Прекратяване на договор с мобилен оператор

  • 5 990
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 413
Ще започна с изричната уговорка, че аз съм си виновна, защото съм подписала договор, който ме оковава с подобни идиотски клаузи.
В случая - Симпатия на Вивател! Проблемът е, че не съм прочела това, което съм подписала, а именно, че ако прекратя договора преди изтичане на 1-годишния срок - дължа всички абонаментни такси до края.
Предполагам, че много от вас са попадали в подобна ситуация.
Но въпросът тук е : Законно ли е да ни изискват да плащаме за услуга, която не ползваме. Ще поясня - в моя случай аз плащам само абонамента в размер на 15 лева за неограничени разговори между два телефона. Заминавам за чужбина за 6 месеца и като нормален човек се обадих да попитам как да постъпя!
Обясних им, че нямам намерение да платя за нещо, което няма да ползвам, но милият човечец ми обясни, че ще ми изискат 120-те лева по съдебен път.
Как сте излизали от подобна идиотска ситуация! И има ли някой осъден? Sick
Аз смятам да проуча как стои въпросът с абонаментите в целия цивилизован свят, да се обърна към комисията за защита правата на потребителите и всичко останало. Както си му у редът!

# 1
  • Мнения: 516
Законно е. Имате предварително споразумение за това. Твоя си е вината, че не четеш, под какво слагаш подписа си.

# 2
  • Мнения: 653
ами освен да ти кажа, че те затова ги правят тези договори, друго не знам
подписвайки договора си се съгласила на тези условия, по-скоро се учудих, че не знаеш за тази обвързаност
с повечето неща е така, кабелни оператори, ГСМ оператори и т.н.
все пак условията, при които ползваш ГСМ са изгодни, доста по-изгодни от тези без такъв обвързваш договор
срещу тези изгодни условия, операторът си гарантира, че ще си му клиент поне година
навсякъде по света го има, с тая разлика, че там раздават последни модели телефони за без пари, само и само да им станеш абонат

# 3
  • Стара Загора
  • Мнения: 184
По-добре дай на някого картата, за да се възползва от безплатните разговори. Иначе Флор ти е отговорила на въпросите. Клаузите не са идиотски, те важат за всеки един договор. И ние решаваме дали да ги приемем или не.

# 4
  • Мнения: 413
Естествено, че си е моя вината!С това започнах!
Просто не го намирам за справедливо и смятам, че е логично единствено да плащаш за нещо, което ползваш и когато настъпят някакви екстремни ситуации - би следвало да има разбиране и компромиси.
Никога не бих постъпила като хиляди хора, които отказват да си платят сметки, които са навъртели. Опитвам се да постъпвам правилно и честно. А намирам, че това не е честно.
Иначе нека ме съдят! Ядосана съм, защото опитах да постъпя като нормален човек, да им дам 2 месеце предупреждение, но не! Това е като парното, като си се хванал на хорото - ще караш докрай!

# 5
  • Мнения: 510
Ти от договора не можеш да избягаш, но можеш да постъпиш като мъжа ми. Той ги трови всеки път като види нещо, което не желае да ползва, но го включват към фактурата му. Напр. тази музика, която слушате при звънене /в случай, че е зададена музика/ се включва към неговата фактура, въпреки, че той няма и не е искал. В договора нищо не пише за въпросната услуга, която се заплаща. Той им звъни всеки месец поняколко пъти и пише е-мейли. Загледай се в твоята фактура и се възмущавай за неща, които не са договорени - със сигурност има.

# 6
  • София
  • Мнения: 259
Ами и аз съм си от няколко месеца в София и ще поостана още, но въпреки това си плащам таксата в Германия всеки месец. Това е положението, подписала съм договор, плащам си го. И на мене не ми харесва ама....

