Валдорфска педагoгика

  • 22 483
  • 199
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 16
(6) k.a.l.i.: “Има нужда от коментари и материали,защото,ние родителите сме хората, който трябва да сме запознати с всичко,за да можем да бъдем полезни със свойте съвети на децата си и евентуално, ако се наложи да знаем от кого или от какво(зависи от случая)да ги предпазим.  ”

По въпроса с материалите важи същото, което се написа по-горе и за бъдещия сайт по Валдорфска педагогика. За онези от вас, които желаят да задълбочат познанията си върху Валдорфската педагогика и да научат повече за предстоящата (идната седмица) беседа с чуждестранни валдорфски педагози, можете да ни пишете на адрес waldorf.bg@gmail.com, ще ви бъдат предложени материали и литература. Директна информация в тази връзка тук не можем да публикуваме, защото се възприема като реклама.

# 136
  • Мнения: 16
(Sunglasses radmila: “аз лично не бих записала детето си там - много идеализирана ми е картинката и според мен далеч от реалния живот извън това училище!!!!”

Дали валдорфското училище / детската градина ще съответства на ситуацията на времето и социалната обстановка зависи само от хората, които работят в това училище / ДГ. Целта е да се спомага развитието на личности, които могат да се справят адекватно с живота, така че в същинската валдорфска педагогика няма място за празен идеализъм.

# 137
  • Мнения: 928
violetflies, нищо не казвате за религия. Само се оправдавате, че нападките са нещо несериозно и ни карате да четем. Факт е обаче, че погледнеш ли сайта, веднага забелязваш, че по някакъв начин сте свързани с някаква религия. Всичко, което написа за самия начин на възпитания, за вдъхновението на учителите и ... е ок. За да изясним още малко темата, ще ни разкажеш ли и за религията или духовните ценности на учителите  Peace
http://www.aobg.org/pictures/other/

# 138
  • Мнения: 3 271
violetflies, нищо не казвате за религия. Само се оправдавате, че нападките са нещо несериозно и ни карате да четем. Факт е обаче, че погледнеш ли сайта, веднага забелязваш, че по някакъв начин сте свързани с някаква религия. Всичко, което написа за самия начин на възпитания, за вдъхновението на учителите и ... е ок. За да изясним още малко темата, ще ни разкажеш ли и за религията или духовните ценности на учителите  Peace
http://www.aobg.org/pictures/other/


И аз това се опитвах да обясня. Не само в темата, но и в частни разговори. Ако наистина религията (или духовността) няма общо със самият педагогически подход, защото тогава неизменно присъства във всички линкове и сайтове по темата? Явно връзка има някаква и по някакъв начин. Мен лично това ме протеснява, за други е ОК - право на избор.

# 139
  • Мнения: 5 370
Четох , четох....очичките ми на копче станаха, но не видях грам конкретика.
Принципно съм тотално против всякакви духовни намеси и влияния в живота на детето ми до 18 годишна възраст.От 1989 насам съм свидетел на мнооого  опити за прокрадвания и обсебвания на души....под една или друга форма, та съм ама изключително скептична. Толкоз.
Кажете, моля, ако сте наистина толкова прозрачни-за какви цифри говорим? Имам предвид учебни такси.
Или и тук има само захарни приказки и омагьосвания, както го правеха някога пирамидаджиите?
П.С Модераторите информирали ли са админите на сайта и ми е интересно, ама наистина интересно, какво е тяхното мнение? Naughty Защото тук далеч не иде реч само за скрита реклама. Stop

# 140
Мисля, че представителката на Валдорфската педагогика по-горе добре е обрисувала нещата. Наистина се залага много на изкуствата. Но както и самата тя споделя, децата не биват затормозявани с т. нар. "държавни общообразователни" изисквания. И точно това е слабото място според мен на тази педагогика. Приятелите ми тук в Германия, които са завършили тукашното Waldorfschule с матура, се отличиха в университета най-вече с това, че изгоряха още първия семестър поради факта, че по никакъв начин не можеха да се справят с линейната алгебра и математическия анализ. Иначе всички свирят на цигулка, а жената дори и на флейта и много хубаво рисуват. Но това ли е всичко, което им трябва? Оказа се, че далеч не е така.

Може да е вярно, че тази педагогика "опазва душичките" на децата, но в крайна сметка после децата не могат да изберат да станат лекари, защото в един нормален медицински институт НЕ биха се справили. Като висше може би биха имали добри шансове в НАТФИЗ и консерваторията.

