брак и католицизъм

  • 11 965
  • 78
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 324
Православните християни се делят на две
- източноправославни християни
- западноправославни християни

Западноправославните християни са католиците
Винаги съм се дразнела на факта, когато някой каже "аз православният християнин и католиците".
За съжаление има плюене по католиците и малко по странно отношение. Тези двете неща са били доста засилени преди време, слава богу сега започват да отшумява, и то по простата причина, че има повече информираност по въпроса.

Някой каза че непознава "вярващи католици", а познавате ли вярващи източноправославни християни".

Ясно е на всички, че законите на църквата почти никак не се спазва. И двете църкви обаче са еднакво либерални или еднакво строги, кой както иска да го приема.   

# 31
  • Варна
  • Мнения: 1 383
Православието и католицизма са две отделни деноминации.
Останалото е въпрос на политика.

# 32
  • Мнения: 3 675
може ли някой да поясни какво значи отделни деноминации?благодаря.

# 33
  • Мнения: 4 324
Ето какво изрових от архивите си. Преди време обяснявах разликите между двете църкви на една позната.

До V век християните са имали една църква - православаната църква. Глава на тази църква е бил епископа на Рим (защото Римската империя е била най-могъща по онова време), т. е той е заемал първо място в йерархията на църквата. Когато Константинополо (Цариград) става столица на Византийската империя, нейният епископ поема втората позиция в йерархията (това е узаконено на втори или трети вселенски събор).
На първия и втория Вселенски събор се създава Символа на вярата (Светия дух произхожда от Светия отец. Свтия дух влага в сърцата на вярващите желанието и очакването на вечния живот).
На 4-тият Вселенски събор се взема решение епископа на Рим и епископа на Константинопол да имат еднакви права (власт).
В църквата на запад (католиците) се прави промяна в символа на вярата, като се приема че Светия Дух произхожда не само от Светия Отец, а и от Сина.
Добавката че св. Дух, произлиза не само от Отца, но и от Сина му за пръв път е спомената през VI век в Испания. От там бързо се разпространява във всички западни страни. През 857 г.Пръв на това се противопоставя св. Фотии Цариградски. Така той става патриарх на църквата. Именно той покръства цар Борис. Впоследствие всички източни патриарси остро осъждат нововъведенията на Запад.
През IX век папа Лъв ІІ е против допавката за светия Дух, дори забранява да се споменава тази промяна.
Така през 1054 г. става разделянето на християнската църква на две - източноправославна и западноправослвана.

Друга разлика е и в писменността и официалният език. Когато църквата е била обща - за такъв език се е считал латинският. Известно време сред разделяне на църквите, източноправославните заменят латинският с гръцки, докато западноправославните (католици) не. 

Западноправославната църква вярвала, че св. Петър е основоположник на църквата, а източноправославните, твърдят че не е той и църквата произлиза от Исус.

Източноправославните отброяват по Юлианският календар, а католиците по Григорианският - от тук идва и разликата в честването на някой празници - като Великден например.

Католиците приемат Светото Причасте само чрез Тялото Христово, докато източноправославните чрез Тялото и Кръвта на Исус. При католиците Светото причастеи чрез кръвта приемат само духовниците. Дрuга разлика - при католиците на свещеннците е забранено да се женят и да има сексуален живот, трябва да са напълно отдадени на Бог, докато източноправославните духовници могат да имат семейства.

Има и разлика в кръстенето. Католиците се кръстят отляво на дясно, а източноправославните обратно.

Тайнствата при католиците и източноправославните малко се различават, като честване и последователност. 

# 34
  • Мнения: 3 675
малко ще се отклоня от темата, но искам да ви попитам дали това, което правим с мъжа ми е нормално.имаме навика след работа да ходим на кафенце с негови приятели, а след това до една интернет зала в квартала.аз си гледам филм, а мъжа ми играе на една игра.проблемът е в това, че майка ми не харесва начина ни на живот, защото по тези кафенета отивали много пари, че мъжа ми пушел и т.н.проблемът е, че майка иска да се прибираме веднага в къщи и да не излизаме никъде.както правили нормалните хора. това нормално ли е според вас или майка ми не е?все пак излизам с мъжа си в крайна сметка.

# 35
  • Мнения: 4 324
gitadam предполагам не си на 15 и сама можеш да вземаш решение без намесата на майка си .....
Щом с мъжът ти сте решили, че това искате да правите, то това си е Ваша работа....
Абе знаеш отговора на въпроса ти и сама.
Аз обаче да попитам, какво общо има това с католицизма?