# 7
  • Мнения: X
друг път мисли, преди да подпишеш договор
и в чужбина е така
така че ще си платиш, сега доброволно или по-късно насила - щом ти се свидят тези 120лв, те ще станат двойно повече след като те осъдят да ги платиш

едно такова неплащане в чужбина те слага автоматично в черния списък на длъжниците и от там ти стопират кредитни карти, нови абонаменти, заем, наем, всичко, каквото се сетиш

# 8
  • Мнения: 189
Това е смисълът на договора, да те обвързва с определени задължения. Подписваш, че ще ползваш дадена услуга за определен срок. Това е двустранно задължение: операторът ти предоставя евтини разговори, а ти му ползваш услугите за срока на договора.
Друг е въпросът, че изобщо не са гъвкави и не дават възможност за предплащане или друго решение при подобни казуси.

# 9
  • Мнения: 413
друг път мисли, преди да подпишеш договор
и в чужбина е така
така че ще си платиш, сега доброволно или по-късно насила - щом ти се свидят тези 120лв, те ще станат двойно повече след като те осъдят да ги платиш

едно такова неплащане в чужбина те слага автоматично в черния списък на длъжниците и от там ти стопират кредитни карти, нови абонаменти, заем, наем, всичко, каквото се сетиш

ЩОМ МИ СЕ СВИДЯТ!Ох, наистина нямам какво да кажа? За какво ли си правя труда да обяснявам нещо, като е пълно с философи и всезнайковци.

Точно за гъвкавостта и мобилността говоря през цялото време, Larla..Добре, че някой разбира какъв ми е проблемът!

# 10
  • Мнения: 40
миличка, не се коси. и аз съм от "идиотите", които подписват договори без да изчитат в несвяст всичко, което пише там. аз имах подобен проблем с Мтел. не бях обърнала внимание, че ако не прекратя договора еди кога си, той автоматично се удължава с още 1 година. в офис на Мтел ми дадоха съвет каква молбичка, до кого и с какво съдържание да напиша и се "разведох" с Мтел за 2 дни. така че най-добре отиди в офис някакъв на Вивател и се моли да попаднеш на готин сътрудник. те могат да ти дадат най-добрия съвет как да се "откачиш" от тях.

# 11
  • София
  • Мнения: 10 825

Точно за гъвкавостта и мобилността говоря през цялото време, Larla..Добре, че някой разбира какъв ми е проблемът!

Извинявай, но за каква гъвкавост говорим тук?!
имаш договор, съгласила си се с условията в него и с неустойките при неспазването му, като си сложила подписа си. Нова че не си го прочела си е твой проблем, както самата ти казваш.
Въпросния мобилен оператор не благотворително дружество, все пак - докато на тебе ти е изгодно ти е давал хххх безплатни минути, а след това да си гледа работата.
Разбирам, че точно ти може да си изключително коректна, но не може те да проявяват "разбиране" и да не си искат неустойките към всеки, който сключи договор пък после го разтрогне, защото заминава за чужбина, скарал се с гаджето, баба му си навехнала крака и т.н.

# 12
  • София
  • Мнения: 14 707
Попитай дали могат да ти спрат картата за тези 6 м., когато няма да си в България и като се върнеш да ти го пуснат пак и да си плащаш таксите

# 13
  • Мнения: 413
Попитай дали могат да ти спрат картата за тези 6 м., когато няма да си в България и като се върнеш да ти го пуснат пак и да си плащаш таксите

Точно това си мислех! newsm78

# 14
  • София
  • Мнения: 14 707
В Мтел го четох някъде в Общите условия, искаха предизвестие за такова спиране. Не знам за Вивател

# 15
  • Мнения: 189
Попитай дали могат да ти спрат картата за тези 6 м., когато няма да си в България и като се върнеш да ти го пуснат пак и да си плащаш таксите

Не може, според договорите нямаш право да спираш картата, независимо по какви причини.

# 16
  • Мнения: 1 475
е ние имахме подобен случай с Вивател  #Cussing outискаха ни по съдебен ред точно 138лв , защото не използваме картата, а имаме договор, платихме всичко, 3месеца по-късно пак дойде някакво писмо , че ще си търсят парите по съдебен ред сега ставаше въпрос за сума от 48лв, неразбрах какви са тези пари, защото не съм се и интересувала, няма и да ги платя, колкото и да ни съдят!!Пълни обирджии!!

