Отговори
# 180
Учители, какво мислите за интеграцията на децата с увреждания в масовата детска градина
твърдо за
   
13
   
(68,42%)
колебая се
   
5
   
(26,32%)
твърдо против
   
1
   
(5,26%)
безразлично ми е
   
0
   
(0,00%)
не искам да работя с такива деца
   
0
   
(0,00%)
Общо гласове: 19
Ако Ви интересува и мнението на учителите! Определено както виждате не са толкова активни колкото Вас родители! 19 учители само са гласували, а гласувалите родители са 200!Няма място за сравнение!Да не говорим за мненията , които са споделили!

# 181
  • Мнения: 9 990
това от учителски форум ли е взето или ? newsm78

# 182
Да.Тази анкета я пуснах в учителски форум по същото време когато публикувах и анкетата за родителите!Времето на гласуване е едно и също и съм потресена от резултатите!В смисъл че учителите изобщо не са активни!

# 183
  • Мнения: 647
Категорично считам , че децата с увреждания трябва да са в масовите детски градини .Обаче ,не съм убедена до колко добре могат да се грижат там за тях в момента. Визирам не това , че е необходима специална подготовка на учителите за това - според мен родителите могат да дадат абсолютно адекватни указания за това как те да се грижат за детето им. Но броят на децата в групите в момента е огромен. В групата на сина ми са 38 деца ooooh! и има една учителка и една помощник възпитателка. Истината е , че физически не може да бъдат адекватно следени толкова деца . Редно е групите да са с максимум 22 деца и децата с увреждания да са там , а не извън обществото !

# 184
  • Мнения: 3 880
Броят на гласувалите не е показателен за активността на потребителите. Форумите на БГ-мама са сигурно най-посещаваните в българското интернет-пространство и е трудно да сравняваме гласувалите тук с гласувалите във форум, в който се подвизават само определен кръг от хора свързани само чрез професията си. А и фактът, че има в пъти повече родители от учители също не е за пренебрегване Wink Може ли линк към другия форум, да видим и тяхните коментари...

# 185
  • Мнения: 9 990
и аз заради тези съображения попитах.Процентно все пак ако погледнем-личи си, че и учителите са За...

# 186
  • Мнения: 4 465
и аз заради тези съображения попитах.Процентно все пак ако погледнем-личи си, че и учителите са За...

Да, но вероятно им е притеснително, че поемат ангажимент с който не могат професионално да се справят. Повечето не са подготвени за работа с деца със специални нужди и го осъзнават. На това отдавам и сравнително големия процент на "колебая се".
Бе има светлинка в тунела.

# 187
  • Мнения: 9 990
На теб ако ти оставят дете със специални нужди и ти кажат-оправяй се-дали няма да ти е притеснително, м?И ти се чудиш как да го подхванеш...Много ясно, трябва да има ресурсен учител или в групите, в които има интегрирани деца учителите да се пращат на обучение някакво.

# 188
  • Мнения: 4 465
Лошото е че и ресурсните учители не се прескачат. Ама на "колебая се" ако им предложат ресурсен предполагам ще станат ЗА.

# 189
  • Мнения: 9 990
Именно-и до какво опира значи?-до условия.А не, че тези дечица са отхвърлени, напротив. Peace

# 190
  • Мнения: 4 465
Ми ако някое специализирано НПО се навие може да пусне едно проектче по оперативна програма Административен капацитет - поне да се финансира едно проучване, някакъв стратегически документ и оперативна програма с конкретни мерки и възможни източници за финансиране в национален мащаб и после да си минат по канален ред през каквито институции трябва за съгласуване и одобрение и да почнат да ги изпълняват.
Сигурно доста безумно звучи, но не виждам иначе как някой ще се ангажира с осигуряването на условия, а това точно е по силата само на държавните институции.

# 191
  • Мнения: 9 990
Ама то обикновени градини няма достатъчно....истината е, че родителите са тези, които трябва да натискат, да изискват и да участват активно в създаването на условия за техните дечица, иначе-с чакане ще си останем.И със заклеймяване как видите ли, щото нямаме проблемно дете, нещем такива деца, срах ни е от тях и прочее...това е много далеч от истината.Вярно-има тук-там тесногръди хора, но те с всички- и с нормално здрави и с различни хора се държат зле, така че...

# 192
  • Мнения: 4 465
Ама то обикновени градини няма достатъчно....истината е, че родителите са тези, които трябва да натискат, да изискват и да участват активно в създаването на условия за техните дечица, иначе-с чакане ще си останем.И със заклеймяване как видите ли, щото нямаме проблемно дете, нещем такива деца, срах ни е от тях и прочее...това е много далеч от истината.Вярно-има тук-там тесногръди хора, но те с всички- и с нормално здрави и с различни хора се държат зле, така че...
Тъй де за НПО на родители или хора с увреждания говоря. Има различни начини за натиск. Аз думата "натиск" много не я харесвам, но да речем форми на сътрудничество. И смятам че е въпрос на активно участие. Гражданския сектор помага на държавата - държавата помага на хората с проблеми.

# 193
  • Мнения: 9 990
Да, така е.А натиск за мен лично си е баш на място, защото не изискаш ли, не поставиш ли по-крайно и настойчиво проблема-тези, от които зависи през едното им влиза, през другото им излиза и кел-файда от желанието ти за сътрудничество.Някак се разпилява във времето, уморяваш се и се отказваш...

# 194
  • Мнения: 4 465
Не знам - аз мисля че първо трябва да дадеш, за да получиш. Не говоря в материалния случай, но да изискваш със стил, да помагаш каквото ти е по-силите, да участваш активно. Със сигурност не да умоляваш.
И малко в страни от темата - мисля че учителите не успяха със стачката примерно и заради това че стил нямаше. Нямаше опити за сътрудничество. Имаше извиване на ръце и който оцелее след схватката. Малко дипломация сигурно на никого нямаше да навреди.
Не щото аз съм много дипломатична, но слава богу не съм синдикален лидер или нещо подобно.

Общи условия

Активация на акаунт