# 36
  • Мнения: 3 675
разбира се, че няма нищо общо, но просто майка ми мисли, че не живеем добре и ще си провалим живота.а аз какво да кажа като тя ходи на бинго и казино.всеки има право да си харчи парите, както намери за добре.пуснах отговора тук, защото нямах представа къде да го пусна, пък и не ми се отваряше нова тема.

# 37
  • Мнения: 359
Момиче, много си далеч и от православието и от католицизма.

Православен ли си или католик ако само се наричаш такъв, а всъщност изобщо не разбираш, защо дойде Христос и какво е направил за теб. Ако знаеш нямаше изобщо да говориш за либералност в религията.

Католици, православни, протестанти имат една и съща основа.  Всички имат един стандарт за святост и това е Библията.
Пише ли там, че секса преди брака е грях, пише, значи е грях.
Пише ли, че всеки мъж да си има една жена и обратното и брачното ложе да е неосквернено, пише, значи обратното е грях.

Крайно време е хората да разберат, че християнин не е този които си е сложил табелка за такъв и живее в християнска държава. Християнин е този който признава за авторитет Библията, живее по този стандарт и е приел Христос като свой Господ и спасител.

Всички останали, които се определят, като православни или католици, протестанти, а си живеят по-зле и от неверници не са никакви християни!
Какви християни са българите, след като вярват на врачки и магьосници повече от колкото на Бога, традициите са по-важни от това което казва Библията?
Можем да се наричаме всякак, но какви сме на истина?
Проблема е, че за много свещеници , това е станало професия, а не призвание и заради тях се хули Божието име. Как може да се женят християни и мюсюлмани!? Как могат да се бракосъчетават хомосексуалисти!?
Представя се едно лъжливо лице на Бога и хората се отвращават вместо да намерят Истината.

Живота с Христос, не е религия, това е стандарт на живот. Бог не е в институциите, а истината за Него може да се намери в Библията. Всичко различно от нея не е християнство.]

С по голяма част от това съм съгласна,но ти по този начин запрати половината форум в ада.
Именно Исус е казал доста по въпроса за ПРОШКАТА.Православните плюели по католиците,католиците плюели по незнам кои си и май пак забравяме ,че Исус е казал "Обичай ближния си....

# 38
  • Мнения: 1 849
Овчева, точно на това исках да наблегна, че не е християнин този който се определя като такъв, а този който живее както пише в Библията и разбира какво е направил Христос за него. Това включва да обичаш ближния си. Тия дето се плюят, какви са?
Трябва да се прави разлика от това да кажеш християнин съм, защото живея в християнска държава и да си християнин, защото живееш като такъв.
Не ме разбирай погрешно. Исус е казал да прощаваме, но това не означава да се съгласяваме с това което не е истина. Той обича хората, но мрази далата им.

# 39
  • Мнения: 3 146
то и православието е против тези неща, но е по-либерално.не смятате ли, че католическата църква трябва да се модернизира и да престане да се придържа към средновековните порядки.

С извинение, ама това показва абсолюно невежество относно двете деноминации. Разликите между двете са само теологически, така че тук няма какво да ги обсъждаме.
Въпросът е, че православната Църква изобщо не е по-либерална, както вече беше обяснено, ама изобщо! Друг е въпросът, че не си върши работата и никой уж православен в България почти не е образован в това какво изисква от него участието му в църковния живот и живота в Христа. Това е работа на свещениците. Провославната църква е по-толерантна единствено за браковете и разводите, и то поради разни исторически събития във Византия, а не поради различна догматика с католиците.
Просто католиците по света биват поддържани и образовани от католическата Църква, а и властта на папата през вековете позволява на Църквата да налага социални порядки. Католиците в Полша също правят аборти, но извън страната.
Абсолютното невежество на българина по отношение на католиците и доста голямото невежество на католиците към правослевните, е причина много миряни и дори свещеници просто да си мислят, че едната деноминация е по-строга или по-консервативна от другата.

Не заня дали знаете, но един от основните проблеми, който застава на пътя на екуменическите разговори, е тъкмо убеждението на правослевните църкви, че католическата църква е твърде либерална и едва ли не живее в света, а не изцяло в Бога. Преценете кой е по-консервативен.

Каква представа точно имаш от Средновековните църковни порядки, след като не познаваш и съвременните. Аз лично следвам в тази област и не мога да кажа, че има много от средновековните порядки в сегашната Църква, дори озобщо няма, особено пък след Втория Ватикански събор!

