Оставяте ли бакшиш на фризьори, козметици и др.

  • 11 014
  • 226
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 288
Да, винаги, както и на сервитъори, бензинджии (когато ми измият стъклото) и др.

# 46
  • София
  • Мнения: 3 431
Оставям.

# 47
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
И аз никога не оставям Naughty

# 48
  • Мнения: 3 932
Тук е неписано правило, бакшиши се дават на общо основание, даже сервитъорите, ако се ослушваш си искат на висок глас-няма доволен, недоволен, ковеш магарето и това е!

# 49
  • Все на втория етаж
  • Мнения: 5 894
Напоследък рядко ми се случва да съм доволна, все нещо не ме правят както трябва. Но когато съм доволна оставям, да. Няма да казвам обаче колко пъти не са заслужавали изобщо да им плащам...

# 50
  • Boston, MA
  • Мнения: 3 105
Май ще се окаже вярно, че жените не дават бакшиш, или дават малко.  Simple Smile

Оставям в България от край време, в Щатите пък е "задължително" 15-20%. Учудих се много, когато преди известно време една козметичка ми върна парите, каза, аз съм собственик на салона, ако си доволна, кажи на някой.

# 51
  • Мнения: 1 236
Абсолютно винаги,ходя си при една и съща фризьорка и маникюристка от години и всеки път посещението на салона е малък празник за мен,много ми е приятно и винаги съм излизала от там страшно красива Embarassed.Та ка 4е винаги оставям бакшиш,даже ми се е слу4вало след това да се прибирам пеш,защото нямам пари и за билет4е Embarassed LaughingА на сервитьор няма път в който да не съм оставила(може би защото съм го работила дълго време Party)

# 52
  • софия
  • Мнения: 2 140
Това,че цените  са високи не означава,че парите отиват при фризьора или козметика.Много често те получават по някакъв мижав процент от цялата работа.Като изключим тези,които си работят за себе си,но те пък имат много големи разходи.Така,че винаги когато мога,оставям.

# 53
  • Мнения: 69
работя в тази сфера и винаги оставям,а това че бакшиша е калкулиран в цената е пълна глупост,нима си мислите че фризьорите когато пазаруват в магазина не плащат,не може всичко да е адски скъпо а тези услуги да си останат евтини.Все пак и ние имаме деца ,които трябва да храним

# 54
  • София
  • Мнения: 2 181
Ако преценя че услугата е по-евтина от това което са свършили оставям,иначе не Peace

# 55
  • Мнения: 6 167
работя в тази сфера и винаги оставям,а това че бакшиша е калкулиран в цената е пълна глупост,нима си мислите че фризьорите когато пазаруват в магазина не плащат,не може всичко да е адски скъпо а тези услуги да си останат евтини.Все пак и ние имаме деца ,които трябва да храним

Е това е много смешно.
Първо, защото цените вече не са толкова ниски, второ, защото когато човек работи и предоставя услуга не го прави за черните очи на клиента, а е калкулирал разходите и печалбата си в цената на това, което продава. И трето за 20ина години опит с фризьорски салони в София, няма случай в който да съм получила касова бележка за това, което съм получила. Тоест, или сметката ти е крива, или ни взимаш за по-наивни, отколкото сме.

Последна редакция: нд, 16 мар 2008, 22:20 от Lennie

# 56
  • Мнения: 1 270
Lennie какво общо има касовата бележка? Повечето фризьорки са на патент и въобще не им дреме за прихода  newsm78, те си плащат патентен данък така или иначе. При СД не се плаща патент, но пак има определено облагодетелстване. Въобще неиздаването на касов бон не е укриване на данък  Mr. Green Аз съм ООД, но винаги разходните ми фактури за повече, сложи наеми, консумативи, осигуровки..., дори счетоводителя ми се кара, че нямам достатъчен приход  Joy

# 57
  • Мнения: 288
Това,че цените  са високи не означава,че парите отиват при фризьора или козметика.Много често те получават по някакъв мижав процент от цялата работа.Като изключим тези,които си работят за себе си,но те пък имат много големи разходи.Така,че винаги когато мога,оставям.

А какви са им големите разходи- може би бобеното зрънце продукт, което слага на косата ми или ножичката, която не се сменя в продължение на години сигурно, или тока от климатика (ако има такъв), или от крушката и т.н. Работят на 200 % печалба, а имали големи разходи...

# 58
  • Мнения: 6 167
Не знаех, че фризьорите не трябва да дават документ за предоставена услуга на клиента.
Странно ми се струва, но сигурно си права, щом казваш.  Peace

# 59
  • Мнения: 1 270
В никакъв случай не казвам, че не трябва да издават. Дори напротив, но мисълта ми е че в повечето случаи е неумишлено  Peace Фризьорката в салоно, в който работя например често маркира след като клиента е напуснал.

Общи условия

Активация на акаунт