# 141
  • София
  • Мнения: 8 943
Само не разбрах, какво имат против някои хора писали по-горе, че са ги карали да учат математика и да четат в училище. Ами то нали затова е училище, за да те карат. Иначе ако оставим децата сами да избират 90% от тях ще предпочетат да играят и рисуват. Това за ДГ е добре, но за училище ще ме прощавате ама не съм съгласна.
Като гледам колко са неграмотни напоследък хората имам чувството, че някой има полза от такива училища. Да седят децата, да се реят в нищото, да си рисуват и да слушат разни проповеди. По-покорен и лесно управляем човек от това-здраве му кажи. А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.

# 142
  • Мнения: 11 329
А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.
Айде пак предразсъдъци  Naughty
Ами ако Рудолф Щайнер беше американец, французин или руснак, пак така ли щеше да приказваш?

# 143
  • София
  • Мнения: 8 943
А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.
Айде пак предразсъдъци  Naughty
Ами ако Рудолф Щайнер беше американец, французин или руснак, пак така ли щеше да приказваш?
Ами незнам, но нали не е американец, руснак и т.н. Това просто е моят отговор на това, че метода се изтъква като добър, защото бил разпространен в Германия. Това не са ли пак предрасъдъци?

# 144
  • Мнения: 5 370
А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.
Айде пак предразсъдъци  Naughty
Ами ако Рудолф Щайнер беше американец, французин или руснак, пак така ли щеше да приказваш?
А защо вадиш само тази част от цитата, Вечернице? Да те запитам нещо-ти си медицинско лице, ако не се лъжа, не знам дали сега упражняваш професията си-но , според тебе, завършил подобен род училище ще ли да превземе крепостта, наречена "кандидатстудентски изпити" по биология и химия, да речем? Или ще излезе ли от него кадърен инженер?
В случая ти говоря не като майка, щото щрапалчото е далееееч още от подобни начинания, а като екс-даскал и подготвяла хора за разни конкурси.

# 145
  • Мнения: 11 329
А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.
Айде пак предразсъдъци  Naughty
Ами ако Рудолф Щайнер беше американец, французин или руснак, пак така ли щеше да приказваш?
А защо вадиш само тази част от цитата, Вечернице? Да те запитам нещо-ти си медицинско лице, ако не се лъжа, не знам дали сега упражняваш професията си-но , според тебе, завършил подобен род училище ще ли да превземе крепостта, наречена "кандидатстудентски изпити" по биология и химия, да речем? Или ще излезе ли от него кадърен инженер?
В случая ти говоря не като майка, щото щрапалчото е далееееч още от подобни начинания, а като екс-даскал и подготвяла хора за разни конкурси.
Явно не си чела какво съм писала по нагоре.
Нямам идея как биха превзели крепостта кандидатстудентски изпити.
Не можем да сравняваме две различни системи на обучение - немската и българската. За Валдорфската да не говорим, тя е друг раздел. Тук изпитите са различни от общоприетото в България. Затова така ти отговарям.
Повечето завършили такива училища се насочват към хуманитарните науки. Точно там са най-силни. За математиките не мога да гарантирам, че дори от нормална немска гимназия ще са на ниво подходящо за български кандидатстудентски изпити.

# 146
  • Мнения: 5 370
А това, че в Германия са разпространени тези училища, защо трябва да е в плюс. Доста лоши неща са тръгнали пак от там.
Айде пак предразсъдъци  Naughty
Ами ако Рудолф Щайнер беше американец, французин или руснак, пак така ли щеше да приказваш?
А защо вадиш само тази част от цитата, Вечернице? Да те запитам нещо-ти си медицинско лице, ако не се лъжа, не знам дали сега упражняваш професията си-но , според тебе, завършил подобен род училище ще ли да превземе крепостта, наречена "кандидатстудентски изпити" по биология и химия, да речем? Или ще излезе ли от него кадърен инженер?
В случая ти говоря не като майка, щото щрапалчото е далееееч още от подобни начинания, а като екс-даскал и подготвяла хора за разни конкурси.
Явно не си чела какво съм писала по нагоре.
Нямам идея как биха превзели крепостта кандидатстудентски изпити.
Не можем да сравняваме две различни системи на обучение - немската и българската. За Валдорфската да не говорим, тя е друг раздел. Тук изпитите са различни от общоприетото в България. Затова така ти отговарям.
Повечето завършили такива училища се насочват към хуманитарните науки. Точно там са най-силни. За математиките не мога да гарантирам, че дори от нормална немска гимназия ще са на ниво подходящо за български кандидатстудентски изпити.