# 17
  • София
  • Мнения: 228
Имам и аз проблем с Вивател. Реших да пиша тук, за да не задръстваме форума с теми за мобилни оператори.
Мъжа ми ползва няколко предплатени карти на Вивател. В четвъртък заминахме за Кюстендил. Три дни използвахме телефоните му и се чудехме защо така бързо се топят минутите. Оказа се, че докато сме си лежали блажено край басейна в БЪЛГАРСКИ град, през цялото време сме използвали роуминг, защото някакъв македонски оператор заглушавал сигнала на Вивател. Разбрахме това едва в Неделя, когато получехме СМС - Добре дошли в Македония бла, бла, бла... Обадихме се във Вивател и от там ни обясниха, че македонски оператор с мощни антени заглушавали сигнала им.  #Crazy Стана ми интересно, след като знаят за този проблем, защо не го отстранят?!? Не смятам да се занимавам изобщо с този мобилен оператор повече, но ви съветвам, ако пътувате към Кюстендил примерно.... внимавайте.

# 18
  • Мнения: 413
е ние имахме подобен случай с Вивател  #Cussing outискаха ни по съдебен ред точно 138лв , защото не използваме картата, а имаме договор, платихме всичко, 3месеца по-късно пак дойде някакво писмо , че ще си търсят парите по съдебен ред сега ставаше въпрос за сума от 48лв, неразбрах какви са тези пари, защото не съм се и интересувала, няма и да ги платя, колкото и да ни съдят!!Пълни обирджии!!

Как ви ги искаха по съдебен ред???Точно какво се случи имам предвид, освен че получихте заплашително писмо?

# 19
  • София
  • Мнения: 2 271
Ами, да - може и да са идиотски клаузите, но това е начина да си осигуряват сигурни клиенти. Всички оператори го правят и не го крият. При услове, че си съгласен с тези клаузи, при подписването на договора, не виждам проблем в това, че оператора изисква спазването им.

Искам да използвам темата да предупредя тези, които очакват изтичането на срочните си договори, че ако 1 месец, преди изтичането не се подаде писмено заявление, че искате да ви бъде прекратен договора, той се подновява автоматично за още 1 година. Така е в МТел и предполагам и при другите оператори. Та, хубаво е човек да си прочете договора.

# 20
  • Мнения: 1 475
е ние имахме подобен случай с Вивател  #Cussing outискаха ни по съдебен ред точно 138лв , защото не използваме картата, а имаме договор, платихме всичко, 3месеца по-късно пак дойде някакво писмо , че ще си търсят парите по съдебен ред сега ставаше въпрос за сума от 48лв, неразбрах какви са тези пари, защото не съм се и интересувала, няма и да ги платя, колкото и да ни съдят!!Пълни обирджии!!

Как ви ги искаха по съдебен ред???Точно какво се случи имам предвид, освен че получихте заплашително писмо?

получихме писмо от някаква  чужда застрахователна компания,в момента не си спомням името и защото това беше преди 3 месеца може би,но беше голяма, влизах им в сайта тогава да ги видя с какво точно се занимават, която събира неизплатени задължения на клиентите на вивател - та писмото гласеше, че ще си търсят парите по съдебен път и името ни ще бъде вкарано във черните списъци на всички международни кредитни институции и ще ни бъдат отказвани каквито и да е било кредити и бля-бля-бля, да този момент и след това писмо никой не ни е търсил, ние всъщност тогава звънахме на тези застрахователи , казахме за какво става въпрос, говорихме  с едно момиче, което нищо не знаеше и обеща да се обади, ако разбере нещо, така и никой не ни се обади, а и ние не сме ги търсили! Така, че и аз не разбрах всъщност за какво бяха тези 48лв , като си бяхме платили всичко и казаха, че нямаме повече никави задължение!Само лъжат хората мен ако питате!!

