За и против покупката на нова кола?

  • 29 432
  • 95
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 18 679
Какво мислите за чисто новите коли? Заслужават ли си инвестицията? Може ли изобщо да се говори за инвестиция, при положение, че в момента, в който колата излезне от магазина, цената й вече е с 30% надолу, а след 2-3 години, когато гаранцията изтича, се е обезценила вече над 50 % Sad Компенсира ли усещането за "новичко" факта, че сме дали 30 000 за нещо, което на 3-4 години може да се купи за 13-14?
Ясно е, че съм пред дилема каква кола да си купя Confused С мъжа ми не можем да достигнем до консенсус...Ясно е също така, че сравнението се прави поради липса на излишни средства. Иначе ако разполагах с парите ей тъй, от небето, сигурно не бих му мислила твърде много. Но дори и в такъв случай, пак ми се струва нерентабилно купуването на нещо, което се обезценява толкова бързо Rolling Eyes Все пак за тези пари се работи здравата, не ми се хвърлят на вятъра, за единия кеф да ми мирише на нова дамаска в купето Rolling Eyes
Вероятно съм единствената жена в света, чийто съпруг се натиска да й купи нова кола, а тя се дърпа hahaha Но приемете, че съм луда и ми кажете какво мислите вие по въпроса?

# 1
  • Мнения: 4 300
И ние сме пред подобна дилема- аз избрах стара кола. Вкл. и заради разходите по поддръжката, застраховки и прочие.Освен това новата кола, която можем да си позволим е по нисък клас от старата. Остатъчната стойност не ми е била аргумент, ръководехме се от практичността и работата, която ще върши колата.
Иначе сигурно знаеш за правилото за 30%-те процента- колата+ поддръжката и за една година не трябва да са повече от 30% от годишния ти доход.
По мои наблюдения мъжете си падат по разни скъпи играчки, ние сме малко по практични Mr. Green

# 2
  • София
  • Мнения: 11 710
Ако мъжът ми се натискаше да ми купи нова кола нямаше да откажа  Wink,не че не знам цената на парите.
За мен новото си е ново и не опира само до миризмата на дамаската.
Отделен въпрос е какъв клас кола ще си купиш и дали с тези пари не можеш да си позволиш малко по-висок клас,но кола на 2-3 години да речем.
Изборът е твой,успех!  bouquet

И да почерпиш после по едно виртуално! Grinning

# 3
  • Мнения: 1 172
Зависи точно между какви коли избираш - конкретната марка и модел на новата и на употребяваните.

# 4
  • София
  • Мнения: 18 679
Ами на мене всъщност не ми трябва кой знае какъв висок клас, по-скоро нещо дребно, градско, което харчи малко. Голяма и комфортна кола за пътешествия си имаме. Това, което е написала Рокси за разходите, ми е основният аргумент против. Цената на каското за новата кола, която е харесал мъж ми е 1200 лева, а лизинговата вноска ще е около 500  Shocked Вярно, други разходи няма да има, заради гаранцията, но все пак ooooh! Това ми се струват ужасно много пари...Не съм стиснат човек, нооооо Naughty

# 5
  • София
  • Мнения: 18 679
Зависи точно между какви коли избираш - конкретната марка и модел на новата и на употребяваните.

Ами не, въпросът ми е по-скоро принципен. Не искам да коментирам марки, не съм чак толкова запозната.

# 6
  • Мнения: 2 700
За български условия аз лично бих/съм избрала относително нова кола на старо. Вероятно е въпрос и на джоб (може би ако имах парите кеш по- бих се замислила), но с лизинг си оскъпяваш достатъчно колата и покриваш всички евентуални разходи за ремонт, че и отгоре.

# 7
  • Мнения: 1 172
Принципно все  още не бих си купила чисто нова голяма кола, която да карам в България. Карам висок клас, доста нова и сигурна. Но ми се струва излишно да вложа много повече пари за чисто нова такава и да карам по разбитите пътища и със смотания бензин, който продават в Бг. Мисля, че кола, 3 години карана в Бг, не е като кола, 3 години карана в Германия.

# 8
  • Мнения: 235
Имаш ли конкретни колебания между коли ? Например Опел корса на 2-3 год по-стария модел за 14000 lv и по-новия модел от магазина за 24 000? Така ще ти е по лесно да прецениш според мен и ще видиш каква е точно разликата в парите и ще прецениш дали си заслужава. Аз така бих действала ако трябва да решавам.

# 9
  • Cофия
  • Мнения: 1 212
Мисля, ме нова кола е по-добре Peace
Ще се аргументирам - миналата година по едно и също време с мойта приятелка си купихме коли - нейната на старо, мойа нова - до момента аз освен вноските по лизинга и прегледите на определените километри 1 лев не съм дала, а тя постоянно - вечно нещо се поврежда, вечно нещо не е на ред. И като пари - пак излиза еднакво.

# 10
  • София
  • Мнения: 18 679
Мисля, че кола, 3 години карана в Бг, не е като кола, 3 години карана в Германия.

Абсолютно. Може би трябваше да уточня...Опциите ни за избор са - чисто нова кола от бг-магазин или употребявана кола от сервиз на много прилична френска марка, намиращ се в Австрия, откупена от сервиза на принципа на "байбек" - карал си австриеца новата кола няколко години години, изплатила я почти напълно, излиза нов модел, той си връща стария, взима новия и продължава да си плаща вноските, само че вече за нова кола. За да подменят така колите обаче от сервиза си имат изисквания - за километраж, за оторизирана поддръжка и т.н. - абе да речем, гарантирано е, че колата е свястна. Цената, разбира се, е наполовина на това, което бих дала за новия модел, че и по-малко от половината.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Ако имате възможност да си го позволите, то не виждам изобщо къде е въпроса. Естествено, че нова кола е за предпочитане - гаранция тече, фирмен сервиз, изрядни документи /там няма начин да не си направиш всички видове застраховки и данъци навреме и в срок/, караш читава кола все пак... Изобщо, като изключим финансовия аспект на нещата, не виждам къде е чуденката тук.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 819
Не мисля, че изобщо може да се прави сравнение. Няма по-хубава кола от новата.

# 13
  • Мнения: 511
Ние сме пред абсолютно същата дилема.
Мъжът ми е на мнение, че няма по- хубаво от нова кола, съответно си купи такава- голяма, семейна.
Въпросът е за моето возило, много съм объркана, можем да си позволим още една нова, малка кола, но аз се опъвам. По скоро не съм сигурна, не съм от опитните шофьори и ще ми е притеснено с нова кола.
Покупката на кола за мен лично не е инвестиция, освен ако не е поръчков лимитиран модел, на всичко друго цената пада независимо, ново или старо.

