Задача за 2.клас.....

  • 20 469
  • 59
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 470
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
Също за втори клас,но не помня от коя тетрадка или учебник беше...Вие каква уловка бихте намерили?!
Аз казах на синът си да отговори на госпожата че обиколката на триъгълник само с два параметъра не се намира,пък тя да му пише каквото си иска...

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро бих намерила печатна грешка или зле свършена работа от съставителите. Много се надявам да има някаква уловка, но вече се съмнявам дълбоко в качеството на някои учебни помагала.

# 17
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Трябва поне нещо за ъглите на триъгълника да пише.

# 18
  • Мнения: 1 640
Да,може и да е задача с уловка,но може и да е с печатна грешка,често се случва в днешните учебни помагала.Иначе ,така както е дадено, решението е сборът на първокл.и второкл.,като се игнорира излишната данна-броя на лекоатлетите.Но по принцип в една задача няма излишни данни,нали, а тези с уловките са по-скоро логически и от сюжетната им линия се досещаш ,че са логически,докато тази не ми прилича на логическа,просто си разсъждавам...

# 19
  • Мнения: 2 577
Моя петокласник сега питах и той реши, че отговорът трябва да е 28, щом е за втори клас

и на мен ми е интересно какво ще каже Госпожата по въпроса

blanc
, ми то за ъглите ако пише, хич няма да е втори клас тая задачка

# 20
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
 

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.

# 21
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Точно.Моят второкласник знае какво е прав ъгъл, ама спи  и нямаше как да го питам, учили ли са го вече. Аз не се сещам.
 В кой клас разделят Математиката на Алгебра и Геометрия?

# 22
  • Мнения: 1 172

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.

Мога да кажа само: горките деца  Confused Как може толкова елементарно решение да се изисква с толкова омотано условие. Имам сборници от моето време още, ще погледна какви задачи е имало в тях. Но по сегашните ми спомени, не сме имали чак толкова завъртяни и неясни условия Sad
И аз мисля, че вече всеки е написал помагало, кое от кое по-абсурдни. Преди няколко месеца помагах на едно девойче, за 3ка се бореше на септемврийски изпит. В сборника му говориха за лице на окръжност и то не на едно място, че да го помисля за случайна грешка. Ама учителката точно този сборник избрала. Абсурдно просто.

# 23
  • у дома
  • Мнения: 7 149
В 7клас се разделя на Алгебра и Геометрия-поне по старата програма е така...Догодина 7кл е по нова програма та ще видим...А иначе по принцип и на националния изпит тест след 7кл имаше задачаза решаването на която не се използваха всички дадени данни и децата доста се бяха объркали.Ама сега ми се спи иначе утре ще ви напиша условието...

# 24
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Аз нали съм и шестокласничка - учат сега по измисления предмет човекът и природата за токови вериги, иначе математиката е в един учебник, не е като при нас пооделно учат геометрия и алгебра, ама объркано, как се оправя  при това нашия тати настоя в училище далеч от нашия квартал и това допълнително ги натоварва. Малкия се чудя какво да го правя, май по този начин без образование ще си остане.

# 25
  • Мнения: 90
Мисля, че задачата не е толкова математическа, колкото логическа и че трябва да се събере сбора на всички деца учстващи в спортния празник. Нещо като кои са повече три мухи или два слона.
Ако може след като научите все пак верния отговор да ни го кажете, за да знаем и ние Laughing

# 26
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Оказа се,че са учили за равнобедрен триъгълник. Ако в условието имаше нещо по въпроса (равно-бедрен,-странен...), може и да се реши задачата от второкласник.

# 27
  • Мнения: 24 467
Оказа се,че са учили за равнобедрен триъгълник. Ако в условието имаше нещо по въпроса (равно-бедрен,-странен...), може и да се реши задачата от второкласник.

Това за триъгълника- децата във  клас учиха вече за равностранен и равнобедрен, но когато синът изчислява периметър задължително ако са дадени размерите само на две страни се указва, че той е равнобедрен, да речем и коя страна е бедро. За ъгли изобщо в случая не може и да става въпрос. Даже и да знаят за прав ъгъл, то със сигурност синус и косинус нищо не може да им говори. Значи тук или липсва третата страна /пропуск на съставителите/ или липсва обяснение, че триъгълникът е равнобедрен и кое е бедрото /пак този е проблемът/. По тези данни, за разлика от задачата на авторката на темата, не мога да намеря решение. В първият случай такова може да се намери, за което вече писахме, но тук- не. Не виждам уловка.
Тази сутрин едната ни задача беше: търси се периметър на равнобедрен триъгълник, на който бедрото е 5 см., а третата страна- три пъти по- голяма от бедрото. Това вече е нормално условие. Лично му я съчиних, понеже са на умножение с тройката  Laughing.

# 28
  • Мнения: 11 607
Определено като чета тук мненията.......и стигам до извода....

- детето ми се справя много, много бавно с учебния материал и въобще в главицата и няма място за ранобедрен и пр. триъгълник, камо ли да направи връзка между хипотенузи, ъгли и пр.

- смятам,че нищо добро няма да се постигне с това форсиране на учебния материал. Не че децата няма да се справят повече или по-малко, но...ще дойдат и болести вследствие стреса,който е на главата им

 - благодарна съм хиляди пъти,че не съм ученичка СЕГА!,а съм от поколението,което бавно, но славно учи.


Още не ми е отговорено на имейла.....

# 29
  • Мнения: 24 467
Мисля, че вероятно не детенце се справя бавно, а просто математиката не е неговата сила.
В къщи се заниваме с математика и логически задачи от ДГ, но това е игра за сина ми, интересно му е. Винаги е предпочитал такива игри пред омразното му оцветяване, например. Всеки- с интересите си. Сега и учебният материал по този предмет за него е песен, включително и СИП-а и ЗИП-а. В интерес на истината гледам че неговите здачи днес не са кой- знае колко по- различни от моите някога, макар че математиката определено не беше любима моя дисциплина, каквато е при него.
Мисля, че по- здравословно и за децата и за родителите е да не се изисква да са най- добри по всичко. Това е в същност, според мен, проблемът на повечето от нас. Улавяла съм се че ми се ще да рисува добре или да пее хубаво, само че се спирам навреме и не го занимавам с нежелани неща. Колкото може там- толкова. Тогава именно би бил стресиран, ако го накарам да се  старае пряко желанието и възможностите си по всичко. Когато обаче има мерак ще съм направо престъпник да не му помогна.
Пиши ако имаш отговор, все пак.

Общи условия

Активация на акаунт