Как се справяте с досадните продавачи?

  • 5 022
  • 95
  •   1
Отговори
# 30
  • Linz
  • Мнения: 11 619
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

А няма ли опасност при един по-агресивен и притискащ подход към купувача да се постигне обратен ефект-вместо да му продадеш нещо, да го накараш да излезе подразнен от магазина преди изобщо да е успял да разгледа стоките?
П.П. Интересна ми е и гледната точка на продавача, нямям за цел да се заяждам.
Зависи от клиента. При нас клиентите се знаят, непознати почти няма.
Но 94 г. работих в магазина на Паола Апси (на ъгъла на Витошка и Патриарха), там наистина беше прекалено. Тя изискваше от нас да не допускаме клиент да излезе без да сме му опразнили портфейла. Това и аз не одобрявам Naughty

# 31
  • Мнения: 824
И колчем видят, че все пак тръгнеш да излизаш с празни ръце започват да ти предлагат всяка стока, която им се мерне пред очите. Нищо, че в началото са те попитали какво търсиш и си казала черна пола, а те ти предлагат  жълто сако например.
Съгласна съм, че продавач-консултантът трябва да е на разположение на клиента, но това 'притискане' и тази настойчивост сякаш минават мярата на доброто обслужване и граничат по-скоро с нахалството.



Това е продавач-професионалист според мен.Но не заради нахалното му поведение,а поради факта,че може да ти предложи стока различна от тази за която си посетила магазина.И ако успее да ти вземе парите с финес,шапка му свалям.Ти си мисли,каквото  искаш за такива продавачи,но това е и изискването на собствениците на магазини.Предлагането от страна на консултантът е голяма част от търговският процес.Ти си човекът,който ще реши дали да бъде клиент на даден магазин или не.

Дано не ми се наложи във всеки пост да отбелязвам,че не искам да се заяждам с никоя от вас.Напротив,Ulia,винаги си ми била симпатична.

# 32
  • Мнения: 824
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

А няма ли опасност при един по-агресивен и притискащ подход към купувача да се постигне обратен ефект-вместо да му продадеш нещо, да го накараш да излезе подразнен от магазина преди изобщо да е успял да разгледа стоките?
П.П. Интересна ми е и гледната точка на продавача, нямям за цел да се заяждам.

Съществува такава опасност,затова продавачът трябва да знае как да постъпва с клуиента.В никакъв случай не трябва да се притиска.Има начин да го накараш да си купи,така,че да остане с впечатление,че сам е взел решението за покупката и да излезе доволен и да се върне отново.

# 33
  • Мнения: 1 897
Esscape,
тъкмо щях да  задам и на теб този въпрос, но виждам, че вече си отговорила.  bouquet
Именно за  границата при която клиентът остава доволен от любезността и отзивчивостта на продавача или пък подразнен от атаките му непременно да си купи нещо иде реч.

# 34
  • Варна/UK
  • Мнения: 1 008
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 17:13 от luska

# 35
  • Мнения: 824
Аз се старая винаги да бъда обективна с кклиентите.Когато нещо не стои добре си казвам.Когато стои добре,това си личи отдалеч,няма нужда от моето мнение.Изказвам го в случаите,когато клиентът не може да вземе сам решение.Обикновено се случва при мъжете.Но винаги има връзка между мен и клиентът,без комуникация няма как да очаквам положителен резултат.

# 36
  • Мнения: 824
...Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето.


Целта на търговецът е не само да превърне потенциалният клиент в купувач,а в редовен купувач.Ако си показал добро отношение към този,който само разглежда,няма как той да не се върне в магазина някой ден и да стане клиент.
Моят подход е подобен на този,който казваш,но аз комлименти не им правя.

След поздрава оставям да разгледат моделите.Когато мине известно врем директно питам"Да помогна с нещо?".И тогава си проличава дали клиентът има нужда от мен или не.

Не оправдавам задаването на въпроси от този вид-"Нещо определено ли търсите".Е как може човек да търси нещо определено в магазин за дрехи,примерно.Това да не е продажба на сирене Дунавия?