# 14
  • Мнения: 1 761
Ако не си монтъор и не можеш да се справиш сама на пътя по-добре си купи нова кола.В доста отношения въпреки лизинга излиза по- на сметка от непрекъснати ремонти, независимо къде е карана старата кола.Дупките по улиците не прощават и на най- поддържаната кола.А може да избереш по-евтина марка кола.Ама нова.

# 15
  • Мнения: 4 546
от гледната точка на моя джоб - по-добре стара. новите коли си искат поддръжка в специализираните сервизи, за да им важи гаранцията. а там и частите, и трудът, и консумативите, са доста по-скъпи.  Confused също като цяло , частите за новите коли са по-скъпи, отколкото за старите.

# 16
  • Мнения: 4 300
Тука май всички стари коли ги изкарахте абсолютни бараки. Нашата например за последната година не ни е струвала повече от 250 лв за ремонт. А може и толкова да няма.

# 17
  • София
  • Мнения: 18 679
Интересно Simple Smile Хората, които считат, че е по-смислено да се купи кола на няколко години, дават поне по 4-5 аргумента в подкрепа на твърдението си. Отсрещната страна казва просто "ми новото си е ново" Laughing
А финасовият аспект не е хич, ама хич за изключване. Аз разбирам да е разлика от порядъка на 20-25 %, няма хич и да го мисля. Но говорим за спад в цената в размер на над 50% само за 2 години, бе хора, това не ви ли се струва ненормално Rolling Eyes Старите също се обезценяват, разбира се, но изобщо не с такива темпове Naughty
Да, мога да си го позволя, не е в това въпросът...Има ли смисъл, се питам newsm78
Херелина, поддръжката на новите коли е всъщност безплатна, защото имат гаранция Wink Но дали това е достатъчно, за да ти избие лизинга и огромното каско...Аз лично се съмнявам. Карала съм употребявана кола и знам колко й е поддръжката. Е, не е 500 лева месечно!

# 18
  • Мнения: 4 546
оо, не  Naughty смяната на маслото напирмер не ти е безплатна, дори и колата да ти е в гаранция. и разни други такива рутинни неща, но не ги помня. ако решите да купувате нова кола, четете какво точно включва гаранцията. далеч не е всичко. ако не се лъжа,гаранцията важи само 1 година, но , ако се развали нещо, много вероятно е съответната част да се намери само в сервиза, който обслужва гаранционните коли. и съответно-  излиза ти доста солено

# 19
  • Мнения: 1 172
оо, не  Naughty смяната на маслото напирмер не ти е безплатна, дори и колата да ти е в гаранция. и разни други такива рутинни неща, но не ги помня. ако решите да купувате нова кола, четете какво точно включва гаранцията. далеч не е всичко. ако не се лъжа,гаранцията важи само 1 година, но , ако се развали нещо, много вероятно е съответната част да се намери само в сервиза, който обслужва гаранционните коли. и съответно-  излиза ти доста солено
За това си абсолютно права. Гаранцията важи при определени условия. Ако на кола, която е извън гаранция, можеш да си позволиш да смениш маслото на 11000, не на 10 000 км, то с гаранционна кола нямаш такава опция - или смяна на консумативите по план, в определен сервиз с определени такива и т.н. или "чао, гаранция".
Що се отнася до застраховките - не всяка компания застрахова всякакви автомобили, купени на лизинг. Доколкото съм проучвала преди 2 години, основният фактор е каква е началната ти вноска - дали примерно е 30% от стойността на автомобила и останалото на лизинг, или и 0%.
Новото си е ново , да. Но не винаги това значи сигурно, здраво и сполучливо избрано.

# 20
  • Мнения: 46 518
Какво мислите за чисто новите коли? Заслужават ли си инвестицията? Може ли изобщо да се говори за инвестиция, при положение, че в момента, в който колата излезне от магазина, цената й вече е с 30% надолу, а след 2-3 години, когато гаранцията изтича, се е обезценила вече над 50 % ...

Точно заради това не мисля, че си заслужава.
Не мисля, че има разлика в усещането м/у нова кола и такава на 5-6 г., а разликата в цената е огромна.

# 21
  • Мнения: 1 417
Моя мъж и всичките ни приятели /с прилични финансови възможности/ са категорични, че нова кола от магазина си е чисто набутване, точно защото излезе ли от там и цената и е паднала. Кола на 2г. може да е в отлично състояние, пък и тъкмо ако е имала някой дефект вече ще е излязъл на яве, а цената и ще е далече под тази в магазина.
Наш приятел си купи Волво от магазина, после Сааб от магазина - е те тия коли от сервиза не излизаха, без да са претърпели ПТП, все нещо не им беше на ред, така че гаранция няма.
За нас избора е кола на 2-3 г. от висок клас Wink

# 22
  • София
  • Мнения: 18 679
Моя мъж и всичките ни приятели /с прилични финансови възможности/ са категорични, че нова кола от магазина си е чисто набутване,
Е, разгеле, намери се и мъж на моето мнение. Миши, дай да ги свържем нашите на лични, че моят ме залива с линкове на "изгодни" оферти Twisted Evil

# 23
  • София
  • Мнения: 8 282
Интересно Simple Smile Хората, които считат, че е по-смислено да се купи кола на няколко години, дават поне по 4-5 аргумента в подкрепа на твърдението си. Отсрещната страна казва просто "ми новото си е ново" Laughing
А финасовият аспект не е хич, ама хич за изключване. Аз разбирам да е разлика от порядъка на 20-25 %, няма хич и да го мисля. Но говорим за спад в цената в размер на над 50% само за 2 години, бе хора, това не ви ли се струва ненормално Rolling Eyes Старите също се обезценяват, разбира се, но изобщо не с такива темпове Naughty
Да, мога да си го позволя, не е в това въпросът...Има ли смисъл, се питам newsm78
Херелина, поддръжката на новите коли е всъщност безплатна, защото имат гаранция Wink Но дали това е достатъчно, за да ти избие лизинга и огромното каско...Аз лично се съмнявам. Карала съм употребявана кола и знам колко й е поддръжката. Е, не е 500 лева месечно!

