Данъчни облекчения за деца за 2007г

  • 14 971
  • 196
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 642
Наистина не мога да повярвам как се дискутира тук колко щял да се натовари работодателя, колко заети били тези, на които работата им е да обработват документи и да отразяват някакво текущо състояние на служителя в системи, за д аси взима заплатата, която е изработил!

...............................

Вие не сте ли чували за нещо като "вътрешен клиент" или "услуги за служителите"?

О, не, моля ти се....Не вярвам, че може да мислиш така.
Какво значи според теб да се натовари работодателя? Ами, че това не натоварва него в прекия смисъл, а натоварва счетоводителите.
И защо ще трябва аз например да пресмятам като луда данъците на 50 човека персонал в края на годината когато се прави годишното приключване и се декларираш навсякъде където се сетиш, а пък някой служител да ми даде да свърша и неговата работа - да му подам и декларацията.... И въобще не мисля, че аз трябва да спя в офиса до края на годината едва ли не, просто  защото физически не може да смогне човек, само защото на служителя би му било по-лесно да избере аз да му свърша тази работа, вместо да ходи да се реди в НАП например или да даде 2 лв. за писмо с обратна разписка. Моля, моля, не съм съгласна.  Naughty
И аз съм родител, и моите деца искат да ме виждат чат-пат. Не ми се спи в офиса... Crossing Arms

# 46
  • Мнения: 3 379
Ами същият този работодател ще ти осигури достатъчно ресурс, за да се случи това и да не се чувстваш ти натоварена. Като обработваш заплати на служителите, не е ли същото - пак е за някой друг, не за теб? Или ако си в ИТ и инсталираш нечий компютър или пък някой служител си е прецакал програмата - пак идва ИТ да я оправи... Или каквото и да правиш, то обикновено не е за теб, а за някой друг - за служители, за клиенти, за акционери... след като някой плаща, то трябва да се свърши. Вече въпросът дали се плаща достатъчно за труда на хората в България е съвсем друг. Аз говоря за принципа.

# 47
  • София
  • Мнения: 642
Ами същият този работодател ще ти осигури достатъчно ресурс, за да се случи това и да не се чувстваш ти натоварена. Като обработваш заплати на служителите, не е ли същото - пак е за някой друг, не за теб?.........

Не, няма да ми осигури никакъв ресурс. Всичко ще си правя сама. А пък ИТ специалистите не мисля, че са толкова натоварени. Не всеки ден се скапват компютрите. За съжаление не можем да правим съпоставка за това кой е по-натоварен и в какъв момент, но специално счетоводителите вече са доста натоварени. Особено ако си сам, се чудиш накъде да се разкъсаш по-напред. Дали в НАП, дали в НОИ, дали в банката или да правиш заплати и всичко останало.
Затова не съм съгласна. Работодателите дето имат по цяла армия от счетоводители  могат да си го позволят, но тези като нас с по един - не би било честно....

# 48
  • София
  • Мнения: 1 845
Благодаря за отговорите.
Обаче нали съм нахалница, имам още едни въпрос Embarassed-колко е необлагаемият доход?Бруто или нето?

# 49
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
В службата на съпруга ми миналата седмица ги уведомиха за промяната и че фирмата ще поеме подаването на декларациите.
Фирмата е частна, служителите са над 200, ако не се лъжа... Мисълта ми е, че идеята, че претовареният работодател не може да се занимава и с това едва ли е толкова вярна...

# 50
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
... Като обработваш заплати на служителите, не е ли същото - пак е за някой друг, не за теб? Или ако си в ИТ и инсталираш нечий компютър или пък някой служител си е прецакал програмата - пак идва ИТ да я оправи... Или каквото и да правиш, то обикновено не е за теб, а за някой друг - за служители, за клиенти, за акционери... след като някой плаща, то трябва да се свърши...

Изобщо не е същото. Случаят е по-скоро следния: А дължи пари на Б. Б очевидно трябва да ги върне на А. Но А, кой знае защо, не си ги иска директно от Б, а моли нерде-не С да ги поиска от Б и да се заеме с логистиката на цялата операция.

За непредубедения страничен наблюдател е повече от ясно, че С няма работа там.

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
... Фирмата е частна, служителите са над 200, ако не се лъжа... Мисълта ми е, че идеята, че претовареният работодател не може да се занимава и с това едва ли е толкова вярна...

Това, че работодателят ще е задължен да поеме и това едва ли доказва колко той е ненатоварен или пък обратното. Както и готовността една фирма се ангажира не е фактор показателен за каквото и да било. 

Както и да е. Изместихме темата и споразумение няма начин да постигнем. Масово хората не са запознати с естеството на ТРЗ-то и идея си нямат колко отговорно, трудоемко, динамично е то и колко усилия коства. /Тук да вметна, че не съм счетоводител, ТРЗ или работодател/. На служителите не им е и работа да са наясно. Но когато някой, който е достатъчно запознат с детайлите го твърди, е редно поне да се замислят дали пък не е така наистина и да се опитат поне да проявят разбиране.

# 52
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
... Фирмата е частна, служителите са над 200, ако не се лъжа... Мисълта ми е, че идеята, че претовареният работодател не може да се занимава и с това едва ли е толкова вярна...

Това, че работодателят ще е задължен да поеме и това едва ли доказва колко той е ненатоварен или пък обратното. Както и готовността една фирма се ангажира не е фактор показателен за каквото и да било. 

...