# 21
  • София
  • Мнения: 1 825
И аз имам договор в чужбина, но ще плащам таксите докато изтече, тъй като се прибирам в България извънредно. Аз желая да бъда коректна и ще си плащам. Но има много хора, които прекратяват едностранно договора, макар и да нямат право на това. После никой не тръгва да ги издирва по света. И без друго използват данните от картата за пребиваване, вкл. и някакво измислено от тях ЕГН. Иначе ще подаря картата на мои близки. И без друго се нуждая някой да насочва обаждащите към новите ми контакти.

# 22
  • ново
  • Мнения: 5 966

Друг е въпросът, че изобщо не са гъвкави и не дават възможност за предплащане или друго решение при подобни казуси.


Точно Вивател предлага тази услуга. Можеш да предплатиш, колкото искаш. Внасят се като "Плащане по сметка", а не като "Плащане по фактура".

# 23
  • Мнения: 653

Искам да използвам темата да предупредя тези, които очакват изтичането на срочните си договори, че ако 1 месец, преди изтичането не се подаде писмено заявление, че искате да ви бъде прекратен договора, той се подновява автоматично за още 1 година. Така е в МТел и предполагам и при другите оператори. Та, хубаво е човек да си прочете договора.
при Глобул не е така, досега съм била два пъти на договор, когато изтече срокът му, си свободен да се изключиш от тях , когато пожелаеш

# 24
  • Варна
  • Мнения: 25 246
Искам да използвам темата да предупредя тези, които очакват изтичането на срочните си договори, че ако 1 месец, преди изтичането не се подаде писмено заявление, че искате да ви бъде прекратен договора, той се подновява автоматично за още 1 година. Така е в МТел и предполагам и при другите оператори. Та, хубаво е човек да си прочете договора.

Вярно ли? При Глобул мисля, че не е така, в смисъл, изтече ли годината, договорът се продължава автоматично, но става безсрочен и можеш да го прекратиш по всяко време.  И аз имах договор, който беше изтекъл и един ден като реших да го прекратя, просто отидох в офиса им и поисках да ми спрат картата. Даже не съм давала предизвестие, спряха я на минутата.

А, ХИПП ме е преварилаWink Значи само М-Тел са мизерници Grinning

# 25
  • Мнения: 189

Друг е въпросът, че изобщо не са гъвкави и не дават възможност за предплащане или друго решение при подобни казуси.


Точно Вивател предлага тази услуга. Можеш да предплатиш, колкото искаш. Внасят се като "Плащане по сметка", а не като "Плащане по фактура".

Имаш ли нещо против да го обясниш по-подробно? Нещо като депозит, от който те си теглят месечните такси, ли е?

# 26
  • Мнения: 2 481
Ооооох същия проблем с вивател!
Договор,изтече 1 година и ми се обаждат искам ли да го продължа още 1 година с 5 % отстъпка!Съгласих се!Сега 2 месеца след това мъжът ми(той ползва картата) иска да се отказва от нея и да я спреем!Не става братче!Само ни размотаваха от магазин в магазин където имат офисчета и 100 пъти се обаждахме и молба пуснахме до София,и накрая си казаха че ако искаме да я спрем дължим до края на договора (а той е удължен до още 1 година по телефона) месечните такси!
Честито! Shocked Close Twisted Evil

Така сме им насъбрали че не могат да си представят!

# 27
  • ново
  • Мнения: 5 966

Друг е въпросът, че изобщо не са гъвкави и не дават възможност за предплащане или друго решение при подобни казуси.


Точно Вивател предлага тази услуга. Можеш да предплатиш, колкото искаш. Внасят се като "Плащане по сметка", а не като "Плащане по фактура".

Имаш ли нещо против да го обясниш по-подробно? Нещо като депозит, от който те си теглят месечните такси, ли е?


