Имаме кофти проблем с Райфайзен

  • 10 169
  • 82
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 018

Това, че не са ти върнали бележката е в съгласие със световните практики.

За едно се съобразяват със световната практика, но за друго...  newsm78

В договора на въпросната банка, фигурира изречение което беше тълкувано от юрист като цитирам "отказ от правосъдие". Пояснявам: След като подпишеш договора /кредит/, нямаш право по никакъв повод да съдиш тази банка /дори и да си в правото си/. Иначе, започват да ти текат наказателни лихви.  Sick

# 46
  • Мнения: 3 094
Добре де, изчетох и другата тема. Останалото няма да коментирам, ама това с кредитната карта и 2000 лв. newsm78 Bastet, възможно ли е това? И какво по дяволите се прави, ако ти се случи в тази или друга банка  newsm78

Не съм чела другата тема......За какво става въпрос?

# 47
  • Мнения: 3 094

Това, че не са ти върнали бележката е в съгласие със световните практики.

За едно се съобразяват със световната практика, но за друго...  newsm78

В договора на въпросната банка, фигурира изречение което беше тълкувано от юрист като цитирам "отказ от правосъдие". Пояснявам: След като подпишеш договора /кредит/, нямаш право по никакъв повод да съдиш тази банка /дори и да си в правото си/. Иначе, започват да ти текат наказателни лихви.  Sick

Не съм юрист - не мога да се изкажа. Принципно клаузи тип " връзване на гащи" има във всякакви видове договори, не само банкови.....Отказ от правосъдие предполагам касае клаузи, които касаят промяна на общо законодателство, в частност банково, промяна на условия , налагани от БНБ и прочие - тъй че и да си си в правото, ако законът или определени обстоятелства, в който има отношения на власт и подчинение, а не на равнопоставеност и се наложи нещо, нищо не можеш да направиш........Тези клаузи са по скоро с цел да пестят времето и на банката и на клиентите, защото такива дела априори ще бъдат загубени - това е принципно становище, за твоя конкретен договор аз нищо не зная, така че не мога и не бива да коментирам.

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 2 518
"Аз имах кредитна карта Райкарт. Одобрението и взимането на картата протекоха доста бързо и бях силно впечатлена. Имах достатъчно карти до този момент и кандидатствах онлайн малко на шега. Те пък взеха, че ме одобриха. Картата не ми трябваше и я оставих така, за зор заман, ако спешно ми потрябват пари да не чакам. След няколко месеца ми се наложи спешно да изтегля 100 лв. и каква беше изненадата ми, когато на бележката видях, че дължа 2000 лв. Веднага пуснах възражение, но отговорът са служителите беше, че не трябва да се надявам на чудеса и най-вероятно някой от семейството ми ги е взел, защото обикновено така ставало  #Crazy #Crazy #Crazy #Crazy #Crazy
После чрез познати разбрах, че ако пусна жалба в полицията, веднага ще ми върнат парите. В полицията ми се смяха и ми казаха, че гледам много филми. Двама познати, които работеха в банката, но в други клонове, възмутени от реакцията на колегите си, ми предложиха да ми съдействат. После, малко като настъпани се криха и почти шепнешком ми намекнаха да се откажа. Разбрах, кои са банкоматите, от които е теглено и банката трябваше да пусне запитване за видеозаписи към другата банка. Познайте дали ми отговориха.... В продължение на 2 седмици ме мотаха и накрая аз сама разбрах, обаждайки се в другата банка, на която също съм клиент, че отговор е изпратен 2 дни след запитването, както и какъв е отговорът. Никой от Райфайзен не ми се обади повече, нито ми отговориха писмено. Естествено, платих си въпросните 2000 лв. с лихвите.
Откраднаха ми документите и 25 дни не им стигнаха да ми преиздадат картата, но през това не ми дадоха никаква възможност да изтегля пари срещу лична карта, понеже забавянето е по тяхна вина.
Накрая си закрих картата, но и тогава не се разминах леко. Имах известна сума, надвнесена по сметкака, която трябваше да изтегля. Оказа се, че трима служители имат различно мнение по въпроса дали има или не такса за теглене в този случай. Освен това служителят, който ми дада парите на касата, сбърка цифрите и после искаха да плащам таксата и за неговата грешка, което вече ми дойде като капак. Естествено, отказах. Никой не може да ме убеди, че грешката не е умишлено допусната. Явно сме много тъпи според тях....."
копнах го от поста на Sarsarilka http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=240524.0;all

