КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" - 3

  • 49 387
  • 391
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 426
има още една частна в Младост 4 - VIP Дете и още една но не мога да се сетя за името

# 31
  • София
  • Мнения: 4 412
А тук ще ви разкажа за едно клубче, което също ми е алтернатива и работи като нелицензирана градина. Намира се на първият етаж в панелен блок, 4-стаен апартамент, сравнително добре обзаведен за детски клуб, без модул басейн с топки. Три преходни стаи за децата и една отделно, където майките, ако искат стоят. Има и отделна кухничка. Аз водих детето преди 2-3 месеца за няколко часа. Вътре бяха 4-5 деца, но с тенденция да станат 8-9. Децата на обяд спяха на походни легла в една от стаите. Имаха голям балкон /с решетки/ с пясъчник на него. От задната страна на блока няма коли и ми казаха, че там са облагородили една от градинките и също ги извеждат. Отглеждаха се децата на собственичката  и на учителката. Казаха ми, че на обяд винаги имат няколко порции повече и детето се възползва. Обядът беше супа, ориз със спанак и кренвирши, кисело мляко /по желание/, десерт ябълка. В банята имаха малка и голяма тоатетна, на нас ни дадоха отделна кърпа. Имаха и пантофи за децата. Веднъж в месеца канят театър /пускат и външти деца/, а щяха да организират и английски. След 18,00 часа и в почивните дни правеха рождени дни. Таксата за гледане беше около 250 лв.
Това нелицензирано място се доближава до представата ми за кооператив. Някои аскпекти като менюто и външните прояви могат да са по-различни. Родителят може да стой с детето и да види как се работи, какво яде, с какво се чисти.
Хубаво е ХЕИ да каже с какво да се боядисва, с какво да се мие и т.н., дори е полезно и наложително. Но собствен двор, стая за учителка, лекар за 8-12 деца newsm78 не е възможно. И дори моето дете да ходи в лицензирана ЧДГ, защо да няма и такава алтернатива, не мога да преценя, но ми се струва по-добре от 25 деца в държавна градина.

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 11:15 от TanyaMG

# 32
  • Мнения: 1 144
Може лекар да идва само сутрин, но трябва да има, за да прегледа децата и да не ги пуска болни. Но е хубаво да има медицинска сестра и през деня. Там са доста деца и шансът да потрябва е доста голям. Не бих допуснала детето ми да спи на походно легло и много се учудвам, че някой родител би го приел. Походно легло може би е допустимо, ако си в планината в някоя хижа за една вечер, или по изключение (не мога да си спомня аз някога да съм спала на походно легло, но може би се случват такива неща). Обаче детето ми да спи всеки ден на походно легло... Обядът сготвен от майката на собственичката също силно ме притеснява. Дали майката на собственичката е здрава? Дали си слага кърпа на косата? Ако аз съм болна, внимавам като готвя да не заразя децата си, дори маска си слагам, ако съм хремава. Или просто не готвя, а поръчвам. Затова има ХЕИ, за да се следи за елементарната хигиена.  Как така са ви дали отделна кърпа? За всички една, или за всеки отделна? Децата трябва всички да се бършат в отделна кърпа. Или в хартиени салфетки, още по-добре. И какви са тези общи пантофи? Продуктите контролират ли се? Изобщо хиляди въпроси ми идват наум в главата веднага. СЪгласна съм, че претенциите за отделна стая за учителя и лекарите са малко пресилени, но такива самодейни градини според мен могат само да навредят на детето. Да не говорим за извеждането на 8 деца в квартална градинка без ограда. Кой ще ми гарантира, че детето ми няма да избяга и постоянно ще бъде наглеждано? Всичко това ми намирисва на аматьорство. Ето аз имам три деца и огромен апартамент, ами дай да си спретна една градина вкъщи? Пък като готвя за вкъщи, ще сипвам на децата по една купа супа, какво толкова.  Laughing  Laughing  Laughing

Моя приятелка в Белгия има бебче на 9 месеца и го дава в ясли, защото работи. Яслите също са в апартамент и имат само около 10-15 деца, но има постоянно медицинска сестра, децата си имат детски кошарки, има и стая за игра, както и топла храна. Всичко е лицензирано и контролирано. Понякога се налага да остави детето болно, там му дават лекарства, но е изолирано от другите деца в отделна стая. Малка или голяма, градината трябва да има лиценз.


