"Това си е Ваш проблем" или що за отношение към клент.

  • 4 577
  • 103
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 103
Здравейте, ето че дойде време за голямото предколедно пазаруване и в тази връзка искам да споделя какво ми се случи тази сутрин.
 Излизам с идеята да си купя шалте за спалнята. Влизам в един магазин и намирам нещо което що годе ми харесва, но има твърде много клиенти и продавачките не особено любезно ми казват да изчакам. Излизам аз докато мине тарапаната и междувременно влизам в друг магазин и купувам нещо друго. Връщам се в магазина с шалтето, решена този път да изчакам докрай, защото за това бях тръгнала в крайна сметка. Идва ми най накрая реда, но понеже се колебая между две ги карам да ми ги разгънат и покажат от двете страни (защото са двулицеви), спирам се на едното питам колко ще струва с ушиването и питам как и кога си плаща. Отговорът е кратък и ясен "веднага и в брой", добре, но аз все пак ги питам не може ли половината сега, а другата половина при взимането, защото докато чакам съм успяла да похарча част от парите в друг магазин и отговорът беше "Това си е Ваш проблем". Почуствах се много обидена от това отношение, разбира че си е мой проблем, но все пак аз съм клиент и при положение, че купувам нещо, което не взимам веднага не виждам какъв е проблема да доплатя при вземането, а дори това да е изрична заповед на управителя с какво съм заслужила презрителното отношение - "Това си е Ваш проблем".       

# 1
  • София
  • Мнения: 426
има ги много такива патици не се ядосвай kyllmg

# 2
  • Мнения: 6 029
Имай предвид, че са били там 200 човека, всеки със своите претенции... И на тях не им е лесно.

# 3
  • Мнения: 1 941
Какво значи не им е лесно? На кой му е лесно? Крайно абсурдно е обслужващ персонал да има такова отношение! Ако исканото от клиента е в разрез с правилата, тогава му се обяснява учтиво и вежиливо. Изобщо не ме интересува като вляза в магазина дали съм първа клиентка или стотна. Плащам си и искам добро обслужване, да не ми дават стоката без пари я!

# 4
  • Мнения: 2 849
Първо ще и отговоря подобаващо и второ няма да оставя и стотинка в този магазин .Работят с клиенти  и са длъжни да траят капризи на клиенти ,това е истината .

# 5
  • Мнения: 1 802
Какво значи не им е лесно? На кой му е лесно? Крайно абсурдно е обслужващ персонал да има такова отношение! Ако исканото от клиента е в разрез с правилата, тогава му се обяснява учтиво и вежливо. Изобщо не ме интересува като вляза в магазина дали съм първа клиентка или стотна. Плащам си и искам добро обслужване, да не ми дават стоката без пари я!
Абсолютно подкрепям!  Peace
За това са сложени за да бъдат вежливи със клиентите. Знам че е трудно да се работи със хора, защото всеки със настроението си и претенциите си, но все пак ... Лично аз, ако някъде не ме обслужат както трябва, избягвам да влизам повече там, такъв чешит съм си  Laughing
miramar, ти си си права разбира се, да си обидена от такова отношение, но не се ядосвай!   bouquet Дано по-рядко попадаме на НЕвежливи продавачки!  Peace

# 6
  • София
  • Мнения: 5 605
Имай предвид, че са били там 200 човека, всеки със своите претенции... И на тях не им е лесно.
Извинявай мила, ама такива изказвания са ... Като им е трудно да си стоят в къщи!

# 7
  • Мнения: 620
Грубиянки Close
Щом работят с хора,ще трябва и прищявки да търпят,и да обясняват с нормален (поне !) тон.
Освен това,аз не виждам никакъв каприз в случая,освен една съвсем нормална молба.
А че има и отвратителни клиенти - спор няма Naughty  

# 8
  • Мнения: 620
Първо ще и отговоря подобаващо и второ няма да оставя и стотинка в този магазин .Работят с клиенти  и са длъжни да траят капризи на клиенти ,това е истината .

Права си,че трябва да имат отношение щом работят с клиенти,но не съм съгласна с категоричното "длъжни са" :.Повярвай ми не винаги се издържа и особено,ако е целенасочено заядливо отношение- много такива са ми минали през мелачката Mr. GreenНо се лекуват де...С УСМИВКА Wink Laughing

# 9
  • Мнения: 581
  Това нали не е единствения магазин, от който можеш да си купиш шалте? Хич не им се връзвай. Не си заслужава човек да си разваля празничното настроение заради продавачки-простакеси. Laughing

# 10
  • UK/София
  • Мнения: 7 681
Първо ще и отговоря подобаващо и второ няма да оставя и стотинка в този магазин .

 Да, но продавачката дори и не би се досетила защо няма да си оставиш парите в магазина, а и не я интересува.Много ни куца обслужването в БГ, много.Все едно си отишъл на някоя продавачка в къщата.Все ще се надяваме някога да се оправи това отношение към клиента.В друга държава ще свалят всички стоки и ще се умихват и угаждат на човек доста време само и само да купи нещо.

# 11
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 457
Щом работят с хора,ще трябва и прищявки да търпят,и да обясняват с нормален (поне !) тон.
А че има и отвратителни клиенти - спор няма Naughty  
Е, и аз работя като продавачка в магазин и някои клиенти са такива отврати че думи нямам! Sick Влиза жена и с заповеднически тон ми заявява вие сега като няма други клиенти и нямате работа ще ми покажете ли поне 10 неща????. На първите няколко добре но през това време клиенти влизат и са с малки бебета да си пазаруват а госпожата нервничи че щяла да гледа само но била преди тях!!!!!
Убийте ме, но така никога не правя като вляза в магазин да пазарувам за себе си! Такива номера не съм правила на други продавачки newsm78

# 12
  • Мнения: 1 512
Първо ще и отговоря подобаващо и второ няма да оставя и стотинка в този магазин .

 Да, но продавачката дори и не би се досетила защо няма да си оставиш парите в магазина, а и не я интересува.Много ни куца обслужването в БГ, много.Все едно си отишъл на някоя продавачка в къщата.Все ще се надяваме някога да се оправи това отношение към клиента.В друга държава ще свалят всички стоки и ще се умихват и угаждат на човек доста време само и само да купи нещо.

 newsm10 На едно мнение съм с Биляна.
Има няколко магазина само, на които съм редовен клиент. Работещите там умеят да те предразположат, да ти помогнат - не ти се цупят, ако поискаш да ти свалят 15 неща от щандовете/закачалките, а ти купиш само едно например. Любезни са, без значение труден или не им е животът.
Който е нервен, да си седи вкъщи и да си пие валидола.
                                                                 

# 13
  • Мнения: 2 401
Що не и шибна един шамар?  Wink
Неотдавна бях пуснала една тема, подобна на твоята. Моята продавачка беше по-брутална, още ме е яд, че не и шибнах един.  Laughing
Във всички случаи мисля, че не трябва  просто да преглъщаме и отминаваме. Не е нормално поведението на 80% от нашенските продавачки и е крайно време това да им бъде показано по някакъв начин. Изобщо не ме интересува колко им е трудно.

# 14
  • Мнения: 5 178
В подобни случаи ги препращам на кратък курс по търговия при братята роми от пазара и още по-добре в съседните нам Гърция и Турция

# 15
  • Мнения: X
Мда, това наистина си е твой проблем. Учтиво или не казано, означава все едно и също. Казали са ти, че се плаща веднага и в брой, какво толова? Ти пък защо го увърташ? Ми сега вместо да се възмущаваш тук, трябваше и ти да се "сопнеш", въпреки, че не виждам за какво и да си излезеш. Не ме разбирай погрешно. Този магазин едва ли е на тези момичета:) Каквото им е казано, това правят - политика на фирмата. Неможе на своя глава да решават кой по колко и кога да плаща. Ми то всеки клиент може да има различни интереси. Затова, за всички е еднакво. Хич не разбирам за какво се ядосваш всъшност. Понякога и аз се паля в такива ситуации, но после разсъждавам по-трезво и съжалявам. Относно това, че понякога персонала си позволява да се държи по-неучтиво, а трябвало да е винаги усмихнат бих казала - човек не е машина. Понякога е доста трудно да заповядаш на чувствата и емоциите си, особено ако има основателна причина за това. А ние клиентите винаги ли се държим учтиво? Не се ли държим  понякога нагло с тези момичета, само защото са "обслужващ" персонал! Аз и ти, може и да не сме, но клиенти има всякакви. Има доста надути пуйки, който като влязат в магазин с повече пари в джоба си направо се гаврят с персонала. Била съм свидетел на подобни случки, когато клиента дори не поглежда човека зад щанда все едно е някаква измет.......Е...понякога и на тези момичета им кипва. Не работя в тази сфера и не ги защитавам заради това, просто се опитвам да разсъждавам реалистично. От поста ти в началото ми направи лошо впечатление нещо.....казваш , че са ти казали да изчакаш не особено учтиво, а имало много хора. Не се сърди но....ти с какво си по-различна от тези чакащи хора? И защо се наложи да ти кажат да изчакаш? Да не би да си се опитала да прередиш всички на опашката? Ми разбирасе, че ще изчакаш! За всичко си има ред и време. Ако не ти отърва, просто си тръгваш и намираш друго  от другаде. Ако само това е мястото - чакаш PeaceОчевидно е станало нещо за да влезеш в конфликт с продавачките.
 Хайде по-спокойно Peace Не се сърди ( нито на мен, нито на продавачките), не се дразни, и т.н.  
Всички сме хора Peace