# 40
  • Варна
  • Мнения: 1 383
Герганди, виждам че си в час по тези въпроси. Имам един такъв.
Можеш ли да ми кажеш от къде идва традицията за производство на алкохол в манастирите.
Дали е с някакъв декрет или решение на някоя от двете църкви - казвам двете, защото и в православни и в католически се произвежда.
Благодаря.
Извинявам се, ако е много встрани от темата.

# 41
  • Мнения: 1 866

Не заня дали знаете, но един от основните проблеми, който застава на пътя на екуменическите разговори, е тъкмо убеждението на правослевните църкви, че католическата църква е твърде либерална и едва ли не живее в света, а не изцяло в Бога. Преценете кой е по-консервативен.

Точно това разбрах и аз от разговорите си с поповете в България. Даже говорят с известно пренебрежение за католическата църква. Точно заради това, че била прекалено либерална.
Въпросът на VG и аз съм си го задавала.

# 42
  • Мнения: 3 675
да си призная не съм много запозната с религиозната материя, но ми е интересна.ходя на църква на големи празници,но гледам в живота си да се ръководя от християнските принципи.би ли ми обяснил някой защо източноправославната църква е по-строга от католицизма?аз останах с впечатлението, че развод между източноправославни се получава по-лесно.

# 43
  • Мнения: 3 146
Можеш ли да ми кажеш от къде идва традицията за производство на алкохол в манастирите.
Дали е с някакъв декрет или решение на някоя от двете църкви - казвам двете, защото и в православни и в католически се произвежда.

Не зная да има специален декрет, но още от създаването на киновитийните манастири те трябва да се прехранват с нещо и полека-лека се превръщат в самостойни общности - със собствена земя, работници и занаятчии, които не са монаси. Така Още от Ранното средновековие в манстирите се произвеждат и храните, и напитките, нужни на монашеската общност. Много от западните марки вина, например, са създадени в манастири. Не мисля, че е имало нужда от декрет, който да го разрешава, тъй като контролът върху производството на алкохол е доста по-късен от създаването на монашеската традиция.
Забранява се изрично алкохолът само по време на строги пости или пък като вид епитемия. Виното дори е разрешено специално за някои дни дори от Великия пост. Често бирата се е пиела дори вместо вода, особено в западните манастири. Просто алкохолът не се възприема така, както сега.
Например, във Визания по едно време самата Църква иска да се отмахнат постите, но понеже търговците на плодови и зеленчуци протестират, императорът забранява да се премахнат постите. Границата е тънка. Просто разбирането на хората за алкохола е било различно тогава. То е като с храната - грях е пиянството, което влиза в смъртния грях чревоугодие, но от друга страна Христос е превърнал във вино водата на сватбата в Кана Галилейска и то по молба на Дева Мария, така че схващанията са тънко разчленими. Не самият алкохол, а употребата му от конкретен човек може да доведе до зло.

да си призная не съм много запозната с религиозната материя, но ми е интересна.ходя на църква на големи празници,но гледам в живота си да се ръководя от християнските принципи.би ли ми обяснил някой защо източноправославната църква е по-строга от католицизма?аз останах с впечатлението, че развод между източноправославни се получава по-лесно.

Да, точно това съм написала - при източното православие може да се разведеш 3 пъти и да се ожениш 4, като разводите са формални.В католическата дори първият развод е много труден - назначава се комисия, която разследва случая, опитва се да помири двойката и само при доказването на определени греховни действия от страна на единия съпруг може да се постанови от свещениците, че бракът е станал невалиден, защото фактически въпросният съпруг или съпруга е изменил същностно на тайнството брак, например прелюбодействал е или не спи с жена си/ мъжа си, или е хомосексуален, или не е девствена жената и т.н. Това се извършва незавизимо от съдебните светски решения.

Да се каже, че е "по-строго" православието, е наистина малко пресилено, но може да се каже, че е по-консервативно. Не признава еволюционната теория по никакъв начин, дори като съвместена с креационистката - нещо, което католиците правят. Постите тук са много по-строги. Отношението към всички други вероизповедания и деноминации на християнството е крайно отрицателно - за истинския православен всеки, който не е източно православен, е еретик или иноверец и не е в тялото на Църквата. Това важи от католици, през протестанти, мюсюлмани и евреи до будисти, хиндуисти и т.н. Желанието за диалог дори с католическата църква е твърде слабо.

# 44
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Православната църква изобщо не е по-либерална и по-модернизирана за твое сведение.


Абсолютно съм съгласна!

Общи условия

Активация на акаунт