# 33
  • Мнения: 4 877
Танче, като ти четох 1 пост, ми хрумнаха някакви идейки, после ще ти ги напиша, че сега 3 мъже ме чакат.  Grinning

Добавих ВИП градината, др. има някаква до Бизнеспарка - Бърборино или нещо такова.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 412
Не бих допуснала детето ми да спи на походно легло и много се учудвам, че някой родител би го приел.
Моя приятелка в Белгия има бебче на 9 месеца и го дава в ясли, защото работи. Яслите също са в апартамент и имат само около 10-15 деца, но има постоянно медицинска сестра, децата си имат детски кошарки, има и стая за игра, както и топла храна. Всичко е лицензирано и контролирано. Понякога се налага да остави детето болно, там му дават лекарства, но е изолирано от другите деца в отделна стая. Малка или голяма, градината трябва да има лиценз.

В държавната детска градина, където ми е 3-тата алтернатива децата също спят на походни легла. Дори са 24 деца в стая, която няма и 40 кв.м - там спят, ядат и играят. И е одобрено от ХЕИ. Много от филиалите на държавните градини, играят в обществени градинки и учителките не са загубили децата. Но признавам, че извеждането най-много ме притеснява. Дворът е полезно изискване, но не може да е 70% от общата площ. И се чудя една градинка като пред пицария Ветрило в Борово дали  е достатъчно безопасна?

А за коментарите за храната ти съм съгласна, но тя може да се взима от детска кухня или от ресторант, където също има лиценз от ХЕИ. А супата беше много вкусна и аз за това реших, че е домашна /дори ще го изтрия от първият пост, защото е мое предположение и може да няма нищо общо. От друга страна, ако познавам майките и децата, нямам нищо против някой да почерпи детето със супа. В наредбата за детските градини, пише, че храната може да се приготвя на друго място.  Дали едно дете се изолира, ако е болно в държавната градина и дали се връща, ако е болно в частната.

За кърпите - да, за всяко дете имаше кърпа и на нас като нов член ни дадоха самостоятелна. Може и да е имало хартиени кърпи, не си спомням, не че са много скъпи... За чехлите, не се бях сетила, че може да има и зарази по чехлите, те не са задължителни, може детето да ходи с чорапи или да си носи от вкъщи. Но си права, че при всички случаи може да донесе бацил. И ето тук е ролята на ХЕИ да каже как, и на някоя близка частна фирма да произведе детски еднократни чехли, като в хотелите и децата в клубовете да играят с такива.

Но в коментарите ти за Белгия има интересни неща и това е целта ми, как да се появи малко заведение, където да има прилични норми.
Но, аз точно това се опитвам да разбера, дали в тази тема ще търсим нещо като алтернативи за по-достъпна среда за отглеждане на деца. Или считаме, че ако не е градина за 270-400 Евро на месец нещата не се получават.

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 11:53 от TanyaMG

# 35
  • Мнения: 4 877
Танче, аз пак само "наминавам" оттук. 2 предложения:

1. тук да обсъдим "ЧДГ и алтернатива на ЧДГ - кооперативи,..."

2. можеш ли накратко от онова твое резюме да поместиш най-важното и тук, за да ни е "пред очите", да не се ровим и да е по-лесно всички да се запознаят, за да се вкл. в дискусията по т.1

# 36
# 37
  • София
  • Мнения: 4 412
Танче, аз пак само "наминавам" оттук. 2 предложения:

1. тук да обсъдим "ЧДГ и алтернатива на ЧДГ - кооперативи,..."

2. можеш ли накратко от онова твое резюме да поместиш най-важното и тук, за да ни е "пред очите", да не се ровим и да е по-лесно всички да се запознаят, за да се вкл. в дискусията по т.1

Дани, не разбрах, какво да поместя като резюме, но то само при положение, че повечето искат да го обсъждаме. Не ми се иска да бъда някаква страна в спор и да защитавам кауза, която другите не приемат. Сега отивам до близкото клубче с детето. До скоро

# 38
  • Мнения: 4 877
Танче, аз пак само "наминавам" оттук. 2 предложения:

1. тук да обсъдим "ЧДГ и алтернатива на ЧДГ - кооперативи,..."

