранното им образование - отчасти защото големият син посещаваше британско училище, отчасти и защото имам познати, които работят в тази сфера в ЮК. Разлики в учебния план почти няма (поне що се отнася до началното обучение). Но образованието в ЮК се опитва да бъде по-"осезаемо" и разбираемо, а в БГ май все още си падат по сухия стил. Това, което е извън всякакво съмнение е, че образованието на Запад е по-добро - и това се е потвърждавало многократно в класациите на ПИЗА.

Така, че когато започнат да ме убеждават за това, че най-добре било да се следва течението в БГ образованието съм склонен да имам едно на ум.  Това се отнася и до аксиомата, че "най-добре" е детето да започва училище на 7г възраст. Е, на Запад започват по-рано и съдейки от резултатите в ПИЗА не изглежда да им вреди особено. Но, както се казва, всеки сам си преценя.

Последна редакция: пт, 19 апр 2024, 16:01 от N_ik

# 149
  • Мнения: 6 847
А физически как е развит? Има ли опасност да е най-дребният в класа?

Общи условия

Активация на акаунт