# 49
  • Мнения: 3 094
Само да уточня, че само един документ ми го върнаха в копие, а иначе съм съгласна да си правят досие, но да си съхраняват копия. Условията ги променят за една седмица, при положение, че има предварително одобрение- на думи и след това същата служителка, без да иска да ми даде обяснение за новите условия които ми налагат ме пита дали сме се отказали.

Така е и в Австрия , където съм работила, така е и в Швейцария - документ се издава с определена цел, предава се оригинал и се задържа оригинал.Единствено на документ за самоличност се прави копие.....всякакви други представяни копия са нотариално заверени - т.е. имат тежест на оригинал. Това е безусловно и императивно.
За същата служителка - приеми го на смях - който работи с много клиенти на дребно , не ги помни , дори да има пред себе си записки и досие и може да забрави, освен това, другото, което е по-важното - Райфайзен водят агресивна пазарна политика на набиране на клиенти, съответно на пазарен дял и ръст на приходите - така че не се учудвай, ако ти се обадят по телефона още няколко пъти да те подбутваш да взимаш заеми.......така ги наставляват редовите служители, а пък не всекиму се отдава да общува с хора и предлагайки нещо да успее да не подразни потенциарния си клиент Simple Smile

# 50
  • Мнения: 3 094
"Аз имах кредитна карта Райкарт. Одобрението и взимането на картата протекоха доста бързо и бях силно впечатлена. Имах достатъчно карти до този момент и кандидатствах онлайн малко на шега. Те пък взеха, че ме одобриха. Картата не ми трябваше и я оставих така, за зор заман, ако спешно ми потрябват пари да не чакам. След няколко месеца ми се наложи спешно да изтегля 100 лв. и каква беше изненадата ми, когато на бележката видях, че дължа 2000 лв. Веднага пуснах възражение, но отговорът са служителите беше, че не трябва да се надявам на чудеса и най-вероятно някой от семейството ми ги е взел, защото обикновено така ставало  #Crazy #Crazy #Crazy #Crazy #Crazy
После чрез познати разбрах, че ако пусна жалба в полицията, веднага ще ми върнат парите. В полицията ми се смяха и ми казаха, че гледам много филми. Двама познати, които работеха в банката, но в други клонове, възмутени от реакцията на колегите си, ми предложиха да ми съдействат. После, малко като настъпани се криха и почти шепнешком ми намекнаха да се откажа. Разбрах, кои са банкоматите, от които е теглено и банката трябваше да пусне запитване за видеозаписи към другата банка. Познайте дали ми отговориха.... В продължение на 2 седмици ме мотаха и накрая аз сама разбрах, обаждайки се в другата банка, на която също съм клиент, че отговор е изпратен 2 дни след запитването, както и какъв е отговорът. Никой от Райфайзен не ми се обади повече, нито ми отговориха писмено. Естествено, платих си въпросните 2000 лв. с лихвите.
Откраднаха ми документите и 25 дни не им стигнаха да ми преиздадат картата, но през това не ми дадоха никаква възможност да изтегля пари срещу лична карта, понеже забавянето е по тяхна вина.
Накрая си закрих картата, но и тогава не се разминах леко. Имах известна сума, надвнесена по сметкака, която трябваше да изтегля. Оказа се, че трима служители имат различно мнение по въпроса дали има или не такса за теглене в този случай. Освен това служителят, който ми дада парите на касата, сбърка цифрите и после искаха да плащам таксата и за неговата грешка, което вече ми дойде като капак. Естествено, отказах. Никой не може да ме убеди, че грешката не е умишлено допусната. Явно сме много тъпи според тях....."
копнах го от поста на Sarsarilka http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=240524.0;all