Ето ти няколко причини (цифрите са примерни):
1. "новото си е ново" Simple Smile
2. Цената е 27 000 а даваш на куп 6 000 и получаваш НОВАТАкола. А не 15 000 за нов внос(въпреки че това кето са ви предлижили е по-добро от всичкокоето се внася по къщите)
3. Даваш 1300 за застраховка, за старата ще е е към 800.
, но спестяваш си:
1. първо началните ремонти масло, нови гуми, да я види някой "майстор", който да ти потвърди "колко е перфектна".
2. обаче я заведеш още няколко пъти на майстор за 2-3 месеца
3. Риска да те зареже на пътя е голям.
4. Все пак в фирмените сервизи по подръжката няма да легнат да я ремонтират, ако не поне да се разпада (и в Бг а и в Гемания чух че е така), тоестна теб може да ти се струва, че нещо не наред но там ти казват перфектно е.
5. Новата кола е по-сигурна.
6. Мирише различно (спомням си как бе реагирала 1,5 годишната дъщеря на едни приятели когато баща й докара нова кола)

в крайна сметка всеки си решава за какво иам пари и как ще ги похарчи.
Аз ако имам 30 000 бих ги похарчила за среден клас кола отколкото за висок на старо.(падам си по малките ама вече сме много за малка кола Simple Smile)

Една приятелка я убедих ада си купи "изгодно" калибра (това и бяха познати, да не говорим че това не е кола за жена с дете) това преди нова година, кара я точно 1-2 месец, откраднаха и огледалата пищман майсторите "приятели" и сложиха алармата която й скапваше акумулатора и сега е без кола. В последствие се разбра че въздушните възглавници са изкарарани (нали се сещате за причината)

# 24
  • Мнения: 4 668
Аз съм против чисто нова кола по няколко причини :
1. Мога да си взема кола на две години на 50 % от стойността и като нова / да не говорим , че и две годишна не ми се кара  Sick /
2. Без гараж за мен е немислимо , не бих я държала на улицата .
3. Много и е скъпа поддръжката , включително каското .
4. Жал ми е да я карам по тези отвратителни улици .

И не си единствената на която мъжът и се натиска за нова , а тя е отказала  Mr. Green
Аз също го отрязах категорично ...
А и предпочитам да карам АУДИ олроуд на няколко години примерно  Peace, за определена цена , вместо да дам същите пари за Шкода Октавия примерно или някакво Пежо  Rolling Eyes

# 25
  • София
  • Мнения: 1 456
Аз не бих си взела чисто нова кола, по простата причина, че като завъртиш ключа и цената й пада с 20%:) Кола на 1-2 г - ДА, но както някой беше казал това не е инвестиция, така че нещата трябва да се гледат в перспектива Peace  А иначе гаранцията не покрива всичко - длъжен си да я спазваш и да сервизираш колата на определено време, но доста неща си плащаш сам.

# 26
  • Мнения: 1 417
Ако не си монтъор и не можеш да се справиш сама на пътя по-добре си купи нова кола.
Е, то за тая работа си има фирмен сервиз

Дупките по улиците не прощават и на най- поддържаната кола.А може да избереш по-евтина марка кола.Ама нова.
А, те новите коли имат застраховка от дупките по пътя Laughing

# 27
  • София
  • Мнения: 18 679
И не си единствената на която мъжът и се натиска за нова , а тя е отказала  Mr. Green
Аз също го отрязах категорично ...
Можем да си направим клуб "свястна съпруга" Mr. Green

# 28
  • Мнения: 4 668
Можем да си направим клуб "свястна съпруга" Mr. Green
Може , ама те сигурно ни мислят за луди , а не за свестни  Crazy
Иначе съм " ЗА "  Peace

# 29
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Моя мъж и всичките ни приятели /с прилични финансови възможности/ са категорични, че нова кола от магазина си е чисто набутване, точно защото излезе ли от там и цената и е паднала.
.....
Наш приятел си купи Волво от магазина, после Сааб от магазина - е те тия коли от сервиза не излизаха, без да са претърпели ПТП, все нещо не им беше на ред, така че гаранция няма.
За нас избора е кола на 2-3 г. от висок клас Wink

Ние пък нямаме нито един приятел с "прилични финансови възможности", който да е предпочел кола на старо. Мъжът ми и брат ми имаха сервиз преди години в София, разбират от автомобили, сервизиране, лизинги, застраховки и целият ни автомобилен парк, вкл. и служебен, е с нови коли. За другите коли не съм се интересувала, но лично моята е на три години и в сервиз е влизала само за задължителните профилактики. И за мъжа ми не знам да е оставал без кола поради дефекти някакви. А имаме доста коли. Имали сме и коли втора ръка естествено навремето. Е, как може изобщо да се сравни нещо купено втора ръка с нещо ново от магазин?

# 30
  • Мнения: 4 668
Е, как може изобщо да се сравни нещо купено втора ръка с нещо ново от магазин?
За мен може ! Аз бих попитала как може за едно нещо да се твърди , че е хубаво само защото е ново ? Виждала съм доста скапани нови коли ... Мъжът ми кара само чисто нови служебни примерно ...

Обясних какво имам предвид - предпочитам кола висок клас на 2-3 години / болна съм на тема АУДИ , простете  Embarassed / пред ново Сузуки Витара примерно или Шкода Октавия или някакво друго от този тип ... И макар , че за Аудито ще се дадат пари , колкото за ново като подобните горепосочени сравнението м/у тях е смешно ...

Друг е въпросът доколко има смисъл от толкова скъпи коли  Confused

# 31
  • Мнения: 4 300
Служебната кола си е служебна кола. Разходите по нея водят до намаляване на данъците. А при личните не е така. Така че двете неща не трябва да се бъркат.
Освен това прилични финансови възможности е разтегливо понятие, да не променяме темата.

# 32
  • Мнения: 552
Декември месец с мъжа ми си купихме Дачия Логан - 6+1 и аз бях инициатора защото:
1. Двете ни стари амортизирани коли гълтат страшно много средства за ремонт;
2. Признава се данъчен кредит и затова я писахме на фирмата - сега всички разходи по нея (горива, застраховки, масла и т.н.) минават за разход на фирмата, усвояваме им ДДС-то, докато преди зареждахме колите пак от оборота, но върху сумата плащахме данък печалба (защото не е разход на фирмата);
3. Колата е голяма, удобна и е с фул екстри - става както за семейно пътуване, така и за да товарим стока като зареждаме;
4. Не губим време за разните му ремонти и винаги можем да разчитаме на нея;
5. Сега, когато знам как вози една чисто нова кола, не бих пътувала извън града със стара;
6. Ще я изплащаме общо 5 години и след това ще я върнем на автосалона, за да си вземем нова.
Кой каквото ще да разправя - друго си е с новичка кола. Да не говорим, че разходите + месечната вноска са същите като на старата, само че без киснене в автосервиза.
Освен това при покупка на автомобил "втора ръка" не можеш да знаеш кой и как го е карал, а това е много важно.

Последна редакция: пн, 02 юли 2007, 15:55 от Andjy

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
За мен може ! Аз бих попитала как може за едно нещо да се твърди , че е хубаво само защото е ново ? Виждала съм доста скапани нови коли ... Мъжът ми кара само чисто нови служебни примерно ...



И аз съм виждала доста скапани коли. Но обективно погледнато, вероятността една кола да е стара и скапана е в пъти по-голяма от тази да е нова и скапана.  Simple Smile Това имам предвид пък аз.