# 16
  • Мнения: 6 029
О да, много ни куца обслужването в БГ. Но пък и клиентите са куцащи.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 623
Не веднъж съм се "дивила" на отношението
на голяма част от продавачките към клиентите.
Понякога искрено ме разсмиват - държат се така
сякаш не са обслужващ персонал, а Мениджъри
с по 5000 лв заплата  Joy

# 18
  • Мнения: 6 029
Не веднъж съм се "дивила" на отношението
на голяма част от продавачките към клиентите.

А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти  Tired
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час. През тоя половин час ще поиска 10 пъти нещо, което си обяснил вече, че не е възможно. След търпеливите обяснения той ти казва, че за нищо не ставаш и си тръгва. И го изпращаш с усмивка. Къф кеф, а?

# 19
  • София
  • Мнения: 2 623
Джули, аз говоря от личен опит.
Винаги влизам с усмивка, казвам
"Добър ден ", "Бихте ли", "Ако е възможно"
"Благодаря ", а получавам обръщение на "Ти",
досада затова, че си попитал нещо, понякога
грубо отношение, надменни погледи ...............
да не изброявам повече.
Монетата винаги има две страни, но в случая
говорим за продавачките, а не за клиентите.

# 20
  • Мнения: 157
В повечето случаи имат вина работодателите.Продавачките нямат стимул за работа.Направи ги на основна заплата и процент продажба пък да видим как ще ни обслужват.

# 21
  • Мнения: 6 029
И аз говоря от личен опит, за съжаление.

# 22
  • Мнения: 1 488
....В друга държава ще свалят всички стоки и ще се умихват и угаждат на човек доста време само и само да купи нещо.

Съгласна съм с Биляна, даже и нищо да не купиш ще те изпратят с усмивка, не като нашенските. Но от друга страна и с KATI Z съм съгласна, има и толкова отвратителни клиенти, че трябва да си голям артист за да се усмихваш. А конкретно за случая невиждам къде е драмата. 

# 23
  • софия
  • Мнения: 25 478
Какво значи не им е лесно? На кой му е лесно? Крайно абсурдно е обслужващ персонал да има такова отношение! Ако исканото от клиента е в разрез с правилата, тогава му се обяснява учтиво и вежиливо. Изобщо не ме интересува като вляза в магазина дали съм първа клиентка или стотна. Плащам си и искам добро обслужване, да не ми дават стоката без пари я!
newsm10
Не бих купила нищо от този магазин и бих му правила "реклама" при всеки подходящ случай.
Не се ядосвай. Възпитанието на продавачките си остава техен проблем.
Хубави и светли празници  santa2

# 24
  • UK/София
  • Мнения: 7 681
И Julie е права!Виждала съм клиенти които се държат отвратително с продавачки без да има причина.Мисля, че се иска коректност и добро възпитание и от двете страни!

# 25
  • Мнения: 2 070
Повечето продавачки не са на процент, а на заплата и нямат стимул да продават пвече и да привличат клиенти.

# 26
  • Мнения: 2 401
Аз не съм виждала противни клиенти, но изключително често виждам натирени от  нейно величество продавачката такива.  Днес бях свидетел как касиерка от Техномаркет в ЦУМ се скара на едно момче, че нямал дребни и нямала да му върне. Момчето се изчерви наведе глава и си тръгна без рестото..

# 27
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Много ми е интересно , кога продавачите  най- сетне ще се светнат  Bulb , че за да си продават стоката са им нужни клиенти .... малоумни ли са  newsm78 ...аз не се ядосвам, подминавам ги с усмивка

# 28
  • Мнения: 2 401
Повечето продавачки не са на процент, а на заплата и нямат стимул да продават пвече и да привличат клиенти.

Това не го вярвам, щото ако е истина това означава, че те имат  полза да гонят клиентите..чак пък толкова да са тъпи търговците (собствениците на магазини) ..хмм

# 29
  • Мнения: 6 167
Много клиенти в тази тема, много нещо  Laughing По-досадно от неучив " обслужващ персонал " е само някоя простакеса с 20 лева в джоба , която си мисли , че има права да мачка "персонала" ( не визирам темата, говоря по принцип).

Не са приемали ориенталски пазарлъци ( 'Ама аз ей сега ще се върна с парите'.... и пр), можели са да се отнесат по-възпитано,факт.  Вземи сега пък ти си развали коледното настроение за глупости. Rolling Eyes

# 30
  • София
  • Мнения: 462
Не знам на каква заплата и процент са болшинството продавачки ,но се държат така сякаш получават не малка с/у гонене на клиенти.
Изключително рядко попадам на адекватно обслужване...
Не ги знам колко им е трудно и тежко и не знам си какво , ама при такова отношение заслужават цял живот да си тънат в мизерията.

# 31
  • Мнения: 2 070
И аз се дразня да мимрънкат, че нямат ресто. Особено таксиджии. Аз съм клент, длъжни са да имат достатъчно развалени дребни за връщане и като им свършат да идат да си развалят.

# 32
  • Мнения: 5 178
A сетих се за едно девойче в един фирмен магазин за конфекция. Аз спортно облечена, защото съм с количката и питам за официален костюм или риза или барем панталон ..Гледа ме, гледа пък изръси -  "Ми вие такива дрехи носите ли.."? Леле как не я фраснах не знам, сигурно за да си купя дрехи от даден стил трябва да съм облечена в него

# 33
# 34
  • София
  • Мнения: 2 623
Много клиенти в тази тема, много нещо  Laughing По-досадно от неучив " обслужващ персонал " е само някоя простакеса с 20 лева в джоба , която си мисли , че има права да мачка "персонала" ( не визирам темата, говоря по принцип).

Оооо да, а продавачка, която те преценява,
все едно имаш 20 лв в джоба, а ти мислиш
да похарчиш 200 как ще коментираш ?

# 35
  • София
  • Мнения: 462

 Трябва да издадат специален наръчник - Как да се облечем ,за да впечатлим продавачка.
Накичени с всички бижута и диаманти които притежаваме, най - най официалният и скъп тоалет и се впускаш в шопинг...иначе рискуваш да не бъдеш обслужен щот видиш ли , не изглежда да имаш 20 - 200 - 2000 лв ...
 Мария Лу, сигурно сега ще ми обясниш колко е трудоемко да си продавачка - да ,съгласна съм .Продавачка не съм била , но съм работила с клиенти и знам прекрасно че не е лесно на всеки да угодиш.Да има и простаци и простакеси и всякакви, ама никога, никога не съм си позволила да се държа грубо , да обиждам и да си изкарвам лошото настроение в/у клиент.

 Никой не ги е завлякъл на сила на тази работа.Не е нормално 80% от обслужващия персонал да се държи все едно услуга ти прави като ти продава нещо.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 103
 Здравейте, идеята ми да пусна тази тема е че не виждам защо трябва безпричинно да бъда обиждана от съвършено непознати за мен хора, от които съм очаквала само и единствено да ме обслужат и да си тръгна доволна от магазина. Естествено, че няма да вляза повече в този магазин. Може би и аз постъпих глупаво - да питам дали случайно не може да доплатя при получаването, но ако учтиво ми бяха обяснили, че при тях това не е практика или че шефа ще им се кара със сигурност щях да се върна по-късно с цялата сума и тази тема нямаше да я има.

# 37
  • Мнения: 281
Мария Лу, сигурно сега ще ми обясниш колко е трудоемко да си продавачка - да ,съгласна съм .Продавачка не съм била , но съм работила с клиенти и знам прекрасно че не е лесно на всеки да угодиш.Да има и простаци и простакеси и всякакви, ама никога, никога не съм си позволила да се държа грубо , да обиждам и да си изкарвам лошото настроение в/у клиент.

Изтрих си пост-а, защото беше последно мнение и прецених, че не ми се влиза в спор.
 Peace

# 38
  • Мнения: 6 167
Много клиенти в тази тема, много нещо  Laughing По-досадно от неучив " обслужващ персонал " е само някоя простакеса с 20 лева в джоба , която си мисли , че има права да мачка "персонала" ( не визирам темата, говоря по принцип).

Оооо да, а продавачка, която те преценява,
все едно имаш 20 лв в джоба, а ти мислиш
да похарчиш 200 как ще коментираш ?