Случаят е странен - но от банката не са те окрали , това е абсурдно.....има много начини да е станало, дори и с неползвана от теб никога карта. Наистина да не дава господ - единственото спасение е застраховка до размера на кредитния ти лимит. Например разрешено ти е да теглиш 2000 лева, застраховка за интерес от 2000 лева. При застраховка, застрахователят прави свое проучване. Също е необходимо да си направиш СМС-известяване.
Къде си я оставила тази карта?

За крадените документи - Окрадоха ме безобразно (в данъчната служба при това) - целият ми портофейл с всякакви дебитни и крединти карти, лична карта, картон с разплащателните сметки на фирмата, която управлявах, картон с моите разплащателни сметки. Въпреки че съм била топ-мениджър, картите ми ги направиха за 10 работни дни. Има си техническо време процедурно време - Борика бави, банката - издател и т.н. През това време бях почти господин никой и добре, че с международния паспорт някакси се уреди да задължавам служебните и лични сметки......Процедурата по блокиране на откраднати карти и преиздаване е тромава, заради многото проверки и одобрения (така и трябва да бъде - аз лично искам маскимална сигурност), процедурата - молба за временно ползване на друг документ също е тромава - одобрения и проверки и така нататък. При мен отне 10-нита дни при положение, че ми се оказваше маскимално съдействие. Мисля, че и в другите банки няма да са по-бързи, ако са адски бързи има съмнителни неща.

Когато има неща, които на служителите не са ясни - мой железен принцип е (защото съм ги хващала в незнания и некомпетентности), иска се разговор със супервайзора на клона, ако не - в централата на банката - там им е и правния отдел, или се звъни на картов отдел за разясниния - там останаха няколко печени и знаещи служители.

# 51
  • по пътя на светлината
  • Мнения: 2 290
Това е банка на която никога повече няма да стана клиент.....Искаха ни сума да ни направят карти,така и не ги получихме,отделно всеки месец вноските имат огромни разлики и никога не знаеш колко трябва да внесеш,научаваш на място.....Успокоих се в момента в който събрахме пари и пресрочихме срока за погасяване на фирмения заем.....Надявам се сега да са си подобрили политиката или може би да са подобрили качеството на служителите си....и аз не знам от къде идва това разминаване....едно се говори,в самия договор четеш други неща....в последствие на практика се получава.....

Последна редакция: ср, 26 мар 2008, 10:30 от k.a.l.i.

# 52
  • Пловдив
  • Мнения: 2 518
Bastet, както писах, историята не е моя, а е копната от друга потребителка Peace Просто се чудех възможно ли е по принцип нещата да се развият така с неползвана кредитна карта, която не е регистрирана примерно в нета, възможно ли е банката (без значение Райфайзен или друга) да е постъпила неадекватно...и въобще какво се прави в такива случаи newsm78

# 53
  • Мнения: 3 094
Bastet, както писах, историята не е моя, а е копната от друга потребителка Peace Просто се чудех възможно ли е по принцип нещата да се развият така с неползвана кредитна карта, която не е регистрирана примерно в нета, възможно ли е банката (без значение Райфайзен или друга) да е постъпила неадекватно...и въобще какво се прави в такива случаи newsm78

Не ми се струва историята правдоподобна - не защото дамата не я е описала вярно, а защото изобщо и идея си няма колко близки хора могат да бъдат недобросъвестни - дори да не държиш картата в ръка, ако знаеш името и адреса на човека и номера на картата стават страшни неща. затова моят съвет е както по-горе писах - 1. Застраховка за материален интерес, равен на разрешения кредитния лимит, 2. СМС-известяване,3. картата не се изпуска от поглед, когато плащаш в заведение, в магазин и т.н. (една вметка - доскоро виждах как се плаща с карти по заведенията като си слагаш картата в портофейла за сметката и келнерът ти я отнася нанякъде) и 4.Картата е винаги на място, където да не я знае никой или поне да не може да бърка там.....Като не си възразил няколко месеца (затова е хубаво СМС-известяването, става на момента) , банката с какво е виновна - как банката да знае този , който е на камерата дали го познаваш или не........Кредитните карти са страшно опасно нещо и с тях шега не бива. Стават наистина страшни неща при най-малкото невнимание от наша страна.