2. можеш ли накратко от онова твое резюме да поместиш най-важното и тук, за да ни е "пред очите", да не се ровим и да е по-лесно всички да се запознаят, за да се вкл. в дискусията по т.1

Дани, не разбрах, какво да поместя като резюме, но то само при положение, че повечето искат да го обсъждаме. Не ми се иска да бъда някаква страна в спор и да защитавам кауза, която другите не приемат. Сега отивам до близкото клубче с детето. До скоро

Танче, аз имах предвид не да се караме - това е "губи време" и да не убеждаваме някой, че нещо не си заслужава (все едно мен да тръгне да ме убеждава някой, че ЧДГ, където е учил нашия батко, не е готина и да не давам бебока там, защото някой нещо чул-нечул, ами безсмислен спор, нали, след като аз имам лични впечатления и виждам успехите), а да сме малко по-креативни в дискусията (не спора, не караницата). Това наистина е много интересна възможност и определено е алтернатива на ЧДГ. А аз се замислих, че може и да имат и "самостоятелна писта", та дори да не си пречат, а да се допълват.
Така че колкото повече хора се запознаят, толкова по-добре. Но аз наистина не съм запозната добре с кооперативите.
Хареса ми една твоя мисъл днес " На мен ми се иска да има тема за "По-добро и достъпно образование", за връщане към възрожденските идеи, където група хора участват активно в учебния процес. Избират учител, дори го привличат от съседни градове, проверяват и се грижат за процеса. В съвременото общество може би това трябва да е орган, който активно да си върши работата, може би с помоща на родителска организация. И все пак изискванията към градините и училищата от страна на ХЕИ да са достижими в съвремените условия."  Laughing Готино.

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 12:04 от danybon

# 39
  • Мнения: 4 877
Набързо погледнах пак постовете на Таня и Стела Мария. Има много интересни неща.

Мисля, че като ходих по ЧДГ повечето бяха с кетъринг, защото иначе трябва да отговарят на много изисквания, за да имат собствена кухня. Май "Ежко Бежко" (може и "Малечко") да са били само със собствена кухня, дори снабдяваха и други ДГ. Сещам се, че има такова изискване, защото в първата ни ЧДГ (пак лицензирана) ни готвеше една роднина на собственичката. Готвеше хубаво, децата се кефеха. Един ден разбрах случайно, че позакъсали за пари и нон-стоп карали на таратор и пици, е, как децата да не се кефят. Преди това не се бях замисляла много - не си и помислях, че може да нямат разрешително за готвене на място. Веднъж обаче детето се беше разболяло (беше много зле) - имаха съмнение за салмонела. Лекарят ми искат сведение какво е яло в ДГ и проба от храната (това е задължително - повечето ДГ наистина видях, че пазят - тук споменавам по спомени Алиса, Сияние, Еж. Бежко, Малечко). Какво се оказва, че в тази ДГ - абсолютно безхаберие по това отношение. Убеждаваха ме, че детето сигурно се е заразило вкъщи (!!!). Слава богу, че се оказа, че не е салмонела. И слава богу, след като се махнахме, чета тук по форума, че са минали на кетъринг.

А, искаха да пиша и дали се пускат болни деца в ЧДГ. При нас беше с транспорт (втората ДГ). Случвало се е за няколкото години, да вдигне температура там (знаете как - сутрин може да е ОК, после да се разболее). Отделят го, обаждат ни се и си го прибираме веднага. Не съм си позволявала да го пращам болно, дори като се пооправи, го държах още 1 ден под наблюдение вкъщи. Мисля, че и другите родители бяха супер коректни. Връща се на ДГ с бележка от лекар и всичките му бележки си бяха в картона, всичко си беше перфектно описано от лекаря към градината (бях изумена как си водят документацията като го взехме да ходи в у-ще!).