Ауди с Шкода не знам дали бих сравнила. Но не коментираме марки, а старо/ново. Ти, ако имаше възможност старо или ново ауди щеше да си купиш? Ето за това става дума.

# 34
  • Мнения: 389
Колата винаги е разход, а не инвестиция.  Stop 

Тоест няма нищо лошо в това да предпочетеш кола на старо пред нова такава. Разбира се, с уговорката, че старата кола ще е в прилично състояние и на малко годинки.  Peace

Хубаво е да се качиш на новичко и чистичко, но България не предразполага да се радваш на такова нещо твърде дълго. Всеки път като хлътнеш в дупка ще те боли сърцето. Ще се намери някой завистлив идиот с таралясник по тъмна доба да ви остърже количката, а не дай Боже да ви откраднат чисто нова кола, както стана с едни познати и полицията да вдига рамене само ... горчилката е голяма  Tired

Последна редакция: пн, 02 юли 2007, 16:08 от Рони Бо

# 35
  • Мнения: 1 417
Честно казано е много трудно да се направи такава съпоставка.
Вярно преди години си бяхме купили един пасат от Горубляне, на Правец му изгърмя турбото, което се оказа че струва 2000 лв, а пък цялата кола сигурно е била 6000 лв примерно, но аз мисля че не става въпрос за такава съпоставка.
А бях забравила за друг приятел, който се видя в чудо с една Мазда купена от магазина, подари я на жена си и си купи кола на 2г. Wink

# 36
  • Мнения: X
Според мен да купиш кола, върната на принципа "байбек" е най-добрият вариант.
Колата е почти нова, а цената е значително по-ниска. Разходите по поддръжката са минимални за кола на 1-2 години. Мисля, че логиката ти е вярна.  Simple Smile Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Последна редакция: пн, 02 юли 2007, 16:50 от Анонимен

# 37
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Абсолютно. Може би трябваше да уточня...Опциите ни за избор са - чисто нова кола от бг-магазин или употребявана кола от сервиз на много прилична френска марка, намиращ се в Австрия, откупена от сервиза на принципа на "байбек" - карал си австриеца новата кола няколко години години, изплатила я почти напълно, излиза нов модел, той си връща стария, взима новия и продължава да си плаща вноските, само че вече за нова кола. За да подменят така колите обаче от сервиза си имат изисквания - за километраж, за оторизирана поддръжка и т.н. - абе да речем, гарантирано е, че колата е свястна. Цената, разбира се, е наполовина на това, което бих дала за новия модел, че и по-малко от половината.

Личното ми мнение е, че няма смисъл да се дават толкова много пари за нова кола - аргументите ти си ги изложила по-нагоре и съм абсолютно съгласна с тях. Особено пък като се има предвид каква кола на старо сте си избрали - бих я взела нея, без изобщо да се замислям. Прекалено много се оскъпява с лизинга и според мен си е чиста гъзария за нашите условия...

# 38
Много, ама много обичам да седя в нова кола!

И след като си признах... мога да кажа, че няма никакъв икономически смисъл, всъщност е икономическа антиинвестиция (ако ми позволите да си измисля термин) да си купиш чисто нов личен автомобил (нека не говорим за фирмените, там техниките за оценка са други).  Системата buy-back наистина е най-добрия компромис - така си купих автомобил на 16 месеца, още с найлончета тук-там, миришещ на ново и в гаранция на цена 55% процента от цената по каталог! По този начин за същите пари си позволих автомобил от клас, за който само бих могъл да мечтая, ако пазарувах нов каталожно. А "новото си е ново" е най якия аргумент някога измислян от дилърите на нови коли! Simple Smile  

Поздрави и успех в търсенето.

# 39
  • София
  • Мнения: 4 867
Малко по-различен аспект на новото:
Не бих купила кола, която като модел е излязла на пазара преди по-малко от 6 месеца. Дори бих изчакала година колкото и да ми се иска да карам нещо ново.

# 40
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Абе новото си е ново.

Ама мноу скъпа е застраховката за 1г. бре...  ooooh!

# 41
  • Мнения: 1 320
Откакто воланът на последната ми кола ми остана в ръцете при една маневра, дилемата стара или нова кола спря да съществува за мен. Сега карам съвсем нова кола /купена от магазина/ и съм много доволна. За първи път в шофьорския ми стаж не ми се налага да мисля за повреди, части и майстори.
Не четох всички мнения по темата, но ето и моята гледна точка в защита на новата кола: плащаш малка първоначална вноска и си получаваш колата. Малките коли сега ги правят натъпкани с екстри, за да те убедят да си похарчиш парите /аз само се качвам вътре и тя мисли за всичко Simple Smile/. Не е необходимо да мислиш за колко и кога ще я продадеш, защото повечето търговци имат опция за обратно изкупуване /от теб се иска само да не скапеш колата Simple Smile/ или може да я върнеш и да вземеш следващ модел или дори същия, но ъпгрейднат Simple Smile. Да, цената на каското е висока, но тя не би била съществено по-ниска за кола втора употреба, която си заслужава да бъде купена. Не му мисли и не се дърпай, ами отивайте и я поръчайте, че ще ти я докарат най-рано след две седмици Simple Smile. Айде - леко и безаварийно! Simple Smile

# 42
  • Мнения: 1 950
Напълно подкрепям написаното от Момиче. Peace
И ние бяхме пред тази дилема месеци наред, е сега вече мога да се похваля, че сме в процес на купуване на нова кола. До една седмица вече ще е при нас, дилеми няма Mr. Green.

# 43
  • Мнения: 216
Зависи си до състоянието на колата и до това че като си вземеш нова само масло и гориво ти е в главата, поне при мен е така, преди това имах втора ръка и беше много запазена и слава богу никакви важни проблеми нямахме като се има в предвид километрите, но новото си е ново и ако си купиш удължена гаранция няма да сгрешиш( ние си взехме 7 години) и ми е спокойно

# 44
  • Мнения: 636
Белинда, не си единствената жена, която не иска чисто нова кола.
Наистина не си струва и според мен. По-добре е да си вземеш кола на 1-2 години в перфектно състояние с всички възможни екстри отколкото чисто нова по-малка например.
Все пак е много относително. Има хора на които не им пука финансово. За мен специално цената на колата не бива да надвишава 5процента от цялото финансово състояние на човек. Няма смисъл да се влагат големи суми в нещо, на което бързо му пада цената. Все пак е относително за едни тия 5 процента са 2000 лева, за други са 200000. Така че е въпрос на личен избор Peace
Успех  bouquet

