Има ли нещо в рекламите по TV че всички дечковци ги гледат

  • 5 933
  • 89
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
А, дай го този учебник по психология, в който пише за 25-я кадър. С удоволствие ще го прочета.

# 46
  • Мнения: 3 634
Простете невежеството ми, но какъв е този 26 кадър? Малко ми прилича на разговора ми с офталмолог за пикселите на фотоапаратите... Thinking

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Простете невежеството ми, но какъв е този 26 кадър? Малко ми прилича на разговора ми с офталмолог за пикселите на фотоапаратите... Thinking

Има по-голяма връзка между офталмологията и камерите (поне работят донякъде по аналогичен начин), отколкото между 25-я кадър и реалността.

Привържениците на идеята за този кадър твърдят, че освен нормалните 24 кадъра може да се вмъкне 25-ти с тайно послание, което да те накара да правиш разни неща, като например да си купиш Кока Кола или кучешка храна, а да нямаш куче.

# 48
  • Мнения: 3 634
А, дай го този учебник по психология, в който пише за 25-я кадър. С удоволствие ще го прочета.

Аз също тъй като все пак съм клиничен психолог и любител фотограф. Ще ми стане настолно четиво.  bowuu

За 25-тия кадър знам, замислих се за 26-тия?

Офталмолог ми каза, че ако не е тренирано човешкото око трудно би различило 1-2 mpix повече, с които ни продават дигиталните фотоапарати. Склонна съм да не се съглася.  Thinking

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
явно момичето е останало с впечатлението, че 25-ят кадър е задължителен, и би трябвало по някакъв начин да минаваме на 26-я, а не на първия  Laughing И така излизат не 24, не 25, а цели 26 кадъра в секунда.  Joy

Последна редакция: ср, 27 фев 2008, 11:54 от RadostinaHZ

# 50
  • Мнения: 16
Хaйде да задам една задача за домашно
Що е то 1 секунда образ?! Даже като помощ - колко кадъра(фрейма) е
Как се опреснява екрана при система PAL
Какво значи поредова и презредова развивка?
И понеже имаше и за "друга честота" по която ви облъчваме - Какво е супер хетеродин и колко такива неща има в телевизор с един тунер

Като си отговорите на тия неща (информация в нета има огромна) ще поговорим малко повече за 25-тия кадър

# 51
  • Мнения: 3 634
Хaйде да задам една задача за домашно
Що е то 1 секунда образ?! Даже като помощ - колко кадъра(фрейма) е
Как се опреснява екрана при система PAL

Тези мисля, че се знаят от обща култура. Пред монитори стоим все пак. Другите отговори ще ми е интересно да разбера.  Peace

# 52
  • Мнения: 16
Мониторите не са аналог на телевизорите
Нищо, че имат кинескоп и приличат на тях;-)
при телевизият има и технология по която се предава сигнала, та и от нея много зависи

БТВ Филмите най често се рипват на 25 или 30 кадъра

# 53
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Не съм свежа в техниката и точно за това винаги съм смятала, че става дума за 25 кадър въобще в един рекламен клип......а не броя на кадрите за една секунда... newsm78
И тъй като ValBo показва някакви познания,нека той да обясни защо някой реклами наистина привличат такова внимание...не само на децата, но и на възрастни хора....защо се пристрастяваме към един продукт, при условие, че има други аналогии на пазара  newsm78

Последна редакция: ср, 27 фев 2008, 16:35 от мама_на_фъстъче

# 54
  • Мнения: 16
На това вече трябва сама да си намериш отговора
Нали завършваш психология?
Точно там се учат поведенческите модели и начините за въздействие върху психиката (без 25-ти кадър, Каспировки внушения по телевизията и пр. шарлатании)

# 55
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Да,но на мен ми е интересна по-скоро твоята теория...както казах никога не съм била на "Ти" с техниката.....и видимо много лесно мога да бъда заблудена в тази насока  Laughing...Това което съм писала е на база,това което съм чувала и чела тук-там....но практически само специалист-практик може да каже...Четох в други форуми по тази тема и има доста сериозни спорове...както за кадъра,така и за някакви звукови вълни които се пускат към фона...и които биха влияли подсъзнателно.....

# 56
  • Мнения: 3 634
За звука знам, че скоро ще има закон, който да определи някакви честоти. Навсякъде в ЕС било така. Тук звукът от рекламите е непоносим, особено като си задрямал.  Laughing

# 57
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Намерих това в нета:
Цитат
Психоложката Мадлен Алгафари: "25-и кадър" въздейства като сектите

Образите влияят подсъзнателно на младите и лабилните



Мадлен Алгафари, Монитор, 3 Декември 2003


­ Как влияе така нареченият "25-ти кадър" на психиката?