Да, Larla нещо като депозит е. Ако да речем кредитния ми лимит е 50 лв., но аз отивам в чужбина и ще го надхвърля, внасям например 30 лв, за да може ако си надхвърля лимита да не ми спрат изходящите. Същото е ако не съм в страната, когато ми излезе фактурата и немога да платя навреме, плащам предварително.
Ох, дано си ме разбрала, хич ме няма по обясненията. Ако имаш още въпроси - насреща съм Hug

# 28
  • ново
  • Мнения: 5 966
е ние имахме подобен случай с Вивател  #Cussing outискаха ни по съдебен ред точно 138лв , защото не използваме картата, а имаме договор, платихме всичко, 3месеца по-късно пак дойде някакво писмо , че ще си търсят парите по съдебен ред сега ставаше въпрос за сума от 48лв, неразбрах какви са тези пари, защото не съм се и интересувала, няма и да ги платя, колкото и да ни съдят!!Пълни обирджии!!

Когато си платихте всички задължения, пуснахте ли молба да Вивател да ви бъде прекратен договорът? Ако не сте - договорът ви се удължава месец за месец. За да бъде прекратен, трябва да са погасени всички задължения до момента.

пп Ако нямаш адреса, на който се праща молбата, мога да ти го дам.

Последна редакция: вт, 30 окт 2007, 15:45 от Весела 77

# 29
  • Мнения: 189

Да, Larla нещо като депозит е. Ако да речем кредитния ми лимит е 50 лв., но аз отивам в чужбина и ще го надхвърля, внасям например 30 лв, за да може ако си надхвърля лимита да не ми спрат изходящите. Същото е ако не съм в страната, когато ми излезе фактурата и немога да платя навреме, плащам предварително.
Ох, дано си ме разбрала, хич ме няма по обясненията. Ако имаш още въпроси - насреща съм Hug

Разбрах те, благодаря ти. Странно ми е, обаче, защото в МТел могат да ти теглят тази сума, само след изричното ти разрешение, т.е. и 5000 лева да имаш на депозит, и за 0.50 лв. неплатени спират телефона, тъй като нямат право да разполагат с парите ти по свое усмотрение.

Не знам кой вариант е по-добър, честно.

# 30
  • ново
  • Мнения: 5 966
При Вивател "Депозит" и "Предварително плащане" са две различни неща. Депозит се внася при сключване на договор, ако операторът го изиска, или за увеличаване на кредитен лимит. Депозитът се възстановява след три месеца /след три навреме платени фактури/.
Предварителното плащане го правиш по твое желание, то се приспада от месечната ти фактура.

# 31
  • Варна
  • Мнения: 1 841
Искам да използвам темата да предупредя тези, които очакват изтичането на срочните си договори, че ако 1 месец, преди изтичането не се подаде писмено заявление, че искате да ви бъде прекратен договора, той се подновява автоматично за още 1 година. Така е в МТел и предполагам и при другите оператори. Та, хубаво е човек да си прочете договора.

Вярно ли? При Глобул мисля, че не е така, в смисъл, изтече ли годината, договорът се продължава автоматично, но става безсрочен и можеш да го прекратиш по всяко време.  И аз имах договор, който беше изтекъл и един ден като реших да го прекратя, просто отидох в офиса им и поисках да ми спрат картата. Даже не съм давала предизвестие, спряха я на минутата.

А, ХИПП ме е преварила;) Значи само М-Тел са мизерници Grinning

не е вярно. И при М-тел след като изтече една година можеш да си спреш картата по всяко време /ако договора ти е първоначално за една година, разбира се/  Peace

# 32
  • Мнения: 1 475
е ние имахме подобен случай с Вивател  #Cussing outискаха ни по съдебен ред точно 138лв , защото не използваме картата, а имаме договор, платихме всичко, 3месеца по-късно пак дойде някакво писмо , че ще си търсят парите по съдебен ред сега ставаше въпрос за сума от 48лв, неразбрах какви са тези пари, защото не съм се и интересувала, няма и да ги платя, колкото и да ни съдят!!Пълни обирджии!!

Когато си платихте всички задължения, пуснахте ли молба да Вивател да ви бъде прекратен договорът? Ако не сте - договорът ви се удължава месец за месец. За да бъде прекратен, трябва да са погасени всички задължения до момента.

пп Ако нямаш адреса, на който се праща молбата, мога да ти го дам.