# 45
  • Мнения: 377
Ако мога да си намеря кола на 2-3 години на 50% от цената може би бих се замислила, но обикновено цената пада толкова след 5-6 години, така че аз лично бих си взела нова кола.
Зависи кой, къде и как кара колата, но без значение от марката при "добро" желание за половин година колата може да стане гробница.
Имам пресен пример, тъй като един приятел работи в МКАР за 3 месеца разказаха играта на 3 тестови автомобила, включително негов колега удари единия, но си го оправиха в сервиза и го продадоха с 10% отстъпка.  Rolling Eyes
А и това колко ще струва след като изтече лизинга ще ми е най-малкия проблем - сменям я зя по-нов модел и продължавам да си изплащам още по-новата кола.  Wink

# 46
  • София
  • Мнения: 3 407
Белинда, изобщо не те смятам за тъпа, по-скоро обратното  Laughing

Белинда, не си единствената жена, която не иска чисто нова кола.
Наистина не си струва и според мен. По-добре е да си вземеш кола на 1-2 години в перфектно състояние с всички възможни екстри отколкото чисто нова по-малка например.
Все пак е много относително. Има хора на които не им пука финансово. За мен специално цената на колата не бива да надвишава 5процента от цялото финансово състояние на човек. Няма смисъл да се влагат големи суми в нещо, на което бързо му пада цената.
Peace  съгласна съм

# 47
  • Linz
  • Мнения: 11 619
И аз мисля като баба Яга.
Един познат преди 2 год. си купи кола от магазин. Подари я и сега си купи пак нова. Сигурно си мислиш, че такива като него се чудят къде да си похарчат парите... не, просто човекът си влага всички пари в нови коли. Разбирам, че всеки си има своите странности, но тоя пич наистина е чешит Crazy

# 48
  • Мнения: 795
Според мен да купиш кола, върната на принципа "байбек" е най-добрият вариант.
Колата е почти нова, а цената е значително по-ниска. Разходите по поддръжката са минимални за кола на 1-2 години. Мисля, че логиката ти е вярна.  Simple Smile Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Така мисля и аз.  Peace
Освен това мъжът ти е навит да даде пари, колкото за нова, така че с всичките парички си избираш кола от по-висок клас. Не знам защо въобще се замисляш  Wink

# 49
  • Мнения: 1 817
Според мен само ти ще можеш да си прецениш! Аз бих искала да имам нова кола, но винаги съм си милила, че бих купила и на 2-3-4 години такава. Май е до колата!  Peace

# 50
  • Мнения: 4 380
Абсолютно гласувам за стара кола.

Колата не е лукс, а средство за придвижване. Някак жената си набавя нужния лукс и извън колата. Принципно за мен лично много по- на преден план е домът, външния вид и удоволствията, пътешествията, които човек си позволява.

Ти самата си стигнала до неизбежния извод, че прекалено ти е скъпо удоволствието, а транспорта излиза ЗЛАТЕН с нова кола, обезценяваща се с главоломна скорост. Ами какво повече? Сметни по колко часа на ден прекарваш в колата и колко ще се дразниш от факта на по-стара кола, която при това много малко се отличава от нова!

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Имали сме няколко стари и сега нова кола на изплащане.
Аз съм за новата, макар да мрънках доста когато мъжът ми реши да вземе новата.
По-икономична е като разход на гориво, автокаското покрива ремонтите й(а те са почти никакви).
Не сме я взели с цел да я продаваме, че да мислим каква й е цената след 2-3 години.
Голяма е, комфортна и най-важното - върши работа, не само на семейството, а и на бизнеса ни.
Само един недостатък - доста често знайни и незнайни ни търсят за услуги с колата предвид по-голямата вместимост на багажника й, а мъж ми както не може да отказва...

# 52
  • Мнения: 4 546
И аз мисля като баба Яга.
Един познат преди 2 год. си купи кола от магазин. Подари я и сега си купи пак нова. Сигурно си мислиш, че такива като него се чудят къде да си похарчат парите... не, просто човекът си влага всички пари в нови коли. Разбирам, че всеки си има своите странности, но тоя пич наистина е чешит Crazy
ето това никога не съм можела да го разбера  newsm78 непрекъснато да сменяш телефони и коли. за мен не е влагане, а харчене на пари. пари влагаш в нещо, от което можеш да си ги изкараш. иначе ги харчиш. ама явно на някои хора им доставя удоволствие да си харчат парите точно за тези неща. но тук вече става въпрос да си направиш кефа, а не дали е икономически изгодно. аз лично бих предпочела да си направя кефа по друг начин  Grinning

# 53
  • София
  • Мнения: 18 679
Вчера, след поредния разговор, вдигнах ръце. Казах му "Моето мнение ти е ясно, от тук нататък решението оставям на теб". Не мога да споря повече ooooh!
Обаче го хванах след вечеря да чете темата ми тук, което е добър признак - значи все пак го обмисля Laughing

# 54
  • София
  • Мнения: 11 710
Вчера, след поредния разговор, вдигнах ръце. Казах му "Моето мнение ти е ясно, от тук нататък решението оставям на теб". Не мога да споря повече ooooh!
Обаче го хванах след вечеря да чете темата ми тук, което е добър признак - значи все пак го обмисля Laughing
Хубаво си направила,спри да се терзаеш!Защо да не го обмисля,нали има диалог между Вас? Това,че има желание за чистак нова кола,не означава,че не може да прочете аргументите ЗА и ПРОТИВ.
Каквото и да реши/решите успех при покупката на колата нова или не толкова нова!

# 55
  • Мнения: 1 417
Вчера, след поредния разговор, вдигнах ръце. Казах му "Моето мнение ти е ясно, от тук нататък решението оставям на теб". Не мога да споря повече ooooh!
Обаче го хванах след вечеря да чете темата ми тук, което е добър признак - значи все пак го обмисля Laughing
Да купува `байбек` колата и  с останалите пари да те заведе на една хубава почивка Wink

# 56
  • София
  • Мнения: 1 456
Вчера, след поредния разговор, вдигнах ръце. Казах му "Моето мнение ти е ясно, от тук нататък решението оставям на теб". Не мога да споря повече ooooh!
Обаче го хванах след вечеря да чете темата ми тук, което е добър признак - значи все пак го обмисля Laughing
Да купува `байбек` колата и  с останалите пари да те заведе на една хубава почивка Wink

 Peace Peace Peace

# 57
  • Мнения: 8
Все пак на мен въпроса ми звучи - чисто нова кола от магазина или почти нова - на 2-3 години.  Още повече бейбек!
Аз съм ЗА "старата" кола, която не е карана в БГ. Няма да се повтарям, хората преди мен бяха изписали много и точни доводи.
Мисля, че ще ви е от полза да попрочетете малко авто форуми за конкретната марка нова кола, на която сте се спрели. Прочела съм не малко мнения за най-различни проблеми при чисто нови коли. Едно е колата да е произведена в Германия например, друго е - в Турция. А за това колко се развалят "старите" коли мисля, че е и до марка. Наши приятели си внесоха Toyota от Германия на 10 години - за 2 години сменяха само консумативи.
А и разликата в цената най-вероятно има как да я усвоите  Grinning
travel  grinning039 

# 58
  • Мнения: 595
Зависи човек какви приоритети си създава.
Лично аз не бих си купила нова ако домът ми е за основен ремонт.

