За и против покупката на нова кола?

  • 29 451
  • 95
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 18 679
Абе защо не четете преди да пишете newsm78

# 61
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
четем, четем...  Hug
КАжи какво измисли човекОт? А какво иска да ти купи? На лизинг ли?

# 62
  • Мнения: 1 800
Пoследната кола купихме преди 3 години на старо. До днешна дата загубихме 3/4 от цената заради това че е на много kм, също заради проблемите,коитo идват със стара кола. Също сме дали около $2000 за ремонти. Оказа се, че колата е била в катастрофа, поправена и излъскана след това, не можехме да разберем това при покупката...Онзи ден след поредния проблем и новата цена за ремонт, най- накрая се отказахме и си купихме нова. Лизинга и застраховката на месец е почти същото каквото сме вложили в старата+ загубата в цената и, за следващите 3 години. Но поне знам, че само бензин сипвам, сигурна е и всичко е покрито от фирмата. Така че определено съм за новата кола  Mr. Green

# 63
Този въпрос естествено няма еднозначен отговор. Ако го намериш, може пък след това да помогнеш на целокупното население да реши бензин или дизел?
Иначе така като гледам процентите на обезценяването ги раздавате като визитни картички или направо рекламни флайъри. Историйте преди мен са предимно от типа "на шуренайката, втората братовчедка мъжа й разбрал от един негов приятел...". Като говорите за цифри не е лошо да прилагате и конкретни примери. Ето три бързи от мен за отскок:

http://www.renault.bg/bg/hot_offers/

http://www.motopfohe.bg/second_hand.html

http://www.hyundai-indcommerce.com/bg/okazion

Ако не те мързи, разгледай какво се предлага от дилърите като байбек автомобили и сравни с цените на същите, ама нови. Леко не е баш така, както си го мислиш. Ако беше толкова просто всички щяха да карат или само нови или само стари - дори и фирмите.
На радетелите, че в чужбина си продават почти новите коли на безценица препоръчвам да се поразтърсят в базата данни на Мото Пфое в Германия от горния линк. Май не е чак толкова розово. (Вариантът "един познат" да ти докара супер запазена кола дето бабата я е карала само до магазина смятам няма нужда от коментиране?)
Относно застраховката. Да, първата година е бая, но нали се сещаш, че ако колата се обезцени с 20%-30% това се отнася и за застрахователната премия? Все пак застрахователите не ядат доматите с коловете. Ако беше иначе в края на първата година оставяш ключовете на таблото и отиваш да си избираш нова кола.
Изобщо тези сметки дето ги правим ние ги правят абсолютно всички - автопроизводители, търговци на стари коли, застрахователи, фирми клиенти и т.н. И познай - цените не се определят с гледане в тавана или смятане по таблици.

P.S.
Байбекът е хубаво нещо, но не бива да се забравя, че болшинството от предлаганите там автомобили са служебни. Това си има своите добри и лоши страни. Аз лично смятам, че вторите преобладават. Освен това в повечето случаи практиката при големите фирми е тези автомобили първо да се предлагат на собствените им служители, демек това, което остава при дилърите е шлаката дето хептен никой не я иска. Сега предполагам ще има вълна от разкази за разни "изключения", но градските легенди са нещо непреходно.

Последна редакция: вт, 03 юли 2007, 23:39 от Киселяк

# 64
  • София
  • Мнения: 18 679
Този въпрос естествено няма еднозначен отговор.
Сигурно...защото аз лично от постинга ти нищо не разбрах Confused Явно и на теб ти е доста мътно...

# 65
Е, опитах. За твърди отговори "да" или "не" са измислени генераторите на случайни числа.

# 66
  • Мнения: 1 554
аз съм ЗА нова кола няма по хубаво от това да се ка4иш и да ти миреше на ново а не някой преди теб да е пърдял с извинение в нея  Mr. Green

# 67
  • София
  • Мнения: 676
Нямам време да изчета всичко, но имам твърдо мнение по въпроса. НОВА! Изобщо не може да се сравнява новата кола с, каквато и да било стара... По-скъпо е, но някой изчислява ли нервите и времето, които се губят, когато започнат да излизат неизвестни проблеми???