Простакеса, какво имам да й коментирам. Но признай, че в тази игра има две страни. Затова измислиха МОЛовете  Mr. Green
(шегувам се). Аз пазарувам в големи универсални магазини - там пипам, пробвам, избирам, пилея време ако щеш необезпокоявана. Най-големия ми грях е ако някога ме мързи да върна изпробвана дреха откъдето съм я взела.
Появявам се на касата директно. Абсолютно избягвам всякакви дискусии с персонал, защото а/ обикновено се намесват без да съм питала, а съм комплексирана и не обичам да контактувам с непознати  и б/ обикновено са под нивото на моята информираност в дадената сфера ( напр. козметика, обувки, дрехи). Виж, ако питам и насреща има човек с отношение и комептентности нямам нищо против и на кафенце да седнем  Laughing

# 39
  • Мнения: 6 167
В тази връзка да попитам магазин на Триумф освен този на Патриарха и Княз Борис къде има?
Питам, защото в този магазин продавачките са невероятно  брутални.
Купуването на сутиен или бански от този магазин е като да седнеш на стола на мъченията , за да те унижават джудженца.

# 40
  • София
  • Мнения: 462

 На Гоце Делчев и Дойран, ама обслужването е същото.
Като не им се занимава да ми показват директно ме пращат в друг магазин.... "там имало" еди кво си ...

# 41
  • София
  • Мнения: 1 890
В тази връзка да попитам магазин на Триумф освен този на Патриарха и Княз Борис къде има?
Питам, защото в този магазин продавачките са невероятно  брутални.
Купуването на сутиен или бански от този магазин е като да седнеш на стола на мъченията , за да те унижават джудженца.

 На Пиротска май имаше.  newsm78 Аз затова си купувам бельо само от един магазин, който е супер зареден (има и Триумф), и мацката е мевероятно любезна. Де да бяха всички така... Confused

# 42
  • Пловдив
  • Мнения: 2 102
За нещо което не получаваш веднага можеш да оставиш капаро 20, 30 или 50 %, но да искат да платиш нещо което не си видяла веднага и в брой не е редно.
Когато забележа презрително отношение у обслужващ персонал /продавачки, сервитьорки и др./ моментално си излизам, не бих оставила и лев на такова място. Моля, момичетата с изброените професии да не ме нападат, работила съм на такава позиция и съм наясно, че за да върви бизнеса клиента винаги е прав!

# 43
  • Мнения: 6 029
За нещо което не получаваш веднага можеш да оставиш капаро 20, 30 или 50 %, но да искат да платиш нещо което не си видяла веднага и в брой не е редно.


Колко се заплаща не определят продавачките, а шефовете им.

# 44
  • Мнения: 212
и съм наясно, че за да върви бизнеса клиента винаги е прав!
Клиентът ако нещо не е на кеф и ти отвърти един шамар пак ли ще е прав

# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 2 102
За нещо което не получаваш веднага можеш да оставиш капаро 20, 30 или 50 %, но да искат да платиш нещо което не си видяла веднага и в брой не е редно.


Колко се заплаща не определят продавачките, а шефовете им.
Със сигурност е така, но продавачката е връзката на клиента с шефа. Редно е тя да е заинтересована от проблемите на клиентите и да ги поставя на собственика.

# 46
  • Пловдив
  • Мнения: 2 102
и съм наясно, че за да върви бизнеса клиента винаги е прав!
Клиентът ако нещо не е на кеф и ти отвърти един шамар пак ли ще е прав
Ти за клиент ли ми говориш или за пациент?!

# 47
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Във всеки магазин задължително трябва да има книга на клиента. Това много малко клиенти го знаят. Възползвайте се, напишете как сте се почувствали след обслужването на продавачката. Може да не й е голяма заплатата, но щом е там, значи има нужда от нея и следващият път ще се замисли преди да отвърне троснато.

# 48
  • Мнения: 6 029
и съм наясно, че за да върви бизнеса клиента винаги е прав!
Клиентът ако нещо не е на кеф и ти отвърти един шамар пак ли ще е прав
Ти за клиент ли ми говориш или за пациент?!

Много от клиентите често са пациенти. Клиента има право, докато не го загуби. Търпението не е вечно.

# 49
  • Мнения: 5 178
Julie стана ни ясно, че работиш в магазин и силно мразиш клиентите, които ти развалят рахатлъка

Аз съм си поставила за цел на места, където заплатата на служителите/ персонала се плащат и от моя джоб да изисквам качество на обслужване.

Работя с клиенти, макар и от друго естество и вярвай ми знам до къде са границите на добрия тон с клиента..

А за Книгата за оплаквания и препоръки внимавайте дали страниците са номерирани, че има тарикатки дето вадят листа с оплакването

# 50
  • Мнения: 6 029
Коте, не работя в магазин, работя във офис, търговец съм на компютърна техника. Не продавам шалтета. Но клиенти идиоти има навсякъде. В компютърния бранш също.
Никога, ама никога не съм се държала зле с клиент. Както и да са се държали с мен. Стискала съм зъби и тва е. Качеството на обслужване винаги е на ниво.
Вярвай ми, срещала съм какви ли не хора.

# 51
  • Мнения: 2 309
Пет пари не им давам на такива!
Задавам им,един много блажен въпрос и си излизам Flutter

# 52
  • София
  • Мнения: 5 605
Не веднъж съм се "дивила" на отношението
на голяма част от продавачките към клиентите.

А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти  Tired
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час. През тоя половин час ще поиска 10 пъти нещо, което си обяснил вече, че не е възможно. След търпеливите обяснения той ти казва, че за нищо не ставаш и си тръгва. И го изпращаш с усмивка. Къф кеф, а?
Извинявай, но какво точно значи, че ще ти загуби половин час  newsm78 . Всъщност ако не се лъжа това им е работата - загубването на време  клиенти. Безспорно има и отвратителни клиенти, но...обслужването като цяло е повече от ужасно. Да ти кажа честно с такива продавачки ми е кеф да се разправям.

# 53
  • софия
  • Мнения: 25 478
Не веднъж съм се "дивила" на отношението
на голяма част от продавачките към клиентите.

А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти  Tired
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час. През тоя половин час ще поиска 10 пъти нещо, което си обяснил вече, че не е възможно. След търпеливите обяснения той ти казва, че за нищо не ставаш и си тръгва. И го изпращаш с усмивка. Къф кеф, а?
Извинявай, но какво точно значи, че ще ти загуби половин час  newsm78 . Всъщност ако не се лъжа това им е работата - загубването на време  клиенти. Безспорно има и отвратителни клиенти, но...обслужването като цяло е повече от ужасно. Да ти кажа честно с такива продавачки ми е кеф да се разправям.
newsm78 Май, и аз нещо не разбрах. Ако искам да си купя нещо без до го видя и пипна, ще си го купя от нета и няма да завися от настроението на принцесите-продавачки. Длъжна ли съм да купувам нещо, което не ми харесва само, защото тази, която е там за това, ми го е показала със свръх усилия, отделяйки ми от скъпоценното си време? Каква всъщност е работата на продавачките - ненамерени принцеси?

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 08:54 от zvanche

# 54
  • Мнения: 6 029
Принципът "каквото повикало, такова се обадило" важи с пълна сила. Тоест, за да се държат добре с мен, е редно и аз да се държа добре. Както вече някой каза монетата има две страни.

# 55
  • Мнения: 5 178
Коте, не работя в магазин, работя във офис, търговец съм на компютърна техника. Не продавам шалтета. Но клиенти идиоти има навсякъде. В компютърния бранш също.
Никога, ама никога не съм се държала зле с клиент. Както и да са се държали с мен. Стискала съм зъби и тва е. Качеството на обслужване винаги е на ниво.
Вярвай ми, срещала съм какви ли не хора.

Aз пък точно в този бранш обичам да гледам сеира на продавачките/продавачите  дето разбират по-малко от мен ( инженер съм, но се занимавам със софтуер професионално)
Само последнота случка от оня ден, когато исках да купя WEB камера за племенника.  Исках да ми демонстрират как се закрепва за дисплей, след като не можа да я закрепи, защотот щипката беше слаба, ме посъветва да си я залепя с лепенка  ooooh!
Не съм и викала, не съм я обиждала.. просто изчаках да се помъчи момичето и учтиво благодарих. В отговор получих съвета за лепенката.
Не сравнявай обаче продажбата на техника с тази на дрехи, а още по-малко на плат и неща за дома.