# 59
  • Мнения: 152
Проблема със старите коли у нас, които се водят нов внос  е че ако не 100, то поне 90% са удряни, така че дори и да си купите стара кола, то тя или ще е удряна или ще е била фирмена и няма да си знае километрите. А и не се заблуждавайте, че старите коли до 5г са толкова евтини  Naughty, една разходка до горубляне ще ви убеди. Евтини са само супер старите коли. Дори и да Ви продават кола  на 3г примерно, то тя със сигурност е със "ЗАБЕЛЕЖКИ".
Не се колебайте, ако имате поне малка възможност си вземете нова  Peace

# 60
  • София
  • Мнения: 18 679
Абе защо не четете преди да пишете newsm78

# 61
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
четем, четем...  Hug
КАжи какво измисли човекОт? А какво иска да ти купи? На лизинг ли?

# 62
  • Мнения: 1 800
Пoследната кола купихме преди 3 години на старо. До днешна дата загубихме 3/4 от цената заради това че е на много kм, също заради проблемите,коитo идват със стара кола. Също сме дали около $2000 за ремонти. Оказа се, че колата е била в катастрофа, поправена и излъскана след това, не можехме да разберем това при покупката...Онзи ден след поредния проблем и новата цена за ремонт, най- накрая се отказахме и си купихме нова. Лизинга и застраховката на месец е почти същото каквото сме вложили в старата+ загубата в цената и, за следващите 3 години. Но поне знам, че само бензин сипвам, сигурна е и всичко е покрито от фирмата. Така че определено съм за новата кола  Mr. Green

# 63
Този въпрос естествено няма еднозначен отговор. Ако го намериш, може пък след това да помогнеш на целокупното население да реши бензин или дизел?
Иначе така като гледам процентите на обезценяването ги раздавате като визитни картички или направо рекламни флайъри. Историйте преди мен са предимно от типа "на шуренайката, втората братовчедка мъжа й разбрал от един негов приятел...". Като говорите за цифри не е лошо да прилагате и конкретни примери. Ето три бързи от мен за отскок:

http://www.renault.bg/bg/hot_offers/

http://www.motopfohe.bg/second_hand.html

http://www.hyundai-indcommerce.com/bg/okazion

Ако не те мързи, разгледай какво се предлага от дилърите като байбек автомобили и сравни с цените на същите, ама нови. Леко не е баш така, както си го мислиш. Ако беше толкова просто всички щяха да карат или само нови или само стари - дори и фирмите.
На радетелите, че в чужбина си продават почти новите коли на безценица препоръчвам да се поразтърсят в базата данни на Мото Пфое в Германия от горния линк. Май не е чак толкова розово. (Вариантът "един познат" да ти докара супер запазена кола дето бабата я е карала само до магазина смятам няма нужда от коментиране?)
Относно застраховката. Да, първата година е бая, но нали се сещаш, че ако колата се обезцени с 20%-30% това се отнася и за застрахователната премия? Все пак застрахователите не ядат доматите с коловете. Ако беше иначе в края на първата година оставяш ключовете на таблото и отиваш да си избираш нова кола.
Изобщо тези сметки дето ги правим ние ги правят абсолютно всички - автопроизводители, търговци на стари коли, застрахователи, фирми клиенти и т.н. И познай - цените не се определят с гледане в тавана или смятане по таблици.

P.S.
Байбекът е хубаво нещо, но не бива да се забравя, че болшинството от предлаганите там автомобили са служебни. Това си има своите добри и лоши страни. Аз лично смятам, че вторите преобладават. Освен това в повечето случаи практиката при големите фирми е тези автомобили първо да се предлагат на собствените им служители, демек това, което остава при дилърите е шлаката дето хептен никой не я иска. Сега предполагам ще има вълна от разкази за разни "изключения", но градските легенди са нещо непреходно.

Последна редакция: вт, 03 юли 2007, 23:39 от Киселяк

# 64
  • София
  • Мнения: 18 679
Този въпрос естествено няма еднозначен отговор.
Сигурно...защото аз лично от постинга ти нищо не разбрах Confused Явно и на теб ти е доста мътно...

# 65
Е, опитах. За твърди отговори "да" или "не" са измислени генераторите на случайни числа.

# 66
  • Мнения: 1 554
аз съм ЗА нова кола няма по хубаво от това да се ка4иш и да ти миреше на ново а не някой преди теб да е пърдял с извинение в нея  Mr. Green

# 67
  • София
  • Мнения: 676
Нямам време да изчета всичко, но имам твърдо мнение по въпроса. НОВА! Изобщо не може да се сравнява новата кола с, каквато и да било стара... По-скъпо е, но някой изчислява ли нервите и времето, които се губят, когато започнат да излизат неизвестни проблеми???

# 68
  • Мнения: 1 172
Няколко отговора от типа на "не ме интересува колко ще струва след 2-3 години, не мисля да я продавам" ме озадачиха много. Как така не ви интересува? Застраховката на тази кола не се ли прави на сума, близка до пазарната й цена? И при това положение, как няма да ме интересува колко ще струва колата, ако може да ми се наложи да се разделя с нея не по мое желание (например, ако колата изгори). И ако настъпи такова събитие, нали ще получа цената, на която е застрахована, без значение с какви намерения съм я купувала и колко време съм планирала да я карам?
За протокола - закъсвала съм с чисто нова кола. Така, че сам по себе си изборът на новата кола предполага по-малко аварии, но не гарантира, че такива няма да се случват Simple Smile 

# 69
  • Мнения: 216
Няколко отговора от типа на "не ме интересува колко ще струва след 2-3 години, не мисля да я продавам" ме озадачиха много. Как така не ви интересува? Застраховката на тази кола не се ли прави на сума, близка до пазарната й цена? И при това положение, как няма да ме интересува колко ще струва колата, ако може да ми се наложи да се разделя с нея не по мое желание (например, ако колата изгори). И ако настъпи такова събитие, нали ще получа цената, на която е застрахована, без значение с какви намерения съм я купувала и колко време съм планирала да я карам?
За протокола - закъсвала съм с чисто нова кола. Така, че сам по себе си изборът на новата кола предполага по-малко аварии, но не гарантира, че такива няма да се случват Simple Smile 
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.