Именно, тук се коментираше, че на работодателят му се оставя "вратичка" да се отметне от това си ново задължение и бях почти убедена, че в нашия случай ще е така - бюрокрацията в края на годината е голяма. Затова се изненадах, не само, че не са се отметнали, но и сами са предупредили хората за промяната.

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
В интерес на истината, масово работодателите не са наясно с тази вероятност. Предполагам, че това е единствената причина, поради която не се и възползват.

А че предупреждават хората е логично, защото практиката е да се носят документите в последния момент, или още по-зле, работодателят да "гони" служителите си да предоставят своевременно необходимите документи. Че и да ги попълват вместо тях.  Simple Smile

# 54
  • Мнения: 4 181
dara, ако те попитам за 3-то път дали ще ми отговориш?
"Ще си повторя въпроса, защото не си ми отговорила.
Питам с какво конкретно се натоварва счетоводителя, така или иначе годишно изравняване се прави и там се смятат всички облекчения. Питам има ли допълнителни документи, които счетоводителят трябва да занесе някъде (в случая в НАП) и той носи ли и други документи, тоест ще ходи ли специално да предава декларации за облекченията за деца?"

# 55
  • Мнения: 3 379
dara, ако те попитам за 3-то път дали ще ми отговориш?
"Ще си повторя въпроса, защото не си ми отговорила.
Питам с какво конкретно се натоварва счетоводителя, така или иначе годишно изравняване се прави и там се смятат всички облекчения. Питам има ли допълнителни документи, които счетоводителят трябва да занесе някъде (в случая в НАП) и той носи ли и други документи, тоест ще ходи ли специално да предава декларации за облекченията за деца?"

Ами да взема аз да ти отговоря Simple Smile без да имам претенции, че е абсолютно вярно, но това, което чувам от обсъжданията ни по оперативките.

Не, няма да попълва допълнителни документи или да носи декларации или други документи - просто при годишното преизчисляване на данъка, което - да, така или иначе прави работодателят, ще вземе предвид и семейното подоходно. След това данните отиват заедно с всички останали, които така или иначе отиват, в НАП. Под формата на файлове. Единственото повече, което прави, е да събере още един документ от служителите в края на периода и после да го включи в сметките при преизчисляването на данъка.

# 56
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 354
Днес нашата счетоводителка ми прати декларацията, която трябва да попълня и да й дам за тези данъчни облекчения.

# 57
  • София
  • Мнения: 3 421
 Знаете ли приказката - "На чужд гръб и сто тояги са малко." ?!

# 58
  • София
  • Мнения: 1 020
Благодаря за отговора. Трябва ли да го направя в рамките на тази календарна година пред работодателя, или може и да си подам данъчна декларация и да бъде през 2008 г.? Тъй като работя в бюджетна организация и не знам дали ще имам време да декларирам преди те да са приключили годината?

По принцип те трябва да я приключват в началото на следващия месец, но всички документи се предават до последно число на текущия месец - в твоя случай ако декларираш до края на декември, би трябвало да обработят декларацията. Поне при нас е така.
Пак аз да питам, като не разбрала (ама това май ми е от бременността, принципно не съм толкова зле) А ако не мога да си ги подам чрез работодателя нали няма да има проблем да си подам след нова година данъчна декларация и да си ги получа по този начин парите?

# 59
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
dara, ако те попитам за 3-то път дали ще ми отговориш?

Ох, изобщо не ми се искаше да вдигам темата, особено пък с безсмислени диалози като този, но виждам, че си отчаяно настоятелна и излишната обстоятелственост явно ти е страст.

Първо, ще се събират данни за децата. В софтуерите ще се заложи таблицата с облекченията, но предполагам се досещате, че това не е изкуствен интелект с телепатични способности, който някак да предположи колко са децата, за които всеки има право на облекчение, та да го съотнесе и изчисли автоматично /много я употребявате тази дума „автоматично” тук, сякаш изпускате удобно факта, че нищо не се получава автоматично на изхода просто ей така, ако на входа някой не е заложил нещичко/. Та по тази причина някой ще трябва да ги събере данните и да ги въведе. Ако говорим за фирма със 100-200-300 души, работата си е сериозна и отнема чисто технологично достатъчно време, за да твърдим, че дори само това би било вече затормозяващо. /Изобщо няма да навлизам в подробности какво коства, отнема и представлява процеса на събиране на тези данни/.  Simple Smile

Документите... Някой по-горе спомена, че счетоводителката вече му е дала декларацията. Какво следва от тук? Че счетоводителите /отново/ ще раздават документите, ще следят те да се попълнят и ще си ги събират обратно. Тук уверено мога да твърдя и че в 80% от случаите счетоводителите ще ги и попълват /и то това е статистически погледнато оптимистичния вариант/. Това занимание ще се точи поне 2 месеца /отново оптимистично погледнато/ и това ще са месеците декември и януари, които, аз за 100-тен път повтарям, за тази счетоводна дейност са усмъртително тежки и критични. Те, освен всичко останало, ще раздават документи, ще гонят, ще следят, ще обясняват и търсят от хората и т.н., и т.н.

Та това е в общи линии предвидимото състояние на нещата. И пак от опит твърдя, че това е програмата минимум, щото какво е в състояние да ни поднесе служителят и идея си нямате в действителност. Да, на чужд гръб не 100, а 100 000 тояги са малко.

Е, успокои ли се вече и ще спрем ли да наливаме от пусто в празно?


Общи условия

Активация на акаунт