При техниката е важно да попаднеш на човек, който може да ти демонстрира и да ти предложи подходящо за нуждите ти стока

# 56
  • Мнения: 6 206
Пак казвам нещо, което си го казвам във всяка такава тема...
Рибата мирише откъм главата. Не са виновни хората, които обслужват, а тези които са ги оставили там и позволяват такова държание.
Често сравнявате как било по другите страни. С една разлика, че там хората имат възпитание. Те се усмихват и са любезни дори когато ги срещнете на улицата. Докато в нашата любима родина когато детето ми поздрави някой на улицата, просто защото му е приятно да казва Добър ден и да поздравява, често се случва отсреща да се правят, че не са го чули или дори да получи някое изсумтяване. И то да ме пита детето "защо ми е сърдит този чичко?". Казвам, че не го е чул просто, а ми се иска да му кажа, че мама му не го е научила да поздравява. Но и това ще му кажа, още малко време да мине.  Simple Smile
Начин да си любезен има винаги, да оставиш хората доволни също. Колкото и работа да имаш. Това се неща, които се учат за седмица, две с добър учител. И с малко желание.
Аз също съм много взискателна в това отношение и като клиент и като човек, който обслужва.
Сега по Коледа е лудница навсякъде, където и да отида, хората са преуморени и изнервени. Избягвам много да обикалям да не се ядосвам и аз.

# 57
  • Мнения: 3 091
 newsm78
ами, смятам, че фактът, че не са ми останали достатъчно пари наистина си е мой проблем. И през ум не ми минава да питам дали сега мога да платя една част, после друга, когато изрично са ми казали, че се плаща веднага и в брой.
Че е пълно с простакеси -продавачки, пълно е! Че част от клиентите са кибер мега макси простаци - също е вярно!
затова гледам пазаруването да ми е приятно, да не се нервирам. като видя неприятно отношение от страна на продавачките, направо си излизам и край. Скандали ме мързи да вдигам, смисъл няма

Коледното пазаруване е във вихъра си - веселете се, не се нервирайте за глупости!

# 58
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Не сравнявай обаче продажбата на техника с тази на дрехи, а още по-малко на плат и неща за дома.

При техниката е важно да попаднеш на човек, който може да ти демонстрира и да ти предложи подходящо за нуждите ти стока


Е не си права...за да продавам шалтета например- трябва да знам доста работи. Капитонирано ли е, материята, как се пере, глади, в колко литрова пералня се събира и изобщо пере ли се в пералня, размерите му- напр 240/260 дали ще пада до земята, ако леглото има табла дали ще седи добре, цветово дали ще си пасне с интериора и още куп неща...
Определено не е толкова проста работа както си мислиш, още повече при положение, че в магазина има още 100 артикула...

# 59
  • Мнения: 2 908
Аз смятам,че фразата"Това си е ваш проблем"е недопустима за продавачка.И сега да питам-колко от всички отговорили тук са работили като продавачки?Аз съм била-продавах козметика в Бонжур.На Коледа и Нова Година наставаше нещо кошмарно-не искам да си спомням,но аз нито веднъж не съм си позволявала да не се усмихна,и да не изпратя някой любезно.Сега ще обясня и какво значи"да ти загуби клиент времето".Точно по тези празници на касата ми застава опашка от около 30 човека наредени един зад друг-всеки иска не само да му бъде маркирана стоката,а и да отида до другият край(докато другите клиенти чакат на опашката),да му обясня за какво се ползва еди какво си,евентуално да го консултирам за еди кое си червило.....аз един път не съм си позволявала да не го направя това с усмивка(ама ми е било ужасно нервно-да си губя времето с него,той накрая нищо да не купи,а 30 души да ме чакат на опашката и да ме псуват.Е,каквото и да направех,всеки ден се намираха поне 20 идиота,които все нещо не им беше наред и вдигаха скандали.Наред с това имаше поне 30 човека,които ме хвалеха пред шефката-на кой както му изнася-научих се,че в този живот-един се оплаква от тази продавачка,а друг е супер доволен от нея.Но такива фрази като тази не бих си позволила да изкажа,защото е невъзпитано.
Мисълта ми е друга-в едни моменти става крайно натоварено за човека,не може да диша вече,на мен ми се е случвало да ми се вие свят,да ми е лошо и да обслужвам,идва ми да хвърля пари,каса и да се скрия някъде,да дишам малко въздух...Обаче всички пишещи тук първо не са работили за 180лв продавачки някъде,второ не искат да имат никаква толерантност към никой-щом те си вземта 1000 лева заплата,и влезят някъде,трябва на момента да бъдат обслужени-чакайте бе,и продавачите са хора,и те работят да си хранят душичките,пък не вземат и 1000 лева като вас,махнете с ръка и си излезте,натоварено му на човека и това е.Аз от описаното от авторката си съставям извода,че е точно такъв случай-че извинявй,ама аз никога няма да си позволя да питам може ли да платя другият път-глупаво е,и си си виновна,че нямаш пари сега,не казвам,че репликата на момичето е била много удачна,ама явно и е писнало цял ден от някакви дето,не само им обясняваш немай си колко време,ами и не искат да платят всичко после.Аз също съм се нервила на досадни продавачи,ама говоря за съвсем друг тип хора-такива,на които отдалече им личи,че не им се работи,или евала им-решили са за 180 мизерни лева да не работят и това е-такива ги отбягвам надалеко.
Момичета,трябва да си видял и двете страни на монетата за да съдиш някой по този начин.В момента работя по специалноста си и виждам другата страна на монетата-да бъда клиент-ама вече си знам урока-като гледам обаче много от вас не го знаят.Аз да ви кажа,ако работех за 400-500лв тогава-работех 2003г,щях не само да се ухилвам всеки път,не само да снова напред-назад и да помагам на всеки,ами и криле щяха да ми изникнат от кеф,че служа на човечеството...После питате що обслужването в България било под нивото на другите държави Laughing

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 12:35 от афродита

# 60
  • Sofia
  • Мнения: 9 729
О да, много ни куца обслужването в БГ. Но пък и клиентите са куцащи.

Между клиент и продавач не може да има сравнение в този случай, тъй като на едните им се плаща ЗА ДА ОБСЛУЖАТ клиента. На клиента не му се плаща да пазарува нали, в този смисъл вежливостта разбира се е за предпочитане, но не може да бъде задължителна.

Учтиво или не казано, означава все едно и също. Казали са ти, че се плаща веднага и в брой, какво толова? Ти пък защо го увърташ?

Т.е забранено е на клиента да задава ЛОГИЧНИ въпросии да потърси обяснение на практиките в магазина?!



А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти  Tired
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час.

А това със загубения час е връха на сладоледа. Понеже ти в този половин час имаш друго много важно задължение, ммм да видим....да обсъдиш последните световни клюки с останалите продавачки?! Не разбираш ли - днес този клиент може нищо да не купи, но ще остане с приятно впечатление от любезната усмихната продавачка и утре пак ще се върне?!

Да поясня само, че и аз работя с клиенти, макар и на друго ниво. Работя само с чужденци. НИКОГА не съм си позволявала да съм груба, аз работя ЗА тези клиенти, парите ми идват от тях и много държа да останат впечатлени и доволни от моите услуги, независимо дали са били на кеф, когато са се обърнали към моята фирма. Има и груби клиенти- да, но МОЯТА работа е да ги предразположа, да харесат фирмата и в крайна сметка да купят. И дори да не купят пак да останат с отлично впечатление от мен, утре като се спомене за моята фирма да кажат- да, те са много вежливи и с удоволствие бих се върнал там!

Афродита, колкото до заплатата и колко е мизерна тя - клиента НЕ Е виновен за това колко пари взимаш, не му е работа да се интересува и ако шефът ти не ти плаща достатъчно изразявай недоволството си пред него, а не пред клиента.

# 61
  • Мнения: 2 952
'Ми българска работа    Rolling Eyes

# 62
  • Мнения: 2 908
 nova_badeshta_mama ,съгласна съм с теб,да си казваш на шефа си,а не на клиента-и като кажеш на шефа си,дали ще ти вдигне заплатата или ще те изгони и ще вземе някоя друга на твое място-за това съм напълно съгласна с Петя911,че е чисто българска работа-затова в един магазин се изреждат момиче,след момиче,които нито знаят какво правят там,нито ги интересува вежливото отножение.Защото като бъде изгонена една,ще я замести подобна.
Казвам само,не клиентите да ги интересува-то затова е българска работата,защото точно,че не ги интересува-и да паднеш на пътя никой няма да ти даде ръка-никой не го интересува,че си паднал,а да бъдат малко по-толерантни-колкото до случая-аз си казах мнението-и аз не понасям разни безочливи продавачи,ама си личи кой е безочлив и кой просто е изнервен,а ти също не работиш в такава сфера(доста по-добре,понеже с чужденци се работи лесно-аз съм работила с такива и го знам-чужденеца ,след като му се усмихваш и го обслужваш любезно ще прояви толерантност и ще ти се усмихва и той-а българина ,колкото и да му се усмихваш ще те гледа като темерут и като най-долната измет на обществото-никой не е длъжен на никой),а в друга,та да изказваш компетентно мнение.