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 18:14 от Esscape

# 37
  • Там където е семейството ми
  • Мнения: 2 510
В нашият град,има един такъв магазин,в които още от вратата те подхващат.Излизам да си търся костюм.Ех,каква грешка направих като влязох.
Тръгвам аз от вратата към изложените дрехи и бивам пресрещната изневиделица от...забележете собственичката.

"Какво си търсиш,ако е нещо за теб,въобще не си прави труда да ходиш до тези дрехи,те не са за теб,ето това е за теб..."Започват да се вадят някакви ризи,от втората световна,дето едно време за баба ми може и да са били лукс но на мен не ми допадат.Казвам аз културно,че моделът не ми харесва,едва ли не бивам обвинена,че нищо не разбирам от мода,това сега било най-модерно.

Вярвайте ми 40 мин.най-малко се опитвах да избягам. Tired

Зарекла съм се,че никога повече във този магазин няма да стъпя,даже го и заобикалям,минавайки от там. Rolling Eyes

# 38
  • Мнения: 824

Баси отношението към клиентът!

# 39
  • Мнения: 1 418
Не обичам да ходят по мен.Казвам,че само разглеждам,
ако си харесам нещо,моля за помощ.

# 40
  • Мнения: 5 462
Забележете, дори си позволяват да фамилярничат и да говорят с клиента на 'ти'.


Ужасно мразя това ... отрязвам ги на секундата , като директно ги питам дали не са се припознали защото аз нямам спомен да се познаваме .... hahaha JoyДругото което ме дразни ужасно сте го описали , тъй че няма да се повтарям .

# 41
  • Варна
  • Мнения: 1 231
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Като цяло съм съгласна, но комплиментите са доста опасен момент,защото могат да се изтълкуват като неумело ласкателство и да настроят клиента отрицателно.  Rolling Eyes
Аз лично се дразня най-вече от факта, че в повечето магазини ме поздравяват, когато влизам, но ако изляза без да купя, не ми казват "довиждане", даже и ако аз ми го пожелая. Излиза, че са любезни само с надеждата, че ще купя нещо. Close

Според мен си е изкуство да продаваш и са много редки случаите да попаднеш на специалист  в тази област. Една моя приятелка с голямо задоволство ми похвали едно момче от София, което й беше продало доста скъпа дрешка, но толкова майсторски, че тя се изръсила с голям кеф. А за протокола, същата е една от най-добрите търговки, които познавам. Laughing

# 42
  • Мнения: 118
Много се кефя на мъжа ми как се справя с досадни продавачки, на въпрос от тяхна страна "Какво си търсите?" има готов отговор: "Гадже!" Shocked
 Joy

# 43
  • Мнения: 278
За всички, които не искат продавачките да им досаждат, горещо препоръчвам да отидат да си пазаруват в Бургас. Не само, че ще ви гледат мрачно и сърдито за това, че въобще сте се осмелили да влезете в магазина, но може и скандал за това да ви вдигнат, не дай си боже и някой пердах да изядете. Аз честно много дрехи си купувам от Бургас, по простат причина, че никой не ми досажда докато оглеждам. Ходих в един магазин да си купя бельо, поисках моя размер, продавачката ми даде един номер по-голям, в последствие собственика излезе и ми изкрещя да се върна в магазина му като се науча "кой номер гащи нося". Успех.

# 44
  • France
  • Мнения: 726
За всички, които не искат продавачките да им досаждат, горещо препоръчвам да отидат да си пазаруват в Бургас. Не само, че ще ви гледат мрачно и сърдито за това, че въобще сте се осмелили да влезете в магазина, но може и скандал за това да ви вдигнат, не дай си боже и някой пердах да изядете. Аз честно много дрехи си купувам от Бургас, по простат причина, че никой не ми досажда докато оглеждам. Ходих в един магазин да си купя бельо, поисках моя размер, продавачката ми даде един номер по-голям, в последствие собственика излезе и ми изкрещя да се върна в магазина му като се науча "кой номер гащи нося". Успех.
хахахахах    а мен щяха да ме бият в "Лорена" на Плиска, защото се усъмних в истинността на кожата на ботушите. След 1 седмица имаше масови проверки от Комисията за защита на потребителите, дори по новините съобщиха.......  newsm78 Laughing

Общи условия

Активация на акаунт