# 68
  • Мнения: 1 172
Няколко отговора от типа на "не ме интересува колко ще струва след 2-3 години, не мисля да я продавам" ме озадачиха много. Как така не ви интересува? Застраховката на тази кола не се ли прави на сума, близка до пазарната й цена? И при това положение, как няма да ме интересува колко ще струва колата, ако може да ми се наложи да се разделя с нея не по мое желание (например, ако колата изгори). И ако настъпи такова събитие, нали ще получа цената, на която е застрахована, без значение с какви намерения съм я купувала и колко време съм планирала да я карам?
За протокола - закъсвала съм с чисто нова кола. Така, че сам по себе си изборът на новата кола предполага по-малко аварии, но не гарантира, че такива няма да се случват Simple Smile 

# 69
  • Мнения: 216
Няколко отговора от типа на "не ме интересува колко ще струва след 2-3 години, не мисля да я продавам" ме озадачиха много. Как така не ви интересува? Застраховката на тази кола не се ли прави на сума, близка до пазарната й цена? И при това положение, как няма да ме интересува колко ще струва колата, ако може да ми се наложи да се разделя с нея не по мое желание (например, ако колата изгори). И ако настъпи такова събитие, нали ще получа цената, на която е застрахована, без значение с какви намерения съм я купувала и колко време съм планирала да я карам?
За протокола - закъсвала съм с чисто нова кола. Така, че сам по себе си изборът на новата кола предполага по-малко аварии, но не гарантира, че такива няма да се случват Simple Smile 
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.

# 70
  • Мнения: 1 172
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.
Ами имах предвид това, че в България колите се обезценяват много бързо. Не знам дали знаеш цените в България. Но по моя информация, колите са много по-скъпи от тези в USA при доста по-ниски заплати.  И затова ми е интересно как няма да ме интересува колко ще струва след 2-3 години, ако съм я купила за примерно 40 000 лв и тогава цената й е 15 000 лв. Какво като съм мислила да я карам 5 години, ако ми я откраднат на 3тата, и ми изплатят 15 000 лв. Това не значи ли, че съм автоматично "вътре" с 25 000 лв, които по никакъв начин не компенсират спестените ремонти и т.н. за тези 3 години. Това ми беше въпроса. Т.е. реално единствената ми опция ще е да купя за изплатените пари 3 годишна кола (демек, стара, на която не съм първи собственик и не съм поддържала лично). 
 

# 71
  • Мнения: 216
Пове4ето застраховки тук ти дават опцията за нова кола, ако е до три години, при слу4ай на инцидент ако не си ти я изплащат за това колко струва в момента, а нали някоя като твоята ще е пак толко, така 4е за какво говориш, да ти платят три годишната кола като за нова - нали всеки ще си пали колата на 3 години?!? а относно авариите с новата кола както споменах-си имаш гаранция, и ако имаш възможност да си доплатиш за удължена гаранция -още по-добре и като закъсаш не се притесняваш защото вси4ко ти е покрито, тук дори ти осигуряват заместител на колата докато е в сервиз твоята, и за стара кола важи също но това е тук а в БГ предполагам 4е като си със стара кола- втора ръка- нямаш дори и опции, просто трябва да се посъветва със дилър и да пита ако си купи от тях втора ръка дали и дават няква гаранция.
Ами имах предвид това, че в България колите се обезценяват много бързо. Не знам дали знаеш цените в България. Но по моя информация, колите са много по-скъпи от тези в USA при доста по-ниски заплати.  И затова ми е интересно как няма да ме интересува колко ще струва след 2-3 години, ако съм я купила за примерно 40 000 лв и тогава цената й е 15 000 лв. Какво като съм мислила да я карам 5 години, ако ми я откраднат на 3тата, и ми изплатят 15 000 лв. Това не значи ли, че съм автоматично "вътре" с 25 000 лв, които по никакъв начин не компенсират спестените ремонти и т.н. за тези 3 години. Това ми беше въпроса. Т.е. реално единствената ми опция ще е да купя за изплатените пари 3 годишна кола (демек, стара, на която не съм първи собственик и не съм поддържала лично). 
 