Танче (аз докато го напиша, ти си вече оффлайн), мен в тези кооперативи ме вълнува най-много обучението. Другите неща са битовизми, които са много важни и скъпоструващи, но ... аз наистина се интересувам от идеите за обучение и методите на възпитание.
Дори сега се порових за метода Монтесори http://www.giovannidesio.it/montessori%20web/index.php.htm
Исками се това да обсъдим. Дори някой да не е напълно за кооперативите, ще е много интерсно. Аз нали няколко пъти споменавам, че харесвам утопистите. Много ми прилича идеята на тяхната идея за комуни и за "идеалното общество" - с по-добри отношения, правила на живот и т.н. Доста филососфия, но определено вашата идея за кооперативите е страхотна. Както говорихме, в БГ и в държ., и в частните градини се спазват основно изискванията на МОН (аз съм ЗА това) + авторски програми, но определено ще ми е интересно и бих могла да се замисля да водя децата си там, ако има и някъде градина (тип коопретив), където се предлага и е възприета по-различна методика на обучение. Не говоря за някаква аматьорска (дай да учи детето на 1-2 години азбуката!!! - пак личен опит), че мама и тати да се радват на своето генийче. А за какво му е тази азбука на 2 години - един бог знае (апропо и моето дете го учиха точно на такава възраст на азбуката наизуст и аз се радвах, докато на детето не му писна от учене наизуст и го преместих в ЧДГ с по-компетентна образователна система)

А някой може ли да ми каже какви методи на обучение и възпитание съществуват?
Кои се прилагат в БГ ЧДГ/ЧУ?


Много ми хареса описанието на метода на обучение във Фр. лицей (на радмила) и това в "Чуден свят" - тематични седмици (на СкъпоЦенна). В предната тема малко се заговорихме и за метода на Монтесори и за ЧДГ "Монтесори".

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 13:00 от danybon

# 40
  • Мнения: 3 271
Дани, "Малечко" вече не е със собствена кухня за съжаление Sad Иначе това беше една от причините да ме накара да ги предпочета преди години, когато бях в търсене на градина. Сега и те са с кетъринг. Според децата е вкусно, но не толкова колкото, когато госпожа Маги им готвеше.

Да обсъдим кооперативите е много добра идея, но трябва да привикаме Емем тук също. Ще й пратя линк (или Таня, ти можеш)

Дани, трябва да се стегна да пиша по постинга ти при анкетата за "Парите следват детето". Има неща за обсъждане!

# 41
  • Мнения: 4 877
Момичета, какво стана и с идеята на Спринг за бял списък на добрите учители в ЧДГ/ЧУ - никого не номинирате?
Е, аз си знам, че моите са най-най, но все пак  Laughing

И има и подкатегория  ОСКАР - аз номинирах edu_daddy. Подемам и PR - кампания за неговата кандидатура. Дано като спечели оскар, поне "дойде" в клуба ни да си го вземе, че така ни заряза сега. Laughing

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 13:33 от danybon

# 42
  • Мнения: 3 271
И има и подкатегория  ОСКАР - аз номинирах edu_daddy. Подемам и PR - кампания за неговата кандидатура. Дано като спечели оскар, поне "дойде" в клуба ни да си го вземе, че така ни заряза сега. Laughing

Подкрепям  Peace

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 13:39 от Millena

# 43
  • Мнения: 4 877
образователни системи по света

Средно образование в Германия http://www.integraledu.com/integraleducgi/other/edusystem.cgi?system_id=1429
Системата на средното образование в Германия включва три вида училища: Gymnasium (завършва с явяване на матура “Abitur”), Realschule (завършва с изпит Mittlere Reife) и Hauptschule. В Gymnasium учениците могат да избират между 6 типа учебни програми. Социални науки, Математически науки, икономически науки, Музика, Нови езици. Всяка гимназия предлага една или две от тези програми. Някои от частните училища, предлагат и обучение по програмата International Baccalaureat Учебната Година в Германия се провежда по различно време в отделните провинции. Най-рано започва учебната година в областта Нордрайн-Вестфален - в началото на август. В останалите провинции в Германия учебната година започва между 1 и 30 септември и завършва около 30 юли. Задължителните предмети зависят от учебната програма, която е записал ученикът. В областта социални науки се изучава предимно химия...., в областта нови езици се изучават 3 западни езика между които английски или френски и латински. Математическата, икономическата и музикалната програми се доближават до тези в аналогичните специализирани гимназия в България.