­ Кадърът клетка в киното е като нотата в музиката. Човек чува мелодията и ако има една нота, която е в дисхармония, слушателят усеща някакъв фалш, но нетренираното ухо не може да разбере в момента какво става. По същия начин реагира и зрителят на така наречения "25-ти кадър", като няма значение кой подред кадър е в конкретния случай. Още по-силно е въздействието, когато има и смяна на цвят. Този образ не се обработва на съзнателно ниво, но иначе като информация се запечатва на подсъзнателно.


­ Кой е най-застрашен от подобно облъчване?


­ Колкото е по-лабилен като психика, с по-незрели представи, по-млад ­ толкова по-лесно се поддава на внушението. Ако човек има здрава психика и твърди убеждения, ясна и последователна ценностна система, трудно би му въздействало. Същото е както със сектите. Едни се поддават лесно и само за седмица са вътре, други изобщо не се влияят.


­ Защо е така?


­ Това е ирационална информация, но тя е много достъпна, макар и на подсъзнателно ниво. На професионален език този екранен образ се казва иконоргичен образ и стои между йероглифа като конкретен образ и абстрактния знак като буквите например. Една картинка е много по-конкретна от буквите или цифрите. Затова и малките деца смятат не с цифри, а с моркови или ябълки. Смисълът е в това, че подобен образ е много достъпен като информация, няма нужда от превод, много е конкретен и директен. Така посланието достига, макар и неосъзнато, до много по-широка аудитория.


­ Освен изображенията има ли други елементи, които влияят подсъзнателно?


­ В конкретния случай правят впечатление цветовете, предимно в червената гама ­ от ултравиолетово до инфрачервено. Тази гама активизира, възбужда, мобилизира, провокира агресия, за разлика от други гами, които успокояват или подтискат. В случаят колкото по-ярък е цветът, толкова по-бързо стига посланието, това е физично обяснено.


­ Какво въздействие би могло да окаже такова предаване и на кого?


­ Както вече казах, за съжаление не може да се измери. Когато се въздейства на такова подпрагово ниво, по принцип трябва да се очакват промени в емоциите, напрежението, поведението, по-голяма раздразнимост, лабилност. Освен това в тялото се отключват химически реакции, както спиралата която се въртяла на екрана без зрителите да я видят и която предизвиква главоболие. Ако има агресивни символи, в организма се качва и адреналинът. Целият проблем е в това, че човек не го осъзнава. Но за да се получи този ефект, човек трябва да бъде подложен системно на тези атаки.


­ Кое определяме като системно облъчване?


­ Няма количествени измерения. Всичко зависи от човека.



Цитат
Разкриха тайната на 25-ия кадър

Паразитна информация, включена в скрита реклама, въздейства на подсъзнанието ни

Руски учени "извиха ръцете" на едно от най-популярните психологически "страшилища"- така наречения 25-и кадър на кино- и телевизионната индустрия. Те откриха, че информацията, съдържаща се в него, се съхранява в специален мозъчен "склад". През 1957 г. американският психолог Джеймс Уайкъри прави интересен експеримент: прожектира документален филм и в даден момент с помощта на допълнителен апарат показва на екрана реклама на кока-кола. Кадърът се появява за свръхкратко време и зрителите изобщо не осъзнават, че виждат ода за прословутата напитка. След сеанса обаче се скупчват на бюфета, за да си купят бутилка кока-кола. В киното и телевизията кадрите се сменят 24 пъти в секунда, затова този метод на въздействие е назован "25-ият кадър". Според Уайкъри и мнозина негови колеги прожекцията на рекламата обработва подсъзнанието - информацията се отпечатва в мозъка на зрителя механично, той няма понятие за това.
До края на миналия век изследвания на ефекта от 25-ия кадър се провеждат в различни държави. Върху стандартен телевизионен сигнал например наслагват ново изображение - мъничка геометрична фигурка или точица бяга по екрана, очертавайки концентрични окръжности, обединени в спирала. Всичко това става толкова бързо, чe зрителят не го съзира.
Но невидимата за човешкото око спирала буквално опиянява участниците в експеримента: половин час след сеанса те се оплакват от главоболие, някои дори губят съзнание.
Американски психолози и педагози пък използват 25-ия кадър за образователни цели. Специална система за изучаване на чужди езици предлага на телевизионен екран думи на 2 езика - първоизточника и превода му заставяйки мозъка да запомни на подсъзнателно ниво лексиката.
Наскоро руски учени конструираха апаратура, която улавя паразитни кадри в телевизионни и кинофилми. "Все повече и повече се изумяваме, всички игрални филми буквално гъмжат от скрита реклама", заявява проф. Светлана Немцова, ръководител на екипа.
Според специалисти от московския Институт за изследване на психични проблеми специална част от мозъка регистрира и съхранява информацията, съдържаща се в 25-ия кадър. "Складът" е разположен в дясната задна част на мозъка и е с размерите на миниатюрно зрънце. Изследванията продължават.