# 54
  • Мнения: 3 094
Това е банка на която никога повече няма да стана клиент.....Искаха ни сума да ни направят карти,така и не ги получихме,отделно всеки месец вноските имат огромни разлики и никога не знаеш колко трябва да внесеш,научаваш на място.....Успокоих се в момента в който събрахме пари и пресрочихме срока за погасяване на фирмения заем.....Надявам се сега да са си подобрили политиката или може би да са подобрили качеството на служителите си....и аз не знам от къде идва това разминаване....едно се говори,в самия договор четеш други неща....в последствие на практика се получава.....

Направи си интернет банкиране и ще си спестиш много неясноти. Друго - дължимата сума се вижда на падежа, когато системата е изчислила лихвите, системата не смята априори, тя смята постериори (защото изчаквма, всички реално настъпили събития и изменения) и това е системана във всички местни и чужди банки...
Разминавания в договорите няма - променят се условия на банковата тарифа, на наложения от БНБ лихвен процент и други законови положения. Ти си тази, която трябва да се интересуваш как ти седят нещата със заема и вноските, банките не са задължени да те информират - тяхното задължение е публична информация в клоновете им, при поискване и на сайта им.
Нещата които пишеш ме навеждат на мисълта, че в която и банка да отидеш (с най-любезните и най-компетентни служители) ще се чувстваш прецакана.
Понеже вече съм се поизкривила професионално - има хора, които знам, че е по-добре са не теглят заеми, след това винаги се чувстват излъгани.......За да изтеглиш кредит ес иска голяма подготовка като проучване, знания и аналитична склонност на личността.

Хората не си дават сметки (това е общото ми наблюдение върху пазара), съвсем леко решават и леко пристъпват към телглене на кредит ( то като искаш да теглиш , никой не е длъжен да те възпира или да те пита калко професионално си подготвен), после следват съвсем естествено неприятности. Я вижте колко кредети са изтеглени, те обслужват ли се всичките според вас? Колко хора ще изгърмят не е истина, защото не са се преценили не реалистично, ами консервативна оценка е трябвало да си направят за да предприемат такива отговорни стъпки.

# 55
  • Мнения: 2 018
Bastet отговорността за лошите кредити, не е само в клиента!!! Нали затова се чака за одобрение няколко месеца!!!
Я виж само, как ни е залял пазара с верни и не дотам верни реклам, призиви и апели! Действащи на психиката на хората, че едва ли не, проблемите са му решени ако тегли от тази или от онази банка. По принцип си права, че трябва и човека да си помисли хубаво дали е готов на една такав сериозна постъпка, но /пак повтарям/ отговорността не е само негова!

Р.Р. Знам, че за неверна информация в реклама, някъде по света може да се осъди рекламиращия! Само погледни рекламата на Райфайзен и си направи изводите. В който и клон да отидеш, никъде няма такова нещо, като "необезпечен", "одобрениие за един ден" и забравих още какво се казваше в рекламата. Просто всичко в нея е лъжа!

# 56
  • Мнения: 3 094
Bastet отговорността за лошите кредити, не е само в клиента!!! Нали затова се чака за одобрение няколко месеца!!!
Я виж само, как ни е залял пазара с верни и не дотам верни реклам, призиви и апели! Действащи на психиката на хората, че едва ли не, проблемите са му решени ако тегли от тази или от онази банка. По принцип си права, че трябва и човека да си помисли хубаво дали е готов на една такав сериозна постъпка, но /пак повтарям/ отговорността не е само негова!