Да де, но това училище прави опити да влезе в България, все пак. Тогава?  Thinking Само с хуманитарна насоченост ли ще продължават след това възпитаниците му? Нали не е насочено към определен кръг деца само?
Абе много въпроси си задавам.....и доста отговори все още ги няма.
Като най-вече въпросът за финансовото измерение на подобен тип "педагогика". Money
Нали е ясно, че никой обяд не е безплатен....и че едва ли някой е тоооолкова много заинтересуван за правилното и освободено развитие на детето ми за едните ми"черни очи". Laughing

# 147
  • Мнения: 11 329
Да де, но това училище прави опити да влезе в България, все пак. Тогава?  Thinking Само с хуманитарна насоченост ли ще продължават след това възпитаниците му? Нали не е насочено към определен кръг деца само?
Абе много въпроси си задавам.....и доста отговори все още ги няма.
Като най-вече въпросът за финансовото измерение на подобен тип "педагогика". Money
Нали е ясно, че никой обяд не е безплатен....и че едва ли някой е тоооолкова много заинтересуван за правилното и освободено развитие на детето ми за едните ми"черни очи". Laughing
При нас се ползва с добро име в артистичните кръгове. Потвърждават го мненията Туити и Радмила (ако не се лъжа). Общо взето си е за определен кръг хора.
За таксите мога да кажа колко е при нас - пода е от 200 евро нагоре на месец.
Като имате предвид, че родителите яко се чанчат в училището. Топлата кухня на обяд се осигурява от тях, те чистят и поддържат уюта в училището, съответно малки ремонтчета се правят от тях. Организират се базари за продажба на произведенията на децата, концерти, изложби, екскурзии. Всичко това на гърба на родителите.
Нас ни счетоха за недостатъчно платежоспособни, щото съм на свободна практика.

# 148
  • Мнения: 3 271
Като имате предвид, че родителите яко се чанчат в училището. Топлата кухня на обяд се осигурява от тях, те чистят и поддържат уюта в училището, съответно малки ремонтчета се правят от тях. Организират се базари за продажба на произведенията на децата, концерти, изложби, екскурзии. Всичко това на гърба на родителите.

Това пък защо  Shocked

# 149
На въпроса защо точно в Германия е разпространена тази педагогика, си има много прост отговор, а именно царуващият досега в Германия манталитет, как трябва да се възпитават и учат децата. През 70те години в Германия е навлязло мисленето, че децата не трябва да бъдат натоварвани и стресирани, а да учат почти само това, което им доставя удоволствие. Идеята, че на детето трябва да му харесва да учи, е много хубава и всички сме за нея. ОБАЧЕ резултатът от реформите в училищата оттогава досега е т. нар. Kuschelpädagоgik (нещо като "педагогика на гушкането"). Не че децата биват гушкани от даскалите, просто те не се изпитват "изненадващо" като у нас, пишат им се добри устни оценки, само ако взимат участие по свое желание, ако не взимат, оценките им не са добри, но никой не ги "кара". В тази връзка ще допълня, че във Валдорфските училища НЯМА ОЦЕНКИ до 10-и клас. За да добиете по-пълна представа за това, как немските родители смятат, че трябва децата им да учат, ще спомена само факта, че имаше страхотно притеснение за това, как горките третокласници ще учат по 2 часа седмично чужд език (нов учебен план). Тук всички усилия се насочват към това, децата по никакъв начин да не бъдат пренатоварени. Ако учиш детето си по 4 часа допълнително на чужд език седмично (примерно частни уроци), едва ли не си "мъчил" детето. Дори в нормалните начални училища (не валдорфски), началната степен на образование преминава главно в много рисуване и лепене, а в пети клас децата не могат да пишат толкова правилно, както един български петокласник може. Аз не съм против допълнителното рисуване и лепене, но само като   не за сметка на другите "науки". Ако от пети клас децата преминат в гимназия, обучението става сериозно, но в другите видове училища (Realschule, Hauptschule, Gesamtschule) качеството, както и количеството на обучението е под българското ниво. Винаги ми е било чудно, как децата от други европейски страни (скандинавските, а за Люксембург да не говорим...) още в трети клас два чужди езика учат, а немските колко натоварени били!

Валдорфското училище тук се посещава главно от деца на високата средна класа, т.е. социалното ниво е добро, но презумпцията на родителите е главно на децата да им е кеф. И то им е кеф, няма спор! В последствие обаче детето не може да се премести в друг вид училище, и инженерните науки няма да може да ги учи. Но иначе да не оплюваме валдорфската педагогика - за определен тип деца (на родители музиканти, художници, писатели и "мислители") става. Но с материала са българските деца по-напред, вЕрвайте ми!  Party Затова и бях страшно учудена, къде са тръгнали да навлизат в България, където децата направо учат, та се късат, за да успеят. Хич не виждам как валдорфчетата ще се справят в по-нататъшния си живот в България.

PS: Ако повтарям вече някои мнения, моля за извинение...

Общи условия

Активация на акаунт