# 63
  • Мнения: 2 401
Хич не съм съгласна с твърдението,  че тук важало с пълна сила правилото "Каквото повикало такова се обадило".  Сигурна съм, че има  надменни клиенти, които  са по-скоро единици. С които обаче продавачките са от мазни, по-мазни.  При тях те сдържат  яда и простотията си, обаче в момента, в който се появи нормалния добричък клиент стой и гледай с каква сила цялата тази натрупана неприязън се стоварва върху му.  Това е нещото, което ме вбесява.

# 64
  • Мнения: 2 908
Минзухар,ти като си сигурна,знаеш ли какво е на ответната страна?От къде си сигурна?С колко продавачи си общувала?Ти ако си любезен клиент,от къде си сигурна,че са единици избухливите клиенти?Ти знаеш ли аз с колко темерути на ден съм работила и как съм им се усмихвала,а те не знаят за какво са влезли и гледат само с кой да се скарат?Ти всичко това видяла ли си го от собствен опит,та да говориш-сигурна съм?И чисто и просто няма как да се изрепчиш на любезен клиент-няма начин-не те предразполага,колкото и яд да си събрал да го направиш-на мен най-големият ми кеф беше да обслужа любезен човек с усмивка-и при колежките ми не е имало такива случаи.По-невъздържаните са казвали нещо или друго на някои,които обаче са си го заслужавали.
На мен обаче мненето ми е,че повечето от тук писалите,които повтарят до втръсване,че са любезни клиенти и не предразполагат към такива думи и действия,всъщност сами не осъзнават как се държат явно в магазин.Това за съжаление няма да го разбере никой никога-всеки си мисли,че  е велик и всеки трябва да му е на разположение винаги.Е,да,ама в един магазин 100 души като влязат си мислят така,и накрая почват да си и казват претенциите,вместо да изчакат търпеливо.Много е културно и това ConfusedДа не смяташ човека срещу теб за човек,а за машина,дето трябва да ти изпълнява желанията,и ако нее  доволна от нещо не може да каже нищо-да,ама аз съм работила в Щатите,където наистина не е така като тук-продавачите могат да се оплачат от клиенти,могат да откажат да ги обслужат ,имат права-а тук нямат никакви-защото само ако кажат нещо и всички им се нахвърлят.

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 13:09 от афродита

# 65
  • Мнения: 6 206
афродита, много грешиш за 180то лв. Ама много.
Най-добрите си уроци как да се държа с клиентите съм получила точно когато работех за 100 долара на месец. Но са безценни.

# 66
  • Мнения: 2 908
Аз най-безценните си уроци съм ги получила безплатно,като са ме възпитавали като малка.Не се получават безценни уроци като ти плащат 100долара или 200 или 300-възпитанието ти е грешката в живота.Затова казвам,че никога не си позволих да кажа такива думи,като"Това си е ваш проблем",ама много ми се е искало да ги кажа...И не смятам,че греша за нищо казано до тук-кой каквото е изпитал и видял на собственият си гръб-за съжаление така се възпитава сам човек и вижда много работи.А с работата си в чужбина и особено с  чужденци се научих и да бъда толерантна към човек,защото ние българите не сме-както казах,всеки ти е длъжен за нещо и ако не го свърши както искаш-виновен е до посиняване.

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 13:16 от афродита

# 67
  • Мнения: 6 206
Възпитанието е най-важното. Но не е достатъчно да си добър търговец или продавач.
Голото възпитание е за никъде.
Да се научиш да усещаш хората, да реагираш адекватно, да използваш определени думи и да забравиш завинаги за други. Как да успокоиш хора изнервени, които чакат отдавна, как да превърнеш дефекта в ефект. Има много неща, които ако попаднеш на правилното място, можеш да научиш. Бонжур не е едно от тях.

# 68
  • Мнения: 2 401
Също така съм сигурна, че доста клиенти ще се съгласят с мен, че наистина повечето продавачки действат по този начин.  Имам приятелка, която се държи доста безцеремонно с колежките ти.  Винаги  е добре обслужвана, а доста обича просто да ходи и да пробва разни неща, т.е.  не винаги купува.  И е  и добре изпращана, въпреки, че не е купила. Аз съм другия тип,  обикновено отивам да купя, а нейно величество иска да ме изгони с просташко поведение..

# 69
  • Мнения: 2 908
Каспър,както отбелязах вече ,не съм работила само в Бонжур.Научих се,на много от изброените тънкости на други места,но едно от основните си остава възпитанието-и мисля,че за него говорим,защото ако го няма него,и да учиш нещо,и да не научиш нищо пак ще викаш против клиентите.И честно казано не говорих само за Бонжур,говоря като цяло,защото съм имала наблюдения не само в магазина,а и на много други места.
Както и да е-не мога да споря,а и не искам ,не можеш да промениш възгледите на един 20-30 годишен човек.Няма да кажа:"Това си е ваш проблем" Mr. Green,а само ще ви кажа-нападайте,уморете проклетите продавачки,те са за това,да служат на народа,и когато на някой нещо не му изнася да ги нападат...само едно ще кажа-не мисля,че някоя продавачка има в къщи компютър,та да влезе и да се защити,нали?А може пък да греша все пак...Но иначе е защитавана върло една теза,която не знам колко е достоверна,така разказана.....

# 70
  • Мнения: 3 216
Продавачка не сьм била,била сьм сервитьорка доста дьлго време,но нещата са сходни. Няма да забравя ,работех в един коктейл бар и на ония времена-99 год предлагахме 16 вида кафе. Бях дльжна някой като каже-Едно кафе да му ги изброя всичките и да го питам кое предпочта.Един единствен пьт ме повалиха пред шефа и то чужденец,бьлгарина и до сега я няма тази култура да оцени такова нещо.

Спрях да се ядосвам на продавачките като вида ,че са нервни изобщо не ги закачам за нищ-отивам в друг магазин или в друг ден. Не виждам сисьл да си развалям настроението.

Има и един друг вид продавачки-те получават солидни заплати,работят нормални часове ,имат време и за цигара и за хапване-ето те винаги са усмихнати и любезни. Но както казва Каспьр рибата мирише откьм главата. Whistling

# 71
  • Мнения: 1 802
Смело мога да защитя и клиентите и продавачите!
И аз съм работила във магазин за хранителни стоки. Наистина е трудно и изморително да получаваш стока, да я нареждаш после тази стока, да я описваш и във същото време да обслужваш клиенти ... Но така е, затова съм в този магазин и затова си получавах заплатата.
И въпреки многото работа,  много рядко съм си позволявала да повиша тон на клиент. Но се е случвало, има си хора, които просто влизат във магазина за да те извадят извън нерви и най-често накрая да си излязат без да купят нищо.  Или някоя бъбрива жена, умираща от скука в къщи, решила че ти си продавачката, която е длъжна да слуша безсмислените й дърдорения и семейни проблеми .. а в същото време ти си заринат от работа... Но като работиш със шефа си на смени и знаеш, че ще стигне до ушите му нещо, което на него няма да му хареса и си принуден да мълчиш. Естествено, никога не съм се оставяла да ме правят на маймуна, аз може да съм продавачката зад щанда, но преди всичко съм ЧОВЕК! Това не могат да го разберат голяма част от клиентите!

Като клиент смятам, че съм търпелива, защото зная какво е да си на мястото на жената зад щанда. Но все пак предпочитам да пазарувам от магазини на самообслужване. На мен също ми се  е случвало да попадна на зли продавачки и ми е идвало да оставя всичко и да си изляза. Но не съм го направила никога, защото съм търпелива натура. Искала съм да си купя някакви сладки, задавам някакъв въпрос за крема със който са слепени сладките, отговора беше ''Не знам, не съм ги правила АЗ че да кажа'' !??  (натъртено и със повишаване на тона, когато стигна до АЗ)Е, моля ви се! Нима това е най-хубавият начин за да отговориш така на клиент?! ...

Но пък, ако попадна на добро обслужване, особено пък във магазин за козметика, съм готова, ако дадено нещо което търся го няма в момента да се върна след седмица, когато ще го получат за да си го купя от там, от тази същата учтива продавачка!

Еми, това е! Трябва да бъдем по-добри и клиентите и продавачите! Иначе ще има много теми като тази за да се оплакваме кой от клиенти, кой от продавачки ...

# 72
  • Sofia
  • Мнения: 9 729
nova_badeshta_mama ,съгласна съм с теб,да си казваш на шефа си,а не на клиента-и като кажеш на шефа си,дали ще ти вдигне заплатата или ще те изгони и ще вземе някоя друга на твое място-за това съм напълно съгласна с Петя911,че е чисто българска работа-затова в един магазин се изреждат момиче,след момиче,които нито знаят какво правят там,нито ги интересува вежливото отножение.

Т.е клиентите трябва да бъдат виновни, че шефа не ти вдига заплатата?! Това е абсурдно. Не разбираш ли - не може взаимоотношенията си с шефа и недоволството от него да си го изкарваш на клиента?