Р.Р. Знам, че за неверна информация в реклама, някъде по света може да се осъди рекламиращия! Само погледни рекламата на Райфайзен и си направи изводите. В който и клон да отидеш, никъде няма такова нещо, като "необезпечен", "одобрениие за един ден" и забравих още какво се казваше в рекламата. Просто всичко в нея е лъжа!

Одобрението е за един ден от кредитния съвет, когато представиш всечки документи и обяснения и когато служителят , скойто общуваш е предал кредитното си предложение - тая е една измежду рекламите, на коята толкова сме се смяли, колко е "трики".......какво да ти кажа - само тези, които работят във финансови институции знаят всяка дума и запетая какво означават. Но лъжа никъде няма - всяка реклама се гледа под лупа и никой не може да съди институцията заради нея - не само Райфайзен , а и която и да е сериозна банка (то вече ония смътните години отминаха, та не останаха любители -банкери на пазара). Ако искаш опитай да ги осъдиш за лъжа - иначе просто си лафим, което е тъпо и не дава отговори.  Терминът е подвеждаща реклама - досега никой не е осъдим например кремовете против бръчки - я колко реклами и ма, пък знаем , че няма такъв крем. Просто това са кремове с временно, а не постоянно действие - така че в рекламата не се казва ще изчезнат завинаги и никога няма да се появат повече Laughing...Тъй че правете си извода. Само това мога да кажа - човек е млесно манипулируем и от това печели пазарът на всякакви стоки и услуги........оцеляването на пазара е кървава битка и изобщо 95 прозента от хората редовно забравят за това. Купуваме глупост - както и кредити (и те са подобно нещо). Аз съм работила само с корпоративни клиенти и то големи - те знаят що е то необходимо зло наречено банков кредит и как ти се сваля кожата за да го изплатиш. Понеже съм много милозлива по душа, никога не съм искала да раотя на дребния пазар - ще си скъсам нервите. Например не мога да си представя как , човек ще тегли ипотечен кредит и през следващите 20 години на най-хубавите си периоди през живота, ще се въздържа и ще плаща половината от дохода си за жилището, което е купил и на всичкото отгоре е обременено с итопека, която ха си закъснял, ха са ти го взели. Мисля, че това се прави само хора в състояние на хипер превъзбуда........породена от реклама, от общия тренд на пазара или от очакванията на близките ти, от коментари от "типа една жена каза"......от приповдигнатите ти настроения и очаквания. Днес вече не се продават стоки, продават се емоции.
Наказателният кодекс не забранява на рекламите да действат на психиката на хората...Въобще с банките няма място за алтруизъм и вменяване на добродетели - това го помнете всеки момент като имате отношение с банка, застраховател, инвестиционен фонд, управляващо дружество.

# 57
  • Мнения: 274
Bastet,
евала за постинга. Смятам да го покажа на мъжа си, на когото му е влязла мухата да тегли ипотечен кредит.

# 58
  • Мнения: 3 094
Bastet,
евала за постинга. Смятам да го покажа на мъжа си, на когото му е влязла мухата да тегли ипотечен кредит.

Благодаря Simple Smile  bouquet....По статистически данни, практически (т.е. почти никога) не теглят кредити финансисти и юристи.

# 59
  • Мнения: 2 018
А на нас ни искаха документи на принципа "на час по лъжичка". Тъкмо си изкарал някои и хоп се сетили и за други, после и за още... Ха, ама виждаш ли първият документ, който изкара - срока му изтече  ooooh! Айде на ново... ама виж и другият и на него му минава срока - хайде и него  #Cussing out
Амииии от днес колегата е в отпуска и не мога да ви намеря някои от документите. Изкарайте ги отново  Crazy Crazy Crazy
Чак, когато се развикахме в клона, се стреснаха и намериха всички документи - " `ми те били в срок... извинявайте"  Sick

Какво да ти кажа, бяха ни подлудили! Както и да е!
Нещо чува ли се за отмяна на наказателните лихви от предсрочно погасяване?

Общи условия

Активация на акаунт