Професия:"таен" клиент

  • 11 849
  • 80
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 393
В компанията, където работя,  на всеки две седмици имаме "secret shoppers". Това е тест за касиерите. Избираме клиент от магазина, обясняваме му целта; в количката наред с покупките и/му поставяме чанта (пълна с дребни неща) или каквото ни дойде на ум (естествено скрито между другите покупки  Mr. Green).
Целта на заниманието е, да се разбере дали касиерите внимават при сканиране на ВСИЧКИ покупки. Повечето от новите не издържат теста.
На мене се падна честта да подоготвя "изненадата" преди няколко дни. Избрах майка с две деца (едното в количкта за пазаруване, другото по-голямо). На единият разбойник му дадох играчка, а на малкото-бонбони. Майката беше "заметнала" един шал (с етикет естествено). В количката за пазаруване имаше ДВА малки куфара (самолетен размер), доста тежички от натрупаните вътре неща  Mr. Green. Касиерката пропусна двете деца, майката, сканира куфарите без да си направи труда да ги отвори (или вдигне). 
Голям купон падна (за нас и клиентката, която естествено-получи си нещата гратис + карта за $..... за участието в програмата). Касирката е с последно предупреждение.

# 46
  • Мнения: 25 619
Подарявам отрицателни отзиви за груб, неотзивчив и некомпетентен персонал от Старозагорската магазинна мрежа. Има ли желаещи за информацията?  Laughing
Топлистата водят момченцата и момиченцата от магазините Технополис, Зора и Техномаркет, по мои наблюдения, събрани в рамките на 2-3 часа в събота следобед.  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

# 47
  • E-CLM & CH-VD
  • Мнения: 3 045
Голям купон падна (за нас и клиентката, която естествено-получи си нещата гратис + карта за $..... за участието в програмата).

При това положение ще има доста желаещи за тайни клиенти  Mr. Green

# 48
  • Мнения: 1 006
още не е много популярно в бг да си таен клиент, но лека по-лека навлиза.Агенциите за набиране на персонал вече предлагат тази услуга и по мой наблюдения големите фирми(в повечето случаи) се възползват

# 49
  • Мнения: 603
При нас също има "скрит клиент"(банковата сфера). Трябва да му предложиш всичко, да му обърнеш внимание, ако иска някоя операция, която не ти е в компетенцията да бъде обслужен коректно, т.е. да загубиш 1 час в обяснения при положение, че чакат още 5-6 "нормални" клиенти, които се отегчават, изнервят и си тръгват.
Съгласна съм за това да има обратна връзка с управлението.
В интерес на истината е минавал такъв през нашия клон, но нито аз, нито колежката сме го разпознали Whistling

# 50
  • Мнения: 215
В хотелите от големите вериги има mystery shoppers всеки месец. оценяват те от правенето на резервацията, което обикновено става от САЩ, Азия или Европа да пристигане, настаняване, време за обслужване в ресторанта(бара). оценяват дали служителят се е сетил да им предложи допълнителна услуга като по-скъпа категория стая или още едно кафе с десерта или по-скъпо вино с храната и т.н. освен това снимат с камери. на края на престоя си отиват на Рецепция, заявяват че искат да се срещнат с Генералния директор и тогава се разбира какви са им били функциите, но вече е късно. всичко, което им се е случило влиза в подробно разработен писмен материал, придружен от снимки _(напр. как зад вратата на тоалетната е имало непочистен косъм).

самите "шпиони" са доста различни, обикновено са двама - може да изглеждат като двама бизнесмени или пък семейство японци, тръгнали на туризъм. всички разходи са за сметка на хотела. сметките пристигат заедно с писмения доклад.

забавно е, когато по погрешка служителите на рецепция заподозрат някой гост за "шпионин". мълвата се разпространява мълниеносно до всички отдели и човека получава наистина перфектно обслужване, само дето може и да не е чувал за подобен "шпионаж". обаче понякога е толкова впечатлен от неочакваното внимание, че сам пише похвално писмо до ръководството и всички са доволни.