Мисля, че пуснахме на една от касите където платихме, и момчето което ни обслужваше ни  каза, че няма проблем, вече всичко е уредено!......................... и по-горе съм писала, какво се случи след това.......

# 33
  • ново
  • Мнения: 5 966
 marsiana, молбата за прекратяване се пуска на адреса на Вивател, собственоръчно написана в пощенски плик, като писмо. Отделно в магазина може да се сканира и да се изпрати до централата, но при всички случаи трябва да се прати и като писмо.

# 34
  • София
  • Мнения: 1 750
Ооо, болна тема. Само че аз съм бясна освен на себе си и на Мтел.

mari6a77, грешиш, с договор към Мтел съм и атоматично ми го преподписаха за още една година. Сега съм задължена да я ползвам. Моя е вината, че не съм прочела точно договара, но си мислех, че е както в началото - първата ми карта към Мтел беше за две години и после бях свободна да се откажа по всяко време. Миналата година минах на друг план пак към Мтел и същия номер, но подписах нов договор. В него е посочено, че изтече ли годината, ако аз не съм ги уведомила един месец предварително какво ще правя с картата договора се продължавал автоматично за още една година. Това съм го пропуснала - голяма грешка.
Побеснях от факта, обаче, че никой мен не ме е уведомил или подсетил, че тази година изтича. Струваше ми се нормално и етично преди изтичане на договора от Мтел да ми пратят смс например. Щото за всякакви други глупости ми пращат, но в случая хич не им е било изгодно.

Dazy, аз също си мислех за някаква молба до Комисията за защита на потребителите точно по точката, в която се казва, че договора се преподписва за още една година, ако ти не ги уведомиш предварително. Според мен не е редно те да не ни питат преди това, не е редно да няма известие. Както ме известяват за какви ли не други щуротии. Ако решиш да предприемеш някакви стъпки в тази насока, подкрепям идеята   Peace


# 35
  • Варна
  • Мнения: 1 841
Ооо, болна тема. Само че аз съм бясна освен на себе си и на Мтел.

mari6a77, грешиш, с договор към Мтел съм и атоматично ми го преподписаха за още една година. Сега съм задължена да я ползвам. Моя е вината, че не съм прочела точно договара, но си мислех, че е както в началото - първата ми карта към Мтел беше за две години и после бях свободна да се откажа по всяко време. Миналата година минах на друг план пак към Мтел и същия номер, но подписах нов договор. В него е посочено, че изтече ли годината, ако аз не съм ги уведомила един месец предварително какво ще правя с картата договора се продължавал автоматично за още една година. Това съм го пропуснала - голяма грешка.
Побеснях от факта, обаче, че никой мен не ме е уведомил или подсетил, че тази година изтича. Струваше ми се нормално и етично преди изтичане на договора от Мтел да ми пратят смс например. Щото за всякакви други глупости ми пращат, но в случая хич не им е било изгодно.


 Peace Сори, явно при различните абонаментни планове е различно  Peace

# 36
  • Мнения: 653
Побеснях от факта, обаче, че никой мен не ме е уведомил или подсетил, че тази година изтича. Струваше ми се нормално и етично преди изтичане на договора от Мтел да ми пратят смс например. Щото за всякакви други глупости ми пращат, но в случая хич не им е било изгодно.
най-малкото пусни жалба
и си търси отговор по нея
никак не е редно това , което разправяш
мъжът ми още ме базика, че за мен отстъпки и промоции от Глобул няма, щото съм пускала жалба
но преди 4 години според договора трябваше да предупреждават абоната, ако приближава кредитния си лимит или наближава края на срока за плащане
е да ама не, не ме предупредиха и ми изключиха телефона на първата седмица
/лимит 50лв = две начални такси по 14,40 +такса прехвърляне на карта от един човек на друг 12 лв+няколко разговора/ и хоп изключиха ме
писах жалба и се оказа, че софтуерът по тази част не работел още... да ама мен какво ме брига
е след няколко месеца проработи, предполагам не защото са се притеснили от моята жалба, но пък аз бях спокойна
...
сори, че стана дълго, ама не можах да се спра  Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт