Пръв прокарва идеята д-р Базелтон, който със щедрото финансиране на корпорацията Памперс издава цяла поредица книги, които установяват нов стандарт, който до ден днешен се запазва по света, благодарение на усилията на рекламодателите. Базелтон въвежда ново понятие “Готовност на детето за тоалетно обучение”. Базелтон предполага, че дете, което не може съзнателно да обясни с думи, че му се пишка, не е готово да се обучава, затова е необходимо да се изчака. (а докато родителите чакат, бизнеса на Памперс ще процъфтява)
През 70-те години американското списание Pediatrics публикува сбор от официални препоръки по приучването на децата към тоалетната. Тези официално приети, утвърдени и препоръчани инструкции гласят : НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА тоалетното обучение да започва преди навършването на две години (24 месеца), освен това се прилага списък от определени признаци, че детето е готово да се обучава. Само детето, което проявява всички или повечето от указаните признаци е готово да се обучава.
Какъв е този списък? От кои специалисти е съставен? С това се занимава Родителският Институт по Педиатрия Pampers, финансиран от компанията Proctor&Gamble. Подписвайки се скромно само с един ред в края на препоръките, без дори да сложи името си на първа страница, Институтът по Педиатрия Pampers съставя огромен списък от препоръки и съвети, насочени към педиатрите – хората, призвани да се грижат за здравето и възпитанието на децата. Фактически, целият този брой от официалното издание Pediatrics, е финансиран от компанията Proctor&Gamble.
Всъщност е много лесно детето да се научи на тоалетна хигиена преди 1 годинка, попитайте само вашите баби. По тяхно време, в семейства с по 5-6 деца, бебетата още от началото са били изхождани и не са се цапали.