Линийки на Кюизнер

  • 12 475
  • 45
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 211
Като гледам, не е сложно сам да си ги направи човек. Може и за временна употреба от моркови, краставички, чушки др. Даже ще им е по - интересно на хлапетата.

# 16
  • Мнения: 3 880
То имало цели книги написани за този метод ooooh! и е дълга и широка за обясняване, но накратко- това е метод за улесняване на ученето по математика на децата в предучилищна и началните класове. С помоща на пръчиците, под формата на игра, се усвоявали основните правила в смятането. Събиране, изваждане, умножение и деление, та даже и смятане с дробни числа.
Този метод се прилагал много успешно в училищата "Монтесори", има програма по която учителите работят. Също много помагали при деца с изоставащо умствено развитие.
Дано някой се включи с личен опит, аз никога не съм виждала такива пръчици на живо, а само съм чела за тях. Сега съм набелязала едни 'сползвани в ибей Wink за почти без пари и ще ги пробваме, въпреки че моята е едва на 4 и едва ли е толкова важно да се учи да смята на този етап, но нищо, да седят за по-нататък Simple Smile

Тети, с моркови и краставици не става или поне не е практично, защото за да има ефект този метод трябва децата да се занимават редовно с това, не ставало с игра от дъжд на вятър, а да кълцаш ден през ден големи количества моркови на определена дължина със сантиметъра ми се вижда досадно и едва ли някой родител ще го направи повече от 2-3 пъти Laughing Wink

# 17
  • София
  • Мнения: 4 052
Biba Sparrow Благодаря   bouquet изясни ми се. Надявам се, че когато дъщеря ми стигне тази възраст, вече да ги има и в България.

# 18
  • Мнения: 5 877
Biba Sparrow, пристигнаха ли?
Ще ми е интересно. Айде, ако кажете, че действа, ще поръчам или направя такива. От зеленчуци надали е практично, но от дървени пръчици - защо не? Не може в Бриколаж да няма тънки четвъртити летвички.
По-скоро ми е интересно книжка за метода откъде мога да намеря.

# 19
  • Мнения: 2 211

И аз се интересувам от метода. Бих се жертвала да правя пръчиците от зеленучуци през ден, с надеждата че докато смята, може да го прилъжа и да похапне  Mr. Green А да спретна един комлект от летви, също се навивам.

# 20
  • Мнения: 700
Това много ми напомня на комплектите за първолаци с пластмасови пръчици. newsm78

# 21
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
И мен ме интересува-ще следя темата  Peace

# 22
  • София
  • Мнения: 13 206
Амиии, имаме ги линийките на Кюизнер. С тях може да се прави всичко  Grinning Grinning Grinning Поръчах ги на брат ми от Канада преди година може би, а може и повече. После намерих из руските сайтове инфо. Малките дечица се занимават да строят стълбички например. Да правят сравнения "по-малко" "по-голямо". Учи се събиране, изваждане, умножение, деление, част от цялото.. Четох, че се учи дори език  Rolling Eyes Все още търся методически ръководства. Има книги на английски из сайтовете, издават се като методични ръководства. Тук нямам линковете, но утре в работата ще пусна руския линк с малко примери.
Уверявам ви от зеленчуци не стават. Може всеки да си ги направи сам, но трявба задължително да спази дължините и ЦВЕТОВЕТЕ. те са основен елемент и ги има описани.
На дъщеря ми на 5 г. засега ги давам да ги сравнява и да строи стълби, да вади елементи с еднакъв цвят, с еднаква дължина, най-малкия елемент, най-големия.. е такива работи.

# 23
  • София
  • Мнения: 13 206
По-скоро ми е интересно книжка за метода откъде мога да намеря.

Е, и аз това се чудя... Wink
Може да си ги направиш сама, но спази дължините и цветовете!
Нашите са ето тези
http://www.etacuisenaire.com/catalog/product?deptId=&prodId=40601

Ето и малко задачки
ТУК

# 24
  • София
  • Мнения: 13 206
Ето линкове...
за Кюизнер
http://ten2x5.narod.ru/game/palkuiz.htm

и не само...
Фигурите на Денеш
http://ten2x5.narod.ru/game/blokid.htm
Много съм впечатлена и могат да се направят
А ето и още идейки за логически игри

http://ten2x5.narod.ru/game.htm

# 25
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
не ми се вижда да е метод, подходящ за супер интелигентните и умни нашенчета.
Бъркам ли...