а ти също не работиш в такава сфера(доста по-добре,понеже с чужденци се работи лесно-аз съм работила с такива и го знам-чужденеца ,след като му се усмихваш и го обслужваш любезно ще прояви толерантност и ще ти се усмихва

Много, ама мнооого грешиш. Чуденците СА СВИКНАЛИ на перфектно отношение, понеже при тях има жестока клонкуренция и клиента е цар. Моите клиенти са много претенциозни, изискват много и въпроси от сорта "Защо не мога да платя половината сега" са нещо обичайно, те очакват, че продавача ще ги разбере, или най-малкото ще прояви интерес към техните нужди, към това, което им е удобно. При тях има свръхредлагане и никоя фирма не може да си позволи грубо отношение. Дори и да имам нареждания от шефа пак ще изслушам клиента и вежливо ще поговоря с него защо и какви са правилата. Влизала ли си в магазин в Лондон? Да видиш как никой не си позволява да прави забележка на клиент, В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ. Виждала ли си как бельото го хвърлят на пода БУКВАЛНО, но продавачките усмихнато минават, събират, подреждат. Как има специални отдели за рекламации и можеш да върнеш дрехата до седмица без изобщо да дължиш обяснение защо? Директно ти връщат парите без нищо да те питат. Просто си размислил и точка.

И на мен ми е трудно на моменти, разбираемо е да ТИ СЕ ПРИИСКА да пратиш някой претенциозен на майната му, НО РАЗЛИКАТА Е, ЧЕ НИКОГА НЯМА ДА СИ ПОЗВОЛЯ ДА ГО НАПРАВЯ.
Няма свръх-хора, трудно е понякога и понякога наистина се налага да се разправяш с идиоти, но няма лесна работа, това е трудност на професията, с която трябва да се справиш, В МОЯТА ФИРМА Е НЕДОПУСТИМО ГРУБО ОТНОШЕНИЕ КЪМ КЛИЕНТ, КАКЪВТО И ДА Е СЛУЧАЯ.

Това се опитвам да обясня, но сме на светлинни години от доброто обслужване точно защото има мислене, като твоето.

А иначе с радост ще отбележа, че съм срещала и отлични продавачки, никога няма да забравя момичето от магазина на Марция, която докато обслужваше мен се наложи да се обслужи изключително нетолерантна двойка дами, която беше дошла просто да се кара, но девойчето просто шашна всички как с усмивка, вежливост и отличен такт успя да компенсира допуснатата от друга фирма грешка и в крайна сметка жените си тръгнаха с благодарност и усмивка. И на нея и се искаше да ги прати по дяволите тия двете, но вместо това успя да възвърне името на фирмата, за която работи и да се справи страхотно. Ето в този магазин с удоволствие ще се връщам и с удоволствие пращам приятели. Няма по-голяма печалба за една фирма от това. В чужбина реномето е всичко, дано скоро стане така и тук.

# 73
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Една от причините да не започна да работя в магазина ни е, че не мога да издържа на всичките капризи на клиентите ни. По-лесно и по-удобно ми е с децата. Така че и продавачките трябва да се замислят дали са за тази работа и собствениците също, дали не трябва да вземат още персонал, с което да поемат повечето клиенти в пиковото време около празниците.

# 74
  • Мнения: 6 206
nova_badeshta_mama, много малко от бг бизнесмените разбират и знаят, че името е всичко. Дори и в нови и лъскави магазини, са на ниво сергия в мисленето и съответно същото се очаква и от хората, които работят за тях. Мисли се на дребно, работи се на дребно и гениалните им мозъци не могат да разберат, че така винаги ще печелят на дребно.

# 75
  • Мнения: 1 802
Във мнението на Lilqna има известна доза изстина. Някой се принуждават да продават във магазин просто за да има от къде да си изкарат заплата. Може би, не на всеки му се отдава да бъде продавач!  Rolling Eyes

# 76
  • Мнения: 1 077
Аз друго не мога да разбера: явно е че имам право - цената на стоката на касата се различава сериозно от обявената. Не очаквам друго, освен изнинение за неудобството, връщане на разликата и промяна на табелката с цената или на цената. Обаче.
Добре, щом има "обаче" очаквам да се появи управител, за да си върви опашката нормално, път аз да кажа, каквото имам да кажа на човека, на който трябва. И пак "обаче" ... трудност някаква създавам, преча някак си....

Добре, да кажем, че политиката им е да лъжат на дребно, пък ако мине... (на това ме навежда мисълта, че се случва често, грешките са винаги в ущърб на клиента и никога на променят табелката)...

Едно "обаче" от моя страна - какво, по дяволите, ги кара да се държат, все едно "магазинХ" им е бащиния и те са лично отговорни да го защитават...

Ми кажи с една ведра усмивка "Извинете", "Ще видим какво можем да направим", "Благодаря, че ни обърнахте внимание на проблема", "Съжалявам за неудобството",  пък да си правят после, каквото така и така си правят...  Rolling Eyes или пък поне да кажат касиерките дори и най-незаинтересовано "Не е от моята компетенция" вместо да вдигнат вежди до темето, да извъртят въпросително очи, да нацупят устни, дъ въздъхнат тежко, да ми хвърлят обивинително-възмутен поглед и да кажат "Ми, на муен това ми излиза на касата"... дреме ми на мен за тяхната каса...

А пък аз в такива ситуации съм толкова ведра и културна, че грам не може да ми скочи някой за нещо...

# 77
  • Мнения: 1 547
Като цяло кастите "продавачи" и "клиенти" няма да коментирам, но в тук описания случай не виждам какво толкова има за дивене и цъкане... Стоката се заплаща авансово, а не на две, пет или петдесет вноски - това, че клиентът си бил изхарчил парите, действително си е само и единствено негов проблем.

И оставете таз песен народна, за великото обслужване "по света". Няма такова нещо. И в гигантски молове, и в малки бутичета, и в Европа, и в Америка, навсякъде може да ти се случи да попаднеш на свъсена продавалница или да чакаш с години да ти бъде обърнато внимание. Освен ако не влезеш в Пиер Карден, разбира се - в този род магазини наистина е гарантиран добрия сървис.  Wink

# 78
  • София
  • Мнения: 462

И оставете таз песен народна, за великото обслужване "по света". Няма такова нещо. ..

 Да,навсякъде можеш да попаднеш на лошо обслужване,ама разликата е че в "чужбината" , ако се ръководиш от правилото че оборот на навъсени продавачи и некадърни собственици оборот не правиш, от 20 магазина няма да влезнеш в 1-2, тук от 20 в 1 ще влезнеш.
 
 

# 79
  • Мнения: 62
аз съм от двете страни на бариерата:като касиерка мога да кажа че има клиенти на които каквито и селями да им правиш-те са недоволни!при нас е голямо текучество минават по 1000/1500клиенти,нямате си представа на какво сме подложени,понякога така ни унижават!но сме свикнали да не обръщаме внимание на хора видимо неудоволетворени от ежедневието си-просто отминаваме жлъчните заяждания с усмивка,има комплексари които смятат че ти си там за да испълниш всичките им прищевки колкото и нестандартни да са те!
а като клиент мога да кажа че има магазини в които не влизам точно заради магазинерката!а там където вляза се държа така че да бъда обслужена както трябва-ако пуфтя,мрънкам,и капризнича едва ли бих получила усмивки?
ТЪРПЕНИЕТО-това е ключа да не си разваляме дните!
никой не може да ме убеди че заставайки зад щтанда с ведра усмивка-не би получил добро обслужване!
имала съм случай във който клиент е изкарвал от релсите останалите клиенти,да не говоря за касиера!
и пак всичко зависи от възпитанието на всеки индивид!!!

# 80
  • Мнения: 1 547
Да,навсякъде можеш да попаднеш на лошо обслужване,ама разликата е че в "чужбината" , ако се ръководиш от правилото че оборот на навъсени продавачи и некадърни собственици оборот не правиш, от 20 магазина няма да влезнеш в 1-2, тук от 20 в 1 ще влезнеш.


Еее, не така черногледо, де  Stop Може и такъв да ми е късмета, но попадам все на любезни продавачки - информирани и услужливи. Вчера ходих да сменя за трети път една дрешка на дъщеря си, за трети!, а жената ми се радваше, като че няма друга работа, освен да се занимава с мен и с невежеството ми по отношение на размера на собствените ми деца.