Не може да се гледа така на нещата защото както ти казах по-горе за тези 15 000 които ще ти изплатят от застраховката ще може да си купиш същата такава марка, км, и години нали , зна4и си пак там, така 4е какво зна4ение има при техниката е същото - след два месеца ве4е си със стара техника, ама като знаесх 4е е безпроблемно и не му мислиш дали ще ти се отвори въздушната възглавница .... си пресмяташ а по въпроса дали са по-евтини там или тук определено в бг е по-евтино що се отнася до европейски коли за американски не знам и за японски, и не забравяй 4е пове4ето са с разли4ни екстри за европа дори да е същата марка и модел е по-друга от тази за САЩ

# 72
  • Мнения: 313
Многое относително това с покупката на стара (3-4 г) кола  или нова. Ако навърташ 40-50 000 км на година мове би нова добре и подменяш на всеки 3-4-5 години (ако дохода позволява) ако не позволява след 3-те години пак си собственик на 3 годишна кола със всичлките прозитичащи от това проблеми -тъй че нещата опират малко до това дали си готош да дадеш 15 тина хиляди лв за да ползваш нещо 3 години  (за средна хубост кола става дума  ) защото след риа 3 години нещата  се изравняват -става дума все за кола на 3 години Simple Smile дали си иа позлва;л ти преди това или някои друг навъртяните километри са факт и остатъчната цена също.  Според мен ако правиш малко километри не е оправдано да купиш нова защото след 3 -4 г дори да е на 50 000 км пак ще си струва 50% от цената а и колкото малко да караш като стане на 10 г пак ще струва 3-4 000 преко сили ако не и доста по- малко.  Е, ако се чудиш как да си направиш кефа и не ти е никакъв преоблем аз бих сменяла на всеки 2 г с нова и висок клас кола , ама не е там въпроса според мене. И понеже и аз съм "практична" избрах 3 г кола на малко км и на 45% от цената на  същата нова.  Според мен за 3 г 55% от цената са си много разлика  - при положение,  че не купувам колата за да правя 100 км на ден с нея а за ходене на пазар , разходки и т.н. . Ako ще карам  много тогава ще съм на варианта с нова кола на всеки 3 г Simple Smile от възможно най-евтината марка и модел. А за БГ условиа все си мислия, че е малко рисковано с нова кола- все ниакой завистлив съсед ще я мине с ключа.

Последна редакция: чт, 05 юли 2007, 00:39 от petitepeste

# 73
  • София
  • Мнения: 18 679
Според мен за 3 г 55% от цената са си много разлика  - при положение,  че не купувам колата за да правя 100 км на ден с нея а за ходене на пазар , разходки и т.н. 
Именно, това е синтез на мислите ми! Колата ми трябва основно да си закарам детето на градина и после да отида на работа, като и двете са на 15-20 минути от вкъщи пеша, представете си с кола колко км. е Wink
Искам да ви кажа, че решихме - колата ще е на няколко години. Много съм доволна, и то не защото е станало на мойта, а защото наистиня вярвам, че съм права. След 2-3 години, когато семейното ни возило се амортизира, няма да се опъвам да се купи голяма и нова кола, щом на мъжа ми му е толкова голям мерак да кара нова. Но за моите нужди просто би било излишен разход. Радвам се, че го убедих Simple Smile
Благодаря на всички, отговорили в темата Hug

# 74
  • София
  • Мнения: 1 477
И новата и старата, с уговорка 2-3 годишна, си имат добрите и лошите страни. Факт е, че и на новата може да имаш проблеми, нищо че е от магазина. Мисля , че в твоя конкретен случай сте направили най-добрият възможен избор.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт