Мами и татковци в Австрия - 9

  • 18 313
  • 283
  •   1
Отговори
# 60
  • Vienna
  • Мнения: 261
Добре де, аз само мнението си казвам... Не намирам тукашната система за крайно лоша, въпреки че 10 годинки е много рано за селекция.


3нам 3а бг_у4илиЩе тук http://www.bulgarische-schule.at/ , но нямам ли4ен опит.


Точно това! Учат ги да пишат и четат и малко история и география

# 61
  • Мнения: 292
Чак сега се добрах до компютъра за по-дълго време  typeuu

Прочетох отново и на спокойствие какво сте писали за сендовските експерименти и се престрашавам и аз да драсна няколко реда...

Спомням си когато въведоха т.н. експериментални паралелки много им завиждах на малчуганите, че могат да спят в училище, имаха 2 етажни легла, след обяд тичаха по коридора по пижами, а ние тепърва отивахме 2ра смяна по класните стаи.Ето сега разбирам, че не е било за завиждане,както вие пишете,а аз съжалявах тогава, че не съм се родила няколко години по-късно за да съм в ескпериментална паралелка.
Всъщност до 7ми клас в училище ходих, за да се видя с приятелките, имах 6тици и  чувах за мен "браво"само,не че много учех, ама ми беше страшно лесно,математиката с уравненията ми беше просто любима,а покрай училище ходех на какво ли не, ей така да има с какво да се занимавам.
В езиковата влязох без частни уроци и по собствено желание,родителите ми не сетиха да ме запишат навреме на някакъв език и аз реших че ще го права това в специално училище Laughing Ей, тези 5 години такова зубрене падна!!!Учебниците ги нямаха за нищо, задачи се решаваха от сборници на ниво математическа гимназия,преподаватели от университета лекции ни изнасяха,да оставим настрана, че анатомията и до сега не я знам на български.Освен това, попаднах сред ученици, на които също са викали браво 7 години и то повече от мен и се озовах някъде по средата по успех,получих и 2ка един път-олеле трагедия!И колкото се скъсвах от зубрене едва смогвах с ученето, зарязах спорта,директорката ми забрани да ходя на турнири -как така-другите ще учат а ти-???
Тази гимназия поне ме научи как да си напълвам тиквата със информация за кратко време и после да я "изхвърлям"от мен.
След тази "казарма"университета беше безкраен купон Hug
Но сега си давам равносметка, че 2та семестъра в един холандски колеж са били най-успешни от практическа гледна точка за живота.Там не се учеше по учебници,имахме само практически занимания,естествено счетоводството си искаше учене, но главно решавахме практически неща,имахме и предмет"комуникации"и"практически мениджърски умения",всеки уикенд се потих над енглиш бизнес с писането на писма и с такова огромно желание ходих на училище,беше ми страшно интересно.
Затова сега се подсмивам на плановете на мъжа ми да ходи сина в екол матернел-
 после сакре кьор-що да тормоза детето-ако се запали по френската революция ще го пратим за 1 година като аустаушшулер некъде по тези страни, та да му мине мерака. Но хубаво училище,такова,каквото аз го изживях в Холандия все още го търся по Австрия...
Има ли някой впечатления от донау интернешънъл скул?

# 62
  • Мнения: 239

[/quote]
На моя колежка детето е в някакво училище където децата от 6 до 10-11 години са в един клас заедно.
[/quote]

Да, то4но това се раzбира под фамилен клас. И на мен ми е странно, zатова искам пове4е инфо, ако има хора минали пред таzи система.

# 63
  • Мнения: 239
Това у4или6е, което съм харесала е общ6тинско, а не частно и имат фамилни класове. Много ми хареса и като обстановка и като идея, но имам леки сму6тения, ако детето няма интерес към определена тема, дали не остават дупки в образоването. А колкото до оценките, май е стандарт до 3 клас да се не поставят оценки с цифри, а по алтернативни методи. В 4 клас е zадьлжително оценяването, заради кандидатстването в гимназия.

Освен това не у4ат по у4ебник, а по хвьн4а6ти копия. Ако у4ителя е на място сигурно вси4ко е наред, ама кой ми гарантира...
У4ат ги на самостоятелност и на социални умения, което в дне6но време е много важно. Не мисля, 4е с не6о това у4или6е е по/лошо от целодневното, което ми се стори много старомодно и традиционално и неуютно

# 64
  • Мнения: 580
Звучи чудесно. По принцип е така, че дори и детето известно време да няма интерес към определен предмет, се уговаря с учителя еди колко си време, да работи по тази тема. Всяко дете си има седмичен план, за който носи отговорност да го изпълни. Какво е твоето впечатление? Като влезеш в клас имаш ли чувството, че цари абсолютна анархия? Ако да, тогава е възможно учителите да не приемат много на сериозно задълженията си. Пита ли защо не учат по учебник? Дъщеря ми учи по същите учебници, като бившите си съученици от държавното училище.
Оценки се пишат по принцип във всяко държавно училище (изключвам Монтесори и Валдорф класовете). Може родителите да гласуват на първата родителска среща, да не се пишат на децата оценки, но това важи само за първи клас.

Какви са учителите, образование и т.н. Това е интересно, защото гледах наскоро едно Монтесори училище за деца до 15 години, в което преподаваха само хора, изкарали курс по Монтесори. Никой от тях нямаше педагогическо образование (което тук не е висше), та камо ли висше, като преподавателите в гимназията.

Аз като влязох за първи път в Монтесори клас се сащисах!

Децата тихи, всяко прави нещо, чете, смята, пише.  На групи или по едно. Едни правеха някакъв проект за домашни животни. Други седяха с учителя на земята и правеха някакви опити с епруветки. Никой не им вика, не ги командва, не ги кара да преписват готовите изречения от дъската.  Големите помагат на малките. Малките знаят много повече от връстниците си. Няма да забравя едно момченце, което седеше пред някаква огромна дъска и си играеше с друго на учител: "Колко е 12х10? Да, 120!" И двете бяха в първи клас. Дъщеря ми в първи клас смяташе 2+2, може и да е можела повече, ама кой ще и даде възможност да се развива индивидуално? Кой ще я учи на представяне пред колектив, на отговорност към поетите задължения?
В старото училище непрекъснато се викаше с наставнически тон по коридорите. Децата беснееха като развързани в междучасията (и хич не ме учудва, като ги карат да седят на тия чинчета по 4 часа на ден!).
Даваха се невероятно дълги домашни все някоя майка трябваше да учи с детето си по нещо. Децата масово ги болеше корем и глава. Задраскваха се цели домашни с червен маркер (дори не и химикалка) за грозен почерк. После забележка, че пишела бавно. Попитах аз учителката дали я готви за стенограф или за калиграф, за да знам на кое да наблягам.
Вярно, че учителката беше изрод (за нея писаха навремето в WOMAN) но и при колежките и беше абсолютно същата история. Което ме навежда на мисълта, че всичко опира до образователната им система.

# 65
  • Мнения: 343
ладолче, в кой град е това училище и колко струва newsm78

# 66
  • Мнения: 339
 Thinking така като чета не мога да разбера аз по каква система ще да съм учила в БГ newsm78 че бях в смесена паралелка с деца от 6 и 7 години и спяхме в училище на двуетажни легла  дааа , но никога не са ни карали да преписвам изречения без да разбираме, почнахме си от ченгелчетата и 2+2 учехме си съвсем нормално неща като другите първи класове, но  учебниците ни от понеделник до петък стояха в училище затова мразех петъците след училище чантата ми тежеше цял тон
Но пък аз лично много обичах да "спя" в ичилище Wink учителките редовно излизаха от стаята и познайте колко се спеше, какви ли не тихи игри измисляхме със съседката ми по легло, на ластик с пръсти на морски  шах  с плюнка hahaha и си имахме едно дете дето редовно се напикаваше горкото много ми беше жал за него
Бележки нямахме до 4-ти клас , но мисля че никой нямаше или съм живяла в заблуда newsm78
 а и на мен мие много интересно какви са таксите в тукашните училища и особено в това монтесори

Последна редакция: пн, 05 ное 2007, 18:55 от Roroana

# 67
  • Мнения: 343
Thinking така като чета не мога да разбера аз по каква система ще да съм учила в БГ newsm78 че бях в смесена паралелка с деца от 6 и 7 години и спяхме в училище на двуетажни легла  дааа , но никога не са ни карали да преписвам изречения без да разбираме, почнахме си от ченгелчетата и 2+2 учехме си съвсем нормално неща като другите първи класове, но  учебниците ни от понеделник до петък стояха в училище затова мразех петъците след училище чантата ми тежеше цял тон
Но пък аз лично много обичах да "спя" в ичилище Wink учителките редовно излизаха от стаята и познайте колко се спеше, какви ли не тихи игри измисляхме със съседката ми по легло, на ластик с пръсти на морски  шах  с плюнка hahaha и си имахме едно дете дето редовно се напикаваше горкото много ми беше жал за него
Бележки нямахме до 4-ти клас , но мисля че никой нямаше или съм живяла в заблуда newsm78
 а и на мен мие много интересно какви са таксите в тукашните училища и особено в това монтесори

аз мисля че си била по сендов и ти.това със спането в 2етажи легла явно им било запазена марка. нас ни караха да спим, който не спеше му дърпаха ушите Cry

# 68
  • Мнения: 580
Добро утро! При нас всичко е заскрежено  Shocked в скоро време ще си правим
 Nature Snowman
Частните училища в Австрия се делят на два вида, такива, които църквата подпомага = по -евтини такси, и такива, които се издържат сами = по - скъпи такси. Някои училища предлагат облекчение за родители с нисък доход, т.е по някакви табели се изчислява процента на намаление, в зависимост от заплатата на родителите. Иначе аз съм чувала за цени от 220? до едно във Виена, за което се плаща 490?.

Как са болните бебоци и дечица? Оздравяхте ли всичките или още не?

Последна редакция: вт, 06 ное 2007, 08:51 от LaDolce

# 69
  • Мнения: 957
И аз значи съм била по новата система. Нямам впечатления да ми е било много натоварено. Не съм спала в училище, може би защото нямаше къде. Пращаха ни в къщи да се наобядваме и после пак на училище. Беше обаче тъпо, че като ти е зает следобеда няма как да се отдаде човек на други занимания. Аз исках да ходя на курс по английски, но нямаше как и ходех на частно през уикенда.

# 70
  • Мнения: 413
Най-сетне ми остана време да направя албум
ето да ни видите
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=190001
парола - alex

# 71
  • Мнения: 413
грешка, паролата е - Alex

# 72
  • Мнения: 580
Мноооооооооооого сте сладки  Hug

# 73
  • Мнения: 239
Какво е твоето впечатление?

Моето впечатление беше страхотно, децата бяха тихи и в час и в междучасието, занимаваха се по групи или индивидуално с учителя и не правеха всички едно и също нещо.
Мисля, че това му е голямото предимство на подобно образование, че детето учи според индивидуалния си темп и не затъпява с месеци върху една и съща материа, докато всички в класа я научат. От друга стана се опасявам дали ако я мързи да учи няма да забави собствения си темп на развитие. Много ми е трудно да преценя дали е подходяща за подобна самостоятелна система или има нужда от подтикване.
 
Като влезеш в клас имаш ли чувството, че цари абсолютна анархия?
Ни най/малко не беше анархия, напротив беше много спокойно подредено и уютно и всички си се занимаваха без да вдигат шум.

Пита ли защо не учат по учебник?

По учебник не учат заради интегративните деца, които много негативно реагирали на учебници. Имали си план, но не бил по подвързан учебник и бил в разбъркан ред, отколкото е в стандартния учебник.
Какви са учителите, образование и т.н.

Учителите са с педагогическо образование + Монтесори обучение.
А какво ти е мнението за целодневните училища_ На мен много ми хареса като идея, но като го видях на живо, нещо не можа да ме убеди, че това е, което искам за моето дете. А и базата не беше на нивото на другите 2 училища с Монтесори насоченост. Никое от училищата не беше частно, а има толкова голяма разлика.

Ла Долче благодаря ти много за информацията, може ли да ти пиша лично съобщение_

# 74
  • Мнения: 533
Клементина, много е сладък малкия Юнак. На първата снимка е точно като малък Мечо  Simple Smile. Да ви е жив и здрав!

Общи условия

Активация на акаунт