Има ли смисъл от предучилищната?

  • 3 401
  • 43
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 819
Всички групи след яслата, та до 1 клас са все предучилищни, последната 4 е подготвителна група за училище (ПГУ) Peace  Гласувах с НЕ, защото по мои лични наблюдения в ПГУ и в 1 клас децата правят почти едно и също и повечето скучаят. Друг е въпроса и доколко учителките съумяват да ги заинтригуват и да им привлекат вниманието, за да е интересно и да ходят с удоволствие на училище. Също смятам, че 12 клас е излишен, ЛЕО е права. Аз съм тръгнала 1 клас на 6, учила съм до 11 клас включително и не мисля, че съм недобре образована за времето си Peace

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Поне с 12 клас да излизаха от училище по-научени. А сега с 13 клас? Май искаха да го въвеждат.
Още малко в училище ще се женят и ще раждат.

# 17
  • Мнения: 3 804
Поне с 12 клас да излизаха от училище по-научени. А сега с 13 клас? Май искаха да го въвеждат.
Още малко в училище ще се женят и ще раждат.
bowuu bowuu bowuu

# 18
  • Мнения: 46 565
Много обичах да ходя на предуилищна, защото беше до обяд и не се спеше там  Mr. Green
Иначе смисъл - не мисля, че има, няма разлика с градината.
За писането и четенето - на 4-5 години вече можех, което направи 1 клас за мен скучен и отегчителен, мисля, че за всяко нещо си има време, иначе направо от 3-ти да започват  Laughing 

# 19
  • Мнения: 2 032
Преходът (например) от до полата на мама право в 1-ви клас малко нагоре идва, та затова-има.

И да е ходело на градина детето: в градините има различни стандарти, така че малко умения (не задължително познания) не са излишни. Да си седиш на д-то 45 минути без да мърдаш да не е лесно. Mr. Green

М-да, като тръгнели на училище не били вече деца....А какви са?

# 20
  • София
  • Мнения: 819
Преходът (например) от до полата на мама право в 1-ви клас малко нагоре идва, та затова-има.

И да е ходело на градина детето: в градините има различни стандарти, така че малко умения (не задължително познания) не са излишни. Да си седиш на д-то 45 минути без да мърдаш да не е лесно. Mr. Green

М-да, като тръгнели на училище не били вече деца....А какви са?

В 1 клас часовете са по 30 минути Peace А аз съм на 28 и за баща ми все още съм си дете Laughing

# 21
  • София
  • Мнения: 3 452
Твърдо "за".
Предучилищната група спестява много на детето от гледна точка на стрес и адаптация.
1-ви клас е един от най-трудните за детето, натоварването се повишава от гледна точка на ангажименти, а като се добави и адаптацията към новите деца и изобщо прехода от безхаберното детство към организиран процес, предучилищната група се явява прекрасна буферна зона и детето плавно преминава, без да се натоварва излишно.

# 22
  • Мнения: 3 886
МИсля че да почват вече да ги учат на самостоятелност  и как да се справят сами с учебните помагала.Поне в нашата детска е така PeaceПо темата аз  съм ЗА

# 23
  • Мнения: 24 467
Също гласувах ЗА - защото това е начин на адаптация на децата да преминат от градината към училище, да свикнат с нови порядки. Обаче писах и в друга тема, че в предучилищната 80% сигурно и повече от децата могат да четат и смятат, незнам дали няма да загубят интерес, когато в началото на първи клас започнат да повтарят същите неща. newsm78
Няма място за притеснение, не е същото. И аз можех да чета на 4-5 години, но първи клас не помня като великото отегчение. Там се запознах с нови деца, с нови порядки и нов начин на общуване. На това точно наблягам и по отношение на големия ми син, който също се запозна с азбуката и първите думички на 4 години. Той също мина вече първи клас, сега е във втори. Не му е бивало скучно. Разказите му бяха основно запълнени с новите преживявания. Писането, напр., се учи като методика по- добре, до тогава знаеше основно буквите и четеше горе- долу, но в училище се учи начинът на изписването им, свързването им, започва се с основни граматични правила. По математика пък програмата в подготвителната група и тази от І клас въобще не съвпада.
Всички деца бяха минали задължителната подготвителна група, без значение къде, някои си завършиха І клас без да могат да четат слят текст, други през лятото четяха сами приказки. Трябва да ти кажа, че последните можеха да четат в началото на училище, а първите- не. Предварителната подготовка има голямо практическо значение.
Миналата учебна година имахме посещения на деца от ДГ в училище, а връзка с учителките в ДГ се поддържаше редовно с оглед на това учителките от началната степен да "заявят" каква точно необходимост от вид и степен на подготовка имат за началото на първи клас.

# 24
  • Мнения: 2 700
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.

# 25
  • Мнения: 7 423
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.
  Това със сигурност не е вярно.Просто вземи програмите за подготвителна група / клас и тези на първи клас и ще видиш разликата - очебийна е.Това ,че учителите в подготвителен клас в училище форсират нещата и преподават като в първи клас и дублират материала е просто защото са  НАЧАЛНИ УЧИТЕЛИ , А  не - ДЕТСКИ.

# 26
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Аз съм за предучилищата, защото съм против отиването в първи клас на 6 години.

За мен първи клас си беше голямо отегчение, защото можех да чета и смятам отдавна. Виж, краснописа и досега не владея  Laughing За сметка на това отегчение и увереността на учителките, че зная, пропуснах възможността да се науча да уча по разказвателни предмети. До трети клас те не ме изпитваха, защото вярваха, че зная, аз не учех, защото знаех, че те знаят, че аз зная  Mr. Green Балонът изгърмя в средата на четвърти клас, но в моя случай нещата бяха непоправими-разказвателните предмети са ми мистика.

От друга страна, като си гледам детето, нещо не ми се вярва, че ще изпита моята скука, дори и с две предучилищни  Rolling Eyes (но си е до дете, някои са си ученолюбиви и послушни от малки)

# 27
  • Мнения: 118
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning

# 28
  • Мнения: 1 671
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning

Никой в предучилищната не е учил сина ми да чете и смята!
Учеха печатни букви и цифри. Учеха да разпознават геометричните фигури. Учеха много логически задачи, подходящи за възрастта. Учеха ги на основни понятия - ляво, дясно, часовник, по-малко, по-голямо и подобни.

Лично аз мисля, че предучилищната е много полезна от гледна точка на това, че приучава децата към волево концентриране на вниманието - качество, абсолютно необходимо за първи клас.

# 29
  • Мнения: 24 467
Тъй като лично съм запозната и то подробно с програмата и материалите на сина ми от подготвителната група и тези от първи клас, който изкара миналата година, заявявам, че те не се припокриват, изобщо.
Вече писах, че важното е не толкова какво се учи в тази подготвителна група, а приспособяването на децата към режим и работа. Въпреки това и подготовката за училище, като материя, която е полезна за един бъдещ първокласник, е нещо, което намирам за положително и полезно.
"Тест за първолаци" никога не сме държали, но и да бяхме го направили не виждам нищо лошо в това. Миналата година сина ми ходи на олимпиада по математика и се чувстваше прекрасно- горд от това, че е участвал, че е спечелил след това, следи от така набивания в главите "стрес" от изпити не сме имали никакви.

Последна редакция: пт, 21 сеп 2007, 09:42 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт