Моля за съвет! Постоянно иска да гледа филмчета!

  • 3 036
  • 47
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Дренка,
Нищо лично към теб. И не става въпрос дали съм или не специалист по всичко. Цивилизацията може да променя много неща, но не променя биологията толкова бързо, колкото си мислят хората. Всъщност биологията не се е променила, но околната среда оказва точно толкова сериозно влияние върху децата и възрастните, колкото и генетично заложеното. Мозъкът си е част от анатомията и не се е променил за 200 години. Децата са си такива. Те се учат от това, което виждат, но и имат нужда да го имитират. Ако не ме лъже паметта си лекар по образование, значи знаеш за важността на играта в развитието на детето. То се учи чрез играта, а играта в основната си част е подражаване на хората около детето, осмисляне на света и събитията чрез физическата манипулация на обекти. Децата дори "изучават" по този начин законите на физиката. Бутайки две колички и блъскайги ги една в друга детето прави връзката между приложената сила и ефекта от нея, влиянието на масата на обекта и всякакви други полезни неща. Момиченцата влачат по цял ден кукли, подреждат чиниики и чашки. Филмчетата колкото и да са занимателни и полезни до известна степен, много често представят и изкривена картина на действителността. В анимациите гравитацията не съществува, стават всякакви странни неща. Повече гледахме заедно детски предавания с истински деца (тогава имаше само по Канал 1)Имаше един период, в който на децата изобщо не им позволявах да гледат анимация и то беше точно около тази възраст.

# 31
  • Мнения: 17 407
Сещам се, че бихте могли чрез филмчетата да провокирате интереса към книжките. При нас така се получи, без да сме имали за цел точно това.
РАдостина, родителите са затова- да реагират така, че да не им се "набият ценности" в главите. Филмчетата не са виновни.

# 32
  • Мнения: 1 172
Друг въпрос е, че до известна степен ме притесняват ценностите, които чрез филмчетата се набиват в главата на едно 3-годишно дете. То трябва да се учи от средата около себе си - семейството, пък дори и яслата или градината, а не само от филмчета.

Зависи от филмчетата. Поредицата за Франклин са уникално издържани филмчета, според мен. От тях дори и аз съм получила страхотни примери за това как да се реагира в някои ситуации. Много достъпни и разбираеми са дори за 2годишни. 

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
Франклин е един от добрите примери. Много е хубаво, и книжките се харесват на децата.
Обаче голяма част от филмчетата са отврат.

# 34
  • Мнения: 3 146

Извинявай, ама кое го има на ДВД, но не и по ТВ? И кое мислене развиват филмите по ДВД? Речникът се обогатява от общо гледане на ТВ до някъде, а не от детски филчета на ДВД /поне според това, което аз съм чела/. Но доста повече се обогатява от разговори и четене на книжки Wink.
Питам, за да мога да преценя дали пък не греша с това, че нямам ДВД.  newsm78 Което не означава, че дъщеря ми не гледа детски филмчета обаче.  Naughty

На мен самата ДВД не ми липсва.


Книгите ги поставям на първо място, те нямам конкуренция в образователно, културно и т.н. отношение. Затова няма какво да ги обсъждаме.

Разговорите са незаменими на тази възраст за децата, а и за родителите!!

Всичко идва след тези две неща!!!

Но аз обичам и киното, обичам да гледам филми. Детето се запалва по класическа музика от филмчетата, например (е, не само, но все пак давам пример). Честно казано, абсолютно не виждам нищо лошо в премереното гледане на филмчета. разликата с ТВ е, че ги пускам, когато аз пожелая и колкото често аз пожелая, както и без превод, ако пожелая, например. А и повечето неща, които аз харесва, не ги дават по ТВ. Мисля, че визуалното мислене се развива така, както и възприемането като цяло.

Обичам и музиката, затова имаме нещо, подобно на уретба, въпреки че е меко казано примитивно.

Не мисля, че някой ще загуби каквото и да е, ако няма ДВД, но не е и повод за хвалене липсата му, това ми беше мисълта.

Единственото, което 100% отричам за каквато и да е възраст и в каквато и да е мяра са компютърните и ТВ игри. Абсолютно безполезно занимание, колкото и да се опитват да ме убедят разни реклами как поощрявали познанието на историята и развивали рефлексите и т.н.