# 70
  • Мнения: 1 172
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.
Ами имах предвид това, че в България колите се обезценяват много бързо. Не знам дали знаеш цените в България. Но по моя информация, колите са много по-скъпи от тези в USA при доста по-ниски заплати.  И затова ми е интересно как няма да ме интересува колко ще струва след 2-3 години, ако съм я купила за примерно 40 000 лв и тогава цената й е 15 000 лв. Какво като съм мислила да я карам 5 години, ако ми я откраднат на 3тата, и ми изплатят 15 000 лв. Това не значи ли, че съм автоматично "вътре" с 25 000 лв, които по никакъв начин не компенсират спестените ремонти и т.н. за тези 3 години. Това ми беше въпроса. Т.е. реално единствената ми опция ще е да купя за изплатените пари 3 годишна кола (демек, стара, на която не съм първи собственик и не съм поддържала лично). 
 

# 71
  • Мнения: 216
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.
Ами имах предвид това, че в България колите се обезценяват много бързо. Не знам дали знаеш цените в България. Но по моя информация, колите са много по-скъпи от тези в USA при доста по-ниски заплати.  И затова ми е интересно как няма да ме интересува колко ще струва след 2-3 години, ако съм я купила за примерно 40 000 лв и тогава цената й е 15 000 лв. Какво като съм мислила да я карам 5 години, ако ми я откраднат на 3тата, и ми изплатят 15 000 лв. Това не значи ли, че съм автоматично "вътре" с 25 000 лв, които по никакъв начин не компенсират спестените ремонти и т.н. за тези 3 години. Това ми беше въпроса. Т.е. реално единствената ми опция ще е да купя за изплатените пари 3 годишна кола (демек, стара, на която не съм първи собственик и не съм поддържала лично). 
 
Не може да се гледа така на нещата защото както ти казах по-горе за тези 15 000 които ще ти изплатят от застраховката ще може да си купиш същата такава марка, км, и години нали , зна4и си пак там, така 4е какво зна4ение има при техниката е същото - след два месеца ве4е си със стара техника, ама като знаесх 4е е безпроблемно и не му мислиш дали ще ти се отвори въздушната възглавница .... си пресмяташ а по въпроса дали са по-евтини там или тук определено в бг е по-евтино що се отнася до европейски коли за американски не знам и за японски, и не забравяй 4е пове4ето са с разли4ни екстри за европа дори да е същата марка и модел е по-друга от тази за САЩ

# 72
  • Мнения: 313
Многое относително това с покупката на стара (3-4 г) кола  или нова. Ако навърташ 40-50 000 км на година мове би нова добре и подменяш на всеки 3-4-5 години (ако дохода позволява) ако не позволява след 3-те години пак си собственик на 3 годишна кола със всичлките прозитичащи от това проблеми -тъй че нещата опират малко до това дали си готош да дадеш 15 тина хиляди лв за да ползваш нещо 3 години  (за средна хубост кола става дума  ) защото след риа 3 години нещата  се изравняват -става дума все за кола на 3 години Simple Smile дали си иа позлва;л ти преди това или някои друг навъртяните километри са факт и остатъчната цена също.  Според мен ако правиш малко километри не е оправдано да купиш нова защото след 3 -4 г дори да е на 50 000 км пак ще си струва 50% от цената а и колкото малко да караш като стане на 10 г пак ще струва 3-4 000 преко сили ако не и доста по- малко.  Е, ако се чудиш как да си направиш кефа и не ти е никакъв преоблем аз бих сменяла на всеки 2 г с нова и висок клас кола , ама не е там въпроса според мене. И понеже и аз съм "практична" избрах 3 г кола на малко км и на 45% от цената на  същата нова.  Според мен за 3 г 55% от цената са си много разлика  - при положение,  че не купувам колата за да правя 100 км на ден с нея а за ходене на пазар , разходки и т.н. . Ako ще карам  много тогава ще съм на варианта с нова кола на всеки 3 г Simple Smile от възможно най-евтината марка и модел. А за БГ условиа все си мислия, че е малко рисковано с нова кола- все ниакой завистлив съсед ще я мине с ключа.

Последна редакция: чт, 05 юли 2007, 00:39 от petitepeste

# 73
  • София
  • Мнения: 18 679
Според мен за 3 г 55% от цената са си много разлика  - при положение,  че не купувам колата за да правя 100 км на ден с нея а за ходене на пазар , разходки и т.н. 
Именно, това е синтез на мислите ми! Колата ми трябва основно да си закарам детето на градина и после да отида на работа, като и двете са на 15-20 минути от вкъщи пеша, представете си с кола колко км. е Wink
Искам да ви кажа, че решихме - колата ще е на няколко години. Много съм доволна, и то не защото е станало на мойта, а защото наистиня вярвам, че съм права. След 2-3 години, когато семейното ни возило се амортизира, няма да се опъвам да се купи голяма и нова кола, щом на мъжа ми му е толкова голям мерак да кара нова. Но за моите нужди просто би било излишен разход. Радвам се, че го убедих Simple Smile
Благодаря на всички, отговорили в темата Hug

# 74
  • София
  • Мнения: 1 456
И новата и старата, с уговорка 2-3 годишна, си имат добрите и лошите страни. Факт е, че и на новата може да имаш проблеми, нищо че е от магазина. Мисля , че в твоя конкретен случай сте направили най-добрият възможен избор.  Peace

# 75
  • Мнения: 289
ЗА! Твърдо! Особено за жена, особено в България! Сега карам втора кола купена "от магазина". Преди карах кола купена на старо - проверена, от познати и т.н. - колата наистина си беше много читава, но след около 6мес. започна да си прави проблеми - и си е е....ло м....та. Спира на средата на пътя и не пали - идва мъж ми, тегли ме, в сервиза я оправят за 5лв /напр/, но времето ,които си загубил, нервите, разкарваш и някой друг и т.н. Купих си нова кола - 2 год. лизинг. Карах я 5 год. - един път не ми направи проблем. Есента я продадох за добри пари, защото си е нова, само аз съм си я карала и т.н. Поръчах си новия модел на същата марка и сега си я карам - пак нова, с парите от предишната си направих доста голяма първоначална вноска и сега лизинга ми е супер малък. Та с една дума - НОВА!

# 76
  • Мнения: 459
За да караш нова кола трябва да имаш възможност да си я позволиш. Ако ти се виждат 30 000 лв прекалено много и то изкарани с труд, няма какво да му мислиш, избираш старата.

Всъщност, ти вече си направила избор. Успех и безаварийно каране.

# 77
  • Добрич
  • Мнения: 207
Браво за правилния избор. Аз не можах да изляза на глава с моя мъж да ми вземе кола втора ръка. Много примери мога да дам, но и моя мъж вече съжалява, че сме взели нови коли. Един пример смяна на масло само за смяната му взеха 250лв без маслото. Не се заблуждавайте, че гаранцията покрива всичко винаги вас ще изкарат виновни за проблема. За тези пари за нова кола бих карала много висок клас кола на 2-3 години. И на мен ми харесва да карам нова кола(няма да лъжа), но щеше да ми е по-добре финансово да е стара.