Френска образователна система
Гимназията /колеж и лицей/ във френската образователна система приема ученици от 14-18 години и включва три нива: secondе, primaere, terminale. В края на 12-тата учебна година се държи матура, която води до издаване на диплом за средно образование.
Учебната годинa във Франция се състои от 3 семестъра. Чуждестранните ученици могат да се включат във учебното ежедневие през септември или януари за желания от тях период.
Задължителните предмети за нивото “seconde” са: френски, математика, естествени науки, история, география, чужд език, спорт. От ниво “primaere” учениците избират насока, в която да продължат обучението си: естествени науки, литературно-езикови науки, икономически науки. Има множество задължителни предмети и няколко изборни от различни области.
Terminales 17 год. 12 кл. Primaire 16 год. 11 кл.
ЛИЦЕЙ
Seconde 15 год. 10 кл. Troisieme 14 год. 9 кл. Quatrieme 13 год. 8 кл.
КОЛЕЖ
Cinquieme 12 год. 7 кл. Sixieme 11 год. 6 кл.
 

Американска образователна система
Американците влизат в университет на около 18 годишна възраст, след 12 годишно обучение. Учебната година по американската образователна система се състои от три семестъра-пролетен и есенен с продължителност 15 седмици, и летен с продължителност 7 седмици. Студентите могат да запишат до шест курса /предмета/ на пълен семестър и до три по време на летния. Традиционно американците получават Бакалавърска степен след посещение на пролетния и есенния семестри в продължение на 4 години, като лятото прекарват по домовете си. Но в днешно време все повече млади хора учат и през лятото като по този начин спестяват време и се дипломират по-рано. След завършването на Бакалавърска степен всеки студент може по желание да запише двугодишен следдипломен курс за получаване на Магистърска степен. Американската образователна система е известна със своята гъвкавост и следните отличителни черти: Първо-предлага по-голямо разнообразие и широта в образованието в сравнение с другите системи. Има три типа курсове: основни - те са задължителни за всички студенти, без значение каква е тяхната специалност; препоръчителни - те са ориентирани към съответната специалност и засягат отделните области на образованието; избираеми-студентите могат да избират във всяка област и дисциплина, която ги интересува. Оценката на знанията и напредъка на студентите се извършва на регулярни интервали по време на занятия и чрез изпити провеждани от инструкторите, които са заподнати със силните и слабите черти на всеки студент. Това е подход различен от традиционния в останалите системи за висше образование, с общи изпити провеждани от външни изпитни комисии. Напредъка се измерва чрез кредити, от които всеки студент трябва да събере 124, за да получи образователна степен Бакалавър. Един кредит се равнява на 15 часа обучение. Например студент, който посещава часове по история три часа седмично в продължение на един 15 седмичен /пълен/ семестър, след получаване на крайна оценка, ще има три кредита от този курс. Новите студенти се наричат freshmen. След набирането на 30 кредита, те стават т.нар.sophomores, след 60 кредита –j uniors и след 90 студентите са seniors.



Да допълваме .- тук не е точно за частното обр., по-скоро е нещо базисно и да го дообогатим с инфо за част. обр. ..........

ПОЛЕЗНИ ЛИНКОВЕ:

http://www.worldeducation.ltd.bg/
www.integraledu.com



Мен ме вълнуват езикови или друг тип лагери за деца в чужбина. Някой има ли инфо?
тук открих, но е старичко http://www.uchenik.com/2007/01/02/obrazovatelni_programi_v_chuzhbina.html
Знам, че много ЧУ ходят. Ние сме още малки, но ми е интересно. Поне да имам представа за какво става въпрос.

Също ме вълнуват какви са тези езикови курсове в Америсканския колеж за малки деца? (към Стела Мария или др. запознати) Заслужават ли си? Какво учат?


Също така ме интересуват образователни/възпитателни методи за малки и по-големи деца. Различен тип образователни школи по света. Има ли техни последователи в БГ - ЧДГ, ЧУ, клубове, кооперати (като идея заложено ли е?)....

Последна редакция: нд, 06 апр 2008, 15:50 от danybon

# 44
  • Мнения: 3 271
Дани, аз примерно се сещам, че ще е хубаво някой да направи един хубав коментар за Валфдорф!

Общи условия

Активация на акаунт