Страницата подготви Зорница ВЕСЕЛИНОВА

Започнах да се просветлям,за какво иде рея в тая история... Mr. Green

Последна редакция: ср, 27 фев 2008, 17:17 от мама_на_фъстъче

# 58
  • Мнения: 3 634
Втората статия е интересна. Мадлен Алгафари ми е като говорещ "Космополитън". Никакъв респект към нея като психолог!  Naughty

# 59
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Съжалявам за Оф-топика:
Цитат
"Монитор"  25 октомври 2007 , 15 стр.
Митът за 25-ия кадър
Скритото послание може да зомбира, вярват неколцина

Павел Пашев 
 



Внушението забранено



Твърди се, че сатанински секти използват ефекта на подсъзнателната реклама за пропагандиране на идеите си.


Макар че подсъзнателната реклама не върши работа, през юни 1958 тя била забранена от американските телевизии и от Националната асоциация на радио и теле разпространителите. Забраната била наложена, защото вестници и политици, кой разбрал, кой не разбрал за какво става дума, подели вой, че е намерено средство за зомбиране и то трябва да бъде ликвидирано в зародиш.
Самият Вайкъри през 1962 г. дал интервю за сп. "Advertising Age", в което признал, че неговата идея за подсъзнателна реклама е "трик".
Сякаш всичко потънало в забрава, но 11 години по-късно 25-ият кадър неочаквано отново изплувал. Открили, че в рекламен клип за една игра, наречена "Husker-Do", има скрит кадър с надпис "Купия я". Производителят "Pican Corporation" от Лос Анджелис с ужас и изненада се отрекла от клипа, спряла разпространението му и хвърлила цялата вина на прекалено старателен сценарист от Синсинати.
Но скрупулите на "Pican Corporation" не се разпростирали в страни, където подсъзнателната реклама не е забранена и рекламният клип продължил да се излъчва в Канада. Последвала нова вълна от възмущение и канадците бързо, макар и ненужно, забранили подсъзнателната реклама с 25-и кадър.






Преди френският президент Франсоа Митеран да бъде преизбран през 1988 г., в новините по телевизията като 25-и кадър излъчвали негова снимка.


Неотдавна се навършиха 50 години от появата на най-упорития мит митът за 25-ия, скрит, филмов кадър, който въздейства върху подсъзнанието. Този страшен скрит кадър, смятат вярващите в мита, зомбира човека и му внушава да прави неща, които в нормално състояние не би сторил.
Цялата история със скрития кадър започва през 1957 година, когато в редакциите на големите вестници в Ню Йорк се получава съобщение за печата, подписано от някой-си Джеймс Вайкъри, "член на Американската асоциация за проучване на пазара и специалист в областта на рекламния бизнес". В съобщението Вайкъри твърди, че в течение на шест месеца е осъществил експеримент в един кинотеатър в Ню Джърси. В залата бил поставен допълнителен прожекционен апарат. Докато първият се използвал, за да прожектира филма, вторият периодично прожектирал на екрана две фрази: "Пийте кока кола" и "Гладен ли си, яж пуканки". Рекламите се появявали едва за 1/300 част от секундата и зрителите даже

не успявали да ги забележат
По този начин, твърдял бизнесменът, за шест седмици били обработени 45 699 души. В резултат, в киното, където протекъл експериментът, продажбите на кока кола и на пуканки нараснали съответно с 18,1 и 57,5 процента. Вайкъри моментално се прочул като автор на новия метод за "подсъзнателна реклама".
"Подсъзнателна реклама" е известна като ефекта на 25-ия кадър. Нормално филмите се излъчват със скорост 24 кадъра в секунда. При тази скорост картината на екрана не трепти. Ако бъде добавен един допълнителен кадър, зрителят няма да забележи. Но, твърдят разни "специалисти", макар този скрит кадър да не се вижда, мозъкът подсъзнателно го отбелязва и го възприема като заповед за действие. С една дума, с помощта на 25-ия кадър може да се стимулира потребителското търсене, човек да се отърве от вредни навици и въобще да се манипулира подсъзнанието му.
Тази първа част от историята на "подсъзнателната реклама" е широко известна.