# 78
  • София
  • Мнения: 18 679
Ако ти се виждат 30 000 лв прекалено много и то изкарани с труд...
Joy Това страхотно ме развесели! Абе с какво друго могат да се изкарват пари, освен с труд всъщност newsm78 Mr. Green
Ааааа, с далавери бееее, сега стоплих, колко съм недосетлива ooooh! Joy

# 79
  • Мнения: 14 133
Не мисля, че изобщо може да се прави сравнение. Няма по-хубава кола от новата.
Peace Много често старата излиза по-скъпа от нова.  ooooh!

# 80
  • Мнения: 289
........ Един пример смяна на масло само за смяната му взеха 250лв без маслото. Не се заблуждавайте, че гаранцията покрива всичко винаги вас ще изкарат виновни за проблема. За тези пари за нова кола бих карала много висок клас кола на 2-3 години. И на мен ми харесва да карам нова кола(няма да лъжа), но щеше да ми е по-добре финансово да е стара.
Каква кола извинете имате, та маслото /само смяната/ да е 250 лв. newsm78 Пишеш, че би могла да си купиш по-висок клас на старо, т.е. тази не е най-високия клас, пък 250 лв.?!?  Peace Чисто любопитство?

# 81
  • Мнения: X
belinda, честито за колата и браво за разумната покупка.
Лека и безаварийно каране.  Wink

# 82
  • Добрич
  • Мнения: 207
250лв е за неговата Шкода Румстър, моята е форд фиеста, но още ми е рано за смяна на маслото. Чичо ми има също форд на него му взеха 400лв за смяна на маслото. Да за цената на една фиеста щях да карам много висок клас кола втора ръка от доста други марки даже и джип)което е всъщност мечтата ми).

# 83
  • BABYLAND
  • Мнения: 3 409
Ми не си заслужават инвестицията, ма пусто - все си харесвам нови модели, които не се продават втора ръка.  Embarassed

# 84
  • Мнения: 459
Ако ти се виждат 30 000 лв прекалено много и то изкарани с труд...
Joy Това страхотно ме развесели! Абе с какво друго могат да се изкарват пари, освен с труд всъщност newsm78 Mr. Green
Ааааа, с далавери бееее, сега стоплих, колко съм недосетлива ooooh! Joy

Малко късно, ама сега го видях. Има и други начини да имаш 30 000 лв освен с труд и далавера. Ако все още не си се сетила, пиши ми на лични, ще ти кажа  Laughing

# 85
  • Мнения: 485
На старата кола също и пада цената...а новичкото си е ново.Ако нямахме жилищен заем това щеше да бъде първото което бих си позволила motor

# 86
  • Мнения: 80
belinda, добър ти е избора според мен. И аз не съм много съгласна за чисто нова кола. Преди година и половина мъжа ми взе нова на лизинг-голям мерак и той,а аз не особено. Предпочитах някоя на 2-3 години. Но не-на неговото стана. Работата му е такава че не ходи на работа с колата-тя си стои в гаража новичка-от време на време се кара-когато трябва да се отиде до някъде,но не всеки ден,а вноските се плащат всеки месец,и не са малка сума. Аз съм майчинство-гледам си детето и не карам колата(а и не му се ще да ми я дава много-много). Така че за мен не беше толкова нужно,ама как,нали мъжа казва.

# 87
  • Мнения: 4 916
Ако ти се виждат 30 000 лв прекалено много и то изкарани с труд...
Joy Това страхотно ме развесели! Абе с какво друго могат да се изкарват пари, освен с труд всъщност newsm78 Mr. Green
Ааааа, с далавери бееее, сега стоплих, колко съм недосетлива ooooh! Joy

Малко късно, ама сега го видях. Има и други начини да имаш 30 000 лв освен с труд и далавера. Ако все още не си се сетила, пиши ми на лични, ще ти кажа  Laughing

Ако е това, за което мисля, и за него трябва труд... един вид.


По въпроса на авторката - според мен новата кола винаги е по-добър вариант, лично мнение. Втората употреба я купуваш и започват ремонтите.

Последна редакция: ср, 22 авг 2007, 14:53 от argun

# 88
  • Мнения: 459
Ако ти се виждат 30 000 лв прекалено много и то изкарани с труд...
Joy Това страхотно ме развесели! Абе с какво друго могат да се изкарват пари, освен с труд всъщност newsm78 Mr. Green
Ааааа, с далавери бееее, сега стоплих, колко съм недосетлива ooooh! Joy

Малко късно, ама сега го видях. Има и други начини да имаш 30 000 лв освен с труд и далавера. Ако все още не си се сетила, пиши ми на лични, ще ти кажа  Laughing

Ако е това, за което мисля, и за него трябва труд... един вид.


По въпроса на авторката - според мен новата кола винаги е по-добър вариант, лично мнение. Втората употреба я купуваш и започват ремонтите.

Не знам за какво си мислиш.
Тя работата стана малко, аз зная, че те не знаят, че те знаят, това което аз знам  Laughing

# 89
  • Мнения: 3 423
Вероятно съм единствената жена в света, чийто съпруг се натиска да й купи нова кола, а тя се дърпа hahaha Но приемете, че съм луда и ми кажете какво мислите вие по въпроса?
Нищо ти няма. Нека ти купи нова кола.
Едно малко Пежо 206 може и за 10 хилки
да го купи ново, което си е чиста далавера.

Стара кола бих взела само от Германия.
И пак с много уговорки. Новото си е ново.
Можеш и на лизинг да я вземеш. Покараш,
покараш, ако ти писне, си вземаш друга.

# 90
  • Мнения: 80
Вероятно съм единствената жена в света, чийто съпруг се натиска да й купи нова кола, а тя се дърпа hahaha Но приемете, че съм луда и ми кажете какво мислите вие по въпроса?
Нищо ти няма. Нека ти купи нова кола.
Едно малко Пежо 206 може и за 10 хилки
да го купи ново, което си е чиста далавера.

Стара кола бих взела само от Германия.
И пак с много уговорки. Новото си е ново.
Можеш и на лизинг да я вземеш. Покараш,
покараш, ако ти писне, си вземаш друга.

За 10 хилки пежо 206 можеш само на старо да вземеш. Сигурна съм,защото съм проверила лично.

# 91
  • София
  • Мнения: 18 679
откъде я изкопахте тая тема бе Joy

# 92
  • Мнения: 6 017
На старата кола също и пада цената...а новичкото си е ново.
Peace

# 93
  • Мнения: 4 916
откъде я изкопахте тая тема бе Joy

Ми актуална е...

# 94
  • Мнения: 750
И...последно какво стана,каква кола ти купи мъжо? Flutter
Кажи!Признай!
Веднага и без бой! Mr. Green

# 95
  • Мнения: 80
Малко по-нагоре е написала.

Общи условия

Активация на акаунт