# 26
  • София
  • Мнения: 13 206
не ми се вижда да е метод, подходящ за супер интелигентните и умни нашенчета.
Бъркам ли...

Шани.. нищо не разбрах...  Rolling Eyes Rolling Eyes Grinning

# 27
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Ми, Вачееее  Heart Eyes иде реч за следното.
Нашите деца са твърде умни, интелигентни и ерудирани. Може за някоя страна с не чак толкоз умни деца, това да е интересен метод. Но за нашенчетата...  Rolling Eyes Нещо по-сложно и засукано, според мен.

Аз като малка имах една подобна игра. Не ме е научила на кой знае какво. Но виж баща ми, с неговите методи (с възглавници, с лъжици, с пръчки, с камъчета... бе с каквото има под ръка), на доста неща. В момента и с внуците се опитва...

# 28
  • София
  • Мнения: 13 206
Ми, Вачееее  Heart Eyes иде реч за следното.
Нашите деца са твърде умни, интелигентни и ерудирани. Може за някоя страна с не чак толкоз умни деца, това да е интересен метод. Но за нашенчетата...  Rolling Eyes Нещо по-сложно и засукано, според мен.

Аз като малка имах една подобна игра. Не ме е научила на кой знае какво. Но виж баща ми, с неговите методи (с възглавници, с лъжици, с пръчки, с камъчета... бе с каквото има под ръка), на доста неща. В момента и с внуците се опитва...

Абе да ти кажа който се е научил да смята с линийки на Кюизнер се чуди как и защо другите не могат да се научат. Те в градината учат същите понятия по сходен начин. Аз подкрепям с две ръце този метод. Не става дума колко са интелигентни децата, става дума, че линиите на Кюизнер дават основни понятия, учат на абстрактни величини. Децата придобиват умения, които са трудни за тях, например абстрактните величини.  Важно е, обаче как се играе с тях. Има си специални задачи. Ако искаш погледни руския линк, който съм дала. Аз смятам, че знанията се градят като къща.. на добри основи. Понякога тия основи се полагат незабележимо. Т.е. човек натрупва знания "без да иска". Линиите на Кюизнер правят точно това. Математиката не започва с 1 круша + 1 круша. Преди това е необходимо да бъдат придобити куп умения. Неслучайно има разлика дали детето бропи механично "1,2,3..." или брои еднакви предмети. Ето ти едно умение, което е необходимо да бъде придобито преди да се научи да брои - да различава множества  Laughing Забележи, че това става още преди детето изобщо да подозира какво е множество.
Та в тоя ред на мисли линиите, които създава Кюизнер (ученик е на Мотесори) са супер полезни. Могат да се ползват от 3 г деца го 13-14 г. Могат да се обяснят вкл. логаритми  Wink Рядко се вижда толкова широкоспектърно учебно пособие.
Нооо, моят проблем е, че нямам подходяща литература. Има на английски, а ако трябва да съм честна не ми се чете на английски и ми е малко трудно да чета толкова специфични неща на далечен за мен език.  Grinning Дали да не поръчам на руските ми колеги да и довлекат от Москва руска литература по въпроса  newsm78 newsm78 Grinning

# 29
  • Мнения: 5 877
Шани, вижда ми се добро. Вероятно по-простите неща като събиране и изваждане могат да се научат и по друг начин, може би и по-лесно. Но ако тези линийки могат да обяснят нещата и нататък, до дроби и т.н., това е положително. Ако детето е объркано от ученото в училище, може би е добре вкъщи всичко да му се обяснява по един и същи начин.

Не знам дали българчетата са по-умни от другите деца, аз не бих делила децата по такъв начин. А част от добрия математически ум се състои в умението бързо да свеждаш сложното до просто.
Може би с лъжици, вилици и т.н. могат да се обяснят подобни неща. Методи много, аз бих пробвала и този за своето дете, защото не знаеш от кой заек ще изскочи трънка Simple Smile Може да се окажат подходящи, може и да не са. Не са толкова скъпи и сложни, че да е проблем да се пробва.

Общи условия

Активация на акаунт