Това е 25-ият кадър, който Вайкъри твърди, че излъчвал по време на прожекциите на филма "Пикник".


По-малко се знае какво е станало сетне.
Вайкъри развил бизнеса си на широка основа. Основал фирмата "Subliminal Projection Company" и предлагал на големите корпорации услугите си за реклама по изобретения от него метод. На гребена на вълната на славата спечелил 22,5 милиона долара, пресметнато в сегашни цени.
Вайкъри не показвал на никого чудодейния си прожекционен апарат и обяснявал, че не може да го стори, защото е подал заявка за патент.
Първи за откритието на Вайкъри съобщили журналистите, но пак те първи се усъмнили в него. Репортерите започнали да търсят кинотеатъра, където Вайкари е осъществил експеримента си с подсъзнателната реклама. Но удивените собственици на кина в Ню Джърси дори не били чували за него. Нещо повече, никой от кинотеатрите там не бил достатъчно голям, за да може през него да минат 50 000 зрители за шест седмици.
След журналистите

властите също се размърдали
Да рекламираш кока кола и пуканки е едно, а да можеш да манипулираш тълпата при предизборна кампания, или в случай на война, е съвсем друго нещо. Федералната комисия по комуникациите наредила Вайкъри заедно с прожекционния си апарат да се яви във Вашингтон. Демонстрацията на новата технология се състояла през януари 1959 г. в присъствието на конгресмени, индустриалци и журналисти.
Завършила с провал.
В опит да реабилитира творението си Вайкъри се съгласил публично да осъществи експеримент по всички телевизионни станции на "Canadian Broadcasting Company". В течение на едно половинчасово шоу в кадрите 352 пъти пускали 25 кадър с надпис "позвъни сега". Зрителите били предварително предупредени, че ще им въздействат с подсъзнателна реклама, но не им били казали каква ще е тя.
За беда на Вайкари броят на позвъняванията в телевизионните станции по време на предаването и след него не нараснал. Вместо това в "Canadian Broadcasting Company" получили хиляди писма, в които се обяснявало, че докато въздействали на подсъзнанието им у зрителите се пръквали необясними и непреодолими желания да си пийнат още една бира, да отидат до тоалетната, или да сменят канала. Нито един не бил възприел истинското съобщение в 25-ия кадър.


Предизборният екип на Джордж Буш също е използвал в предизборната кампания ефекта на подсъзнателната реклама.



След канадския експеримент Американската асоциация на психолозите официално опровергала твърденията на Вайкъри, атой се покрил  заедно с парите

от фирмата му. Последният удар нанесло патентното ведомство, което съобщило, че изобщо не е получавало заявка за патент от Вайкъри.
Въпреки това обаче подсъзнателната реклама продължава да има привърженици.
През 1978 г. в Уичита, Канзас, една телевизионна станция получава разрешение от полицията да излъчва 25-и кадър, чрез който призовава търсен убиец да се предаде. Престъпникът не се предал и бил заловен случайно 7 години по-късно.
Преди френският президент Франсоа Митеран да бъде преизбран през 1988 г. в новините по телевизията като 25-и кадър излъчвали негова снимка.
По време на президентската кампания на кандидата на републиканците Джордж Буш през 2000 г. в един рекламен негов клип се критикуват бюрократите. На екрана се появяват думи и части от тях, които се местят от предния към задния край на картината. При появата на думата "burocrats" в един от кадрите е само част от думата т.е. "rats", което на английски означава плъхове.

Какво пише в Уикипедия

Кадърът е отделна снимка в поредица от снимки в един филм. Снимките са отделени една от друга с рамки. Кадрите се заснемат автоматично от филмова камера. За специални ефекти и за анимация понякога кадрите се заснемат един по един и сетне се сглобяват.
Размерът на отделните кадри зависи от вида на филма, от вида на лентата, дупките є, техният размер и т.н.
Стандартът за обикновени филми днес е 24, 25 или 30 кадъра в секунда. Изключение правят някои специални системи за филми, като IMAX, Showscan и Iwerks 70, при които се използва скорост от съответно 30, 48 и дори 60 кадъра в секунда. При немите филми се използват 16 или 18 кадъра в секунда.
При видеозаписите са използват други стандарти. В Япония и Северна Америка, стандартът е 30 кадъра в секунда, в Европа 24 кадъра , а в повечето останали страни 25 кадъра.
 
 


http://www.vbox7.com/play:e05d5f43--а това е клип, за който със сигурност се знае, че има 25 кадър....

Последна редакция: ср, 27 фев 2008, 17:30 от мама_на_фъстъче

Общи условия

Активация на акаунт