Страхотна професия - одитори на услуги Mr. Green

# 51
  • Мнения: 450
Бих работила тази професия. Надявам се все повече фирми да  разчитат на такъв вид клиенти и дано културата на обслужване се повиши Peace ,а също и на пазаруване  Wink

# 52
  • Мнения: 274
В нашата фирма наемаме хора за "тайни клиенти". Да уточня - агенция за маркетингови изследвания. Един таен клиент работи по повече от 1 проект, тъй като, съгласете се, няма вероятност да посещавате достатъчно често обекти на един и същ поръчител на изследването, без да останете забелязани. Т.е., ако проверявате обектите само на една марка, можете да правите около 1 посещение на обект за 2 месеца. При 5-6, дори 10 обекта в рамките на Вашето населено място, заетостта ви ще бъде около максимум 5 посещения на месец. Смятате ли, че това може да ви послужи като основен източник на доходи?
Когато ние наемаме човек за "таен клиент", той работи по няколко проекта едновременно - примерно: супермаркет, бензиностанция, верига за бързо хранене, банка, куриерски услуги. Така, разпределяйки си времето, може да получи по-високи доходи за месеца, но също трудно ще се издържа с тези пари.
Как се заплаща тази работа - ВИНАГИ стойността на покупката се покрива от поръчителя на проверката, заплащат се и евентуални транспортни разходи (дори и билетчета в рамките на града, бензин и др. - предварително уговорена фиксирана сума) + заплащане на посещението в зависимост от специфичността на проверката.
Това е начин за изкарване на допълнителни пари, а не на преживяване. Така ще си заредите колата, напазарувате за вкъщи, изпратите подарък на приятел от друг град, хапнете + ще вземете някакви пари.

# 53
  • София
  • Мнения: 900
Как се заплаща тази работа - ВИНАГИ стойността на покупката се покрива от поръчителя на проверката, заплащат се и евентуални транспортни разходи (дори и билетчета в рамките на града, бензин и др. - предварително уговорена фиксирана сума) + заплащане на посещението в зависимост от специфичността на проверката.
Това е начин за изкарване на допълнителни пари, а не на преживяване. Така ще си заредите колата, напазарувате за вкъщи, изпратите подарък на приятел от друг град, хапнете + ще вземете някакви пари.

ПУ ПЪРВА!!!
Даже без пари ще го правя  Peace

# 54
  • Мнения: 274
Обявата е изтекла, но схванах за какво става въпрос. В чужбина наистина е редовна практика. Големите концерни го практикуват и мисля, че ще го внесат и у нас! Само както беше споменала една форумка на 1-ва стр да не го опорочат! Нас също са ни проверявали така на работа. Имаме одитор, който изпраща някой и така ... Ако сме сгафили дупе да ни е яко (до сега не се е случвало, слава Богу). Ако одитора не е доволен и прецени, може да спре дилърските права (а тук наистина става въпрос за мнооого пари). Това е вид контрол, който според мен е много полезен!

# 55
  • Мнения: 2 386
Liska, Медовинка е отговорила вместо мен в общи линии..

Не си е работа.

# 56
  • Мнения: 3 634
В предишния ни бизнес заради един такъв мухльо ни глобиха 1 500лв. - "мръсна автомивка". Ние нямахме автомивка!!!  #Cussing out

# 57
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 695
Пишете ме и мен  Sunglasses
Умирам си да съм контролен орган  Mr. Green Mr. Green Mr. Green
А МакДоналдс са мизерници.

Последна редакция: пт, 10 авг 2007, 02:42 от Unknown_lady

# 58
  • Мнения: 2 425
А някой, който е работил тази длъжност може ли да сподели какво е заплащането? Дали предварително заплащат продуктите, които се купуват? Колко поръчки има на месец? Има ли смисъл да се захващаш, като изключим удоволствието?

# 59
  • Мнения: 5 228
А някой, който е работил тази длъжност може ли да сподели какво е заплащането? Дали предварително заплащат продуктите, които се купуват? Колко поръчки има на месец? Има ли смисъл да се захващаш, като изключим удоволствието?

В различните фирми е различно. Когато става въпрос за хотел или ресторант, обикновено имаш предварително определен лимит, който можеш да изхарчиш, и след като си предадеш доклада, ти се осребряват касовите бележки. За заплащането не мога да ти кажа, навсякъде е различно. В общи линии е инетресна професия, но е доста трудна и отговорна. Ако не си написала доклада си както трябва, може и да не ти платят.

Общи условия

Активация на акаунт