И пак да кажа - статистиката, че в "чужбината" на всеки 20 магазина 1 е на навъсени продавачи и некадърни собственици, не е вярна.  Flutter

# 81
  • Мнения: 1 802
Като прочетох постинга на belyata се сетих за един случай, след който не влизам във съответния магазин.
Отивам на щанда за колбаси, поисках едни вакумирани кренвирши, по навик поглеждам трайността. Изтекла е преди 2 седмици и съответно ги върнах на продавачката, момичето каза ''съжалявам, пропуснала съм ги...'' До тук добре.
Отивам на касата да си платя останалите продукти, които вече бяха във кошницата ми. Момичето от щанда дойде на касата за да покаже на седящата там управителка пакетчето кренвирши, последната не знае, че аз съм ги върнала. Тя погледна срока и каза ''върни ги на мястото им, може някой да ги купи'' Вие бихте ли си премълчали във такава ситуация? Е, аз не успях! Със 2-3 изречения успях да изкажа възмущението си, управителката вместо да каже едно просто ''извинявайте'' тя се почувства длъжна да ми напомни да не се бъркам във управлението на магазина и като не ми харесва да пазарувам от там да не го правя ... Ето във тази ситуация аз бях лошия клиент! Но защо...? Значи понякога продавачките са мили и имат право за нещо, но управителя на магазина ги притиска да речем...  Rolling Eyes
Тук не става въпрос за харесване или не на определен магазин, а за нещо съвсем различно и не толкова просто.
Ами, там не влизам повече, но за да ида до следващия магазин, трябва да мина покрай този ''нехаресвания''. Все още отвътре ме гледат сякаш съм им смъртно виновна за нещо ... 

# 82
  • Мнения: 160
Ако не ми харесва професията си я сменям. Никой не ми е виновен.

Ама има доста хора в обслужващата сфера, които са се самозабравили, мислят си, че видиш ли са нещо повече от хората, които са им клиенти. Избиват си комплексите за това, че не са се реализирали в сфера която би им харесала обаче много ме съмнява, че един човек които е немарлив в сегашната си професия би бил перфектен в нещо друго.

Не ме интересуват чувствата на продавачката,че някой преди мен я бил обидил и да ми се зъби насреща.И аз какво, да се чувствам виновна че не са добре заплатени? Възпитанието не ми позволява да съм груба с когото и да е било но моля не ме карайте да си затварям очите са лошо обслужване защото работата им била изнервяща.

Ако един път бъде уволнена за поведението си май следващият път ще се замисли.

В България наистина има проблем с обслужването. И не само в магазините ами и в банките, авиокомпаниите и къде ли не. Да не говорим за държавните учреждения.

# 83
  • София
  • Мнения: 3 114
Мирамар, много добре разбирам огорчението ти от случката.
За повече продавачи в БГ магазини си е "проблем на клиента" изобщо желанието му да купи нещо.
Каквито и да са правилата за плащане в магазина, който си посетила, не приемам отговорът "Това си е Ваш проблем" за нормален.
От една страна, струва ми се, че щом се касае за ушиване на нещо, а не за директно закупуване и взимане, има логика в това да попиташ дали не е възможно да платиш на две части. От друга, приемаме, че магазинът няма такава политика да се плаща на два пъти, но има поне няколко начина да ти бъде отговорено любезно.

За мен решението на проблема с нелюбезните продавачи е единствено в това собствениците на магазините да осъзнаят необходимостта от унифицирани изисквания за държанието на персонала. Засега все още качеството на обслужване зависи предимно от личната култура и възпитание на дадения служител. А това трябва да е фирмена политика- еднакви изисквания за определен тип поведение към клиента, което да не зависи от личната нагласа и настроение на продавача. Хората в БГ все още смятат, че е напълно нормално да си "изкарват" емоциите и личните проблеми върху другите, дори когато са на работа. Това дали един клиент ти е досаден, или ти е симпатичен, или неприятен не би трябвало  да предизвиква никаква изявена персонална реакция у продавача. Трябва да съществува наложена насила "хигиена" на служебното поведение и контактите с клиентите. И тъй като спецификата на обслужващата сфера е такава, че продавачът е длъжен да обслужва, а клиентът не е длъжен да пазарува, очевидно е, че промяната трябва да бъде в обслужването. Съмнявам се, че в западните държави няма досадни, невъзпитани клиенти, но там персоналът е обучен да се справя дори с най-"тежките" случаи, защото иначе страда репутацията и печалбата на магазина.

# 84
  • Мнения: X
Имай предвид, че са били там 200 човека, всеки със своите претенции... И на тях не им е лесно.

Какво значи не им е лесно? И аз съм работила в магазин, и колкото и да съм уморена или изнервена от многото хора и лудницата, съм се държала любезно и съм се усмихвала, даже и с клиенти които са били досадни. Все пак нали за това им плащат на тия продавачки, да показват и обясняват, не да са груби и да се подпират на щанда.

# 85
  • Мнения: 5 178
Не сравнявай обаче продажбата на техника с тази на дрехи, а още по-малко на плат и неща за дома.

При техниката е важно да попаднеш на човек, който може да ти демонстрира и да ти предложи подходящо за нуждите ти стока


Е не си права...за да продавам шалтета например- трябва да знам доста работи. Капитонирано ли е, материята, как се пере, глади, в колко литрова пералня се събира и изобщо пере ли се в пералня, размерите му- напр 240/260 дали ще пада до земята, ако леглото има табла дали ще седи добре, цветово дали ще си пасне с интериора и още куп неща...
Определено не е толкова проста работа както си мислиш, още повече при положение, че в магазина има още 100 артикула...

Цветово дали си подхожда мисля си решава клиента. Особеностите на материите ясно.. Аз най-мразя някоя продавачка да ми обяснява кое било модерно, и специално за шалтето като казах, че не искам къдрички хвърлих не малко продавачки в УЖАС

Ама техниката е сложна работа и като не може да ти обясни и да ти покаже всички режими на работа как да купиш от такъв търговец

# 86
  • Мнения: 6 029
Коте, ти си страхотен клиент. Добре, че си разбирам от работата, че иначе сигурно щеше да ме разплачеш. Представям си да попаднеш на обучаваща се продавачка, ще я откажеш завинаги да работи.

# 87
  • Мнения: 5 178
Афродита, не клиента е виновен, че по Коледа има навалица, клиента е дошъл да похарчи парите си. На запад по празниците наемат допълнително персонал в магазините точно за да няма изнервени клиенти и преуморени продавачки.., но затова са си виновни собствениците разбира се
За заплатата- ми сама си си виновна, всеки има право да избира работата си и според заплащането.

# 88
  • Мнения: 5 178
Коте, ти си страхотен клиент. Добре, че си разбирам от работата, че иначе сигурно щеше да ме разплачеш. Представям си да попаднеш на обучаваща се продавачка, ще я откажеш завинаги да работи.
това не го разбрах ? 

# 89
  • Мнения: 6 029
Кое точно не разбра?

# 90
  • Мнения: 62
на запад, в чужбина?ние сме в България-а когато човек е заядлив и накрая на света да иде все си е той!не ми става ясно-в момента се плюе срещу продавачките като професия ли?не само в магазините има неучтив персонал- или греша?
Да всичко зависи от собственика-на мене ако някой започне да ми прави сцени-най любезно го пращам при шефката,или му подавам книгата за оплаквания-без да влизам в излишни пререкания/интересно но никога не са използвали възможността да се оплачат там където трябва/смятам че тези клиенти са от тези които се мислят за по-виши от една продавачка!-а когато имате проблем обърнете се пряко към управителя!
Имахме колежка която влезе в открит лют спор с един клиент/аз се опитах да я вразумя-но тя беше подивяла-тихо я помолих да се извини но не стана-направих го аз от нейно име-на другия ден тя просто не беше сред нас!****
ЖЕЛАЯ НА ВСИЧКИ ВЕСЕЛО И СПОКОЙНО ПАЗАРУВАНЕ!!!

# 91
  • Мнения: 5 178
Кое точно не разбра?
Не разбрах къде ми е клиентската неучтивост.. не може да ми обяснява как мога да си го закрепя с лепенка нали ? По същия начин ти може да си купиш 2 номера по-голям панталон, защото няма твоя е после ще си го прекроиш кво толкова

# 92
  • Sofia
  • Мнения: 9 729
не ми става ясно-в момента се плюе срещу продавачките като професия ли?


Разбира се, че не. Има безкрайно много продавачки, които въпреки ниските заплати, изнервените клиенти и навалицата по Коледа си вършат отлично работата.

Въпроса е, че ето - оплаква се някой от лоша продавачка и вместо всички (включително и съвестните продавачки) да заклеймят подобно поведение като грешно и нелогично се оказва, че това е оправдано поведение понеже заплатите им са ниски, клиентите много (и груби)  и прочее. Неприемливо е да е такова мисленето, на един човек, чиято професия и задължение да помага и да обслужва клиентите.

Да бъдеш груб и нелюбезен с клиент е неправилно, клиента е този, който макар и косвено ти плаща заплатата, на когото си задължен да помогнеш и който не ти "губи времето", а пазарува и купува каквото прецени. И клиента НЕ Е длъжен да направи покупка за да му обърнеш внимание.

И ако на някой се е случило от умора, изнервеност или по друга причина да се отнесе грубо с клиент (все пак сме хора, може да се случи) не следва да си търси оправдания в заплата, реб. време и прочее, а просто по човешки да си признае, че е сбъркал.

# 93
  • Мнения: 6 029
Кое точно не разбра?
Не разбрах къде ми е клиентската неучтивост.. не може да ми обяснява как мога да си го закрепя с лепенка нали ? По същия начин ти може да си купиш 2 номера по-голям панталон, защото няма твоя е после ще си го прекроиш кво толкова

Неучтивост... ами безкрайно подигравателният тон, който се усеща в постинга ти. Никой не се е родил научен. Незнанието не е причина за подигравка.

# 94
  • Мнения: 62
съгласна съм и пак ще кажа-всичко е въпрос на "политика"на самия магазин,При нас когато някой обикаля и се чуди-ние отиваме и го питаме желае ли да му помогнем?не можем да си позволим да бъдем неучтиви!
много е хубаво когато някой ти каже:Благодаря ви бяхте много любезна!
ние продавачките-също сме клиенти!налага се да пазаруваме и в други магазини-да си плащаме сметките-да се редим на опашки-да се сблъскваме с нетактични служители!
За това не може да слагаме всички под един знаменател?
И интересно ми е защо заплата е основен фактор за оправдание на невежеството и грубостта?

# 95
  • София
  • Мнения: 2 623
Кое точно не разбра?
Не разбрах къде ми е клиентската неучтивост.. не може да ми обяснява как мога да си го закрепя с лепенка нали ? По същия начин ти може да си купиш 2 номера по-голям панталон, защото няма твоя е после ще си го прекроиш кво толкова

Неучтивост... ами безкрайно подигравателният тон, който се усеща в постинга ти. Никой не се е родил научен. Незнанието не е причина за подигравка.

Джули не съм съгласна с теб !
Незнанието не е оправдание !
Когато са те приели на работа в специализиран магазин
не само, че е желателно, но е и задължително да си информиран
за нещата, които ще продаваш. По същата логика можеш да си
викнеш техник в къщи и той ако ти обърка фазата и нулата и
ти изгърми цялата инсталация барабар с уредите пак ли ще го
приемеш толкова безропотно - Ами какво толкова, той не е знаел какво прави  Wink

# 96
  • Мнения: 5 178
Кое точно не разбра?
Не разбрах къде ми е клиентската неучтивост.. не може да ми обяснява как мога да си го закрепя с лепенка нали ? По същия начин ти може да си купиш 2 номера по-голям панталон, защото няма твоя е после ще си го прекроиш кво толкова

Неучтивост... ами безкрайно подигравателният тон, който се усеща в постинга ти. Никой не се е родил научен. Незнанието не е причина за подигравка.

Kогато отивам да продавам нещо вече съм разучила как работи и какви специфики има .. Ако нещо не покрива моите компетенции моля някой от колигите да ми помогне, но не съветвам клиентите да си допрограмират сами нали..
Тук говорим и за липса на професионализъм мисля

# 97
  • Мнения: 73
така вие нахулихте продавачките е аз да ви кажа защото сам от другата страна  много малко са клиентите които имат култура на пазаруване  какво като си клиент не можеш да се държиш като господ защото не си(не визирам случая) такава нагла тълпа като клиентите в магазините няма работила сам като барман в заведения но  като в магазина такива прости хора няма повярвайте ми и аз мислех като вас но вече не

# 98
  • Мнения: 6 029
Коте, специално за компютърния бранш, ако си наясно наистина, трябва да знаеш, че нещата се променят с часове. И няма как винаги да си в час. Всичко се учи в движение.

# 99
  • Пловдив
  • Мнения: 2 102
така вие нахулихте продавачките е аз да ви кажа защото сам от другата страна  много малко са клиентите които имат култура на пазаруване  какво като си клиент не можеш да се държиш като господ защото не си(не визирам случая) такава нагла тълпа като клиентите в магазините няма работила сам като барман в заведения но  като в магазина такива прости хора няма повярвайте ми и аз мислех като вас но вече не
Shocked И мен не ме бива много с правописа, но поне точки от време на време слагам. Направо си изпрепускала по клавиатурата.

# 100
  • София
  • Мнения: 5 605
не ми става ясно-в момента се плюе срещу продавачките като професия ли?


Разбира се, че не. Има безкрайно много продавачки, които въпреки ниските заплати, изнервените клиенти и навалицата по Коледа си вършат отлично работата.

Въпроса е, че ето - оплаква се някой от лоша продавачка и вместо всички (включително и съвестните продавачки) да заклеймят подобно поведение като грешно и нелогично се оказва, че това е оправдано поведение понеже заплатите им са ниски, клиентите много (и груби)  и прочее. Неприемливо е да е такова мисленето, на един човек, чиято професия и задължение да помага и да обслужва клиентите.

Да бъдеш груб и нелюбезен с клиент е неправилно, клиента е този, който макар и косвено ти плаща заплатата, на когото си задължен да помогнеш и който не ти "губи времето", а пазарува и купува каквото прецени. И клиента НЕ Е длъжен да направи покупка за да му обърнеш внимание.

И ако на някой се е случило от умора, изнервеност или по друга причина да се отнесе грубо с клиент (все пак сме хора, може да се случи) не следва да си търси оправдания в заплата, реб. време и прочее, а просто по човешки да си признае, че е сбъркал.


Абсолютно съм съгласна с теб.  Peace
Julie това, че се променят нещата с часове в комп. бранш не значи, че трябва навлиза модата на закрепването с лепенки, все пак. Мое мнение!

# 101
  • Мнения: 5 178
Коте, специално за компютърния бранш, ако си наясно наистина, трябва да знаеш, че нещата се променят с часове. И няма как винаги да си в час. Всичко се учи в движение.
Да нещата се променят, чак с часове не съм съгласна защото в специализираните списания и интернет излизат данни за новия хардуер седмици преди да се появи у нас..
Ако говорехме за дъно, рам и тн бих се съгласила с теб,  но за закрепването на камера не се излагай

С рам съм имала следния проблем : купувам конфигурация, Рама е някакъв нов първа доставка и вместо една честота ми заделят друга.. почват да сглобяват компютъра и виждат, че не работи, обадиха ми се и ми обясниха грешката, платих си 10-12$ повече. Тогава нямаше разправии нито за грешката, нито за парите. Е това ми сложи обица като купувам конфигурация да ми я сглобяват в сервиза на продавача Simple Smile, че тия платки ако бяха гръмнали при мен щях да изгоря бая парици

# 102
  • Мнения: 620
.... А ние клиентите винаги ли се държим учтиво? Не се ли държим  понякога нагло с тези момичета, само защото са "обслужващ" персонал! Аз и ти, може и да не сме, но клиенти има всякакви. Има доста надути пуйки, който като влязат в магазин с повече пари в джоба си направо се гаврят с персонала. Била съм свидетел на подобни случки, когато клиента дори не поглежда човека зад щанда все едно е някаква измет.......

Това е абсолютна истина Peace
Клиентът винаги има право- да,но не и да се държи с човека зад щанда като с помияр. Naughty
Обслужващ персонал не означава - слуга Confused

П.П. В останала част от поста ти,усетих лек упрек към авторката,че се е възмутила.Вярно е условията трябва да важат за всички,но тя е попитала нормално.Не видях да се е тръшнала с изрично желание за разстройване политиката на магазина Confused В този случай е права да се дразни от ръмженето на продавачката.

# 103
  • Мнения: 189
И аз съм работила с клиенти и знам колко е трудно да се усмихваш на всеки, при положение, че ти идва да удушиш следващия, който те попита каквото и да било. Но, въпреки това, не мога да се съглася и да приема неучтиво и незаинтересовано поведение.
Пример:
Влизам в събота в магазин за обувки, търся си ботуши. Три продавачки стоят и се подпират на щанда. Харесвам си едни, едва успях да ги прекъсна, за да поискам да пробвам. Искам си един номер по-големи, отколкото нося, все пак ботуш е. Не можах да ги обуя въобще! Трите стоят и ме гледат. Казвам: " Явно има някакво несъответствие в номерата, защото не ми стават". Едната дойде и ги прибра, без никакъв коментар. Не ми остана нищо, освен да си обуя моите и да си изляза.
Друг пример:
Искам чанта. Влизам в магазин, малък, не можах да стигна до щанда, тъй като две продавачки, отворили два кашона и броят нещо си. Влязох, защото от витрината видях една чанта, която ми хареса. Стоя 5 минути, зашото ги чакам да свършат с броенето или поне да ме попитат какво искам. Гледат ме и видно се дразнят, че стоя и преча. Накрая ги попитах дали да изчакам да свършат или да си казвам? Едната вика: "А, ние няма да свършваме скоро" Излязох просто.
Извинете, че стана толкова дълго.

Общи условия

Активация на акаунт