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук за игрите наистина се разминаваме с теб. За всяка възраст си има подходящи компютърни игри. Ако компътрните игри са толкова вредни, защо тогава се правят симулатори на тази основа (а някои са си направо 1към 1 същите) за обучение в различни умения? За примери на обучения и симулации - шофьори и пилоти, хирурзи, обучение на деца с моторни проблеми, че и на съвсем обикновени деца за точност и сръчност. Има симулатори на събития, като се спестява харченето на невъобразимо количество пари и време за построяване на експериментални площадки и реални обекти. Играенето на компютърни игри си е сериозно учене и от детето се изисква систематична умствена и физическа активност. Ученето на всяка нова игра поставя на изпитание намирането на начини за решаване на някакъв проблем, използването на минал опит и натрупването на нов.

# 36
  • Мнения: 651
Аз също съм на мнение че има фимчета, които могат да изградят много позитивно черти в характера на децата ни, филмчетата които гледа синът ми съвсем не са каквото ми е попаднало,нито пък са неща които не знам какво съдържат. ТВ анимации въобще не му пускам, защото са непредвидими и напоследък доста изкривени. Той гледа Франклин, който му е фаворит, филмите на дисни-101 Далматинци, Лейди и скитникът, Търсенето на Немо, цар Лъв, Семейството на татко Барба, Мечо Пух...сам определя вече кое е добро, кое лошо от примера който дават тези филмчета, развива чувство на умиление към малки невинни същества, определя като "лоши" лошите герои, страхува се от тях, радва се когато доброто победи.... имаме и почти всички книжки към съответните филмчета, четем ги с интерес, коментираме. Което идва да докаже че и от гледането на филми с определено качество и мярка си има съответните ползи за развитието на децата.Идеята ми не беше че отричам гледането на филмчета изобщо, а че синът ми е дотакава степен пристрастен към този анимационен свят, че може да ги гледа отново, отново, отново......едни и същи. Притеснението ми идваше от това, че не желае да се занимава с друго, не развива някакви полезни умения, ако щете дори че не се движи ами стои неподвижно на дивана 3 часа примерно....
Този пост само да уточня, поради разразилата се дискусия.
Иначе по конкретния си проблем си направих някои равносметки, благодаря още веднъж за съветите ви, смятам,че ще се справим. Вчера и днес сме без "кино" и си играем много успешно. след известно време ще започна да пускам по малко, но много по малко, като се надявам да развие междувременно ( с моя помощ разбира се) и други интереси и просто да ги редуваме успешно. Няма да забраня филмите изобщо, смятам че има още много хубави филми от нашето детство, които искам детето ми да гледа за вбъдеще,защото такова филми вече не се правят, но ми се иска не това да бъде основната му страст!  Hug

# 37
  • Мнения: 539
Голямата ми дъщеря също много гледа филмчета. И аз по едно време се бях притеснила. Но изведнъж нещо и омръзнаха. Сега дори ние и предлагаме да и пуснем някой, и тя се чуди. Не съм вярвала че това е период и ще и премине. Сега и купих едни пъзели за 3 г. с много едри части и малко на брой. Наистина много и хареса и сама си се занимава.

# 38
  • Мнения: 8 999
Събирай го по-често с деца, а най-добре го пусни на детска градина.

# 39
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
позната история, още ом се приберем и почваме с въпросите "купи ли ми дискове?" "нали ще гледаме франклин" и т.н. (аз съм обяснил, че тати всеки ден трябва да купува дискове иначе няма филмче). И по този параграф следват обяснения "забравих да купя", "мама ще купи после", "нямаше в магазина за франклин" и т.н. Другото което правя е като се приберем, веднага след преобличане да почнем да си играем, защото пусна ли тв-то или ако седна на компютъра и веднага започва да ми виси на крака. И последния вариант е да въртиш едно и също филмче, така и омръзва и тя сама се отказва.
Но най-важното е да не привиква, смятам заниманията с играчки и игрите с деца за далеч по-възпитателни и полезни за децата вместо малоумното клехуцане пред ТВ-то ...

# 40
  • София
  • Мнения: 6 999
Единственото, което 100% отричам за каквато и да е възраст и в каквато и да е мяра са компютърните и ТВ игри.

Сега разбрах... Но дъщеря ми гледа Франклин на компютъра си, така че е все едно ДВД явно... newsm78 Peace

# 41
  • Мнения: 3 146
Тук за игрите наистина се разминаваме с теб. За всяка възраст си има подходящи компютърни игри. Ако компътрните игри са толкова вредни, защо тогава се правят симулатори на тази основа (а някои са си направо 1към 1 същите) за обучение в различни умения? За примери на обучения и симулации - шофьори и пилоти, хирурзи, обучение на деца с моторни проблеми, че и на съвсем обикновени деца за точност и сръчност. Има симулатори на събития, като се спестява харченето на невъобразимо количество пари и време за построяване на експериментални площадки и реални обекти. Играенето на компютърни игри си е сериозно учене и от детето се изисква систематична умствена и физическа активност. Ученето на всяка нова игра поставя на изпитание намирането на начини за решаване на някакъв проблем, използването на минал опит и натрупването на нов.

Симулаторите не са игри. Военните и шофьорските симулатори се предоставят на хора доста над детската възраст (16 г. не е детска възраст!), след като са получили други подготвителни умения в същата област и под контрола на вещи лица. Симулаторите да обучение на деца с моторни проблеми не ги познавам, но съм сигурна, че не са изпълнени с размазване на мозъка на противника. Игрите стратегии изглеждат интересни, но има и настолни такива.

Колкото до систематичната умствена и физическа активност - мисля, че всяко по-сложно действие изисква това от детето. Спортът, танците или свиренето на инструмент също изискват такава, при това доста по-соществена от стоенето в една поза 10-12 часа (защото в клубовете се предлагат намаления, ако стоиш по 5-6 часа например). Намирам го за затъпяващо. Единствените хора, които си развиват мозъка покрай тези игри са онези, които ги измислят и изработват. Всичко друго е пасивно.


яхнала метлата
, по темата ще кажа, че според мен наистина с времето, като свикне, че не може постянно филмчета, всичко ще се нормализира. Нали ти казвам, моят поплакна 3-4 минути и се захваща за нещо друго. Понякога вече изобщо не протестира, като му кажа, че еди кога си ще му пусна. Може заедно да апликирате график - кога и колко филмчета. Така той сам ще участва в решението.  [/b] Hug

Последна редакция: чт, 03 яну 2008, 15:27 от gergandi

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
Не разбирам защо противопоставяш едното на другото. Има всякакви игри, а не само с размазване на мозъци. Едно дете може и да пее, и да танцува, и да рисува, и да чете, и да играе компютърни игри и не се сърди човече. Голяма част от симулаторите дори са тръгнали като идея от някоя компютърна игра. Много голяма част от програмистите и дизайнерите в софтуерната индустрия обичат да играят и имат доста развинтена фантазия.
Естествено, с всяко нещо може да се прекали. Аз също не бих допуснала децата ми да играят денонощно. Правят достатъчно много неща в живота си извън училище. Откакто са се родили виждат някой от нас да играе и са се научили, че за всяко нещо си има време и граници. И те самите играят от момента, в който започнаха да правят връзката между мишката в ръката им и случващото се на монитора. Това си е просто една нова технология, която предлага нов тип игри. При гледането на филмчета по-скоро има повече физическа пасивност, но и това е спорно. Физическата пасивност не означава умствена такава. Разликата между двете е в контрова върху действието. При филмчето няма такова влияние, а при компютърните игри играчът може да влияе върху изхода на събитията.

# 43
  • Bristol
  • Мнения: 9 366
... не са изпълнени с размазване на мозъка на противника. Игрите стратегии изглеждат интересни, но има и настолни такива.
Както RadostinaHZ е споменала, изборът на игри е много голям и не се свежда само до "размазване на мозъка на противника". А защо да не играят стратегия на компютъра?! Ти, ако искаш да отидеш до друг град, пеша ли се придвижваш или на кон Wink Миналата година купих ново Монополи на сина, с кредитни карти. Методите на обучение на съвременните деца са съвсем различни от тези, които са били ползвани по наше време, няма нищо лошо в това. Аз съм за прогреса  Peace

# 44
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 709
Привърженик съм на постоянната употреба на таймер. Пускаме филмче и навиваме таймера. Щом звънне става от компютъра или ТВто. По същия начин и с игрите. Сега играе ето това http://www.sesameworkshop.org/sesamestreet/?scrollerId=elmo&&

Общи условия

Активация на акаунт